Aihe: Die cast Hoops.
1 2
JeeVes
03.04.2005 20:42:55
Miten paljon noi valetut rimmit vaikuttaa saundiin? Huomasin, että Tama Straclassiceissa ja Superstareissa on vakiona Die Cast Hoopsit. Onko millaisia kokemuksia. Ajattelin ite hankkia tässä joskus ehkä uutta settiä ja "valuvanteet" vois toimia.

Tänne ei sitten mitään amis-vitsejä mistään auton valuvanteista!
Niskamies
03.04.2005 21:35:43
Kanttisaundi on todella paljon parempi valuvanteissa kuin prässätyissä.
Meitsi on meshissä.
Jaska
03.04.2005 22:41:21
jotkut ei tykkää tomeissaa pitää valuvanteita kun se tukkeuttaa soundia.

joku joskus ennusti että jos 6" tomiin laittais valuvanteen ni se kuulostais lehmänkellolta
Magetsu
03.04.2005 22:51:33
Joo, kanttarellit on mageampia, "helpompi" virittää ja pysyy paremmin vireessä.
Späng ' Läng
ddrum54
03.04.2005 22:53:54 (muokattu 03.04.2005 22:54:58)
Kanttisaundi on todella paljon parempi valuvanteissa kuin prässätyissä.

Joo, näin on + virittäminen on paljon helpompaa. Mulla on starkuissa harjatut nikkelivaluvanteet ja voin vakuuttaa, että soundit on todella hienot.

EDIT: Ähh... yli kaks minsaa myöhässä, Hyvä Magetsu!
2`n 4
vapauskauppias
04.04.2005 00:05:44
Joissakin virveleissä valuvanteet on kyllä todella jees, mutta uskoisin luulevani, että valuvanteet tukahduttaisivat tomi soundia liikaa makuuni. Pidän nimittäin erittäin avoimesta, lämpimästä, elävästä ja pitkästä tomi soundista.
Oletko jo tuotteistettu?
Mikko/DE
04.04.2005 12:17:14

Ainakin jammun sivuilla lupailevat, että MCA nouveau-setin alumiiniset valuvanteet eivät tuki soundia samoin kuin raskaammat vastineet. Tiedä sitten...
Mikko/DE
04.04.2005 12:18:15

mutta uskoisin luulevani.

Jaahas, melkein meinasin kaatua kun luin ton.
fox
04.04.2005 12:39:56

mutta uskoisin luulevani, että valuvanteet tukahduttaisivat tomi soundia liikaa makuuni. Pidän nimittäin erittäin avoimesta, lämpimästä, elävästä ja pitkästä tomi soundista.

Niin no, niin..Olen ollu aivan tyytyväinen omaan tomisoundiini jo kauan pitkän aikaa..Ja kyllä, olen soittanu myös tavallisilla "prässi-hoopeilla" varustettuja settejä. Valuvanteissa ei oo muuta vikaa kuin se, että triggerit joutuu pistämään virittelemällä, siis jos on sellaset trigut jotka ei tuu viritysruuvin alle..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
hollmi-5
04.04.2005 12:51:34
Valuvanteet toimivat hyvin. Ei niitä muuten käytettäisi. Makuasiahan tuo on. Valuvanteellisessa rummussa on mielestäni hiukan kiinteämpi soundi ja prässivanne antaa enemmän eloa. Ota tuosta nyt selvää :-)
Mika Hollström
vapauskauppias
04.04.2005 17:55:10
Valuvanteet toimivat hyvin. Ei niitä muuten käytettäisi. Makuasiahan tuo on. Valuvanteellisessa rummussa on mielestäni hiukan kiinteämpi soundi ja prässivanne antaa enemmän eloa. Ota tuosta nyt selvää :-)

Joo, tätäpä tarkoitin. Itse tykkään hyvin eloisasta soundista.
JeeVes
04.04.2005 18:39:41
Missäköhän muissa seteissä valut tulee mukana, kuin noissa Taman Starclassiceissa?
vapauskauppias
04.04.2005 21:05:53
Missäköhän muissa seteissä valut tulee mukana, kuin noissa Taman Starclassiceissa?

Varmaankin melkein kaikissa "huippuseteissä" tulee vakiona valuvanteet paitsi ainakin nyt tulee mieleen DW ja Kumu, jotka tulevat tavallisilla vanteilla. DW:ssä tosin ne virityspesät on niin laajalta alueelta kosketuksissa siihen rumpuun, että se jo sinänsä tappaa (ainakin teoreettisesti) sitä resonanssia. Ehkä DW:t osaksi senkin takia tulee tavallisilla vanteilla. Arvailuapa tämä tosin on, joten voin olla kyllä täysin väärässäkin.
hollmi-5
04.04.2005 21:24:24
Gretscheissä on ollut valuvanteet jo 50-luvulla. Premierien parhaissakin vuosikymmeniä. Huippuvalmistajista mm. Sonor ei käytä valuvanteita tomeissa. Virveleissä kylläkin. Joissakin malleissa.
Mika Hollström
pehmo
04.04.2005 21:38:10

Yleensäkin kaikissa malleissa, jotka eivät ole "starttipäkkejä".
Je dois partir
JeeVes
05.04.2005 21:50:30
Paikallisen helluntaiseurakunnan 60-luvun Premierin setissä näkyy olevan valuvanteet myös. Olen himoinnut settiä vuosikausia aina satunnaisilla miksauskeikoilla käydessäni, mutta eivät pirulauta myy pois.

Missäs on tämä paikallinen helluntaiseurakunta?
ltg
07.04.2005 19:42:34
Missäs on tämä paikallinen helluntaiseurakunta?

Juva. Mutta enpä olekaan niistä valuvanteista enää niin varma. No, ainakin virvelissä on, se on saletti, kun sitä olen lainaillut. Taisi niissä tomeissakin olla.
Joidenkin mielestä groove saattaa jossain elämänvaiheessa olla lämmintä pissiä lahkeessa. On sanomattakin selvää, että olen eri mieltä.
JeeVes
07.04.2005 19:48:37
Juva. Mutta enpä olekaan niistä valuvanteista enää niin varma. No, ainakin virvelissä on, se on saletti, kun sitä olen lainaillut. Taisi niissä tomeissakin olla.

Juvalla on kyllä aika vanha se setti. Kuitenkin vielä ihanampi on se ride siellä, sen kun sais. Pyöritkös sä paljonkin noissa piireissä.
ltg
07.04.2005 19:58:04
Juvalla on kyllä aika vanha se setti. Kuitenkin vielä ihanampi on se ride siellä, sen kun sais. Pyöritkös sä paljonkin noissa piireissä.

Pari kertaa olen miksailemassa käynyt siellä, kun apuja tarvitsivat. Nyt tulee lähinnä Punkaharjun ja Savonlinnan väliä ravattua sivarin takia, Juvalla ehtii viikonloppuisin vain pikaisesti piipahtaa. Juu, se ride on muuten vallan mainio, oli sekin minulla hetken lainassa:) Niin, ja ne haikat..

Offtopic: taitaa muuten teidän poppoosta olla tyyppi samassa sivaripaikassa?
Joidenkin mielestä groove saattaa jossain elämänvaiheessa olla lämmintä pissiä lahkeessa. On sanomattakin selvää, että olen eri mieltä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)