Aihe: Turakaisten tuppautuminen takahuoneeseen ?
1 2 3
pippuri
05.04.2005 11:42:27 (muokattu 05.04.2005 11:43:19)
Mitä mieltä tanssimuusikot ja muutkin ovat siitä ,että tanssipaikoilla jotkut turakaiset ( yleensä kai enimmäkseen naispuoliset) änkeävät kutsumatta tauolla sinne esiintyjien taukohuoneeseen ? Onko se mielestänne ihan jees ?

Minä en käsitä miksi joidenkin turakaisten pitää ängetä itsensä sinne häiritsemään esiintyjien lepotaukoa ja keskittymistä. Mielestäni se taukohuone on sen verran pyhäpaikka ,ettei sinne luulisi kenenkään ulkopuolisen edes kehtaavan mennä päkittämään , ainakaan kutsumatta.
baron
05.04.2005 11:46:41

Matkalla backstagelle ja sieltä tullessa olen vapaasti turakaisten käytettävissä, mutta backstagelle riittää muu bändi.
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
Justiina.
05.04.2005 12:12:37
Matkalla backstagelle ja sieltä tullessa olen vapaasti turakaisten käytettävissä, mutta backstagelle riittää muu bändi.

Se on hyvä periaate tuo !

Kyllä se niin on ,että se takahuone on esiintyjien planeetta. Sinne on turha kenenkään turakaisen mennä möllöttämään.
Bändinjäsenten pitää saada edes hetki rauhoittua ja vaihtaa ajatuksia keskenään , sopia vaikka seuraavan setin biiseistä yms.
Eddy
05.04.2005 12:38:48
Bäkkäri pidetään pääsääntöisesti puhtaana turakaisista,mutta poikkeustilanteissa saatetaan sinne joku jopa kutsuakin.Vähän sama homma,kuin raflan/liiterin keittiökin;vain henkilökunnalle.
Koskettelen soittimia...
vanhami
05.04.2005 12:46:52 (muokattu 05.04.2005 13:53:25)
Mitä mieltä tanssimuusikot ja muutkin ovat siitä ,että tanssipaikoilla jotkut turakaiset ( yleensä kai enimmäkseen naispuoliset) änkeävät kutsumatta tauolla sinne esiintyjien

Jos kyseessä on viehättäviä, viksuja ja soittajista oikeasti kiinnostuneita vastakkaisen sukupuolen edustajia, ovat ne ainakin minun puolesta erittäin tervetulleita bäkkärille.

Yleensä ne tuppaa olemaan kyllä kännisiä örvelöitä.

Nekin on joskus "hauskoja". Tässä aika vasta yks aika viehättävä, mutta umpikänninen neitonen nojas oveen ja rojahti bäkkäriin sisään suunnilleen suoraan basistin syliin.

Puheli ihan pehmosia ja kaulaili baisistia joka oli erittäin vaivautunut tilanteesta.

Meillä oli hauskaa. Otettiin dikikameralla kuvia ja uhkailtiin näyttää kotona,

Siistiä, silti yleensä ei mielellään turakaisia bäkkärille.

Mika
riff
05.04.2005 12:54:50
Mikään ei ole niin ärsyttävää kun "topi" änkee takahuoneeseen ja usein vielä kysymättä! Mut ei ne olekaan täysjärkisiä, jotka sinne tuppaavat. Enemmän tai vähemmän puusta tms. pudonneita.
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
Sertzo S
05.04.2005 13:29:57
Aikoinaan todetiin orkesterin kämpille tai takahuoneeseen tulijoista/tuotavista, että vain äärimmäisessä hädässä turvaudutaan paikan henkilökuntaan. Täytyy myöntää, että turvauduttu on. Kyse siis oli naisista. ;)
AT10
05.04.2005 19:38:47
En ole pyhimys, en paholainen... Mutta kuitenkin sitä mieltä, ettei toisten työpaikalla sovi ruveta häiriköimään. Taukotupa on juuri sitä varten, että saa hetken vetää henkeä ja olla erossa liian päällekäyvistä ihmisistä. Se menee jo liian pitkälle jos täytyy takahuoneeseen mennä itseään tyrkyttämään!
Qsine
05.04.2005 19:56:11

Aisstn! Onneksi rasvanaamat isännät ovat keikoillamme löytäneet tiensä takahuoneeseen vain verraten harvoin. Ja noina harvoina kertoina eivät yleensä jää asumaan takahuoneeseen. Kerran pari on illan mittaan kokoontunut oikein ryyppyremmi, kun bakstaagi on vallattu.

