Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Noloja tilanteita keikalla
1 2 3 4 519 20 21 22 23
Ihme Basisti
03.04.2005 11:20:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kerätäämpäs omia noloja tilanteita mitä on keikoilla sattunut käymään.
Itseltäni lähti eilisillan keikalla bassosta hihnaa pitävä ruuvi irti toisen biisin alussa. Soitin sitten lopun keikasta polvillaan tai oikea jalka monitorin päällä.
 
Bassoni on Raamattuni ja sen soitto saarnaani.
basistivol666
03.04.2005 15:26:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noloja ja vähemmän noloja tilanteita löydät helpommin painamalla HAKU-linkkiä!
 
Suomenkielistä metallimusiikkia->www.fobiayhtye.cjb.net
SomethingWild
03.04.2005 16:22:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koulussa ku soitin joulu juhlas niin tippu nuotit lattialle ja sit meni vähä soitto päin helvettiä ku joutu nosteleen niitä.
 
Loppujen lopuksi meistä kaikista hevareista tulee blues-miehiä!
kivi
03.04.2005 16:39:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nolous on kovin suhteellinen käsite. Ajan myötä on oppinut, että tekevälle sattuu, eikä siinä oo mitään noloa jos hihna pettää, soundi pätkii, soittaa vähän väärin tai kielet katkeaa - se on elämää. Noloa olis, jos sen antais vaikuttaa fiilikseen, tai tekis siitä numeron. Ei auta kuin soittaa vaan biisi loppuun, ja sitten ratkaistaan tilanne niin nopeasti kuin voi.
 
Toki noloja tilanteita on sattunut. Vuosia, vuosia sitten joku ilmeisesti pisti jotain viinaa vahvempaa juomaani, ja vaikka vielä lavalle päin lähtiessäni olin täysin tolkuissani, lavan laidassa en enää tiennyt virittää kitaraa, vaan se piti ripustaa mulle kaulaan ja tönäistä mut oikeaan suuntaan + kääntää kamoista volat pois. Siinä sitten kuola valui suupielistä kun yritin parhaani mukaan ymmärtää missä olin. Vieläkin hävettää. Onneksi muut soittivat hyvin ja hyppäsivät yli kaikkien sellaisten biisien joissa mun olis pitänyt tehdä jotain.
 
Sen koommin en ole juonut edes näytiksi tarjotuista pulloista, joista en tiedä mitä niissä on.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Keppis
03.04.2005 16:58:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneksi muut soittivat hyvin ja hyppäsivät yli kaikkien sellaisten biisien joissa mun olis pitänyt tehdä jotain.

 
Hörähdin.
 
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
Ihme Basisti
03.04.2005 19:27:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noloja ja vähemmän noloja tilanteita löydät helpommin painamalla HAKU-linkkiä!
 
Eipä haulla löytyny vastaavaa aiempaa threadia
 
Bassoni on Raamattuni ja sen soitto saarnaani.
Mase
03.04.2005 20:30:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä haulla löytyny vastaavaa aiempaa threadia
 
eikös tämä ole vähän sama asia?
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=79509
 
Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut.
gypsi
03.04.2005 20:50:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kerätäämpäs omia noloja tilanteita mitä on keikoilla sattunut käymään.
Itseltäni lähti eilisillan keikalla bassosta hihnaa pitävä ruuvi irti toisen biisin alussa. Soitin sitten lopun keikasta polvillaan tai oikea jalka monitorin päällä.

 
Oisit nyt istunut mieluummin.
 
TheWickerMan
03.04.2005 20:58:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No meeillä oli sellanen vähä spinal tap keikka.. Yheltä kitaristiltä katkee kieli vähän ennen ku pitää mennä lavalle, no ei siinä mitää, uus kieli ja äkkii virittää. Sit aletaa soittaa, kaveri mossaa siinä ja silt lentää sellanen räkäklimppi käteen ja pleku ei oikee pysyny kädes, sen piti sitte pyyhkii paitaan se räkä. No ei sekää viel haitannu, kolme kitaraa ku oli ni pysy ihan hyvin piisi silti kasas vaik kaveri jäi hetkeks pyyhkii räkää. No sit aletaa soittaa troopperia. Hyvin se menee, mut sit laulaja unohtaa sanat perkele.
Sitte vielä melodiat vetävän kitaristin pedaali menee paskaks, ni koko homma lässähti siihen. Pelkkää rätinää oli kuulunu yleisöö parist vikasta piisistä. Jepajepa.
 
