Aihe: Death vai Black?
1 2 3 4
Super-Jari
23.03.2005 18:51:31
Death metallissa tilutetaan ;)

Joo ja siinä pitää olla kikkaratukka.
Parhaat reenit on ne ku viritetään vermeet, sit juodaan kaffit ja syyään pullaa ja jutellaan levyistä. Sit vedetään Get On ja lähetään kotiin.
-RR4E
Emeritus
23.03.2005 19:31:43
Joo ja siinä pitää olla kikkaratukka.
Taas toinen kommentti, mikä puoltaa kantaa, että Slayer on deathia. Arayalla on semmonen chilepehko että oksat pois!

Ei vaiskaan, old-school Thrashia parhaasta päästä.
Aerodactev
03.04.2005 12:04:55
oma mielipiteeni on: death metallissa kuuluu vain "pampampamörrrrröröröröröröpampam"esimerkkinä vaikka cannibal corpse. Black metallissa taas: "satan, great satan, from the fire and south he rises!"(barathrum-legions of perkele) ja black metallista saa paljon enemmän selvää.

+
Long = progressive = good
gypsi
03.04.2005 13:15:19
Mun mielipide: death metallissa kuuluu durrrr ja urgh urgh, black metallissa kuuluu trrrrrrrrrrrrrrrr ja ÄÄÄÄRRGHGHGHRRGHGHGHGHÄÄ!!!
luopio
03.04.2005 13:59:07
oma mielipiteeni on: death metallissa kuuluu vain "pampampamörrrrröröröröröröpampam"esimerkkinä vaikka cannibal corpse. Black metallissa taas: "satan, great satan, from the fire and south he rises!"(barathrum-legions of perkele) ja black metallista saa paljon enemmän selvää.

Aika kärjistävää, monesta blackista on vaikee saada selvää edes sanojen kanssa, tämä tosin pätee deathiinkin. Mutta uudempi death on jo paljon selvempää.
Wie bitte?
morgga
03.04.2005 14:06:04
Aika kärjistävää, monesta blackista on vaikee saada selvää edes sanojen kanssa, tämä tosin pätee deathiinkin. Mutta uudempi death on jo paljon selvempää.

olen taas eri mieltä tuosta asiasta. Kun olen kuunnellut paljon black metallia ja muuta örinällä "laulettua" musiikkia niin olen alkanut saamaan sanoista jo helposti selvää. kun aloitin kunnon blackin kuuntelun sanoista en saanut selvää. mutta nykyään saan vaikka mistä selvää :)
yarr
luopio
03.04.2005 14:11:05
olen taas eri mieltä tuosta asiasta. Kun olen kuunnellut paljon black metallia ja muuta örinällä "laulettua" musiikkia niin olen alkanut saamaan sanoista jo helposti selvää. kun aloitin kunnon blackin kuuntelun sanoista en saanut selvää. mutta nykyään saan vaikka mistä selvää :)

Heh, ehkäpä sekin on vai taito:) Mutta tosi on että jos vertaa "death-metallissa" esim. deicideä ja dark tranquillitya ero on melkonen.(yllätys?) Jälikimmäinen on jo kovin selvää artikulointia, mutta kohta joku varmaan alkaa jo itkemään että se ei ole deathia hänen mielestään.
Wie bitte?
Super-Jari
03.04.2005 15:37:00
Heh, ehkäpä sekin on vai taito:) Mutta tosi on että jos vertaa "death-metallissa" esim. deicideä ja dark tranquillitya ero on melkonen.(yllätys?) Jälikimmäinen on jo kovin selvää artikulointia, mutta kohta joku varmaan alkaa jo itkemään että se ei ole deathia hänen mielestään.

