MacGyver 02.04.2003 12:18:41 | |
---|
Olisi tuota pikaa edessä operaatio vaihtaa piuhat koko kitararigissäni, ja kaipaisinkin hieman neuvoa. Ongelma ei kuitenkaan ole teoriapuolella vaan ihan käytännön puolella; mistä minä löydän kunnon piuhaa? Instrumenttipiuhassa on kolme tärkeää ominaisuutta: * Mekaaninen kestävyys * Hyvä EMI-suojaus * Matala kapasitanssi (60 - 100 pF/m) Kaappipiuhassa on kaksi tärkeää ominaisuutta: * Mekaaninen kestävyys * Matala resistanssi (5 - 75 Ohm/km) Kysymys siis kuuluukin, että mistä löytäisin ym. ehdot täyttävää piuhaa ja mihin hintaan? Valmista piuhaa en ajatellut ostaa, sillä niiden hinnat hirvittävät. Tarkoitus olisi siis valmistaa 4x5m instrumenttipiuhat + 2x1m kaappipiuhat. Liittiminä aion käyttää Neutrikin NP2C:itä. Apuja? -MacGyver |
Mikko Kankaanpää 02.04.2003 16:15:58 | |
---|
Olisi tuota pikaa edessä operaatio vaihtaa piuhat koko kitararigissäni, ja kaipaisinkin hieman neuvoa. Ongelma ei kuitenkaan ole teoriapuolella vaan ihan käytännön puolella; mistä minä löydän kunnon piuhaa? Instrumenttipiuhassa on kolme tärkeää ominaisuutta: * Mekaaninen kestävyys * Hyvä EMI-suojaus * Matala kapasitanssi (60 - 100 pF/m) Kaappipiuhassa on kaksi tärkeää ominaisuutta: * Mekaaninen kestävyys * Matala resistanssi (5 - 75 Ohm/km) Kysymys siis kuuluukin, että mistä löytäisin ym. ehdot täyttävää piuhaa ja mihin hintaan? Valmista piuhaa en ajatellut ostaa, sillä niiden hinnat hirvittävät. Tarkoitus olisi siis valmistaa 4x5m instrumenttipiuhat + 2x1m kaappipiuhat. Liittiminä aion käyttää Neutrikin NP2C:itä. Apuja? -MacGyverhttp://www.noretron.fi/komponentit.html Mikko Kankaanpää http://www.bmelectronics.tk |
mistä minä löydän kunnon piuhaa? Kitarapajasta, George L:ää. |
MacGyver 02.04.2003 19:01:45 | |
---|
Kitarapajasta, George L:ää. Mutta tuohan on valmista kamaa? Teen itse, sehän tässä oli pointtina. Itse tekemällä tulee kuitenkin halvemmaksi. Ja laadussa ei pitäisi olla mitään eroa. -MacGyver
|
LaXu 02.04.2003 19:28:51 | |
---|
Mutta tuohan on valmista kamaa? Teen itse, sehän tässä oli pointtina. Itse tekemällä tulee kuitenkin halvemmaksi. Ja laadussa ei pitäisi olla mitään eroa. -MacGyver Kyllä tuota saa ihan pelkkänä piuhanakin, ilman plugeja. Jos ei Kitarapajalta, niin ainakin Custom-Soundsista.
|
MacGyver 02.04.2003 19:37:31 | |
---|
Kyllä tuota saa ihan pelkkänä piuhanakin, ilman plugeja. Jos ei Kitarapajalta, niin ainakin Custom-Soundsista. Hox? Paljonko on metrihinta? -MacGyver
|
LaXu 02.04.2003 21:38:24 | |
---|
Hox? Paljonko on metrihinta? -MacGyver Custom-Soundsissa: GEORGE L .155 JOHTO MUSTA.................................2,50€/m GEORGE L .155 JOHTO PUN......................................3,40€/m
|