Boltsa 04.04.2005 13:32:51 | |
---|
Ai saakeli kun olikin tos Torniojawsin pätkäs tiukka soundi! No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki! |
mhaarala 04.04.2005 16:13:16 | |
---|
Lisää testailua... meni kitararaidat uusiksi kun oli päässyt vire laskemaan sen verran että kuulostaapi huonolta muiden soittimien kanssa. Basson vielä sumplisi mutta syntikkaa ei, joten testailua testailua... edellinen rokrok-pätkä oli myös soundinsa puolesta liian primitiivinen, eikä oikein soinut yksiin basson kanssa. Joten kokeilin jotain muuta tällä kertaa... Tuotos on tässä: http://sitruuna.unk.fi/g-suite/rokrok2.mp3 Sama systeemi kuin viimeksi, mutta mukana on bassoraita ja pieni pätkä jotain säälittävää tilutusta... komppikitarat kahdella raidalla. Jätin tällä kertaa käyttämättä nuo g-suiten omat pedaalimallinnukset ja tyypitin miten Cubasen mukana tuleva DaTube pelittää ja vallan mainiostihan se - mutta särötasot on syytä pitää tosi pienellä, muuten tulee puuroa. eq-asetukset ovat saman suuntaiset kuin edellisessä, mutta bassoa nostin hiukan, samoin vedin midit ja tremblet melkein tappiin, presence on edelleen jonkin verran alle 5. |
Ben_D 04.04.2005 20:13:42 (muokattu 04.04.2005 20:14:27) | |
---|
Luultavasti sulla kusee impendanssit kitaran ja tietokoneen välillä tjsp... Impedanssi? No eipä taida kusta, kuitenkin kämpillä nauhotellut ja homma toimii, mutta mun Guitar Suite kokeilu oli sellanen minuutin pikatesti eli en paljon soundeja väännellyt. RME korttini latenssi on pienimmillään 1,5 ms luokkaa.. Ai saakeli kun olikin tos Torniojawsin pätkäs tiukka soundi! Niin, se on se Powerball mukava vehje. |
Niq 04.04.2005 21:38:52 (muokattu 04.04.2005 21:44:26) | |
---|
Kyllästyneenä ainaisiin plugarisärövalleihin äänitin pikku tunnelmapalan musiikkinäytteeksi. Soundit täysin plugareilla tehty, ja vähän tietty sormillakin. Saa arvata mitä on käytetty... ;) EDIT: täysin kuulokkeilla väsätty joten en ota vastuuta siitä miltä kuulostaa kaiuttimilla. Ei näin myöhään uskalla kerrostalossa alkaa kaiuttimilla miksailemaan... :P "Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo |
askomiko 04.04.2005 22:25:50 (muokattu 04.04.2005 22:27:17) | |
---|
Se on muuten hauska kun laittaa autotunen, kompressorin, Twin-mallinnuksen, ja sitten jonkun mahtikomean konvoluutiokaiun. Ja vaikka toisen takaperin. Ja eikun fiilistelemään. Joku noista miun pätkistä taisi ollakin semmonen. |
moottorisaha 05.04.2005 16:55:58 | |
---|
Impedanssi? No eipä taida kusta, kuitenkin kämpillä nauhotellut ja homma toimii, mutta mun Guitar Suite kokeilu oli sellanen minuutin pikatesti eli en paljon soundeja väännellyt. Sehän siinä hauskaa onkin, että Guitar Suitessa ei mitään tarvitse väännellä käytännössä mitään kun lyö eteen SD-1 ja perään JCM-900:n, josta B-kanava päälle. Siinä on helvetin hyvä chunkkaava särösoundi valmiina. Joku kyllä systeemeissäsi todennäköisesti kusee jos sanot että "kuulosti ihan hirveältä". "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Ben_D 05.04.2005 17:34:10 (muokattu 05.04.2005 17:36:34) | |
---|
