Circles 01.04.2003 22:24:55 | |
---|
Elikkä suunitelmissani olisi vaihtaa uusi ja parempi tallamikki Tokain Les Pauliin alkuperäisen mikin tilalle. Ite kun tälläista punkrockia pääasiassa soittelen, niin ajattelin, että toi Emg-81 olisi tarkoitukseen sopiva. Muitakin humpukkeri mikkejä saa ehdottaa ! Sopiiko tuo emg suoraan kiinni vai pitääkö sille jyrsiä jokin kolo, kun siinä on se patteri (9v?) ? Ja vahvistimena on Peaveyn Classic 30. "Ne, jotka soittaa ne tietää ". |
mathias 02.04.2003 00:39:44 | |
---|
Uskoisin, että kyllä mahtuu. Ainakin Exploreriin mahtui kaikki tarvittava ilman jyrsimistä. Tosin jos EMG:n mikkejä ajattelit, kannattaa miltei vaihtaa myös kaulamikki EMG:ksi. Nimittäin soundiero aktiivisen ja passiivisen mikin välillä on aika iso. Tuo EMG-81 on kyllä lähes täydellinen, mitä särösoundeihin tulee. Kaulamikiksi voisi sopia EMG-60. Kivan pehmeät puhtaat soundit. Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen- |
kojones 02.04.2003 08:54:16 | |
---|
Seymour Duncanin Invader. Eikös tuo ole todellinen punk-mikki? |
Tatu 02.04.2003 09:35:39 (muokattu 02.04.2003 09:36:28) | |
---|
Seymour Duncanin Invader. Eikös tuo ole todellinen punk-mikki? Millä perusteella? Niinku 77-punksaundi vai 82-HC? :) Munkin pitäs varmaan vaihtaa mikit Tokaihin.. Soitan punkrockia ja alt-rockia. Etin jotain Pj Harvey, Pixies, Rancid saundia. Lisäks aika crunchaavat sais olla (vahvarina Marsu JMP). Ehdotuksia tähän? En tiä mikkimerkeistä mitään.. There's a bullet in the matress |
Juzzu 02.04.2003 09:51:24 | |
---|
Munkin pitäs varmaan vaihtaa mikit Tokaihin Miksi sinun pitää varmaan vaihtaa mikit? Nimittäin, jos ei raha polta taskussa, kannattaa kyllä miettiä tuota ihan tosissaan, kyllä se punk-räime kuulostaa tod. näk. (allekirjoittaneen ahdasmielsen näkemyksen perusteella) melko samalta mikeillä kuin mikeillä. Aika vähäisiä muutoksi niiden vaihdolla saapi aikaan. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
ilkkis 02.04.2003 09:56:51 | |
---|
Elikkä suunitelmissani olisi vaihtaa uusi ja parempi tallamikki Tokain Les Pauliin alkuperäisen mikin tilalle. Ite kun tälläista punkrockia pääasiassa soittelen, niin ajattelin, että toi Emg-81 olisi tarkoitukseen sopiva. Muitakin humpukkeri mikkejä saa ehdottaa ! Hanki kunnon säröpedaali niin saat samalla rahalla enemmän vaihtoehtoja. |
Circles 02.04.2003 11:16:44 (muokattu 02.04.2003 11:17:16) | |
---|
Siinä säröpedaalin vaihdossa ei kyllä olisi mitään järkeä, koska oma bossin ds-1 on tarpeeksi hyvä. Eikä mikkien kiertoa sillä saisi kuitenkaan pois. Missäs ton Emg-81 hinnat pyörii uutena ? "Ne, jotka soittaa ne tietää ". |
Siinä säröpedaalin vaihdossa ei kyllä olisi mitään järkeä, koska oma bossin ds-1 on tarpeeksi hyvä. Eikä mikkien kiertoa sillä saisi kuitenkaan pois. Missäs ton Emg-81 hinnat pyörii uutena ? Samoissa hinnoissa suunnilleen kuin muutkin merkkimikit, eli hieman yli 100€. Suosittelen tutustumaan Seymour Duncanin mallistoon, sivuilla ( http://www.seymourduncan.com) on pilvin pimein tietoa eri mikeistä. |
