Aihe: Noloja tilanteita keikalla
1 2 3 4 519 20 21 22 23
Marzi
07.04.2005 15:01:07

Eräällä festarilla:
Yleisöä paikalla ihan hemmetisti.

Ekan biisin lähtö piti tapahtua sillai, että nappaan intronauhan lopussa kitaran käteen ja painelen suoraan lavan keulaan postailemaan kitara pystyssä. Näin tapahtuikin, mutta keppi oli tietenkin eri vireessä (dropped d kun piti olla ihan normaali) kuin piti olla, siinä vireessä jolla tein soundchekkiä. En minä sitä tohinoissani tajunnut. Ja ekassa biisissä tulee G-duuri ja E-duuri. Normaalisormituksella ja dropped d:llä vähän kummallisen kuuloista.

Ekasta iskusta täysillä matkaan ja kolmannen soinnun jälkeen tajusin, että ei prkele, menee jostain syystä ihan metsään. Lisäksi efektipurkit tulee kun koirajono perässä, piuha oli tietenkin takertunut wahiin ja sieltä tulee helminauhan kaikki mahdollinen perässä. Ei siinä muuten mitään, mutta meikäläisen kitara oli ainoa söyndtsekattu, ts. se tuli pa:sta ISOSTI. :D Yritä siinä leikkiä ammattilaista sitten.

Nöyränä sitten takaisin styrkkarin eteen seisoskelemaan naama punaisena ja potkimaan purkkeja paikoilleen. Ja ekan säkeistön ekan puoliskon aikana _vähän_ nopea viritys.

Oliskin ollu soittomoka. Niihin osaa asennoitua jo sillai ihan sama -meningillä. On jo tottunut siihen, ettei osaa soittaa. Mut tollanen oma jauhopäisyys harmittaa.

Oli muuten viimeinen keikka ilman langatonta. Ne purkit vaivas läpi keikan. Tai se, että ne seuraa perässä.
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
Tranquility
11.04.2005 01:23:38 (muokattu 11.04.2005 01:24:00)
Jööhannes kirjoitti:

Biisinvaihdoksessa mikkiständi lähti kaatumaan minua päin, enkä älynnyt mitään, vaan katselin jonnekin muualle. Basisti ja toinen kitaristi älysi sen ja yrittivät äkkiä saada siitä kiinni, mutta eivät onnistuneet, ja mikki osui minun kitaran mikkien kohalle kielien päälle. Volumenuppi oli vielä auki ja raskain särkösoundi päällä, ei ollut korville mitään mieluisinta musiikkia. :)

Sinä itse kitarallas tönäisit sitä mikkiä ja olit kävelemässä jo pois. Sitten kun äkisti näit jonkun mustan möykyn lähestyvän sinua kohti niin säikähdit ja yritit suojautua jonnekin.. tässä vaiheessa paitsi rumpali ja toinen kitaristi, myös yleisö huomasi tapahtuneen ja seurasi tilannetta huutaen yhteen ääneen "Varo !". Oikeestaan kaikki muut sen homman tajusivatkin paitsi sinä itse. Se mikki sit äärimmäisen onnekkaasti tipahti just kitaraa vasten ja biisi oli valmis alkamaan.

Mutta eipä sillä, tuohan oli pelkästään hauska episodi ja kun itsekin osasitte ottaa sen huumorilla (kuten kaikki muutkin kummallisuudet joita keikan aikana sattui), niin se oli vaan positiivista. Ja sitäpaitsi soititte silloin kokonaisuudessaan hyvän keikan.
kuollut_marsu
16.04.2005 14:49:06
Kerran olin nii kännissä etten meinanu päästä lavalle... se oli aika noloa seuraavana aamuna
My god drinks maguar. Pastilli?
monotone
16.04.2005 15:21:50

Noloa oli myös nähdä eräs kotimainen artisti keikalla hyvässä etukenossa. Oli silloin hieman nostetta jopa ulkomaille ja se näkyi myös miestä väkevämmällä boostatussa asenteessa. Jossain vaiheessa kitara oli suosiolla pantu lavan sivulle ja mikkistaagi siirretty hieman taaemmaksi lauluasentojen vapaampaan hakemiseen. Tepastellessaan lavalla nahkahapsutakissa sankarimme sitten törmäsi tähän mikkistaagiin ja päätti potkaista näyttävästi sen pois tieltään häiritsemästä.