Sehän siinä hauskaa onkin, että Guitar Suitessa ei mitään tarvitse väännellä käytännössä mitään kun lyö eteen SD-1 ja perään JCM-900:n, josta B-kanava päälle. Siinä on helvetin hyvä chunkkaava särösoundi valmiina. Joku kyllä systeemeissäsi todennäköisesti kusee jos sanot että "kuulosti ihan hirveältä". Katsos kun mun mielestä ei moni muukaan muiden kehuma kitarasoundi kuulostaa hyvältä. Nää on vähän niitä mielipidekysymyksiä. Ei siellä kyllä mikään kuse, koska eräät muut plugarit kuulostavat ihan hyvältä. Taisinpahan vielä tota Guitar Suitea kokeilla JCM-900 plugarin A-kanavalla... |
Sehän siinä hauskaa onkin, että Guitar Suitessa ei mitään tarvitse väännellä käytännössä mitään kun lyö eteen SD-1 ja perään JCM-900:n, josta B-kanava päälle. Siinä on helvetin hyvä chunkkaava särösoundi valmiina. Joku kyllä systeemeissäsi todennäköisesti kusee jos sanot että "kuulosti ihan hirveältä". Hmm... Katsos kun mun mielestä ei moni muukaan muiden kehuma kitarasoundi kuulostaa hyvältä. Nää on vähän niitä mielipidekysymyksiä. Ei siellä kyllä mikään kuse, koska eräät muut plugarit kuulostavat ihan hyvältä. Taisinpahan vielä tota Guitar Suitea kokeilla JCM-900 plugarin A-kanavalla... ...mä meen hakemaan popcornia, jatkakaa. Tästä tulee vielä jokin elämää suurempi taisto :D |
moottorisaha 06.04.2005 15:42:21 (muokattu 06.04.2005 15:43:22) | |
---|
Katsos kun mun mielestä ei moni muukaan muiden kehuma kitarasoundi kuulostaa hyvältä. Nää on vähän niitä mielipidekysymyksiä. Ei siellä kyllä mikään kuse, koska eräät muut plugarit kuulostavat ihan hyvältä. Taisinpahan vielä tota Guitar Suitea kokeilla JCM-900 plugarin A-kanavalla... Pointti olikin siinä että kehuit tuota Askomikon soundia, ja sellaisen saa hyvällä kitaralla käytännössä paljoakaan asetuksia muuttamatta. Ja mielestäni tuosta Gsuitesta lähtee aika perinteinen, tukeva ja chunkkaava hevisärösoundi. Jos yleisesti pitää kyseisen tyylisistä soundeista, niin vaikea kuvitella että Gsuite kuulostaisi sitten "ihan hirveältä." Ihmettelen muuten että mitenköhän helvetissä olet JCM:n A-kanavaan saanut niin paljon gainia, että syntyy "hevisoundi". :) "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Ben_D 06.04.2005 17:51:25 (muokattu 06.04.2005 17:52:32) | |
---|
Pointti olikin siinä että kehuit tuota Askomikon soundia, ja sellaisen saa hyvällä kitaralla käytännössä paljoakaan asetuksia muuttamatta. Ja mielestäni tuosta Gsuitesta lähtee aika perinteinen, tukeva ja chunkkaava hevisärösoundi. Jos yleisesti pitää kyseisen tyylisistä soundeista, niin vaikea kuvitella että Gsuite kuulostaisi sitten "ihan hirveältä." Ihmettelen muuten että mitenköhän helvetissä olet JCM:n A-kanavaan saanut niin paljon gainia, että syntyy "hevisoundi". :) Joo-o. Eiköhän tämä ole tässä. Mun Jackson RR-1T ei sitten luultavasti ole hyvä kitara. Mä testaan kohta tän jutun uudestaan. Ja toisaalta, mulle riittää, että Powerball potkii sitten kun tarve vaatii. |
moottorisaha 06.04.2005 18:14:13 (muokattu 06.04.2005 18:14:27) | |
---|
Joo-o. Eiköhän tämä ole tässä. Mun Jackson RR-1T ei sitten luultavasti ole hyvä kitara. Mä testaan kohta tän jutun uudestaan. Sen takiahan alunperin aloinkin epäilemään että kitarasi ja tietokoneesi välillä kusee joku, jos et ole saanut samantyylistä soundia kuin Askomikon pätkässä, koska oletin että kitarapuolen pitäisi olla kunnossa. "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |