Aihe: Mars Volta ja uusi levy.
1 2 3 4 511 12 13 14 1547 48 49 50 51
4rc
03.04.2005 15:11:19
Noh, eihän se mainittu kuin ehkä jokaisessa levyä koskevassa haastattelussa/arvostelussa. Ja sama koskee uuttakin levyä.

Silti kovin moni tuntuu tuon seikan täysin sivuuttavan. Eikä yhdessäkään lukemassani arvostelussa ole yritetty sukeltaa pintaa syvemmälle sanoitusten osalta.
Paperilyhty
03.04.2005 17:49:52
Silti kovin moni tuntuu tuon seikan täysin sivuuttavan. Eikä yhdessäkään lukemassani arvostelussa ole yritetty sukeltaa pintaa syvemmälle sanoitusten osalta.

Ehkä musiikissakin on tarpeeksi..? Sanat jää sivuseikaksi - kuten minulle monesti käy. Saattaa käydä niin, että se, mitä lauletaan menee ihan kokonaan ohi. Olivatpa ne lyriikat sitten kuinka hienot tahansa. En nyt sano, että sanoitukset ovat yhdentekeviä, päinvastoin, mutta minulle kyse on kuitenkin ensisijaisesti musiikista.

En muuten oikein jaksa kaikkia niitä "vaikea levy, vaikea levy" - puheita. Mitä vaikeaa siinä nyt on? Laittaa vain levyn soittimeen ja kuuntelee.
Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave-
paranoid android
03.04.2005 20:27:57
eihän tuollainen perus hardrock voi millään lailla olla vaikeaa musiikkia.
etnopoju
03.04.2005 20:45:42

mars volta on maailman vaikein bändi. neljässä niiden biisissä vaihtuu tahtilaji.
aivokuolio
03.04.2005 21:47:10
Mistä näitä surkeita provoajia löytyy?
mustan huoneen testi.
carlos
03.04.2005 21:50:18
En muuten oikein jaksa kaikkia niitä "vaikea levy, vaikea levy" - puheita. Mitä vaikeaa siinä nyt on? Laittaa vain levyn soittimeen ja kuuntelee.

Eipä sun tarvikkaan jaksaa mitään "vaikea levy" -puheita. Mielipiteitä nekin.
Mutta jos marsvoltan vaikeuden haluat tietää, niin minulle se oli ainakin sitä, että tiesin kuunnellessani tykkääväni siitä, mutta biiseistä ei saanut kiinni.
Provoahan tuo omasi oli, mutta paskan väliä.
I can't hide but I can run for miles
etnopoju
04.04.2005 00:31:28

Mistä näitä surkeita provoajia löytyy?

ilmeisesti provosointi ei ollut kovinkaan huonoa, jos siihen pitää kommentoida.
aivokuolio
04.04.2005 00:49:20
ilmeisesti provosointi ei ollut kovinkaan huonoa, jos siihen pitää kommentoida.

... paitsi jos kommentoidaan provoyritystä, eikä sen sisältöä.

Check&Mate. Mars Volta-keskustelu jatkukoon.
mustan huoneen testi.
etnopoju
04.04.2005 06:06:17

... paitsi jos kommentoidaan provoyritystä, eikä sen sisältöä.

miksi sitä pitää kommentoida lainkaan, jos se ei kerran toimi?
bedlam
04.04.2005 09:24:43 (muokattu 04.04.2005 09:26:13)

Minä käsitän 'vaikea levy/musiikki' tarkoittavan sitä, että biisit aukeavat vasta useamman kuuntelukerran jälkeen. Tahtilajinvaihdosten lukumäärän kanssa sillä nyt ei ole yhtään mitään tekemistä. Ei tämä tuollakaan määrityksellä mikään järin vaikea paketti ollut päästä sisälle, mutta esim. ensimmäinen biisi paljasti hervottomuutensa alla piilleet melodiat ja koukut vasta useamman kuuntelun jälkeen.
http://www.mikseri.net/kiasma
kyuss
04.04.2005 10:09:36
Jep, mutta kyllähän Voltan soundi on aika kuuntelijaystävällistä (mikä on vaan hyvä juttu). Muistaaksein meni USA:n listan neljänneksi, eli kyllä "massatkin" voivat...

Eipä Frances mielestäni niin vaikea levy ole, ellei ruveta ratkomaan lyriikan arvoituksia. Eikä kuuntelija aina ole tyhmä.
etnopoju
04.04.2005 10:14:05

mitä mä olen mars voltaa kuullut, niin ei se kyllä mitään vaikeasti avautuvaa ole. en oikein tajua mikä siitä muka tekee niin vaikean.
Paperilyhty
04.04.2005 10:15:18 (muokattu 04.04.2005 10:39:48)
Eipä sun tarvikkaan jaksaa mitään "vaikea levy" -puheita. Mielipiteitä nekin.
Mutta jos marsvoltan vaikeuden haluat tietää, niin minulle se oli ainakin sitä, että tiesin kuunnellessani tykkääväni siitä, mutta biiseistä ei saanut kiinni.
Provoahan tuo omasi oli, mutta paskan väliä.

