Aihe: Clip: RAAAWWWKK! :)
1 2 3 4
Focke Wulf
28.03.2005 13:36:09
mid-sweep and a 9-band graphic eq
http://www.bulldogairshows.com/video/1999promo/1999promo.mpg
Mikko Vainiala
28.03.2005 16:54:57 (muokattu 30.01.2006 10:58:49)
Ylhäällä on nyt päivitys. Vielä tulee oikeanlaista ruutia lisää siihen alimmaiseen klippiin.

Muutama juttu koskien EQ:ita ja Sweeppejä.

Krank mainostaas sweep kontrolliaan "this is the knob!" lauseella vaikkei se mitenkään revolutionaarinen ole, vaan luultavasti vastaava kuin esim. uudemmista Marhalleista tuttu tone stackin slope-control potikka jota vääntämällä ei nyt ihan koko säröhistorian kirjo taianomaisesti aukene...

Rakentajat ja diy-porukka tosiaan tietää että insinööri voi ajatella tyyliin "..jaahas, triple-eq, b + luokkaa toi ja toi, etusessa näin monta gain stagea, hiukan välivaimennusta ja extra filtteröintiä tuossa ja vähemmän taas tuossa, kuristin sillä on näin monta millihenryä...simppeliä, muutenhan se on apinoitu siitä ja tuosta!"

Eli kaikki on vaan kokeiltava ja saundihommat ratkaistaan AINA komponenttitasolla eikä teoriassa. Teoriaahan on helppo puuskuttaa. Saundin rakentaminen taas on hullun hommaa ja persiillään istumista oli käytössä hyviä malliskemoja ja kaavioita tai ei.
McNulty
28.03.2005 16:58:10 (muokattu 28.03.2005 17:04:22)
Eli kaikki on vaan kokeiltava ja saundihommat ratkaistaan AINA komponenttitasolla eikä teoriassa. Teoriaahan on helppo puuskuttaa. Saundin rakentaminen taas on hullun hommaa ja persiillään istumista oli käytössä hyviä malliskemoja ja kaavioita tai ei...

Juurikin näin... sama homma kun vahvistinta ostaessa... on vain kokeiltava ja taas kokeiltava. Ei voi luottaa siihen mitä mainoslause tai joku näppärä arvostelu sanoo. Millaisia putkia tuo peli hyödyntää? Onko mahdollista vaihdella eri putkia kuten Uraltone Jr:n kanssa?

EDIT: jessus, kuuntelinpa tuon uuden bettercutin ja nyt on ainakin alapäätä sen verran että vaatii kaveriksi ilmeisesti vähän enemmän kuin 2x12" kaapin :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Mikko Vainiala
28.03.2005 17:40:39 (muokattu 30.01.2006 11:02:02)
Juurikin näin... sama homma kun vahvistinta ostaessa... on vain kokeiltava ja taas kokeiltava. Ei voi luottaa siihen mitä mainoslause tai joku näppärä arvostelu sanoo. Millaisia putkia tuo peli hyödyntää? Onko mahdollista vaihdella eri putkia kuten Uraltone Jr:n kanssa?

EDIT: jessus, kuuntelinpa tuon uuden bettercutin ja nyt on ainakin alapäätä sen verran että vaatii kaveriksi ilmeisesti vähän enemmän kuin 2x12" kaapin :)

Kaikkia pieniä putkia voi toki vaihdella mutta isoja lamppuja ei toistaiseksi. Tässä on nyt haettu "headroomia" ja isompaa KT88 saundia ja anodeilla on nyt n. 580V ja siihen ei oikein 6L6GC sovi, mutta jossain 540-550 voltissa ne käsittääkseni (hyvälaatuiset) voisivat astua kuvaan...tuskin alan kuitenkaan jännitteitä tiputtelemaan. Voihan tuosta laittaa erikseen 50W version muuntajat vaihtamalla.

