Aihe: RHCP Helsinki&Turku
1 2 3
Blue Apocalypse
26.03.2003 22:30:38
Oliks joku kattomassa RHCP:tä Turussa-96 tai Seinäjoella-88 ?

Olin paikalla -96, ja eilen Turussa. Meno oli kohtuu hyvää eilen. Hirveästi Pepperssit eivät halunneet yleisölle rupatella mikä oli sinänsä harmi. Flea heitti pari hauskaa spiikkiä, mutta siinä se sitten olikin. Flea: "Tämä seuraava kappale alkaa ja sitten on monta nuottia peräkkäin ja sitten se loppuu. Nerokas uusi idea." =)

Setti keski reilut puolitoista tuntia ja biisi kavalkaadi oli ihan mukiinmenevä. Perus hittibiisit (By The Way(aloitus) Scar Tissue, Californication, Me and my friends(viimeinen), Under The Bridge(encore),Other Side, Give It a way, Suck my kiss,Sephyr Song) tuli ja sitten myös muita. Jep.

John:illa oli jonkun verran ongelmia laitteitensa kanssa aika paljon joutus säätämään ja teknikko joutui juoksemaan. Kuriositeettinä mainittakoon, että John lauloi ja soitti mielestäni hyvin.

Mars Volta oli ihan mielenkiintoisen kuuloinen, veri veti vaan tuopin ääreen joten se kokemus jäi pariin kipaleeseen. Kuunneltiin että naislaulaja, sitten kun tarkemmin katsoi niin, ei perhana, parrakas nainen. :) Taisi olla liian kireet housut kaverilla.
Kuudesta ällästä hän on tietysti iloinen. Iloa korostaa vielä sen, että hän joutui talvella auto-onnettomuuteen, jossa katkesi niin käsi kuin jalkakin.
superfly
26.03.2003 22:50:06
Ja encorena kuultiin Turussa Kissin Lovegun Johnin ja Chadin duetttona. Se oli hauska ja yllättävä veto, moni leuka loksahti auki.
Blue Apocalypse
26.03.2003 22:58:19
Ja encorena kuultiin Turussa Kissin Lovegun Johnin ja Chadin duetttona. Se oli hauska ja yllättävä veto, moni leuka loksahti auki.

Oli muuten loistava.
Kuudesta ällästä hän on tietysti iloinen. Iloa korostaa vielä sen, että hän joutui talvella auto-onnettomuuteen, jossa katkesi niin käsi kuin jalkakin.
fireatyourdesire
26.03.2003 23:05:49
Blue A:lle
Mitäs pidit -96 keikasta, en päässyt kattomaan (vieläkin harmittaa). tuleeks jotain mieleen keikasta? biisilista...

Vaikuttais olevan täysin unohdettu keikka kun arvosteluja tai biisilistaa ei ainakaan löydä mistään.
Blue Apocalypse
27.03.2003 17:52:50
Blue A:lle
Mitäs pidit -96 keikasta, en päässyt kattomaan (vieläkin harmittaa). tuleeks jotain mieleen keikasta? biisilista...

En nyt keikasta hirveesti muista, onhan siitä jo aikaakin. Esiintymisasuna oli sukat ja Flea:lla kaasunaamari. Kitaran varressa oli Navarro. Ihmistä oli kuin pipoa ja hiekkaranta pöllysi ikävästi.
Lux
27.03.2003 19:13:27

En nyt keikasta hirveesti muista, onhan siitä jo aikaakin. Esiintymisasuna oli sukat ja Flea:lla kaasunaamari. Kitaran varressa oli Navarro. Ihmistä oli kuin pipoa ja hiekkaranta pöllysi ikävästi.

Oli ehkä kesän -96 hienoin päivä.
Aurinko paistoi täysillä ja keikalla oli mainio meininki.
En todellakaan muista biisilistaa, mutta se mielikuva on että vähän vähemmän ois kaivannut One hot minuten biisejä... Mutta niinhän se aina menee, viimeistä levyä promotaan.
How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle)
maynardjames
28.03.2003 09:08:33
Keikka oli komea. Olin paikalla tiistaina ja niska on edelleen kipeä.

Keikan ehdottomat kohokohdat: Soul to squeeze, Kiss:n coveri ja Me and my friends.
"I'm counting ufo's, I signal them with my lighter"
Yoni
28.03.2003 20:01:34
Mestoilla oltiin Turussa! Aivan sikahyvä keikka!!! En oo tosin aikasemmin nähny livenä yhtään RHCP-keikkaa... Bongattiin J. Frusciante lämppäribändin aikana lavan vieressä jammailemassa. Äijä oli ihan fiiliksissä!

