Aihe: 5 kielisen kaula
1
Superbeast89
03.04.2005 22:49:04
onko noissa 5-kielisissä bassoissa paljon leveämpi kaula kun nelikielisissä? 6 kielisissä on ainakin tosi leveä kaula, mutta onko 5 kielisellä vaikee soitella?
If you are gonna rock, rock heavy!
Niskamies
03.04.2005 23:09:45
onko noissa 5-kielisissä bassoissa paljon leveämpi kaula kun nelikielisissä? 6 kielisissä on ainakin tosi leveä kaula, mutta onko 5 kielisellä vaikee soitella?

Riipuu bassosta. Omassa vitosessa on juuri sopiva ohut kaula ettei tunnu liian halolta.

Oikeastaan aika pitkälti kaikkeen tottuu.
Meitsi on meshissä.
poppamies
03.04.2005 23:11:44

Riippuu aivan mihin vertaa. Toki 5-kielisessä on leveämpi kaula kuin esim. Jazz Bassossa.
"G-strings are for strippers"
oltsi88
04.04.2005 07:28:29

Vertasin ite musakaupassa MTD:n Kingstonin ja Deanin edge5 kauloja. Oli kyllä Kingstonissa aivan stnan leveä kaula verrattuna Deaniin. Kielten välit suurinpiirtein samat kuin 4 kielisessä. Liian leveä minulle oli...
Incarnation
04.04.2005 08:06:48
Vertasin ite musakaupassa MTD:n Kingstonin ja Deanin edge5 kauloja. Oli kyllä Kingstonissa aivan stnan leveä kaula verrattuna Deaniin. Kielten välit suurinpiirtein samat kuin 4 kielisessä. Liian leveä minulle oli...

Ei tuon kaulan leveyden pitäisi olla ainakaan se viimeinen syy miksei 5-kielistä hommaa, koska kaikkeen tottuu.
Rest in peace Dime
Keny
04.04.2005 08:16:37

Tota ite tykkään noista leveämmistä koska sillon kielten väli on sopivan leveä jotta ei tuu liian ahdas olo.Jos kielet on liian lähekkäin niin toi peukkuttelu esim vaikeutuu paljon.Siihenkin voi tottua mut itse en.

Täytyy kans otta huomioon et vaikka ois levee kaula niin se voi olla silti ohut paksuudeltaan ja sellaseen tottuu suht nopeasti.Oon varmasti mneti lyhytsormisin basisti ja voi sanoa et kyllä niihin tottuu.......siis kauloihin.Vaikeempi munsta o tottua noihin tosi ahtaisiin kaulohin.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Karlsson
04.04.2005 08:42:58
Se onki häiritsevää jos käyttää paria kovinki erilaisella kaulalla varustettua 5-kielistä. (tai miksei siis muillakin kielimäärillä tämä tule esiin)

Mulla on toi Iban Gary Willis-signature, joka on ohut ja kapee kaulainen. Ja toinen 5-kielinen on Fendän Beck-sigu, jossa taas kaula on suorastaan järkyttävä halko joka suuntaan (wich is nice!). Vähän tulee semmosta itsensä säätelyä kun näiden välillä sahaa...
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
NYdoll
04.04.2005 10:56:08

Jos on ohuet välit kielissä niin se kyllä helpottaa huomattavasti powersointujen ottamista ja plektrasoittoa..
metalli sykkii...
Karlsson
04.04.2005 12:24:47
Jos on ohuet välit kielissä niin se kyllä helpottaa huomattavasti powersointujen ottamista ja plektrasoittoa..

Mut jos on toosi isot kädet ni ei meinaakaa muuta ku powersointuja tulla...
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
Superbeast89
04.04.2005 16:20:29
Oikeastaan aika pitkälti kaikkeen tottuu.

No juu tottuuhan sitä.
If you are gonna rock, rock heavy!
Dacatch
04.04.2005 21:41:09
Kuinka leveä kaula mahtaa olla Rockbass Corvette 5 kielisessä? Tuollaisen ostamista olen miettinyt, mutta en ole vielä päässyt testaamaan.
Pääsis jo kotia...
Jesus Muerte
05.04.2005 07:30:34
Kuinka leveä kaula mahtaa olla Rockbass Corvette 5 kielisessä? Tuollaisen ostamista olen miettinyt, mutta en ole vielä päässyt testaamaan.

Tuosta kun pikaisesti mittasin, niin näyttäisi olevan satulan kohdalta 4,4cm ja kaula-runkoliitoksen kohdalla 6,5 cm. Kun testaat, ei kannata säikähtää, jos se tuntuu ensin ihan hirveältä halolta (lähinnä paksuuden, ei leveyden takia). Itse siirryin tuohon nelikielisestä Ibanezista, joten kulttuurishokki oli melkoinen, varsinkin kun minulla on pohjoisen Suomen lyhimmät sormet. Äkkiä siihen kuitenkin tottui, ja nyt ne ohutkaulaiset tuntuu ihan onnettomilta rimpuloilta.
Tsekkaa Impishin uusi demo! http://www.impish-band.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)