Dark Tranquililtyhän on Jöötis-deathia selkeimmillään.
And there is only one guarantee: none of us will see heaven
Clayrooster
03.04.2005 22:13:12 (muokattu 04.04.2005 15:35:15)
Genretykset ihan hanurista.
Dettiä ja pläkkiä on erilaista.
Bläkki on antikristillistä (ainakin monissa tapauksissa).
Detti laulaa muuten vaan kuolemasta, ilman mitään uskonnollista kannanottoa (ainakin monissa tapauksissa).
Itse käsitän deathmetallin, yhtä yleistä dödöilmiötä esimerkkinä käyttäen: Cannibal Corpse.
TOKI dödöä voi olla sitten vaikka mitä himputin tiluliiluumelodöödistä, teknistä döödistä, brutaalia GoreVessanpönttöSuoleilua yms.
Bläkkinä käsitän kaikki purtsumit ja gorkorotit ynnä muut antaeukset ja meihemit ja möyhöt ja muut böhönxänxönbörköt. Ne käyttää kauheita korpsepeinttejä ja on niin hurjan synkkiä että ihan vatsaa vääntää.

Niin, vaikea tommosta on lyhyesti selittää kun vessasta käsin kannettavalla surffailee ja alkoholia veressäkin jo parisen tippaa.

Laajoja käsitteitä molemmat.
prkl.

EDIT(2): Poistin listan bändien nimistä välttääkseni valitukset liiasta tilan viemisestä tai jotain..
muahaha.
Incarnation
03.04.2005 22:34:08
Sohaisen ampiaspesää:
Death on hyvää, black ei.
:D
Rest in peace Dime
la m quina
03.04.2005 23:42:27
Death on hyvää, black ei.

miksi?
Super-Jari
03.04.2005 23:48:12
miksi?

Koska Incarnation pitää death metallista enemmän kuin black metallista.
la m quina
03.04.2005 23:50:37 (muokattu 03.04.2005 23:51:32)
Koska Incarnation pitää death metallista enemmän kuin black metallista.

oho

nyt suutun Incarnationille ihan tosissaan!

Yllättyitkö?

vähän joo.
Super-Jari
03.04.2005 23:51:08
oho

Yllättyitkö?
Moratoria
04.04.2005 08:01:50
Mun mielipide: death metallissa kuuluu durrrr ja urgh urgh, black metallissa kuuluu trrrrrrrrrrrrrrrr ja ÄÄÄÄRRGHGHGHRRGHGHGHGHÄÄ!!!

Höhö.
luopio
04.04.2005 14:26:09
Detti laulaa muuten vaan kuolemasta, ilman mitään uskonnollista kannanottoa (ainakin monissa tapauksissa).

Tietääkseni death metallin nimitys ei tule sanoituksista vaan alkuperäisestä laulutyylistä, "death-growlista".
Wie bitte?
Clayrooster
04.04.2005 15:17:37
Tietääkseni death metallin nimitys ei tule sanoituksista vaan alkuperäisestä laulutyylistä, "death-growlista".

Voi olla noinkin?
Ehkä siihen vaikuttaa monet asiat(?).

noh, kenretykset suks.
muahaha.
rc
04.04.2005 15:21:53
Tuo pitkä listä bändejä ilmaisee mun mielestä varsin hyvin sen, mikä DM-skenessä noin yleisesti on vikana. CC:n kopiointi. Lopettakaa se jo, jumalauta! (aika paha toi Zen Cafe tuossa listassa).
"Älä sitten koske tuohon silitysrautaan." Tsshh! "ÄÄÄäääää!!!" -85423321-
Clayrooster
04.04.2005 15:33:53
Tuo pitkä listä bändejä ilmaisee mun mielestä varsin hyvin sen, mikä DM-skenessä noin yleisesti on vikana. CC:n kopiointi. Lopettakaa se jo, jumalauta! (aika paha toi Zen Cafe tuossa listassa).

CC:n kopiointi? Ei nuo kopioi cc:tä?
Voisin poistaa listan ettei turhaa mene tilaa.
joo.
muahaha.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)