Mörkö 04.04.2005 12:38:47 | |
---|
Löysin kyseisen pelin tuota hyllystäni ja päätin heti asentaa ja rueta pelailemaan. Ja olihan se yhtä hyvä kuin muistinkin. Muistaakseni en ole edes ikinä kokonaan mennyt läpi kyseistä peliä. Onkos täällä muita jotka pitävät tästä hienosta pelistä vaikkei siinä nyt viimeisimpiä super 3d efektihyperkrafiikoita olekkaan? :) "vinsentti on vihree nyrsijä" |
JS 04.04.2005 14:08:14 (muokattu 04.04.2005 14:08:27) | |
---|
Löysin kyseisen pelin tuota hyllystäni ja päätin heti asentaa ja rueta pelailemaan. Ja olihan se yhtä hyvä kuin muistinkin. Muistaakseni en ole edes ikinä kokonaan mennyt läpi kyseistä peliä. Onkos täällä muita jotka pitävät tästä hienosta pelistä vaikkei siinä nyt viimeisimpiä super 3d efektihyperkrafiikoita olekkaan? :) Siisti peli, vaikka mä diggaan ite enemmän ykkösestä, oli jotenkin tunnelmallisempi musta. Tosin sitä ei oikeen jaksa pelata kun grafiikat näyttää siinä nykyään niiiin ankeilta... Kumma että esim. Falloutin grafiikat toimii musta nykyäänkin... So Sayeth the Dark Lord Of Shred
kalamies#20 >-)))> |
Moratoria 04.04.2005 14:09:23 | |
---|
En kovin pitkälle kerennyt BG2:ssa edetä kun kerran aloitin pelaamaan. Hyvä peli kuitenkin, pitänee aloittaa uudestaan joskus ja vääntää kenties jopa läpi. Ja eihän se grafiikka tee pelistä hyvää vaikka olisi kuinka hienoa, kyllä se on se kaikki muu mikä ratkaisee. |
Von Härskiburg 04.04.2005 14:36:22 | |
---|
Löysin kyseisen pelin tuota hyllystäni ja päätin heti asentaa ja rueta pelailemaan. Ja olihan se yhtä hyvä kuin muistinkin. Muistaakseni en ole edes ikinä kokonaan mennyt läpi kyseistä peliä. Onkos täällä muita jotka pitävät tästä hienosta pelistä vaikkei siinä nyt viimeisimpiä super 3d efektihyperkrafiikoita olekkaan? :) Aivan loistopeli. Kummatkin BG:t lisäosineen löytyy hyllystä. Kakkosen olen pelannut läpi varkaalla, maagilla, papilla, munkilla ja rangerilla. Vieläkin varmaan jaksaisi ainakin kerran pelata. Grafiikat toimivat omalla tavallaan aivan hyvin, ei BG:tä pysty edes kuvittelemaankaan 3D-übermageegrafiikoilla. Life feeds on life. |
lapio 04.04.2005 16:23:31 | |
---|
Tosi hyvä pelihän tuo oli. Itse pidin tästä jopa enemmän kuin ykkösestä. Enemmän loitsuja ja romua. Mielestäni kuitenkin ykkösosassa oli mukavaa seikkailla metsikössä ilman päämäärää. Kakkosessahan ei näin voinut tehdä. Pelailin viime kesänä kaverin kanssa tuota ykkösosaa verkossa ja se oli todella mielenkiintoista. Oletteko kokeilleet? Siinä jaetaan ryhmän ukkojen ohjailu pelaajien kesken. Ohjailin itse kolmea hahmoa ja kaveri loppuja. |
Definhel 04.04.2005 17:23:08 (muokattu 04.04.2005 17:29:32) | |
---|
Kyseinen pelisarjahan nyt periaatteessa on se joka nosti CRPG:t takaisin valtavirtaan. Että ei kai se huono ole! Eli on muuten aivan pirun kova sarja. Ja parempi sekin että se on 2d, nää uudet 3d-sotkut nyt on aivan takapuolesta. EDIT: 1. osa on parempi. ps. EDIT: On ne muutkin saman pelimoottorin pelit aika rautaa. Vois kyllä tehdä vielä vähän lisää. pps. EDIT: Harmi kun Black Isle on konkurssissa. Pessimisti on realisti. Optimisti on kitaristi. Basisti on rasisti. |