Mikko

Edit - koska viestiketjua ei voi poistaa ja kuitenkin kysellään, niin homma on tosiaan muuttunut siltä osin että teen nykyisin vain 50W kaksikanavaista versioita.
McNulty
28.03.2005 17:55:14
Kaikkia pieniä putkia voi toki vaihdella mutta isoja lamppuja ei toistaiseksi. Tässä on nyt haettu "headroomia" ja isompaa KT88 saundia ja anodeilla on nyt n. 580V ja siihen ei oikein 6L6GC sovi, mutta jossain 540-550 voltissa ne käsittääkseni (hyvälaatuiset) voisivat astua kuvaan...tuskin alan kuitenkaan jännitteitä tiputtelemaan. Voihan tuosta laittaa erikseen 50W version muuntajat vaihtamalla.

Joo saundi on nyt aika kohdallaan, toivottavasti kohta myös m-netin virallisesti "hyväksymä". :)

Ahh, ok... itse olisin kyllä kiinnostunut 50W versiosta, jollei tuota 100W konetta sitten pääse soitteleen hyvillä saundeilla vähän pienemmälläkin volumella.

Minä ainakin hyväksyn saundin jo nyt vaikka en clean-osastoa ole vielä kuullut... kai siitä cleanit lähtee? =)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
askomiko
28.03.2005 18:34:36
Ahh, ok... itse olisin kyllä kiinnostunut 50W versiosta, jollei tuota 100W konetta sitten pääse soitteleen hyvillä saundeilla vähän pienemmälläkin volumella.

Mikon klipithän on aina olleet perinteisesti pienellä voluumilla. Eikä se 100w -> 50w ole kuin 3dB.
"Helevetin nopia kairata kun on näin ohut jiä!"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
McNulty
28.03.2005 18:43:43
Mikon klipithän on aina olleet perinteisesti pienellä voluumilla. Eikä se 100w -> 50w ole kuin 3dB.

Se on paljon se :)
Eipä tuolla kai sitten ole merkitystä jos sillä pystyy hissukseenkin soitteleen. Eniten ehkä ärsyttää noissa vermeissä se volumepotikan herkkyys. Väännät millin murto-osan ja räjähtää ämyrit silmille :)

Eli Mikko... muistahan fiksata siihen värkkiin sitten HYVÄ master volume mikä mahdollistaa kohtuu mukavan himavolume-säätelyn :)
Mikko Vainiala
28.03.2005 20:18:30 (muokattu 30.01.2006 11:03:38)
Ylhäällä taas päivitys.

Edit - eikä ole. :)
Focke Wulf
28.03.2005 20:38:57
enempi kuppaamp3 kyl toimii mun makuun!
Focke Wulf
28.03.2005 20:40:48
lol enempikuoppaamp3
McNulty
28.03.2005 20:45:25
NONIIN... enempikuoppaa.mp3 toimii!!!
Nyrkillä silmään ja teräskärkisillä underground-mäiskäreillä munille. Nyt ollaan asian ytimessä todellakin. Kuulosti meinaan läppärin muovipurkeissakin sen verran munakkaalta että pelkään kuunnella stereoilla oikein =) Se on hyvä merkki se!

Mikko... täältä 189% tyytyväisyys tällä kertaa säröihin! Mutta mites se clean? :)

PS. Olemme vaativa yleisö!
Mikko Vainiala
28.03.2005 21:40:02 (muokattu 30.01.2006 11:05:10)
PS. Olemme vaativa yleisö!