Mutta kusipäitä on, ja silloin tällöin niitä tulee vastaan. Yllättävän harvoin porukka on tunkenut takahuoneeseen, ainakaan vaivaksi asti. Kokemuksieni mukaan ihmiset kunnioittavat takahuonetta.

Toisaalta, ongelma on varmaan ihan eri tasoa, kun kokoonpanoon kuuluu joku nimimies/-nainen. Mahtaa ukseen nojata ehtimiseen jos jonkinlaista foliohattua.

Vertailun vuoksi julkituotakoon anekdootti bändimme keikasta Rymättylän Ruokatuvasta 90-luvun puolestavälistä. Paikan omistaja (joka melkeinpä ansaitsisi oman ketjunsa...) teki heti selväksi, että tämä keittiö on meidän aluettamme, ja että muusikot eivät tänne tule.

Kyseisessä paikassa jouduttiin vaihtamaan vaatteet pihalla viiden puuceen kokoisessa liiterissä. Joku bändi joskus kuulemma illalla kysyi, että voimmeko vaihtaa vaatteet sisällä, kun on niin pimeä, ettei näe. Omistaja oli sanonut vain, että tehän voitte ajaa auton liiterin viereen ja valaista sitä etuvaloilla, niin sitten näkee.

On boikotti. Siihen saakka, kunnes asianmukainen tila pakolliselle vaatesirkukselle saadaan.

Edelliseenkin vedoten muistakaamme siis, että usein takahuone on myös luxusta. Otsikkohan antaa ymmärtää, että takahuone on tanssimuusikolla ikäänkuin annettuna! Oli se vaikuttavaa, kun Salon torilla viime kesänä Anneli Saaristo vietti taukonsa japanilaisvalmisteiseen henkilöautoon ahtautuneena. Tai vastaavasti Anna Eriksson läheisessä puistikossa kävelemässä mahd. huomaamattomana ja erillään bändin pojista.

Itse asiassa paikat, joissa ei "pääse pakoon" mihinkään, ovat myös esilletuomisen arvoinen, oma aiheensa. Mitä enemmän niistä kirjoitan, sen enemmän vitutukseen korreloiva verenpaineeni nousee, joten lopetan nyt.
"Laitetaan lapsi keskellä yötä pakkaseen hakemaan karannutta kanarialintua...joka tosiasiassa nukkuu tyytyväisenä huppunsa alla!"
R.Syke
05.04.2005 20:39:35 (muokattu 05.04.2005 20:41:01)
..Itse asiassa paikat, joissa ei "pääse pakoon" mihinkään, ovat myös esilletuomisen arvoinen, oma aiheensa...

-Pitää paikkansa. Koimme tuon tunteen viime joulun alla, kun soitot olivat kapakassa, missä ei päässyt minnekään ns. piiloon ja omaan rauhaan.

-Vessassa käydessä joku aina lätkäytti olkapäälle ja oli kehua retostelevinaan. Kuse siinä sitten kun lätkitään.

-Ko. ravintola oli varannut yhden sivupöydän soittajille. Siinä sitten mulkoiltiin toisiamme ja joku rohkea kävi tiskillä kaljaa juomassa, mistä sitten myöhemmin sai kautta rantain kuulla.

-Tupakkilaiset kävivät ulkona pakkasessa röökillä.

-Tässä tapauksessa tauot tuntuivat mittaamattoman pitkiltä ja painajaismaisilta.
mr.muzak
05.04.2005 20:49:55
Kyseisessä paikassa jouduttiin vaihtamaan vaatteet pihalla viiden puuceen kokoisessa liiterissä. Joku bändi joskus kuulemma illalla kysyi, että voimmeko vaihtaa vaatteet sisällä, kun on niin pimeä, ettei näe. Omistaja oli sanonut vain, että tehän voitte ajaa auton liiterin viereen ja valaista sitä etuvaloilla, niin sitten näkee...

Kyllä varsinkin kesälavoilla bäkkärit on sitä luokkaa että osaa arvostaa keikkabussia (ei siis 609-osastoa vaan bussia). Jotkut starbat vaan haluaa itse niitä ylimääräisiä sinne bäkkärille..siinä onkin sitten jo konstit vähissä.
Mynthor
05.04.2005 22:30:31
Jotkut starbat vaan haluaa itse niitä ylimääräisiä sinne bäkkärille..siinä onkin sitten jo konstit vähissä.

