Aihe: Pari keikkaa illassa.
1
Nelikielipiru
02.04.2005 10:58:15

Juu vetäsin aitten eilen 2 eri orkesterin kanssa wäiskissä ja voin kertoa ett olin todella rikki. Eka setti n. 40min trio soitolla + cutterin laululla, se meni viellä ihan kivasti hyvin jakso ja oli todella kivaa olla lavalla kun vihdoinkin on pumppu keikka kunnossa. Niin musiikki on jotain ehkä hieman kieroo rokkia? Ehkäpä?

No sitten noin tunnin tauko kun siinä välissä eräs kolmas orkesteri soittaa ja mulla olis fiilikset jo naisissa ja kalja mukissa.. =) Kunnes illan "pääaktin" aika tulee ja pitäs mennä taas, alku settin jakso ilman mitää ongelmia mutta sitten illanpakollisen hitaan jälkeen meni sitten kädet aivan hapoille kun tää setti oli n. tunnin pitunen. Eikä siinä viellä kaikki!! Tänään olis Ä&Vn karsinnat ogelissa ja mulla on käpälät AIVAN jäykkänä.. =)

ELi mitä tästä opimme?? Opetellaan soittamaan sitä passoa, eikä käyttämään lyömäsoittimena. Ja toisekseen eilen lupasin&vannoin itelleni etten enään tee toistamiseen samaa.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
Teijo K.
02.04.2005 11:06:52

No johan, mietipä että joillekin on ihan normaalisetti 4*45min.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
sirdickyj
02.04.2005 13:53:20
No mikäs tossa nyt on? Kokemuksen puutetta, jos näpit noin kipeytyy. Meitsillä normaali keikka on AINA 2x45 min, yleensä vielä niin että 45 ja toka setti sit tunnin verran. Ennen oli poikkeuksetta 3x45, mutta nyt on voinut jo vähän alkaa AY-pomoilemaan ja sanelemaan soittoaikoja.

Siis eihän siinä mitään, jostain on aloitettava, mutta jos kädet tuosta kipeytyy, niin se on vain huonoa turnauskestävyyttä. Eiku tanssibändiin vaan, 4x45 opettaa paremmin kuin Siperia.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
JK
02.04.2005 18:26:02
Eiku tanssibändiin vaan, 4x45 opettaa paremmin kuin Siperia.

On tosiaan hiukan turnauskestävyydessä parantamisen varaa jos kahdella setillä menee hapoille, etenkin kun niiden välissä on tunti.
Bile / Coverbändin kanssa vedetään 4x45minuuttia, vartin tauko settien välissä.

Toissasyksyn pikkujouluaikaan vedettiin peräkkäisinä iltoina ensin 6 settiä perjantaina ja perään 5 settiä lauantaina. Se meinas hiukan jo rasittaa. Kuumat spotit, sali täynnä, vahvistimet hehkuu... Tollasissa vedoissa nestetasapaino on pidettävä kunnossa.

Nykyisellään tuo 4 settiä on maksimi. Lisäseteistä lisämaksu.
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
Anti
02.04.2005 22:05:50

Niinno sehän varmaan musiikkityylistäki riippuu että kuin paljo ottaa koville. jos rokkia räimii oikein kunnolla menemään ja hyppii pitkin lavaa ja sillai mutta tanssibändin kanssa fiilistelee pehmeästi paikallaan.
kalamies#27 >-)))> http://slowmotion.beigetower.org/
Bassshaker
03.04.2005 08:12:13
En oo ennen soittanu parii keikkaa illassa. Oli sitten musiikki tyyli mikä tahansa nii just oon heränny että onpa oikeasti opettelemista ja niille jotka vetelee X*45min niin kumarran syvään.

Pahin muutaman kerran eteen tullut on tuo 22-3.30 eli 5x45 + 30 vartin tauoilla (tanssiravintoloissa).
Niin minä kyllä sanoisin, että tuo ns. "pari keikkaa illassa" on yksi! puolikas! keikka!
sirdickyj
03.04.2005 11:13:38
Juuripa se olikin se pointti että "opetellaan soittamaan". En oo ennen soittanu parii keikkaa illassa. Oli sitten musiikki tyyli mikä tahansa nii just oon heränny että onpa oikeasti opettelemista ja niille jotka vetelee X*45min niin kumarran syvään.

Näin juuri, ja sori jos tuli tuohon Elvistelyn tuntua sekaan tuohon hommaan mitä tuli kirjoitettua, eikä tässä kenenkään kokemusta väheksytä. Keep on rocking!
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Nelikielipiru
03.04.2005 11:58:16

Näin juuri, ja sori jos tuli tuohon Elvistelyn tuntua sekaan tuohon hommaan mitä tuli kirjoitettua, eikä tässä kenenkään kokemusta väheksytä. Keep on rocking!

Joo ei se mitään, oon vaan tottunut vetää 30-60min kerran, on noita vetästy n.30 keikkaa. Pointti oli vaan että pitää ilmeisesti tuota soitto tyyliä pikkusen keventää. Kun ei meinaa enään triolit&16-osaset oikein pysyy ruodussa toisella setillä. Ja muutenkaan koko ukko ruodussa kun hillut ja soitat, kun kuulun tähän lava apina kastiin.

Täplätään kukin omalla tyylillä.. =)
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)