Anthonyn kirjottama biisilistakin oli mikseripöydän päällä. Siitä oli aina hyvä bongailla mitä tuleman pitää. ;) Mutta siis kuten sanottu, ihan törkeen hyvä keikka!!
Lauri Saastamoinen
29.03.2003 18:23:49 (muokattu 29.03.2003 18:27:08)
hmm, mie taidan kuulua aika vähemmistöön kun en hirveesti tykänny tuosta turun keikasta :/ suoraan sanoen olin aika pettynyt.. ei ollu kiva kuunnella kun anthony laulo valilla ihan pyllylleen, en tieda lauloko se tahallaan jotkut ihan eri tavalla,mutta miusta tuntu etta se vaan ei paassy niihin korkeisiin kohtiin monissa biiseissa ja se kuulosti miusta huonolta :/ ja fruscianten jotkut soolot oli niin korkeelta etta vihlo korvia :/ kova chili peppers fani oon mutta ei kylla vaan iskenyt nyt taysilla. tietty hyvia hetkiakin (mm. soul to squeeze oli positiivinen yllatys,yks miun lempi pippuri kappaleista, ja purple stan joka ei levylla niin hyvin uponnu toimi nyt yllattavan hyvin) oli etta sain laulaa ihan taysilla ja fiiliksissa mutta niita hetkia oli harmillisen vahan :( onkohan ne pojat tulossa vanhaksi tai sitten on vaan hirmuisen pitka rundi takana ja anthonynkin aani sen takia jo mennyt..ja ei miusta ollu hyva idea pistaa fruscianten mikkia noin kovalle, onhan anthony sita hirveesti kehunu laulajana ja kylla se miustakin korkeelta vetaa ihan kauniisti varsinkin levylla mutta nyt ei kylla miusta kovinkaan hyvalta kuulostanu ;) ja se lamppari! meininkiahan niilla oli,ihan taysilla pojat veti,mutta siihen se sitten miusta jaikin :P aika jarkyttavan kuulosta oli laulu eika muutenkaan oikeen uponnu se niitten musiikki.. noh tallasta talla kertaa,elkaa lynkatko minnuu,kylla mie silti pippureita rakastan :p viela jalkihuomatus niille jotka valittaa siita etta mie valitan siita etta ne soitti/laulo jotkut kohdat niin eritavalla:totta kai keikalla saa improvisoida, mutta miun mielesta ne improvisoinnit ei vaan toiminu :/
"dont worry,be happy!"
Juan
31.03.2003 15:45:47
Bonusta oli se, että myös John lauloi ja laulu oli miksattu kunnolla kuuluvaksi. Anthonykin lauloi paremmin kuin aikaisemmin. Myös lavarekvisiitta oli mageeta. Jos joku laittaa biisijärjestyksen, ni ois jees.

Tällainen oli Kiediksen ennen maanantain konserttia väsätty biisilista ja järjestys:

By the way
Scar tissue
Around the world
Universally speaking
Parallel universe
Zephyr song
Havana affair
Throw away your television
Otherside
Don't forget me
Right on time
If you have to ask
I could have lied
Can't stop
Venice Queen
Give it away
------------------------
Under the bridge
Power of equality ( tosin soittivat Firen )

Kokonaisuudessaan onnistunut keikka RHCP:ltä !!!!!!!!
Frusciante
01.04.2003 14:30:38
olisivat vielä saaneet soittaa sen iggy pop coverin joka on by the way sinkulla. Helvetin hyvä. Listasta puuttuu muuten se Johnin laulama häiskäbiisi... joka oli muuten hyvä!
hallelujah' rock' n rollah!
Lähikauppias
01.04.2003 14:36:42

Turussa olin ja pidin kyllä kovasti. Yllätyin suuresti, että John on niinkin hyvä laulaja. Olen aina ajatellut, että se lähinnä stemmoittelee silleen pehmeästi, mutta sen Kiss-coverin se lauloi ihan loistavasti.