Tatu 02.04.2003 11:43:28 (muokattu 02.04.2003 11:49:16) | |
---|
Miksi sinun pitää varmaan vaihtaa mikit? Nimittäin, jos ei raha polta taskussa, kannattaa kyllä miettiä tuota ihan tosissaan, kyllä se punk-räime kuulostaa tod. näk. (allekirjoittaneen ahdasmielsen näkemyksen perusteella) melko samalta mikeillä kuin mikeillä. Aika vähäisiä muutoksi niiden vaihdolla saapi aikaan. Ahtaan mielen valistusta: Soitan tasokasta musiikkia, jota kutsun punkrockiksi (vain?) sen takia että se on nopeatempoista rokkia -melodista sellaista. Paremmin termi punkrock kuvastaa musiikkimieltymyksiäni, kuin esim. speed-metal tai vaikka cyberjazz. Soittamani musiikki ei ole mitään "punk-räimettä", mikäli tulkitsen termin oikein. Lisäksi soitan kaikenlaista kokeilevaa rokahtavaa kikkailua, jota olen päättänyt kutsua alt.-rockiksi. Edit: Ja, siksi mun varmaan täytyis vaihtaa mikit Tokaihin, kun ne ulvoo hemmetisti ja uskon että parempisaundiset mikit siihen varmaan löytyisi, ihan jo sen takia että nykyisten selässä lukee "SAM SUNG". (Tosin oon ajatellut vahata nää nykyset ja kuunnella sitten miltä ne kuulostaa)
There's a bullet in the matress |
Juzzu 02.04.2003 11:46:12 | |
---|
Ahtaan mielen valistusta: Soitan tasokasta musiikkia, jota kutsun punkrockiksi (vain?) sen takia että se on nopeatempoista rokkia -melodista sellaista. Paremmin termi punkrock kuvastaa musiikkimieltymyksiäni, kuin esim. speed-metal tai vaikka cyberjazz. Soittamani musiikki ei ole mitään "punk-räimettä", mikäli tulkitsen termin oikein. Lisäksi soitan kaikenlaista kokeilevaa rokahtavaa kikkailua, jota olen päättänyt kutsua alt.-rockiksi. Jeba, no joo nyt kun tuon luen tuon oman kirjoituksen, niin tosiaankin se on kyllä aika lailla väärin tulkittavissa. Mutta tosiaankin, ei niillä mikeillä ihan kuolettavaa eroa saada noihin soundeihin. Mutta sulla lienee muut soittokamat kunnossa tms. niin kyllähän sitten voi omia mieltymyksiä lähteä testaamaan vielä mikeillä.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Tatu 02.04.2003 11:52:41 | |
---|
Jeba, no joo nyt kun tuon luen tuon oman kirjoituksen, niin tosiaankin se on kyllä aika lailla väärin tulkittavissa. Mutta tosiaankin, ei niillä mikeillä ihan kuolettavaa eroa saada noihin soundeihin. Mutta sulla lienee muut soittokamat kunnossa tms. niin kyllähän sitten voi omia mieltymyksiä lähteä testaamaan vielä mikeillä. Joo, ton kiertämisen takia ne vissiin pitäs vaihtaa ja sillä kyselin mitkä sopis. en noista mikeistä kyllä pahemmin tiedä. kiitos vinkistä: "ei niillä mikeillä ihan kuolettavaa eroa saada noihin soundeihin", yritän sitä vahausta.
There's a bullet in the matress |
vale 02.04.2003 13:48:09 | |
---|
mun mielestä kannattaa ostaa Duncanin alnico II pro:t. Sairaan hyvät cleanit ja särö soundit!! Oikeesti. Parhaat mikit mun mielestä just ton LP:n kanssa... Niillä mä soittelen kaikenlaista, metallia rockia... Suosittelen, no tietty sä haluut punkkiin sitä lievää V soundia... Mut toi on mun mielipide... Rock n' Roll is only way to DIE |