kimmoke 04.04.2005 19:02:14 (muokattu 04.04.2005 19:05:00) | |
---|
Appi-ukko on about 70v. ja on kakskymmentä vuotta kyselly aina kumpaakos vehjestä mää soitan. Aina ystävällisesti kerron soittavani 6-kielistä kitaraa. (..ja bassossa yleensä 4 tai 5:es joka on se hihna, selitys) Taas seuraavalla kyläreissulla: kumpaakos sää soitat kitaraa vai bassoo.. onks niillä jotain eroo? Elämä on raskasta.. millä saan ymmärryksen välillemme? terv. Unelma Vävy (?) ps. toisaalta en määkään erota muikkua lahnasta, puolukkaa mustikasta, vääpeliä ja sotilasmestaria saunassa ;) Pojat haukkuu Teivon Ravi Sankariksi...vanha tsingahteleva sitarawirtuoosi? |
ICE 04.04.2005 19:34:33 | |
---|
Appi-ukko on about 70v. ja on kakskymmentä vuotta ... Viime viikon keskiviikon keikalla tuurasin basistia meitin huttubändissä (tavallisesti soitan kitaraa). Keikan jälkeen kun menin nauttimaan ravintelin nestepitoisista antimista, niin joku tyttö sano että hyvin soitin sitä kitaraa. Eihän siinä voinut muuta tokaista kuin: "kiitos kiitos". :-) "Taidetta taiteen vuoksi" - Theophile Gautier Ärlä #025 |
tanjuli 04.04.2005 19:40:40 | |
---|
yhdessä paikallisessa karvakäsi-pizzeriassa olin soittimen kanssa ja siihen pelmahti joku setä selittämään että MÄÄ MOIKKASIN SULLE TOSSA YKS PÄIVÄ TOSSA KAIVOTORPAN EESSÄ, KYLLÄ KITARISTITYTÖN MUISTAA AINA! hämärästi muistin että joku samantyyppinen humaltunut ratkaisu oli joskus kommentoinut selässä kulkevaa kaveriani sanoilla "mää katoin että sulla on silinteri mut solikin KITARA!" ja sanoin että juu, niinpä ollaankin moikattu, ja on kyllä edelleenkin basso. ELÄ NARRAA VANHAA MIESHTÄ! ei uskonut vaikka näytin - "näytä nyt kitarishtikolleekalle mikä keppi sulla on". harmi kun olin just aamulla ottanut tinapillin pois bassokassin taskusta. [i hear voices but at least they're on tune] |
Tankoprinssi 04.04.2005 19:41:50 | |
---|
Onko sillä niin väliä. Enemmistö ihmisistä ei erota ko soittimia toisistaan, eikä tiedä mitä eroa niillä on. Ja uskoakseni aika monta basistia onkin päätynyt soittimeen samalla tavalla kuin minäkin, eli taidot ei riittänyt tarpeeksi pitkälle kitaransoitossa? Ps. Puhallinsoittajilla se on vielä vaikeampaa. Todella harva pystyy sanomaan mikä mikäkin soitin on, eli onko saksofoni, trumpetti, klarinetti jne.. Ihmiset puhuvat yleensä vaan torven soittajasta. Jopa osa soittajista (pl puhallinsoittajat) ei tunne kaikkia puhaltimia. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
tanjuli 04.04.2005 19:44:03 | |
---|
Ja uskoakseni aika monta basistia onkin päätynyt soittimeen samalla tavalla kuin minäkin, eli taidot ei riittänyt tarpeeksi pitkälle kitaransoitossa? en tunne yhtään tommosta basistia. oon vissiin sit vaan väärissä piireissä :( [i hear voices but at least they're on tune] |
JK 04.04.2005 19:47:37 | |
---|
en tunne yhtään tommosta basistia. oon vissiin sit vaan väärissä piireissä :( En minäkään. Mutta moni tuntemani basisti on aloittanut rummuilla, myös itse. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
en tunne yhtään tommosta basistia. oon vissiin sit vaan väärissä piireissä :( -No juu. Musiikkioppilaitokset eivät kieltämättä ole niitä pullollaan. |
tanjuli 04.04.2005 19:54:04 | |
---|
-No juu. Musiikkioppilaitokset eivät kieltämättä ole niitä pullollaan. mää semmosia piirejä tarkoittanut. [i hear voices but at least they're on tune] |
Tankoprinssi 04.04.2005 19:55:24 | |
---|
en tunne yhtään tommosta basistia. oon vissiin sit vaan väärissä piireissä :( Väitän, että suurin osa 70-luvulla soittamisen (ja miksei jo 60-luvullakin) aloittaneista basisteista soitti alkujaan kitaraa. Hurriganesia, Deep Purpela yms. "tahkottiin" sormet verillä ja sitten kun bändissä oli 4 kitaristia ja rumpali piti jonkun siirtyä bassoon. Yleensä se oli se huonoin kitaristi, tosin poikkeuksiakin on. Ps. Häkkisen Cissekin soitti bassoa ekan kerran "Ganesissa", kun Remu iski sille basson käteen ja sanoi, että soita. Cisse tokasi, että ei hän osaa bassoa soittaa, jolloin Remu sanoi, että soita niinkuin kitaraa. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
pekkajau 04.04.2005 19:56:45 | |
---|
