bliikki 05.04.2005 10:17:40 | |
---|
Nyt olis kotinauhoituksiin etuasteelle käyttöä. Eli kaikkein tärkein ominaisuus on se, että saa signaalin pörisemättä ja mahdollisimman laadukkaasti linjatasoiseksi, että saa sen sitten vietyä 24/96-äänikorttiin. Nauhoittelen direct inputilla, koska meikäläinen raadellaan hengiltä, jos soittelen kaiket päivät vahvistimen läpi. Soittelen pääasiassa raskasta metallia, mutta myös paljon muutakin. PODit, V-ampit sun muut vastaavat on tiedossa, mutta etsinkin niille haastajia, koska ne eivät käsittääkseni ole etuasteita, joten niiden signaalinmuokkausominaisuudet epäilyttää. Seuraavat ominaisuudet ovat BONUSTA, mutta näistä ei ole iloa, jos itse signaalin vahvistus kusee: - Vahvistinmallinnukset, efektit, EQ ja muut muokkausominaisuudet (mulla on pedaaleita, plugareita sun muita hoitamaan nuo hommat) - Mahdollisuus käyttää etuasteena myös bassolle ja mikrofonille - Mahdollisuus käyttää livenä putkivahvarin ja/tai kaapin kanssa Tuo värkki on kallis, mutta kiinnostaisi http://www.thomann.de/thoiw3_tech_21_psa1_prodinfo.htmlOlisko näkkärin syönti kannattavaa, että saisi tuon pelin? Paljon on kehuja näkynyt niin täällä kuin muuallakin. Onko jollain tietoa tästä vehkeestä http://www.thomann.de/thoiw3_tech_2 … mp_rpm_gitarrenpreamp_prodinfo.html Kiitän! |
Mrezzye 05.04.2005 10:21:37 | |
---|
PSA-1:ssä on kaverin puheiden mukaan hyvät säröt, mutta puhtaat ei vissiin niinkään hyvät. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Kimmo72 05.04.2005 10:44:40 | |
---|
Mesan Studio?? Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Fortune 05.04.2005 10:51:25 | |
---|
Soittelen pääasiassa raskasta metallia, mutta myös paljon muutakin. PODit, V-ampit sun muut vastaavat on tiedossa, mutta etsinkin niille haastajia, koska ne eivät käsittääkseni ole etuasteita, joten niiden signaalinmuokkausominaisuudet epäilyttää.
Mitäs ne sitten olisivat :) Ovat ne etuasteita, mutta jollet tarvitse all-in-one -efektimyllyä, josta saa "sinne päin" -soundeja rutosti, niin tuo SansAmp -linja ei ole huono ratkaisu. Mesan Studio Preamp on hyvä etunen, mutta ei se recording out -lähtö siinä niin hyvä ole, säröt saa korkeintaan mukiinmenevälle tasolle. Minusta. Carvinin Quad-X oli kiva myös, mutta siinä tuo suora äänityslähtö oli vielä kämäisempi, sitä sirinää säröpuolella oli ihan liikaa. Mutta kun en tiedä, mistä tykkäät, itse en esim. sellaista paksua lead-soundia saanut suorasta linjalähdöstä hyväksi, päätteen ja kaiuttimen kautta kyllä.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Turpa 05.04.2005 11:00:39 | |
---|
Toi psa-1 on kyllä tosiaan kova peli. Itselläni on Rocktronin mallintava Replitone-etuaste, joka on aivan saatanan hyvä varsinkin kotinauhotuksiin, mutta toimii kyllä erittäin hyvin vahvarin kanssakin. Pesee kyllä podit ja vampit kirkkaasti. Vois ehkä olla myynnissäkin, kun en omiin tarkotuksiin välttämättä tarvii noin monipuolista vehjettä. |
bliikki 05.04.2005 11:30:12 | |
---|
Mitäs ne sitten olisivat Olen käsittänyt, että ne ei ole "aitoja" etuasteita, vaan mallintavat sitäkin. Voipi olla väärä käsitys :) |
Kimmo72 05.04.2005 11:41:48 | |
---|
Olen käsittänyt, että ne ei ole "aitoja" etuasteita, vaan mallintavat sitäkin. Voipi olla väärä käsitys :) Mallintaa etuastetta?? Öööhh Juu :) Kyllä ne ihan oikeita etusia ovat. Edullisin ja hyvä vaihtoehto varmaan olis sitten tuo V-amp Pro. Siinä ainakin on ulostuloja ihan tarpeeksi ja eikä kohise. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Jormaz 05.04.2005 11:43:04 | |