Ständi 1, laulaja 0.

Ei osunut, ei pysynyt pystyssä laulaja. Selällään maassa maaten mahtoi rokkitähteys olla huipussaan. Keikka ei jatkunut kovin pitkään tämän jälkeen.
If knowledge hangs around your neck like pearls instead of chains you are a lucky man.
Hannu H.
16.04.2005 18:10:09

Steelpannu keikoilla sattu ja tapahtu kaikenlaista... Ekan kerran ku kaasi nuottitelineen, niin nolotti mutta tommosiin pikku juttuihin tottu ajanmyötä. Ja kun on iso porukka ja itse takarivissä, niin yleisö tuskin huomasi puoliakaan! :)
"Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page-
vanhami
18.04.2005 12:54:51 (muokattu 18.04.2005 12:55:19)
No viime viikonlopulta tuli mieleen yks en nyt sano, että nolo, mutta hauska tilanne.

Oltiin huttupartioilla vetämässä hääkeikkaa lauantaina ja siinä oltiin jo kolmatta settiä veivaamassa. Oli tuhautellut bilebiiseihin reippaasti savua lattialle, josta sitten tuli vanhempi väki valittamaan, että ei savua niin paljon. No problem, laitetaan vähemmän.

Siinä vähän tämän jälkeen sitten jotain humppaa tahkottiin ja koko kuhvelokaarti väänsi siinä hiki otsalla. Päätin laittaa ihan "pikkasen" savua siihen sekaan, että tulee kunnon meininki.

Pedaalin kytkin jumi pohjaan ja savukone huusi koko tuvan tukkoon sauhua. Piti lopettaa oma eläytyminen, että sai taisteltua kytkimen irti.

Piti siinä sitten ihan vähän pyydellä anteeksi, että ei ollut niinku tarkotus vi**uilla vaan tuo savukoneen pedaali niinku jumi pohjaan...

Naurattiko? Ai vähän...
miscage
18.04.2005 13:04:52
hoho, smoke on the wedding!
Osta!
Bomber
18.04.2005 15:20:02
vedettiin encorena smells like teen spirit ja laulaja ei muistanut sanoja ja kitaristi veti soolon päin vittuja
R.Ock & R.Oll
LNA
18.04.2005 15:29:01

Bändi odotti vartin lavalla valmiina aloittamaan (yleisön tuijottaessa painostavan odottavasti) - synisti oli juuttunut paskalle.
Uudessa omakuvassani suuni on suurempi kuin Julia Robertsilla koskaan. Tsekidaut.
Teemu Tee
18.04.2005 15:49:49 (muokattu 18.04.2005 15:50:18)
Vain pieni nolous: Muutama viikko sitten pääkoneenani oleva Korgin syntikka sammutteli itseään tasaisin välein. Yhdessä balladissa lähdin kuolemaa halveksuen vetämään väliosan piano-yksin-soittaa -sooloa kyseisellä koneella. Ei vehje voinut olla kenkkuilematta, climax -hidastuksessa virrat pois! Ei hätää, alakoneessa oli aina varasoundi valmiina jos virrat lähtis. Paitsi että aiotun ja luullun rhodes -jäljitelmän tilalle oli jäänyt edeltävästä rokista särötetty urku. Jeskamandeera kun lähti jykevästi jatkumaan tuo biisi!!!

Muutaman kerran ennenkin on unohtunut vääriä soundeja tai sitten vaihdossa osuu väärään nappiin. Kerrankin tuli vedettyä Lago Maggioreen järeä torvisektio habanera -kohdan rauhallisimpaan vaiheeseen kun stringejä oli aikomus.
Tyhjän saa pyytämättäkin
vanhami
19.04.2005 08:24:55
Muutaman kerran ennenkin on unohtunut vääriä soundeja tai sitten vaihdossa osuu väärään nappiin.

Nää on näitä ihan säännöllisen epäsäännöllisesti tapahtuvia lipsahduksia. Vaikka kuinka olet tarkkana niin ei voi mitään.

Varsinkin kun meikäläisellä on vielä bändin miksaus oman mielestäni suhteellisen järeän kaluston lisäksi säädettävänä, niin kyllä sitä välillä sattuu.

Alat heti biisin jälkeen säätään jotain mikseriltä, pojat pistää humpan käyntiin ja alat hädissäs komppaamaan sitä jollain torvimatolla tai synaleadilla...