Anteeksi, mutta en tosiaankaan harrasta mitään turhia "provoja" kirjoituksissani. Ehkä vaan kirjoitin asiani jotenkin epäselvästi, ja siitä väärinkäsitys.
Eli koetetaanpas selventää:
Minusta mikään musiikki ei sinänsä ole "vaikeaa", mitä yritin sanoa edellisessä kirjoituksessanikin. Loppujen lopuksi kyse on vain kuuntelemisesta. On sitten eria asia, haluaako kuuntelemaansa todella perehtyä, vai antaako sen vain tavallaan mennä ohi, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos kuulee jotain erilaista musiikkia kuin tavallisesti, saattaa vain leimata sen vaikeaksi, sen enempää koettamatta ymmärtää sitä, vaikka sinänsä ei olisikaan kyse mistään niiiiin erikoisesta, sillä loppujen lopuksi kaikki musiikki on vain musiikkia, ei mitään ydinfysiikkaa. Ja kaikilla ihmisillä on korvat musiikin kuulemiseen ja siten mahdollisuudet ymmärtää sitä, mutta kaikilla ei välttämättä ole muistissa ydinfysikaalisia
kaavoja, heh! ;P
En tosiaankaan tarkoita sitä, että vähättelisin nyt Mars Voltaa tai musiikkia yleensä, koska arvostan molempia suuresti.

Se on ehkä vähän sama juttu, kun se kun joku kysyy minulta, olenko saatananpalvoja, kun kuuntelen Iron Maidenia (hehhee!:). Minusta koko kysymys on aivan outo, mutta tälle henkilölle aivan luonteva. Hänestä Maiden on raskasta ja hän liittää sen kaikkiin hevimielikuviinsa, mutta kaikki kyseistä bändiä kuulleet tietävät, että se on kaukana synkimmästä metallista.
Eli jos ei ole itse sisällä siinä hommassa, sitä ei ehkä ole helppo tajuta. Tietenkään. Mistä päästäänkin siihen, että jos ei ole perehtynyt johonkin asiaan, ei välttämättä kannata alkaa puhumaan siitä. Pitäisikö tähän vielä laittaa se kuuluisa lyhenne IMO? (ei kuitenkaan humble-sanaa ;)

...No olkoon, en nyt oikein saa ajatuksesta kiinni, ymmärtäköön ken ymmärtää. Jatkan ehkä toiste.
Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave-
bedlam
04.04.2005 13:19:36

mitä mä olen mars voltaa kuullut, niin ei se kyllä mitään vaikeasti avautuvaa ole. en oikein tajua mikä siitä muka tekee niin vaikean.

Riippuu omista kuuntelutottumuksista ja siitä mihin vertaa. Mutta kyllä esim. Franciksen viimeinen biisi jo pelkästään puolen tunnin kestollaan varmaan keskimääräiseltä popinkuluttajalta tuntuu melkoisen vaikealta sulattaa.
bedlam
04.04.2005 14:01:48 (muokattu 04.04.2005 14:03:32)

ja minusta ainakin tuntuu nimenomaan että mars voltasta vaahtoavat juuri ne keskimääräiset popinkuluttajat.

No sehän johtuu siitä että Mars Volta on niitä harvoja valtavirrasta poikkeavia orkestereita, josta innostuvat joukolla myös 'tavallisemman' musiikin ystävät.
Lähikauppias
04.04.2005 16:06:50

ja minusta ainakin tuntuu nimenomaan että mars voltasta vaahtoavat juuri ne keskimääräiset popinkuluttajat.

Mukavaa, että joukossamme on kuitenkin myös joku aivan erityinen yksilö, joka korkeintaan syljeskelee moisia muoti-ilmiöitä päin.
www.johnnysuperhero.tk
I could have been a famous singer if I had someone else's voice But failure's always sounded better Let's fuck it up, boys Make some noise.
etnopoju
04.04.2005 17:29:23

Riippuu omista kuuntelutottumuksista ja siitä mihin vertaa. Mutta kyllä esim. Franciksen viimeinen biisi jo pelkästään puolen tunnin kestollaan varmaan keskimääräiseltä popinkuluttajalta tuntuu melkoisen vaikealta sulattaa.

ok, mä en tiennyt et niillä on niin pitkiä biisejä.
lxi
04.04.2005 17:52:30
ok, mä en tiennyt et niillä on niin pitkiä biisejä.

Puhut paljon tietomäärääsi nähden.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
etnopoju
04.04.2005 18:06:30

Puhut paljon tietomäärääsi nähden.

en ole missään väittänytkään tietäväni paljon bändistä, päin vastoin.

delousedilta olen kuullut muutaman biisin ja sitten jotain muuta, josta en tiedä miltä se oli. yleensä rock- bändeillä on tosin suhteellisen yhtenäinen tuotanto ja sen perusteella mitä olen kuullut bändi ei kuulostanut kovinkaan "vaikealle". toisaalta olen lukenut bändistä aika paljon, joten luulin tietäväni millaisesta musiikista on kyse.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)