Kitarasankari 03.04.2005 13:36:18 | |
---|
Jeps, eli olen aikeissa laittaa stratooni normaali kokoisen humpparin, mutta en vielä oikein tiedä minkä. Duncanin JB:tä, 59´ ja customia olen miettinyt. mikähän noista olisi sopivin mikkii blues-/hardrock meininnkiin? muitakin malleja ja merkkejä saa ehdottaa. Pitääkö mikin olla trrembucker/f-spaced jos se tulee stratoon jossa on vibratalla mutta ei floikkaa? kitoos! Jazz is not dead...it just smells funny... |
P. Koistinen 03.04.2005 13:44:26 | |
---|
Itselläni on ollut straton tallassa duncanin custom sh5(juuri myynnissä torilla, vink vink ;), joka toimi ihan hyvin. Siinä on aika paljon yläpäätä ja keskialuetta, että jos sellaista saundia haluaa niin se on ihan hyvä, vaatii 500 k volapotikan. Vaihdoin Little 59:ään kun halusin vähän loivempaa ja iisimpää saundia. Periaatteessahan nuo f-spaced ja trembuckerit on tarkoitettu floikkatallaisille kepeille sekä stratomallisille kepeille, mutta tuo omani on ihan normikokoinen ja hyvi toimi stratossa. Napapalat sattui melkolailla kielien kohdalle(ehkä ylimmällä ja alimmalla kielellä jonkin verran sivussa, mutta kuitenkin kielen kohdalla), että ei sillä mielestäni niin väliä ole, jos ei ole pilkunviilaaja. Maine kasvaa mutta kunnia menee. |
Mursuviiksi 03.04.2005 13:50:12 | |
---|
Jeps, eli olen aikeissa laittaa stratooni normaali kokoisen humpparin, mutta en vielä oikein tiedä minkä. Duncanin JB:tä, 59´ ja customia olen miettinyt. mikähän noista olisi sopivin mikkii blues-/hardrock meininnkiin? Mulla on '59 stratossa tallahumpparina ja hyvin toimii. Bluesin soittamiseen soveltuvuudesta en osaa sanoa mitään, koska ei tule hirveästi bluesia soiteltua. Särön kanssa kuitenkin toimii erinomaisesti. On sellainen selkeä soundi, joka ei mene tukkoon, mutta ei ole liian kirkuvakaan (loistavaa kuvailukieltä!). Itsekin tasapainoilin '59:n ja Customin välillä, mutta maltillisempi '59 vei voiton. "I like rice. Rice is great if your hungry and want 2000 of something." - Mitch Hedberg (R.I.P.) |
Kitarasankari 03.04.2005 13:56:53 | |
---|
jep jep. humppari ei sais olla liian "kuuma", jotta ei jyräisi noita single coileja. onkos kellään kokemuksia tuosta SD:n Pearly Gatesista? Jazz is not dead...it just smells funny... |
P2 03.04.2005 13:58:21 | |
---|
Oli joskus Pearly Gates + straton tallassa, kyllähän se ihan hyvin toimi yksikelaisten kanssa, mutta kyllä tuo tämänhetkinen Custom voittaa sen selkeästi. Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen.
Jos pitää, kyseessä ei ole laatukitara. -SoulMan |
Uskaltaisin itsekkin suositella tuota '59 humpparia. :€ |
Mursuviiksi 03.04.2005 14:13:56 (muokattu 03.04.2005 14:15:09) | |
---|
jep jep. humppari ei sais olla liian "kuuma", jotta ei jyräisi noita single coileja. Juurikin näin ja myös toisinpäin. Tuohon mikkien väliseen tasapainoon kannattaa kiinnittää huomiota ainakin jos meinaa tehdä jotain muutakin kuin äänityshommia. Live-käytössä ainakin mikkien epätasapaino on jokseenkin hankala juttu jos tasojen erot on todella selkeät. Minulla oli aluksi '59:n seurana Vintage Rails, mutta tasoero oli niin järkyttävä, että piti vaihtaa Vintaget pois. '59 oli niin hyvä, että sitä en vaihtanut :) "I like rice. Rice is great if your hungry and want 2000 of something." - Mitch Hedberg (R.I.P.) |
elbowski 03.04.2005 14:20:19 (muokattu 03.04.2005 14:20:42) | |
---|
Kyllähän tuo pikkuviisysi toimii, axemanilla on tuo oman stratonsa tallassa, hän varmaan vastaa vielä tähän. E. Maailman suurin typo. Se en ollut minä, se oli Pastilli??? IMIK #25 Ärlä #017 |
JuniperThree 03.04.2005 18:11:48 | |
---|
Mulla on Armstrongin sthr-1... Hyvin kyllä toimii, mutta jyrää mun mielestä single coilit...tosin, ne on "tehtaan" mikit... |
booster 03.04.2005 20:08:09 | |
---|
Mulla on tuo Little '59. Ennen sitä tallassa oli JB Jr, ja sitä ei kyllä oikein blues-mikiksi voi sanoa. |
rainmaker 03.04.2005 22:57:59 | |
---|
Mulla on Armstrongin sthr-1... Hyvin kyllä toimii, mutta jyrää mun mielestä single coilit...tosin, ne on "tehtaan" mikit... Jep, miulla on kanssa samainen mikki stratossa. Erittäin tyytyväinen olen ollut siihen. Ihan hyvin tuo on balanssissa noitten tehtaan mikkien kanssa, kun ruuvaa single coileja hieman korkeammalle kuin tämä hot rails on. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
rosberg 04.04.2005 09:34:29 | |
---|
mulla ois ylimääräisenä 2 shadown sh-661:stä. sekä puolitettava että 2 johtoinen. shadow on aika kuuma, mulla on yhdessä kitarassa dimarzion hotrails ja se on aika mieto, mutta tosi hyvä puolitettuna. yhdessä on duncanin jb mini ja se on kyllä tosi rok. keep on truckin! |