Mika
thrashmetallisti
19.04.2005 20:34:36

No viime viikonlopulta tuli mieleen yks en nyt sano, että nolo, mutta hauska tilanne.

Oltiin huttupartioilla vetämässä hääkeikkaa lauantaina ja siinä oltiin jo kolmatta settiä veivaamassa. Oli tuhautellut bilebiiseihin reippaasti savua lattialle, josta sitten tuli vanhempi väki valittamaan, että ei savua niin paljon. No problem, laitetaan vähemmän.

Siinä vähän tämän jälkeen sitten jotain humppaa tahkottiin ja koko kuhvelokaarti väänsi siinä hiki otsalla. Päätin laittaa ihan "pikkasen" savua siihen sekaan, että tulee kunnon meininki.

Pedaalin kytkin jumi pohjaan ja savukone huusi koko tuvan tukkoon sauhua. Piti lopettaa oma eläytyminen, että sai taisteltua kytkimen irti.

Piti siinä sitten ihan vähän pyydellä anteeksi, että ei ollut niinku tarkotus vi**uilla vaan tuo savukoneen pedaali niinku jumi pohjaan...

Naurattiko? Ai vähän...

Osaan kuvitella millainen paniikki tulee :D
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
Jinxed
20.04.2005 12:48:27
Soitin nuorempana yhdessä bändissä rumpuja ja olin asettanu snaren niin, että snare stainer osoitti mun suuntaan. No, siinä sit rockimmassa biisissä löin kanttiin kakkoset ja neloset ja lo and behold, kapula tuuppas stainerin alas, eli jouset pois päältä. Oli lievä järkytys kuulla sanre soundin sijasta sellainen ontto "pong". Onneksi tuli fillin paikka ja sain toisella kädellä fillattua tomeihin jotain paskaa samalla ku toisella laitoin jouset takas päälle. Sen jälkeen olen pitäny huolta, että staineri on aina toisella puolella.

Kitaralla ei ole vielä sattunu onneksi mitään pahempaa.
"What a tool!"
vantage
20.04.2005 14:11:11
Oli sellainen Coverbändi kerran, soiteltiin jotain YUP:tä sun muuta sellaista.
Oli sitten yksi nuorisotalo keikka ja oli sellainen kauluspaita päällä jossa oli hihassa napit, vedin letin pois silmiltä ja tottakai! se nappi tarttui jotenkin lettiin kiinni, riuhdoin siinä varmaan yhden säkeistön ajan ja lopulta se jotenkin irtosi hiuksista..
Sain aploodit tuosta jopa!!!

Toinen vähän pienempi juttu tapahtui toisella bändillä viime keikalla, kun aloitus biisissä hyppäsimme lavalle pimeydestä, jotenkin menin wahin päälle ja siitä irtosi piuha ja tottakai olen siinä ainoa kitaristi ja basisti lauloi aika kauankin aikaa siinä ihan omalla säestyksellä ennen kun hiffasin missä mennään..
Nämä ovat juuri aivan loistavia juttuja, ei mitään vakavaa mutta kevyt mokailu naurattaa kauan!
Well... IHKK #5
Kiviniemi
20.04.2005 16:00:44
Soitin nuorempana yhdessä bändissä rumpuja ja olin asettanu snaren niin, että snare stainer osoitti mun suuntaan. No, siinä sit rockimmassa biisissä löin kanttiin kakkoset ja neloset ja lo and behold, kapula tuuppas stainerin alas, eli jouset pois päältä. Oli lievä järkytys kuulla sanre soundin sijasta sellainen ontto "pong". Onneksi tuli fillin paikka ja sain toisella kädellä fillattua tomeihin jotain paskaa samalla ku toisella laitoin jouset takas päälle. Sen jälkeen olen pitäny huolta, että staineri on aina toisella puolella.

Tuo onton "pongin" kuuleminen omalla keikallaan omista rummuista on kyllä hirvittävän epämiellyttävää.

Bändillämme on totutusti toisen setin viimeisenä biisinä aina Stairway to Heaven, ja joka kerta kun tämä biisi alkaa, lähden pois rumpujen takaa käymään tupakalla tai hakemasa kalijaa tai mitä tahansa; ikinä en istu koko biisin loputtoman pitkältä tuntuvan, ilman rumpuja soitetun "intron" ajan siellä pallilla rumpujen takana.