Von Härskiburg 04.04.2005 17:38:12 | |
---|
Pelailin viime kesänä kaverin kanssa tuota ykkösosaa verkossa ja se oli todella mielenkiintoista. Oletteko kokeilleet? Siinä jaetaan ryhmän ukkojen ohjailu pelaajien kesken. Ohjailin itse kolmea hahmoa ja kaveri loppuja. Siis tuo systeemi toimii? Pitänee kokeilla vissiin jonkun kaverin kanssa tuota. Olen ollut vähän skeptinen esim. sen suhteen, että miten se paussisysteemi mahtaa toimia kahden pelaajan kanssa. Life feeds on life. |
IceChylos 04.04.2005 17:45:17 | |
---|
Ihan jees peli. Läpi oon pelannu. Viimeselle levelille oon äijän pelannu. Hyvä idea sinäänsä tuo, että voi kehittyä, ja pelata uudestaan läpi. joo Elämä on vain kompromissi syntymän ja kuoleman välissä. |
Tosi hyvä pelihän tuo oli. Itse pidin tästä jopa enemmän kuin ykkösestä. Enemmän loitsuja ja romua. Mielestäni kuitenkin ykkösosassa oli mukavaa seikkailla metsikössä ilman päämäärää. Kakkosessahan ei näin voinut tehdä.
Samoilla linjoilla. Ostin jopa aikoinaan Throne of Bhaalinkin, joka olikin yllättävän hyvä lisälevy, toisin kuin ykköosan "Tales of Sword Coast"-rahastus. "The Darkest Day" ja "Shadows over Soubar" (ilmaisia fanien tekemiä lisäosia) ovat levyllä odottamassa luppoaikaa että ehtisi pelata, onko kellä kokemuksia? Parasta antia kummassakin BG-pelissä oli kuitenkin ehdottomasti mahdollisuus tappaa ällö-Drizzt IHAN TÄYSII!1 Baldur's Gatet ja Planescape: Torment olivat helmiä, mutta Icewind Dale pahimmanlaatuinen pettymys. Uudemmista ei olekaan kokemusta, kun sain vasta tänä vuonna päivitettyä koneen taas pelitasolle. /edit: Käsi sydämelle, kuinka moni tappoi yhdenkään lohikäärmeen BG2:ssa cloudkill-kikalla? Ceci n'est pas une signature |
Definhel 04.04.2005 18:47:26 | |
---|
Ihan jees peli. Läpi oon pelannu. Viimeselle levelille oon äijän pelannu. Hyvä idea sinäänsä tuo, että voi kehittyä, ja pelata uudestaan läpi. Roolipeleissähän sitä yleensä kehitytään. Käsi sydämelle, kuinka moni tappoi yhdenkään lohikäärmeen BG2:ssa cloudkill-kikalla? Mikäs kikka tämä nyt on? Mulla meni aina maagi yksin antamaan turpaan. Kun ne muut vaan lenteli ympäriinsä! Pessimisti on realisti. Optimisti on kitaristi. Basisti on rasisti. |
Krice 04.04.2005 19:08:01 | |
---|
Olen jossakin metsässä tai pienessä kylässä jonka ulkona on luola missä pitäisi olla joku noita tai vastaava. Eipä ole näkynyt. Vähän vaikealta tuntuu siinä mielessä, että erilaisia tehtäviä tulee koko ajan joka suunnalta ja niitä on jo pitkä lista. Onhan niitä jotain saanut jopa suoritettua. Sekin suututtaa kun en oikein osaa käyttää taikoja ja jotkut taikoja käyttävät örkit pistää helisemään. Plus tietty AD&D:n kaikki idioottimaisuudet perään eli velhot ei voi pistää metallihaarniskaa päälle tai käyttää tiettyjä aseita jne. etc. yms. |