Kansalaisopistojen harmonikkapiirien reumatismin runtelemien ja lievästi alkoholisoituneiden opettajien oma biisi= "Minä soitin harmonikkaa!" Tis is ö teripöl dei! |
tanjuli 04.04.2005 20:01:31 | |
---|
Väitän, että suurin osa 70-luvulla soittamisen (ja miksei jo 60-luvullakin) aloittaneista basisteista soitti alkujaan kitaraa. aa, no tää selittää. onhan siinä jo 20-30 vuotta välissä siihen kun itse aloittanut. ehkä me juniorit sitten ollaan löydetty bassonsoitosta jonkinasteista itseisarvoa. [i hear voices but at least they're on tune] |
Tankoprinssi 04.04.2005 20:07:52 | |
---|
aa, no tää selittää. onhan siinä jo 20-30 vuotta välissä siihen kun itse aloittanut. ehkä me juniorit sitten ollaan löydetty bassonsoitosta jonkinasteista itseisarvoa. Ok. Mä kunnioitan sitä ja hyviä basisteja myös. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
tanjuli 04.04.2005 20:14:19 | |
---|
Ok. Mä kunnioitan sitä ja hyviä basisteja myös. niin mäkin, ja kitaristejakin :) [i hear voices but at least they're on tune] |
Tankoprinssi 04.04.2005 20:16:27 | |
---|
niin mäkin, ja kitaristejakin :) Samoin, koska soitan kyllä edelleen myös sitä kitaraakin vaikka en siinä ole koskaan mikään virtuoosi ollut. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
Sandy 04.04.2005 20:19:56 | |
---|
Tää on ihan tuttu juttu... Kerran keikalla joku turakainen tuli huojumaan lavan eteen, katseli basistia ja kovaan ääneen siinä sitten, jotta: "Onpas komea kitaristi teillä!" Siihen basisti, että: "No kiitokset nyt kitaristin puolesta!" Siinä oli jotenkin tilannekomiikkaa.. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
nikolai 04.04.2005 22:16:49 | |
---|
Appi-ukko on about 70v. ja on kakskymmentä vuotta kyselly aina kumpaakos vehjestä mää soitan. Aina ystävällisesti kerron soittavani 6-kielistä kitaraa. (..ja bassossa yleensä 4 tai 5:es joka on se hihna, selitys) Taas seuraavalla kyläreissulla: kumpaakos sää soitat kitaraa vai bassoo.. onks niillä jotain eroo? Elämä on raskasta.. millä saan ymmärryksen välillemme? terv. Unelma Vävy (?) ps. toisaalta en määkään erota muikkua lahnasta, puolukkaa mustikasta, vääpeliä ja sotilasmestaria saunassa ;) Lienee aika tunnustaa että otin joskus kiitokset vastaan sun kitaroinnista, tura hakkas hartioihin ja messus että "khyllä oli khomee khitarashoolo mutta aika khovaa vhedit". Vaikka et kyllä mitään hävinnyt, ei ollut kauniimpaa sukupuolta eikä edes tarjonnut virvoketta. |
baron 04.04.2005 22:44:27 (muokattu 04.04.2005 22:44:44) | |
---|
Taas seuraavalla kyläreissulla: kumpaakos sää soitat kitaraa vai bassoo.. onks niillä jotain eroo? Elämä on raskasta.. millä saan ymmärryksen välillemme? Vaihda kontrabassoon. Viime keikalla meillä oli sellaisen soittaja ja kyllä "iso viulu" oli ihme pienessä kaljapubissa. Ei yleisö ilmeisesti ollut sellaista ennen luonnossa nähnyt eikä varmasti sotkenut kitaraan. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
ICE 05.04.2005 00:40:22 | |
---|
Vaihda kontrabassoon. Viime keikalla meillä oli sellaisen soittaja ja kyllä "iso viulu" oli ihme pienessä kaljapubissa. Ei yleisö ilmeisesti ollut sellaista ennen luonnossa nähnyt eikä varmasti sotkenut kitaraan. Kai joku osaa kontrabasson sotkea johonkin toiseen soittimeen. En yhtään ihmettelis jos joku k-bassoa selloksi luulis. Ihmisiä on moneen lähtöön. ;-) "Taidetta taiteen vuoksi" - Theophile Gautier Ärlä #025 |
Mynthor 05.04.2005 01:14:48 | |
---|
Viime viikon keskiviikon keikalla tuurasin basistia meitin huttubändissä (tavallisesti soitan kitaraa). Keikan jälkeen kun menin nauttimaan ravintelin nestepitoisista antimista, niin joku tyttö sano että hyvin soitin sitä kitaraa. Entäs tavallisesti, kun oot soittanut kitaraa, onko tytöt tykänny? Eihän siinä voinut muuta tokaista kuin: "kiitos kiitos". Toki arvonsa tunteva taiteilija huikkaa jotain tyyliin: "Suksi sinä h...a v.....n!" Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |
mr.muzak 05.04.2005 01:49:59 | |
---|
Kai joku osaa kontrabasson sotkea johonkin toiseen soittimeen. En yhtään ihmettelis jos joku k-bassoa selloksi luulis. Ihmisiä on moneen lähtöön. ;-) Oon todistanut tämän..."ai mä en tiennytkään että sun veli osaa soittaa selloakin". Ois ees soittanut jousella mutta kun ei.. |