---|
Tarkoitat ilmeisesti jotain ihan oikeaa etuastetta ja kaappisimulaattoria? Etkä mitään digitaalihirviötä.. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Jucciz 05.04.2005 13:19:44 | |
---|
Aikanaan sain melkoisen monenlaisia soundeja Mesan V-Twinistä kun sen perään iski erillisen EQ-pedaalin. Vehkeen oma EQ oli suhteellisen mieto, mutta soundiskaala oli muutoin aika laaja. V-Twiniä on näkynyt torilla n.300-400e hintaan ja rahaa jää vielä EQ-pedaaliinkin tuolla hinnalla. |
jarialhanen 05.04.2005 14:10:25 | |
---|
mulla on kotistudiossa iskemätön rocktronin voodu valve online. eikä maksa noin paljon. eli osta pois. laita pikaviestiä niin jatketaan neuvottelua. kitarasoolot voisi kieltää jossain asetuksessa. rumpusooloissa voisi olla normi, joka rajoittaisi kuviot sellaisiin ...jotka jytkyttävät persausta. |
Fortune 05.04.2005 19:34:41 | |
---|
Olen käsittänyt, että ne ei ole "aitoja" etuasteita, vaan mallintavat sitäkin. Voipi olla väärä käsitys :) Etuaste-sana tarkoittaa tässä tapauksessa vahvistinta, jossa ei ole pääteastetta. Ihan sama, miten se on toteutettu. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Jouni Antero 05.04.2005 20:03:34 | |
---|
Kitarapajalla näyttäisi olevan boogien ja Groove tubesin studio putki-etuset myynnissä. Itselläni on identtinen Groove Tubes ja tykkään, mutta se on hivenen persoonallinen, joten en suosittele hankkimista ilman testausta, Boogiet taas on jo tunnetumpia. Hinnat oli kai 400 ja 600. |
Jormaz 05.04.2005 22:47:51 | |
---|
Sanokaas ny putkietuasteen kaveriksi joku kaappisimulaattori. Mulla on ADA MP-1 ja Dbx Minipre-mikkietunen mutta jotain tarttis siihen väliin. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Joel Harald 05.04.2005 22:50:17 | |
---|
Sanokaas ny putkietuasteen kaveriksi joku kaappisimulaattori. Mulla on ADA MP-1 ja Dbx Minipre-mikkietunen mutta jotain tarttis siihen väliin. H&K Redbox. Itsellä ei kokemusta ole mutta tuo oli ainoa vaihtoehto joka Behkun lisäks tuli mielee. Turpa kii tai tuun teille soittaa. |
Jormaz 05.04.2005 22:58:39 | |
---|
Hmm.. liekö tuossa panostettu tarpeeksi siihen simulointiin vai onkohan lähinnä DI-käyttöön. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Migo 05.04.2005 23:06:15 | |
---|
Tuo tech 21 on kuulemien mukaan todella hyvä. Eräällä tutullani on tuo. En tiedä mitä tuo Suomessa vaan maksaa?? Thomanilta ei tuota saa..toimituksien takia..Joskus kysyin tech21 tuotteita.. Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
ezki82 06.04.2005 00:25:24 | |
---|
Ihminen joka on ruvennut soittamaan kitaraa, on löytänyt elämän tarkoituksen! |
Migo 06.04.2005 00:49:07 | |
---|
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
Reddie 06.04.2005 02:52:53 | |
---|
PSA-1:llä oon vedelly bändin kaks viimeistä demoa ja perkele ku kuullostaa hyvältä. Siis nyt tämmöinen huomio että meikäläinen soittelee bassoa. :D Mutta se mitä sitä nopeaan testailin ja oon kuullu muilta niin taipuu kitaraan aivan yhtä hyvin. Eli sinänsä ygöspeli kotistudioon ku voit saman läpi roiskia skebat ja bassot. |
Kiitokset kaikille vastaajille! Jään tutkimaan taustalle ehdotuksianne :) Lisääkin saa toki vielä laitella jos tulee mieleen. |