gandar 04.04.2005 19:21:52 (muokattu 04.04.2005 19:22:52) | |
---|
Mikäs kikka tämä nyt on? Mulla meni aina maagi yksin antamaan turpaan. Kun ne muut vaan lenteli ympäriinsä! Käydään kuikuilemassa missä louhikärmes sijaitsee ja heitellään alueelle sopivan välimatkan päästä (lue: pirun kaukaa) aluetuholoitsuja, kuten cloudkill, cone of cold jne. suurissa määrin. Hyvällä onnelle kärmes talttuu, tai ainakin heikentyy merkittävästi ja sitten sen voi napsia vaikka jousilla. Itse en kertaakaan käyttänyt, mutta melkein teki mieli sitä punaista lohikäärmettä vastaan, jonka loppujen lopuksi erilaisten taktiikoiden jälkeen onnistuin tappamaan ensimmäisellä taistelun iskulla, joka sattui olemaan todella onnekas Vorpal Swordin (jolla siis oli se häviävän pieni mahdollisuus tappaa kerralla) sellainen. Hitusen tuli muistaakseni tuuletettua. Ceci n'est pas une signature |
Von Härskiburg 04.04.2005 19:42:07 | |
---|
/edit: Käsi sydämelle, kuinka moni tappoi yhdenkään lohikäärmeen BG2:ssa cloudkill-kikalla? Taisi olla toisella läpipeluukerralla, kun hoksasin käyttää punaista lohikäärmettä vastaan. Mustan tapoin myös samalla menetelmällä. Myöhemmin sitten huomasin, että paljon mukavempaa taistella "rehdisti", onpahan haastetta. Mind flayerit on myös mukavia pirulaisia, välillä niin hankala saada hengiltä. Life feeds on life. |
lapio 04.04.2005 19:44:57 | |
---|
Siis tuo systeemi toimii? Pitänee kokeilla vissiin jonkun kaverin kanssa tuota. Olen ollut vähän skeptinen esim. sen suhteen, että miten se paussisysteemi mahtaa toimia kahden pelaajan kanssa. Kyllä tuo pausettelu toimii. Kunhan sopii niin, että jos toinen laittaa pauselle, niin ei itse ota sitä pois ennenkuin kaveri on valmis siinä mitä tekeekään pausen aikana. Ja siinä teksti-ikkunassahan pystyy myös keskustelemaan. |
Dacatch 04.04.2005 21:26:23 | |
---|
Ehdottomasti parhaita PC-pelejä. Tulee tuota aina aika-ajoin pelailtua. Kerran olen vain mennyt läpi, jotenkin aina tulee jotain tärkeämpää kuin pelaaminen ja se jää sitten puolitiehen. Pitäisikin kaivaa se tuolta hyllystä ja asentaa... Pääsis jo kotia... |
arska 04.04.2005 21:46:19 | |
---|
Loistava peli täytyy myöntää...Kerran pelasin läpi ja oon pelaanu läpi puoleen väliin varmaan 10kertaa. Joka kerta on aina ollu kivaa luoda se hahmo ja kehittää sitä. Pitääkin kaivaa BG2 taas jostain hyllyn kätköistä. Käsi sydämelle, kuinka moni tappoi yhdenkään lohikäärmeen BG2:ssa cloudkill-kikalla? Tsäh! Kuoleeko lohikäärme helpostikkin noin? en ole kuullukkaan moisesta kikasta. Ite tapoin lohikäärmeet yleensä Lightningboltilla tai muilla vastaavilla salamoilla =P. Jeesus otti leivän, siunasi, murisi ja sanoi: Ei tästä saatana kaikille riitä! |
Von Härskiburg 05.04.2005 00:24:00 | |
---|
Joka kerta on aina ollu kivaa luoda se hahmo ja kehittää sitä. Näin off-topiccina, munsta hahmonluonti on ollut jo pitkään se kaikista paras vaihe. Tai sitten se, kun inha lohikäärme vihdoin kellistyy kymmenennen yrityksen ja ankaran taistelun jälkeen. Life feeds on life. |