Enpäs tiedä oletteko...en voi hyväksyä että kukaan voi vaatia ainakaan itseäni enempää, haha.
elbowski
28.03.2005 21:55:45
Kyllä, enempikuoppaamp3 toimii, todella hunajainen saundi!
Se en ollut minä, se oli Pastilli???
IMIK #25
Ärlä #017
Joees
28.03.2005 22:29:40
Piru vie. Nyt tuo jytky alkaa kuulostamaan jotakuinkin hyvältä. Mä harvemmin jaksan innostua tuollaisesta jytkysäröstä mutta tossa alkoi oikeasti olemaan jo munaa. Nyt alkaa jo tuo vahvistin enemmänkin kiinnostamaan. Vaikka en tuollaista jytkyä tarvikaan juuri ollenkaan. Vaan mitäs minä siitä kun ei sekään musta? Ainahan sitä voi ruveta soittelemaan jonninsortinraskaampaakintavaraa.
Groooove is in heart!
Mikko Vainiala
02.04.2005 20:15:36 (muokattu 30.01.2006 11:06:04)
Edit - ei siis uusia ladattavia klippejä/päivityksiä.
elbowski
02.04.2005 21:12:04
Nonniin, nyt loppu. Ykskin tuommonen vielä niin varmaan ryöstän jonkun pankin saadakseni tämän vahvistimen.
IMIK #25
Ärlä #017
Mikko Vainiala
03.04.2005 00:25:12
Nonniin, nyt loppu. Ykskin tuommonen vielä niin varmaan ryöstän jonkun pankin saadakseni tämän vahvistimen.

No joo, aina on paranneltavaa. Tuo kolmonen on nyt kasvamassa vähän turhan isoksi noin teknisessä mielessä ja pitänee harkita jopa erillislaitteeksi, mikäli siihen tulee vielä lisääkin.

Muuten, klikkasin nimimerkkiisi ja huomasin että olet aikast nuori jannu! Itse en tuon ikäisenä välittänyt esim. bändeissä soitellessani millä vahvarilla sitä vedeltiin, pääasia oli fiilis ja että oli ihmeellistä soittaa. Biisit ja musiikki, enkä välitä vahvistimista p:n vertaa vieläkään muuten kuin rakentelumielessä. Toistaiseksi ihan mielenkiintoista ja haasteellista yrittää kehittää ja "mallintaa" erilaisia saundeja...putkivahvistimella tietty, haha!

Niin että soittoa vaan, itselleni antoisin hetki on kun pääsen kolvin äärestä punkkaan soittamaan vanhasta DDR-maasta olevaa nailonkieliromua jossa neljä tai enemmän teräskieliä.
elbowski
03.04.2005 00:36:30 (muokattu 03.04.2005 01:17:16)
No joo, aina on paranneltavaa. Tuo kolmonen on nyt kasvamassa vähän turhan isoksi noin teknisessä mielessä ja pitänee harkita jopa erillislaitteeksi, mikäli siihen tulee vielä lisääkin.

Muuten, klikkasin nimimerkkiisi ja huomasin että olet aikast nuori jannu! Itse en tuon ikäisenä välittänyt esim. bändeissä soitellessani millä vahvarilla sitä vedeltiin, pääasia oli fiilis ja että oli ihmeellistä soittaa. Biisit ja musiikki, enkä välitä vahvistimista p:n vertaa vieläkään muuten kuin rakentelumielessä. Toistaiseksi ihan mielenkiintoista ja haasteellista yrittää kehittää ja "mallintaa" erilaisia saundeja...putkivahvistimella tietty, haha!

Niin että soittoa vaan, itselleni antoisin hetki on kun pääsen kolvin äärestä punkkaan soittamaan vanhasta DDR-maasta olevaa nailonkieliromua jossa neljä tai enemmän teräskieliä.

Toki. Olen tyytyväinen omaan vahvistimeeni nyt, mutta tuo sinun tekeleesi vaan kuulostaa niin makoisalta.

E. Ja kyllä se fiiliskin menee yrittäessä tiluttaa jollain Marsun MG-sarjalaisella.

E. Taipou.
IMIK #25
Ärlä #017
Mikko Vainiala
03.04.2005 01:42:16 (muokattu 30.01.2006 11:07:36)
Pitäisköhän nyt sanoa että lopeta jo! ;) alkaa turhauttaa kuunnella noita klippejä kun omasta setistä ei saa tollasia soundeja.

Morjes Efunkelist. Ei taida paljon porukkaa täällä yöllä käväistäkään...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)