Aihe: Mistä kunnollisia niittejä?
1 2
Niskamies
03.04.2005 19:32:13
Vaikuttaako ne niittireiät paljon saundiin jos ovat siinä ilman niittejä? Ja kuinka tuo poraus kannattaisi tehdä? En itse ala porailemaan, mutta tuttu yleismies-jantunen varmaan voisi senkin tehdä. Mutta miten se kannattaisi tehdä ettei mene symbaali rikki?
Meitsi on meshissä.
ilarj
03.04.2005 20:22:13
Vaikuttaako ne niittireiät paljon saundiin jos ovat siinä ilman niittejä? Ja kuinka tuo poraus kannattaisi tehdä? En itse ala porailemaan, mutta tuttu yleismies-jantunen varmaan voisi senkin tehdä. Mutta miten se kannattaisi tehdä ettei mene symbaali rikki?

Ei ne reiät oikeestaan hirveesti vaikuta soundii, tai niin että itte oisin ainakaa huomannu. Poraa ekaks vaik pari reikää ja laita niihin niitit ja sit jos ei tarpeeks suhinaa ni poraa lisää reikii. Poraat hitailla kierroksilla ja metalliterällä niin ei mee symbaali rikki.
Niskamies
03.04.2005 21:39:56
Mikä olisi asiallinen määrä niittejä, ja mikä olisi hyvä sijoittelu? Olisi ehkä medium paksuiseen Stagg Jazz rideen tulossa. Ajattelin ottaa mallia Zildjianin Armand ridestä, eli kolme niittiä vierekkäin ihan reunaan.
Meitsi on meshissä.
ddrum54
03.04.2005 23:00:09
Mikä olisi asiallinen määrä niittejä, ja mikä olisi hyvä sijoittelu? Olisi ehkä medium paksuiseen Stagg Jazz rideen tulossa. Ajattelin ottaa mallia Zildjianin Armand ridestä, eli kolme niittiä vierekkäin ihan reunaan.

Ihan reunassa on hiukan riskiä. Se symbaali kun ohenee viimeisen tuuman matkalla. 3 -4 cm reunasta on turvallista. Sen tuntee kädellä, mistä se ohennus alkaa. Pari - kolme aluksi on hyvä määrä. Tarvittaessa lisää.
2`n 4
vapauskauppias
04.04.2005 00:02:32
Mitenkäs luulisette niittien sopivan Paisteen 2oo2 20" chinaan? Siinä alkaa olla vääränlainen soundi minun soittooni, koska rokkia ja heviä tulee nykyisimmin taottua paljon vähemmän kuin aikaisemmin. Kannattaako ollenkaan edes alkaa sitä niitittämään ja rei'ittämään? Etsin lähinnä sellaista suhujazzswishiä, jolla voisin kuitenkin vielä vähän aksentoida jossain pop/rock jutuissa. Olisiko kokeneemmilla tähän kyseiseen asiaan jotain näkemyksiä, kokemuksia tai neuvoja?
Oletko jo tuotteistettu?
jazzmies
04.04.2005 07:54:49
Noissa kiinasymbaaleissa, joissa on kulmikas kupu, sointi sammuu turhan nopeasti, jotta niiteistä olisi vastaavaa hyötyä. Sound Creationin Dark Chinassa on pitkä sustain, joten siihen ne sopisivat.
Vikmani
04.04.2005 12:06:26
Kestääkö noi tiimari ja zildjian niitit? tai oikeestaan, minkälainen on se "kiinnitys mekanismi"? Oon noit rakennuskaupan niittejä joutunu liittämään toisiinsa vähintään epoksiliiman avulla, kun niittejä alkaa putoilla parin viikon soiton aikana.
get up offa that thing. It makes you feel better.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)