Se syna oli muuten ainakin puoli sävelaskelta eri vireessä muiden soittimien kanssa ja kuulosti aivan kauhealta. John taisi siitä itsekin puhua Chadin kanssa. Ainakin jotain se sille huuteli sen piisin aikana.
Heavy Metal Machine
01.04.2003 16:17:05
onko kenelläkään tietoa oisko joku nauhoittanut sen stadin keikan?

ihan aluksi täytyy sanoa että keikka oli aivan mahtava!
onnistuin pääsemään eturiviin ihan anthony kiedisin nenän eteen. (aivan niinkuin smashing pumpkinsienkin keikalla billy corganin nenän eteen) bändi aloitti by the wayllä setin ja mä harrastin siinä sitten "ilma rummusta". rumpali chad smith huomasi sen ja rupesi niinku näyttämään mulle että miten niitä rumpuja oikein soitetaan. sillä oli selvästi hauskaa! neljännen biisin jälkeen anthony sanoi mikkiin jotain että "hey chad, what are we going to do whit this guy who want's to get on stage and he look's like Billy Corgan." olin pukeutunut samanlaiseen zero paitaan kun corgan melloncollien lehtiössä. niin ja oonhan mäkin kalju! yritin huutaa heille että emmä halua tulla sinne lavalle.... ei ne kuiteskaan kuullut mitä mä niille huusin ja ne jatkoikin soittamista. mulla ja chadillä oli edelleen tosi hauskaa.... enimmäisen encoren jälkeen anthony alkoi kiittelemään yleisöä kannustuksesta ja lopetti rupattelun sanomalla mulle että "and the extra special thanks goes to this Samshing Pumpkins man right here" ja osoitti mua sormella.... Ja areena hurrasi!!!

areenalta lähdin kotiin chadin rumpukapulaa ja flean plektraa rikkaampana!
Frusciante
01.04.2003 17:40:52

Joko sä keksit tuon tai sit sulla on käyny ihan järjetön munkki. Mun säkällä rumpukapula tuli parin metrin päähän. Hienosta kurotushypystä huolimatta MISSED. Tuo tosiaan kiinnostaa oisko joku nauhottanu mitään?? Tai onko kellään mitään kuvia.
Frusciante
01.04.2003 21:18:53
Eipä oo Suomen keikoilta mitään materiaalia, mutta satuin viikonloppuna kattomaan RHCP:n live-taltioinnin MTV:ltä. Oli nauhotettu Pariisissa viime kesänä. Aika samaa settiä mitä Helsingissäkin. Välillä Helsingin keikalla mietin pienessä päässäni, että oonko mä tullu vanhaks ja tylsäks vai onko äijillä vaan hillitympi meno. Toi Pariisin keikka oli kyl ihan eri maata kun Suomessa (tosin yleisökin oli ihan eri tavalla mukana), eli bändi riehu lavalla kuin parhaimpinakin päivinään. Ehkä matkan varrella Suomeen sitten kertynyt kiertueväsymystä ja koti-ikävää. Eivät Pippurit kuitenkaan ole vielä todellakaan eläkekunnossa!

Mun täytyy sanoa että mä oon kyllä täysin eri mieltä sun kanssa. Siinä Pariisin keikalla laulu kuulosti valitettavasti aika hirveeltä. Jopa mun isä tajus sen. Mun mielestä ainakin hesassa laulu kuulosti ihan hyvältä. Sit toiseks eihän siellä pariisissa ollu kun muutama sellanen fani jolla oli kädet pystys. Toista oli helsingissä! Tää oli ainakin mun paras konserttielämys ja unelmien täyttymys
Pedroz
01.04.2003 21:20:36

satuin viikonloppuna kattomaan RHCP:n live-taltioinnin MTV:ltä.

Anthonyn tanssiminen Search & Destroyn alussa oli aivan älyttömän hienoa. :D Löytyisipä video tuosta.
*Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta
Frusciante
01.04.2003 21:21:44

Anthonyn tanssiminen Search & Destroyn alussa oli aivan älyttömän hienoa. :D Löytyisipä video tuosta.

Mulla onkin toi videolla! Se on oikeesti hyvin tanssittu... Sanoisko peräti että rok!
qfleax
01.04.2003 23:46:17

Joo. Jos olet tosiaan se kaveri jota Anthony sanoi Billy Corganin näköiseksi niin vahvistan tiedon (kun täällä oli epäilyjä:). Nimittäin kun lähdin areenalta niin vieressä oli tyyppi joka kehui että sitä "kehuttiin" Corganiksi ja sillä oli kapulat... Se olit siis sinä! .Busted.

No joo. huuhaata huuhaan jatkoksi..:)
Frusciante
02.04.2003 13:38:29
Pitää kuitenkin muistaa että Navarro sai mennä koska sillä ja Kiedisillä ei oikein synkannu. Mutta se on kyllä totta että Navarro soittaa tosi upeesti. Ainakin teknisemmin kun John, mutta ei se oo niin tärkeetä. Mikä biisi se syntikkahäröily siellä turussa oli?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)