En tiä oliko nyt niin noloa, mutta vitutti :D
 
- Kyllä.
Keke Urlaub
03.04.2005 20:59:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toki noloja tilanteita on sattunut. Vuosia, vuosia sitten joku ilmeisesti pisti jotain viinaa vahvempaa juomaani, ja vaikka vielä lavalle päin lähtiessäni olin täysin tolkuissani, lavan laidassa en enää tiennyt virittää kitaraa, vaan se piti ripustaa mulle kaulaan ja tönäistä mut oikeaan suuntaan + kääntää kamoista volat pois. Siinä sitten kuola valui suupielistä kun yritin parhaani mukaan ymmärtää missä olin. Vieläkin hävettää. Onneksi muut soittivat hyvin ja hyppäsivät yli kaikkien sellaisten biisien joissa mun olis pitänyt tehdä jotain.
 
Pistää sapen kiehumaan moinen.
 
Blueskeikalla allekirjoittaneelle sattui nolo höplä. Siitä hyvästä Dynacordista, jota aioin lainata keikan ajaksi, oli on-merkkivalo palanut, ja siinä roudauksen seassa tulin siihen johtopäätökseen, että vermeestä ei saa ääntä irti. Noh, pieni ja piskuinen, sinänsä tarpeeksi äänekäs trademark 10 tulille ja keikka alkoi.
Kyllähän se minun soitto kuului sellaisena metrin parin keilana suoraan eteenpäin, mutta sivuilla olleet eivät luultavasti kuulleet mitään. Tämä siis johtui vahvistimen suuntaavuudesta.
Eipä mahtanut mitään, onneksi roolini oli sellainen täydentävä komppikitara...
 
Ihme Basisti
04.04.2005 14:33:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eikös tämä ole vähän sama asia?
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=79509

 
Kyllähän tuo aika sama on. Empä tuota huomannut kun hain vain bäntitoiminnasta, mihin kylläkin katson tämän aiheen paremmin sopivan.
 
Bassoni on Raamattuni ja sen soitto saarnaani.
Torniojaws
04.04.2005 14:59:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa tuossa kerran aloitettua encore-biisi ilman virtaa vahvistimessa.
 
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
vanhami
04.04.2005 15:03:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nolous on kovin suhteellinen käsite. Ajan myötä on oppinut, että tekevälle sattuu, eikä siinä oo mitään noloa jos hihna pettää, soundi pätkii, soittaa vähän väärin tai kielet katkeaa - se on elämää. Noloa olis, jos sen antais vaikuttaa fiilikseen, tai tekis siitä numeron. Ei auta kuin soittaa vaan biisi loppuun, ja sitten ratkaistaan tilanne niin nopeasti kuin voi.
 
Komppia.
 
Muutaman sadan keikan jälkeen tollaset hihnan katkeamiset alkaa olemaan siellä nolotuslistan häntäpäässä.
 
Kärkipään sekoiluita voi sitten lukea esim. Janne Kuusisen
"ei kokolihaa soittajille" Tanssimuusikkojen keikka anekdootteja pro gradu tutkielma kirjasta.
 
Siellä on varsin viljalti allekirjoittaneenkin kohellusta.
 
porcupine
04.04.2005 16:31:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauantaina opittiin, ettei keikkaa edeltävissä treeneissä kannata opetella uusia, hienoja stoppareita tuttuihin biiseihin – ei välttämättä mene oikein xD
 
Ei kukaan, tai kun kerran kaikki muutkin. -Tommi Liimatta
Definhel
04.04.2005 17:07:42 (muokattu 04.04.2005 17:10:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Potkasin basson piuhat irti, onneksi oli encore menossa ja kaikki oli jo lähteny.
 