No, virveli kun tuppaa siinä sitten särisemään niin vetäsen sen aina sitten kiinni ennen poistumistani, ettei se särinä häiritsisi niinkin kaunista kappaletta. Tämän muistaa hyvin tehdä, mutta takasin pallille tullessa ei sitten muistakaan laittaa jousia takasin päälle ja kun rumpujen pitää siinä tietyssä kohdassa tulla sen fillin kautta sisään biisiin, kuulostaa se filli joltain kolisevalta reggae-yhtyeeltä ja sitten pitää yrittää jotenkin säätää asiat taas mallilleen. Nykyään olen yrittänyt opettaa basistiamme muistuttamaan minua virvelin tilasta ennen soittamisen aloittamista mutta aika usein tuota vielä sattuu.

Voi kun viisastuisikin vahingoista...
Elämä on kurjaa ja juuri kun nostat päätäsi paskasta, vetää piru viikatteella
Epämuusikko
20.04.2005 16:56:34
Oli lievä järkytys kuulla sanre soundin sijasta sellainen ontto "pong".

"Kill me now" - sanoo sisäinen ääni tuolla hetkellä.

...Pari snaren iskua jää välistä

...... Virvelikäsi hakee mattokoneiston vipua, toinen käsi koittaa pitää haitsu/ridekomppia yllä (haitsukomppia tietenkin, jotta käsi olisi mahdollisimman paljon tiellä
.......Kirottuja nämä pearlin halvat koneistot! Kun pitää sormella tuoda matonreunaa ylös kun ei pelkkä vipu yksin riitä.
.............Tässä vaiheessa bändin muut heput alkaa käänteleen päätään (viimeksi tällaista episodia todistaessani pahasti katsoi kapellimestari ja n. KOLKYTÄhenkinen bändi)
.........................Back in business. Mikä biisi tää on?
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
SerialKiller
20.04.2005 18:19:36

Eli kerätäämpäs omia noloja tilanteita mitä on keikoilla sattunut käymään.
Itseltäni lähti eilisillan keikalla bassosta hihnaa pitävä ruuvi irti toisen biisin alussa. Soitin sitten lopun keikasta polvillaan tai oikea jalka monitorin päällä.

Itselleni on käynyt noin kitaran kanssa. Tosin omalla kohdalla kävi niin, että tuli riehuttua sen kepin(tuhannen uusi silloin) ekan biisin aikana aikas rajusti, yht äkkiä kitara tippui polviin. Ihmettelin kun ei kitarasta löytynyt hihnalle enää paikkaa, tilalla oli aikas hieno kolo. No problem, biisin jälkeen kitaralaukku auki ja ristipää ruuvari käteen, ruuvasin sen sitten uuteen kohtaan ja keikka jatkui ilman sen suurempia taukoja.
Hieman kyllä otti kupoliin silloin. Hihnan pidike(vai mikä sen nimi nyt onkaan) on vieläkin siinä paikassa mihin sen keikalla hätäpäissäni ruuvasin.
Violence Is always an option, Death is Always the solution!
mr_b
20.04.2005 23:15:02

Oli lievä järkytys kuulla sanre soundin sijasta sellainen ontto "pong

Tämä oli tuttu juttu, kun setissä oli yhteen aikaan biisi, jossa otin maton pois. Unohtui aika usein pois seuraavaan biisiin. Reggae Ok.

Ja kerran koneisto jumittui auki keikalla; oli luutavasti aika hassun näköistä, kun rumpali repii virvelin irti telineestään ja rynkyttää ja vääntelee ja roplaa kapulalla naama punaisena, jotta saisi jonkin ihmeellisen pienen metalliosan kääntymään pois virvelikoneiston tieltä. Argh.
Marlon Brando, Pocahontas and me
Metalmilitia
21.04.2005 18:45:48
No meijän jollain koulun keikalla, tuli eka moka mulle, ku Paranoidin soolon aikana menin siihen toisen kitaristin viereen silleen siististi, nii astuin oman johon päälle ja sit kiskasin(WtF)ja johto irti. Sit toiselle kitaristille kävi Run To The Hillsissä niin, että lähti se hihna irti. Siinä se soitteli jalka styrkkarin päällä, ku musanope tuli korjaamaan tilanteen :D

Ei toi mun moka ainakaan mulle ollu mikään hirveen nolo juttu. Tekevälle sattuu... :D
D´uh
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)