juuso a 05.04.2005 00:30:55 | |
---|
Kyllähän sitä BG2:sta on tullut jonkin verran pelailtua. Jossain vaiheessa vaan alkoi ottamaan päähän kun se alkoi tahmailemaan mun vanhalla koneella. Nykyään voisi taas pistää koneelle kun on kunnon kone ja vihdoinkin vetää koko homman läpi. Lisälevykin hyllystä löytyy joten pelattavaa olisi ihan mukavan paljon jäljellä kun ei kerran ihan läpi sitä kerennyt pelailee. Minä ainakin olen noita pilvikikkoja käytellyt noihin lohhareihin, nekun ei meinaa millään kemahtaa. Itse kerkeää kuolemaan yleensä useammallakin hahmolla jos yrittää rehdisti teurastaa niitä. On ne Icewind Daletkin hyviä ja jos nyt summataan niin ID:t ja BG:t on ehdottomasti parhaita RPG-pelejä sekä tunnelmaltaan että juonenkäänteiltään. Suosittelen kaikille vaikka graffat onkin jo jälkeenjäänyttä kamaa. Ja vaikka onkin niin silti maisemat on paikoitellen erittäin siistejä. Elämä on kivaa, jippii!!! |
gandar 05.04.2005 10:09:52 (muokattu 05.04.2005 10:12:46) | |
---|
Näin off-topiccina, munsta hahmonluonti on ollut jo pitkään se kaikista paras vaihe. Ja se tunnin noppasessio, että saisi edes lähes kelvolliset statsit :) /edit: Miten muuten Kangaxxin (tms.) olisi saanut hengiltä? Aikoinani überyrmyjoukollani kokeilin muutamiakin kertoja, mutta lichinperkele vei joka kerta voiton. Ja mikä päivitys se "korjasikaan" sen kikan, että beholdereita sai tapettua ilman hikeä niillä peiliviitoilla, jotka kimmotti taiat takaisin? BG2:ssa taisi jossain kohtaa vielä toimia, mutta ToB:ssa muistaakseni enää ei. Ceci n'est pas une signature |
Dj P. 05.04.2005 10:29:09 (muokattu 05.04.2005 10:35:34) | |
---|
Löysin kyseisen pelin tuota hyllystäni ja päätin heti asentaa ja rueta pelailemaan. Ja olihan se yhtä hyvä kuin muistinkin. Muistaakseni en ole edes ikinä kokonaan mennyt läpi kyseistä peliä. Onkos täällä muita jotka pitävät tästä hienosta pelistä vaikkei siinä nyt viimeisimpiä super 3d efektihyperkrafiikoita olekkaan? :) Loistava peli. Onko sulla se Throne Of Bhaal lisäosa siihen? Jep, mutta tosiaan, ite tässä muutama viikko sitten asensin sen ja painuin nettiin pelaamaan. Miten muuten Kangaxxin (tms.) olisi saanut hengiltä? En tiedä, oliko minulla viimeksi pelatessa hemmetillinen tuuri, mutta onnistuin kivettämään sen ennen kuin se kivetti velhoni. Heheh. Yleensä saa kyllä tapella ja ankarasti. Kannattaa vain heittää papeilla ja velhoilla ryhmälle kaikki mahdolliset buffit päälle ennen kuin menee tappeleen. Jos tuo Kangaxx on se joksi sitä luulen, niin protection from evil on kans hyvä, ainakin minulla se manaili niitä pit fiendejä esille. Edit: Niin, tuli mieleen, että voisi hommata myös ensimmäisen BG:n lisäosineen. Sitten olis herkkua pistää eräs modaajien tekemä päivitys, mikä mahdollistaa suorat siirtymiset osasta toiseen ilman importtausta. Voisi vetää koko tarinan läpi yhdellä ja samalla hahmolla. "Taas ne saatananpalvojat varastelevat makeisia" -Kassaneiti sokkarilla- |