EDIT: Taisi itseasiassa olla se kaikkien lähteminen se nolo juttu.
 
Pessimisti on realisti.
Optimisti on kitaristi.
Basisti on rasisti.
Mikko/DE
04.04.2005 17:14:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräs nimeltä mainitsematon rumpali heitteli keikalla kaikki kapulansa yleisöön ennen setin loppua; kännissä kun oli. Taisi nolottaa kun joutui viimeiset heitettyään pyytämään yleisöä heittämään muutaman takaisin.
 
Jos protagonisti lukee tämän, anna anteeksi että paljastin :P
 
kivi
04.04.2005 21:27:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräs nimeltä mainitsematon rumpali heitteli keikalla kaikki kapulansa yleisöön ennen setin loppua; kännissä kun oli. Taisi nolottaa kun joutui viimeiset heitettyään pyytämään yleisöä heittämään muutaman takaisin.
 
Eräs nimeltä mainitsematon CMX:n kitaristi viskoi takavuosina Tavastialla kaikki plektransa yleisöön, ja joutui sitten pyytämään yleisöstä yhtä takaisin encorea varten, lupauksella että yleisönedustaja tosiaan saa rakkaan muistonsa takaisin. Muu bändi odotti kaupanhieronnan ajan.
:-)
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
NiQo
04.04.2005 22:26:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kerätäämpäs omia noloja tilanteita mitä on keikoilla sattunut käymään.
Itseltäni lähti eilisillan keikalla bassosta hihnaa pitävä ruuvi irti toisen biisin alussa. Soitin sitten lopun keikasta polvillaan tai oikea jalka monitorin päällä.

 
Meidän bändin ensimmäisellä keikalla olin vähän liian humalassa, enkä kyennyt soittamaan mitään oikein. Onneksi koskettimet eivät musiikissamme ole pääosassa, ja miksaaja tajusi laittaa synan volyymin melkein kokonaan poies. Toisella keikalla saman bändin kanssa tuo humalatila oli osunut kitaristiimme, joka soitti 2 biisiä väärin, ja väitti keikan jälkeen, ettei edes oltu vielä vedetty koko keikkaa.
 
Alkoholi (liiassa määrin) + musiikin soittaminen eivät sovi yhteen. Jälkimmäisellä keikalla olin sen jo omalta osaltani sisäistänyt.
 
jussiohman
05.04.2005 09:13:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edellinen keikkamme yksityistilaisuudessa oli kokonaisuudessaan nolo tilanne. Keikkaa edeltävät viisi tuntia kuluivat rattoisasti ilmaista boolia ja Lidl - olutta litkiessä. Rumpupallille istuessa oli tunne kuin olisi ensimmäistä kertaa opettelemassa jotain extreme - lautailulajia "mites vitthu täshä pysyy pysthysä?". Encorena vedettiin piisi mitä ei oltu edes treenattu vielä, ja ensimmäiset kolme tahtia meni ilman backbeatia kun kaikki virveliniskut meni joko oikean käden kapulaan tai suoraan ohi(!) virvelistä. Pojat väittää ettei se huonosti mennyt, mutta kyllä se meni.
Jööhannes
05.04.2005 19:50:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biisinvaihdoksessa mikkiständi lähti kaatumaan minua päin, enkä älynnyt mitään, vaan katselin jonnekin muualle. Basisti ja toinen kitaristi älysi sen ja yrittivät äkkiä saada siitä kiinni, mutta eivät onnistuneet, ja mikki osui minun kitaran mikkien kohalle kielien päälle. Volumenuppi oli vielä auki ja raskain särkösoundi päällä, ei ollut korville mitään mieluisinta musiikkia. :)
 
Toivottavasti joku älysi tuon, en oo mikään paras selostamaan. :)
 
Kuka sanoi että hevissä pitää olla mustat vaatteet ja paha ilme?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 519 20 21 22 23

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «