Aihe: Epi SG:t
1 2
gogo
05.04.2005 13:17:55
Juu, eli tähän asti oon pärjäilly epin LP:llä, sitä ennen oli joku stratokopio. Elikäs, nyt tuli sitten kitaranoston aika. Kumpaakos noista suosittelisitte paremmaks (suuria eroja ei varmaankaan oo) kun hinta on lähes sama (reilu 300 egee uutena, vasureita): EPIPHONE SG G-400 vai EPIPHONE SG310..

Jos joku viittis listata vähän hyviä ja huonoja ominaisuuksia omien kokemusten perusteella niin kiitos. Voi olla löytyy triidi aiheesta jo mutta kun tuo haku ei perhana toimi.
oksettaa.
gogo
05.04.2005 13:26:23
Vai vai.. aloin tuossa miettimään ton toisen triidin luettuani että mitäköhän sieltä Tokailta mahtaisi löytyä.. Hmm.. mistään ei vaan löytynyt noiden Tokai SG:n hintapolitiikasta..??
oksettaa.
elbowski
05.04.2005 13:34:46 (muokattu 05.04.2005 13:35:07)
G-310 on pulttkikaula, G-400 ei. Päättele siitä itse.

Tokailta et liimakaulaa tuolla rahalla saa.

E. Ymmärrysvirhe.
Se en ollut minä, se oli Pastilli???
IMIK #25
Ärlä #017
Lancelot
05.04.2005 14:44:20
toi epi sg-400 on varsin mainio peli. miinuksena se että kitara on kaulapainoinen
lxi
05.04.2005 15:52:35
G-400:sta on kokemusta. Mikit eivät ole kovin ihmeelliset ja virittimet vaihdoin sellaisiin jotka pitävät vireen paremmin kuin alkuperäiset. Lievää kaulapainoisuutta on, mutta se ei ole liiemmin häirinnyt.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
fox
05.04.2005 16:02:43

G-400:sta on kokemusta. Mikit eivät ole kovin ihmeelliset ja virittimet vaihdoin sellaisiin jotka pitävät vireen paremmin kuin alkuperäiset. Lievää kaulapainoisuutta on, mutta se ei ole liiemmin häirinnyt.

Lähinnä vastaavia havaintoja ku Nahkiksella. Meidän soolokitaristi piti tuommosta G-400:sta kaulaltaan hyvänä, eikä painotuskaan ollut huono. Ei se kyl SG:stä juuri mitään kokemusta omaa, tuolta 70-luvulta vasta soittanu sellasta..;)
Nuo virittimet ja mikit on kyllä minustakin ne "heikot lenkit" , samoin on se mikkiswitchi, mutta hei, aivan samat ongelmakohdat muissakin "kaukoisen idän" tuotteissa. Ja toki sitten se metalliosien kultaus, mutta se on ollu vialla tuon maailmankolkan soittimissa aina, hinnasta riippumatta..:)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
joonasvalve
05.04.2005 16:21:31
juu itellä G-400 Deluxe ja suositella voin.

Keppi on kevyt ja soittokin käy kevyesti ja kuulostaa siltä kun SG:n pitääkin. Ei muuta kun kaupasta yksilö käteen ja kokeilemaan.
Effort is the first step towards failure
...And Justice For All
05.04.2005 16:43:15
Epin SG:istä kuulemma paras on Iommi. Kannattaa testata.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Hohhoijaa
05.04.2005 17:00:18

Joo, ehkä paras hinta-laatusuhde. Siinä on Ne Oikeat Gibson- Mikrofonit.
"Läski kannattaa aina"
- axeman
...And Justice For All
05.04.2005 17:03:59
Vakuuttavaa tietoa.

No kaikki on sanonut että se on hinta/laatu-suhteeltaan paras Epi, onko jotain ihmeellistä siinä että kehottaa testaamaan?
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Timesby
05.04.2005 17:33:21

Vastalause :)

Olen testannut kahta eri epin Iommia ja molemmat ovat olleet tuntumaltaan ja soundiltaan ihan hirveitä. Nauhat tökkii tosi paljon ja mikit ei ole sen paremmat kuin minun g-310:ssä. Liekö sitten vain huonoa tuuria, että molemmat olivat samalla tavalla huonoja.

Kuten tuossa jo tuli ilmi, niin minulta löytyy g-310. Hintaluokassaan mainio peli. Itse maksoin siitä 2½ puoli vuotta sitten 340 €. Mikit on kyllä aika kehnot, mutta suhteellisen hyvin niillä kihnuttaa. Jos särösoundissa olisi vain vähän enemmän potkua. Kirkkailla toimii hyvin. Kaula tuntuu minun käteeni ainakin todella hyvältä ja nauhat on hyvin hiottu.
Miinuksia ovat huonohko vireenpito. Ei kuitenkaan ylivoimaisen paha ongelma. Isompi haitta minun yksilössäni on se, ettei kolmoskielen intonaatiota saa kohdalleen ja se menee max 1/4 sävelaskelta ylävireeseen fretattaessa ensimmäisiltä nauhoilta. Aktionin täytyy olla suht korkea, jottei kielet rämise ikävästi ensimmäisillä nauhoilla, mutta sen kanssa voi elää ja sitä voi hieman korjata kaularautaa säätämällä.

Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen valintaani. Hyvä on kitara.
"Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään."
fox
05.04.2005 17:42:17

Miinuksia ovat huonohko vireenpito. Ei kuitenkaan ylivoimaisen paha ongelma..

Onko siinä ne "E"-logolla varustetut muoviset Kluson Tulip-button kopiovirikoneet? Kyllähän niillä virittää, mutta kannattaisi ehken vaihtaa Gotoheihin (tai jos vähän halvempaa haluaa, niin Pingeihin)
Timesby
05.04.2005 19:34:54

Onko siinä ne "E"-logolla varustetut muoviset Kluson Tulip-button kopiovirikoneet? Kyllähän niillä virittää, mutta kannattaisi ehken vaihtaa Gotoheihin (tai jos vähän halvempaa haluaa, niin Pingeihin)

Ei ole minkäänlaisia logoja ja ovat luultavasti ihan metallia.
"Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään."
fox
05.04.2005 20:20:58

Ei ole minkäänlaisia logoja ja ovat luultavasti ihan metallia.

Juu, jes. Meinasin toki muovisia "nuppeja"..:) Ei sitten olleet sellaset joihin jokusen kerran olen törmänny, nuo Kluson-kopiot.
Näkyi muuten runkomateriaali muuttuneen tuosta jonkun vuoden takasesta, Epit (ainakin ) STd:t on viilukannella, mahonki, sitte leppä ja viilu päällä.. Ultran kattoin huvikseni, ja se oli mahonki- mylpyräloimuvaahtera.
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=242&CollectionID=6

Tuossa 2000-luvun alussa ja sitä ennen olivat Standardit mahonki-loimuvaahtera -rakenteisia, kaiketi, ainakin tuo mun Std on umpipuukannella..ja vaahteraa. Runko mahonkia, vaikkakin kaukoidän sellaista, eli lauaa. Ei natowoodia (talous-mahonkia..) eikä missään tapauksessa (onneks) agathista.
Putte
05.04.2005 20:26:17
Mulla on toi Epin G-400, ja hyvin on toiminut.. Hieman kaulapainotteinen se on, mutta sekin on mielestäni tottumuskysymys. Erittäin tyyttyväinen hankintaani olen, ja suosittelen sitä muillekin..
Hanoi Rocks on myyny 300 miljoonaa albumia Kuubassa"-Andy McCoy
Jackie
05.04.2005 20:49:19
Mä en tajuu tota kaulapainoisuus juttua. Mulla ei ainakaan luista yhtään, ja pidät siitä kaulasta kuitenkin kiinni kokoajan. Epin äsgeeissä on valitettavasti huonot virittimet. Ei pysy millään vireessä.
Käsi ylös kuka tykkää rockmusiikista!
overtake
05.04.2005 21:13:54
Mä en tajuu tota kaulapainoisuus juttua. Mulla ei ainakaan luista yhtään, ja pidät siitä kaulasta kuitenkin kiinni kokoajan. Epin äsgeeissä on valitettavasti huonot virittimet. Ei pysy millään vireessä.

Olisi mukava keskittyä soittamiseen eikä siihen kitaran kannatteluun, kun kaula tuntuu syöksyvän lattiaan heti kun otetta hellittää.
Epiphonen Gotheissa on Groverin virittimet. Itselläni oli G-400.
www.stonetabs.tk
Kalm
05.04.2005 21:28:57
Mä en tajuu tota kaulapainoisuus juttua....

Tjoo, on välillä aika harmittavaa yleistystä. Testaillaan kaupassa pikaisesti jotain Epin pulttikaulaversiota tai muuta Tokain rieskaa ja sitten todetaan että kylläpä se SG/LP tms on huono soitin.

Epi/Tokai/whatever kopio EI ole Gibson, joten ominaisuudetkin ovat vain sinne suuntaan. Materiaalit, muotoilun yksityiskohdat, hihnatapin paikka, bodyn/lavan mitoitus yms. vaikuttavat yllättävän paljon siihen miten kitara loppupelissä toimii, eli se kaukaa katsottuna 1:1 kopio voi siis käytännössä olla aivan eri planeetalta kuin esikuvansa.

Ei siis mielellään aidon kapistuksen tuomioita jonkun räppänäkopion pikatestin perusteella. Ugh!
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
carlos
05.04.2005 22:07:35
Mulla on toi Epin G-400, ja hyvin on toiminut.. Hieman kaulapainotteinen se on, mutta sekin on mielestäni tottumuskysymys.

Sama peli löytyy minulta, osta pois! Ja eipä tuosta "kaulapainoisuudesta" oo mitään haittaa koskaan ollut, koska en oo sen havainnut olevan mikään älyttömän kaulapainoinen.
I can't hide but I can run for miles
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)