Joo, siinä sitten vähän halaillaan ja muistellaan porukalla, että missäs sitä viimeksi nähtiin ja paljonko kello oli, kehutaan uudet tanssikengät ja arvostellaan viimeaikoina nähdyt muut artistit
"Oli tosi hyvä, se rakentaa Nokialle valkotiilitaloo, se taas oli tosi ylpee, ei lähtenyt meille saunomaan".
Sitten näiltä rasvatukkaponnari cowboy-paita levyseppähitsareilta ja hörhelöhameisilta käkkäräpää parturi-kampaajilta tiedustellaan, että oliko hyvät tempot ja muistiko pojat hymyillä?

Yksiä s..tanan avuttomia tyhjäpäitä koko porukka...

Kylläpäs taas irtos.
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
M.i.k.key
05.04.2005 23:15:28
Yksiä s..tanan avuttomia tyhjäpäitä koko porukka...

Kylläpäs taas irtos.

Irtos plussa nimittäin!
Mä lopetan nää hommat!
mr.muzak
05.04.2005 23:30:38
..Yksiä s..tanan avuttomia tyhjäpäitä koko porukka...

Kylläpäs taas irtos.

Niin..se vaan on niin että ei noissa bändeissä tarvita mitään ammattitaitoisia muusikoita, vaan niitä jotka hymyilee lavalla ja vielä tanssittaa näitä tyhjäpäitä tauoilla. Ja ne ammattimuusikot on vielä niin kalliitakin, hyi!
baron
06.04.2005 00:24:59

Ja sit mut haukutaan lättäjalaksi, kun kerron että poikkeuksellisesti joskus päivä paistaa risukasaankin eli joskus backstage voi olla viimeisen päälle, sinne ei saavu kuin tarjoiluhenkilökunta koputtaen sampanjapullo tarjottimella, näinhän meitä kaikkia pitäisi aina kohdella, mutta realiteetti on valitettavasti aivan toista.
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
Anonymous-jazz
06.04.2005 00:51:17 (muokattu 06.04.2005 00:51:44)

Sattui tuossa n. 2-viikkoa takaperin kun olin katsomassa erään coveriyhtyeen vetoa Sokos-Hotell Vantaalla. Niin yhtäkkiä lavalle ilmestyi joku n. arv. parikybänen nainen ja rupesi tanssahtelemaan yksin lavalla mun ändin edessä poseeraten yleisölle. Järkkärit huomasivat tämän myös... No kun bändi poistui ensimmäisen setin jälkeen tauolle menin muun bändin kanssa hissille päin kun olivat tuttujani. Yhtäkkiä hissiin tulee myös joku nainen... Hän oli tämä lavalla ollut. Hän sanoo; "Voisittekste hei auttaa mua kun toi poke ei suostu päästää mua tonne kun se väittää et mä oon liian kännissä". Se kyllä oikeastikin oli jo aika pahassa jamassa. No tähän bändin rumpali tokaisi "valitettavasti me ei voida auttaa kun nää järkkärit on samalla meidänkin työnantajia". Tähän muidu tokaisi että "Vähäks te ootte tylsii... Oisitte saanu hyvää pesää" ja lähti toiseen suuntaan.
Teemujazz
jmercy
06.04.2005 00:51:48
Lomakouheroa muistelen vieläkin mielenkiinnolla, kun Vainio tuli istumaan seuraan, ei puhunut juuri mitään, ihan selvästi halusi vain nautiskella bändin seurasta ja ilmapiiristä, tarjosi hyvän ruuan niin moneen kertaan, ettei nälkä jäänyt, eikä muuten koskaan tupannut tura takahuoneeseen, no ei kai sinne olis päässykkään, kun soitto on non-stoppia, mutta hieno mies.
Eddy
06.04.2005 01:18:19
Lomakouheroa muistelen vieläkin mielenkiinnolla, kun Vainio tuli istumaan seuraan, ei puhunut juuri mitään, ihan selvästi halusi vain nautiskella bändin seurasta ja ilmapiiristä, tarjosi hyvän ruuan niin moneen kertaan, ettei nälkä jäänyt...))

Jep.Vaikka bändille oli safka siellä ihmisten joukossa seisovassa pöydässä,oli bäkkärillä kuitenkin leipävati aina kondiksessa.Lavakeikoilla kun tahtoo toi leipien järkkääminenkin olla joskus ylitsepääsemätön tehtävä,niin tuolla oli kyllä asiat aina järjestyksessä.
Koskettelen soittimia...
jmercy
06.04.2005 01:27:15
Lavakeikoilla kun tahtoo toi leipien järkkääminenkin olla joskus ylitsepääsemätön tehtävä,niin tuolla oli kyllä asiat aina järjestyksessä.

Esim. Tanhuhovi, jossa ainakin meidän bändiä on veloitettu jopa kahvista! Boikottiin koko mesta, vai oltiinko me vaan niin huonoja tai vailla riittävää julkisuutta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)