Tb 02.04.2003 18:30:42 | |
---|
niin. mä laulan aina keikalla päin persettä, jos en kuule omaa ääntäni. onko tämä yleinen ongelma, vai olenko minä vain paska laulaja? mene siitä missä aita on matalin |
Miksu- 02.04.2003 18:50:50 | |
---|
Mullaki on samalaine onkelma treeneissä....pitää aina vaa kysyy rumpalilta: "kuuluuks tuolta ees mitää ?? en mä kuule yhtään mitää"...:) |
niin. mä laulan aina keikalla päin persettä, jos en kuule omaa ääntäni. onko tämä yleinen ongelma, vai olenko minä vain paska laulaja? Kannattaapi hankkia monitori. Ei tuo juurikaan lisähintaa jos vuokraa koko PA:n. Kunnon monitorointi auttaa älyttömästi soittoon ja lauluun ja fiiliskin paranee kun ei tarvitse koko ajan korva höröllä kuunnella, että mitäs sieltä nyt kuuluukaan. -Kun soittotaito ja soundi on kohdallaan, on aika jäädä eläkkeelle- |
noir 02.04.2003 23:20:39 | |
---|
niin. mä laulan aina keikalla päin persettä, jos en kuule omaa ääntäni. onko tämä yleinen ongelma, vai olenko minä vain paska laulaja? Ääripää: syntyjään kuuro laulaja, mahtaako osata laulaa lainkaan. Itselläni on ollut kuulovammaisia ystäviä, joiden puhe vaihtelee korkean/matalan ja hiljaisen/kovan välillä. Oman äänen kuuleminen on tärkeä osa äänenkäyttöä; kuin soittaisi ilman, että kuulisi mitä ääntä soitin pitää. Popmusiikki on Saatanasta, eikä siltikään hyvää. |
d-iivil 04.04.2003 10:17:53 | |
---|
Ongelmahan tuo on... mutta tässäpä kuitenkin pari vinkkiä. Jos et kuule itseäsi kunnolla, niin todennäköisesti alat automaattisesti nostamaan omaa äänenvolyymiäsi, mistä ei kuitenkaan ole mitään iloa loppuepeleissä, poltat vain äänesi loppuun parin biisin aikana ja se siitä. Loppujen lopuksi kuuluvaan ja täyteläiseen ääneen ei tarvita juurikaan puhetasoa kovempaa volyymiä. Opi tuntemaan äänesi resonointi kehossasi ja keskity siihen, on kohtalaisen helppo laulaa vaikket mitään juuri kuulisikaan kun opit tuntemaan että "tässä nuotissa kitalakeni resonoi jne...", pystyy laulamaan ihan vaan pelkällä fiiliksellä. Eli, ei kannata puskea extra poweria siihen laulamiseen vaikket kuulisikaan itseäsi riittävän hyvin, keskity vain kuulemaan itsesi muuta kautta... |
Jarkko. 04.04.2003 13:51:03 | |
---|
http://kuoppamaki.cjb.net/ |