Aihe: Line 6 DL-4 / Danelectro Reel Echo
1
Ana
31.03.2003 16:21:00 (muokattu 31.03.2003 16:21:59)
Kokeilin Danelectron Reel Echoa. Siinä oli tuollainen nauhakaikua simuloiva toiminto joka leikkasi yläpäätä jokaiselta toistokerralta enemmän ja enemmän. Tämä toiminto oli aika kehnosti toteutettu sillä lo-fi täysillä järkevän kuuloisia toistokertoja oli noin puoli. Sen sijaan nappula toisessa asennossa sen pitäisi kuullostaa digitaalidelayltä. Ehkä se siltä kuulostikin, mutta erittäin huonolta ja halvalta sellaiselta eli ääni oli ohut ja metallinen. Lo-fi siltä ja väliltä asennoissa löysin mielestäni hyviä soundeja. Ei se oikein tuntunut "omalta" laitteelta. Sata euroa olisi ollut sopiva hinta - 185 sen sijaan aivan liikaa.

Line 6 DL-4 olen kokeillut kauan sitten. Pidin monista soundeista erittäin paljon. Hinta sen sijaan hirvitti. Nyt olen ryhtynyt miettimään asiaa uudelleen. Onko DL-4:n nauhakaikuissa tuollaista toistokerta toistokerralta yläpäätä leikkaavaa toimintoa vai valitaanko delaylle sopivan tukkoinen soundi joka toistuu samanlaisena niin kauan kun toistuu. Itse en tuota enää muista.

Vastauksia kaivataan sillä monella tuollainen laite tuntuu olevan. Myös muut käyttö kokemukset ovat tervetulleita.

Ps. Hakua olen jo käyttänyt.
Sam
01.04.2003 10:53:28
Testasin ReelEchoa joskus syksyllä, enkä oikein löytänyt siitä, minua miellyttäviä soundeja.
Pidän Danelectron DanEchoa parempi soundisena ja siitä löytyy se hi-cut namiska.
Kokeile.
Ana
01.04.2003 15:55:24 (muokattu 01.04.2003 15:58:00)
Millä tavalla Dan Echo on mielestäsi parempi? Onko hi-cut siinä Reel Echoa toimivampi? Mikä mahtaa olla Dan Echon maksimi delay-aika?

DL-4:n käyttäjät: herätys! Vai eikö kukaan käytä niitä nauhakaiku- ja analogisimulaatioita?

Itseäni ainakin viehättää suunnattomasti tuollainen hi-cut toiminto ja se ehkä onkin tärkein asia mikä nauhakaiussa kiinnostaa. Muista loistavista ominaisuuksista puhumattakaan. Nauhojen vaihto, äänipäiden puhdistus yms. ei sen sijaan kiinnosta ollenkaan. Mikä oikeassa nauhakaiuissa vähiten viehättää on niiden hävytön hinta.
Dumb
01.04.2003 19:41:17

Mulla on ollu DL4:nen aktiivisessa käytössä noin puolitoista vuotta ja käytän kyllä nauhakeikumallinnusta, mutta en "oikeista" nauhakaiuista tiedä mitään niin en osaa vertailla. Riittää, että kuulostaa hyvälle.

Dan Echoa testailin joskus enkä oikein tykännyt.
monotone
01.04.2003 21:32:32

FWIW, Olli Haavisto toteaa uudessa (2/03) Rytmi-lehdessä Reel Echo'sta seuraavaa:

"Reel Echon simulaatio on uskottava ja käyttöliittymäkin on alkuperäisen kaltainen, joten Echoplexiä käyttäneelle sen haltuunotto on pala kakkua. Käytössä Reel Echo tekee mitä lupaa, eli tarjoaa amerikkalaistyylisen (Echoplex) nauhakaikusimulaation, joka sopii hyvin esimerkiksi rockabilly- ja slapback viiveisiin, Gilmour-fiilistelyyn ja bluesiin. Agents/Shadows-soundiin erottamattomasti kuuluvia useamman äänipään viiveitä Reel Echo ei simuloi. Kaiken kaikkiaan hyväsoundinen, helppokäyttöinen ja edullinen delay roots-muusikolle. Tsekkaamisen arvoinen ilman muuta."
If knowledge hangs around your neck like pearls instead of chains, you are a lucky man.
Dumb
02.04.2003 14:38:21

Tarkoitinkin tolla lähinnä sitä, etten tosiaan tiedä kysymästäsi aiheesta juuri mitään, mutta vastasin kuitenkin kun jossain vaiheessa joku olisi tuonut esille sen, että mulla toi DL4:nen on ja olen sitä monesti kehunutkin.

8-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)