Aihe: JSX vai Legacy?
1
micetzhu
10.03.2005 09:06:33
Kumman nupin ostaisit?

Peavey JSX 120W

tai sitten

Carvin legacy 100W
"Let´s ROCK"
McNulty
10.03.2005 11:06:36
Kumman nupin ostaisit? Peavey JSX 120W tai sitten Carvin legacy 100W

Ovatko nuo ainoat vaihtoehdot?
Itse lähtisin kyllä testaamaan vielä Engl:n ja Framuksen värkkejä. Tietysti jos nuo ovat "NE" vaihtoehdot niin, veikkaisin että 100W riittää käytännössä minne vaan. Myös kaappi/kaapit ratkaisevat paljon. Itse en ole tuota Carvinin Legacyä päässyt testailemaan, mutta suosittelen että testaat kumpaakin nuppia omalla kaapilla ja ostat sen kumpi kuulostaa paremmalta omaan korvaan.
Tony Narrows
10.03.2005 15:51:57
Tällaset mielipidekysymykset ovat aika huonoja sinä mielessä,että se ei oikeastaan kerro sinulle yhtään mitään. ihmiset kun pitävät eri asioista.
Itse ostaisin Legacyn,miksi?
Minusta Legacyn saundi on minulle mielyttävämpi. Sellainen paksu ja tumma.. ei sellanen "brittish" niinkuin Peaveyssä.
Kanavia on kaksi joka riittäisi minulle hyvin.Legacyssa on reverb jota JSX:ssä ei ole. JSX:ssä taas on sisäänrakennettu noide gate,joka on ihan käytännöllinen,mut sellasen saa melko halvalla ostettua erikseen.
molemmissa vahvistimissa on hyvät säädöt kanavakohtaisesti.
Tärkein syy omaan mielipiteeseeni on kuitenkin saundi. Eikös se ole tärkein asia kuitenkin :D
Alias Tonza
Socialite
10.03.2005 18:42:07
JSX:ää olen hieman testannut ja ihan ok peliltähän se vaikutti, ruma tosin kuin mikä!
Parhaimpina asioina mieleen jäivät crunch kanava ja noise gate. Se "spinal tap" kanava oli jotenkin aivan tajuttoman säröinen mutta plussana särössä oli tosi hyvä yksittäisten nuottien artikulointi ja punch!

Hinta on paha mutta voisihan se kai enemmänkin maksaa jos olisi jonkun muun valmistajan peli, vaikka mökä/boogie.

Itse kyllä tykkään paljon enemmän ENGLien saundeista ja voisit säästä rahaakin ostamalla vaikka thunderin tai screamerin!
Are you reeling in the beers?
Keppiheikki
10.03.2005 19:46:08

JSX:ää olen hieman testannut ja ihan ok peliltähän se vaikutti, ruma tosin kuin mikä!

Eikä ole ruma!;)

Parhaimpina asioina mieleen jäivät crunch kanava ja noise gate. Se "spinal tap" kanava oli jotenkin aivan tajuttoman säröinen mutta plussana särössä oli tosi hyvä yksittäisten nuottien artikulointi ja punch!

Crunch-kanava on aivan loistava. Harmony-centralin hehkutukset Marshall-tyyppisestä säröstä pitävät paikkansa. Ultra-kanavasta löytyy säröä ihan riittävästi.. Sopii hyvin ainakin rockiin ja shreddailuun. Mättösoundeista en osaa sanoa, en ole kokeillut.
slerbis
10.03.2005 23:02:37
Kumman nupin ostaisit?

Peavey JSX 120W

tai sitten

Carvin legacy 100W

Offtopic: toisin sanoen kumpaa pidät suurempana kitarasankarina Satriania vai Vaita? :)

sori, oli pakko
ja takavasemmalle...
Trying is the first step towards failure
Torniojaws
11.03.2005 00:03:21 (muokattu 11.03.2005 00:03:44)

Engl ;)

Mutta ainakaan en itse pidä suuremmissa määrin Satrianin nykytonesta, tosin en kyllä Vainkaan, mutta jos noista kahdesta niin kai se Vain tone on hieman parempi omaan korvaan.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Marzi
11.03.2005 00:29:48

Eipä oo tullu Legacyä kokeiltua, mutta JSX:sää kyllä. Piivein kaapin kanssa JSX kuulosti kuralta, mutta kun sitä nuppia koitti vintage30-varustetulla kaapilla niin johan pukkas soundia.

Legacyä olis kiva päästä kokeilemaan. Ei kai se nyt ihanhuono voi olla. :D
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
Mr.Purple
17.03.2005 17:23:18
Molempia nuppeja on tullu kokeiltua ja molemmat on hyviä. Mutta toi JSX on hiukka liian paljon xxx:n särölle perustuva runttauskone. Toki siitä hyvin säädöin saa hyvät sounditkin.
Ja by the way se ei ole ruma!!!!!!!

Legacy taas on soundiltaan nerokas...siis varsinkin kun haetaan soolo soundia. Ääni on todella tumma ja Eddie Van Halenin sanoin ruskea. Ultimate tonea siitä saa just oikeen verran. Perus sointu tykityksessä huonommalla soittajalla saattaa palaa hermot koska vahvistin toistaa kaikki äänet tosi selkeästi erotellen..eli toisin sanoen se ei anna virheitä anteeksi. Moni vahvistin sotkee virheet säröpörinän sekaan ja antaa mokien mennä. Legacyn puolesta puhuu myös sen hinta...muistaakseni 1060€ tai jotain ja JSX 1499€ tai 1599€.

Legacyn kliini on kans tosi tukeva mut silti selkee ja hemmetin hyvä sen reverbin kanssa.

Jos legacyn kaks kanavaisuus ei haittaa niin siinä ois ainakin huippupeli.

Mut kantsii kokeilla molempia jos vaan mahis ja vielä eri kaapeilla. JSX:ääkään ei kantsi testata pelkästään sillä alvimman sajan kaapilla mikä yleensä on niissä kiinni kun niitä suomessa myydään.
Mr.Purple
Jonnelite
30.03.2005 17:31:30

Ostin vast ikään JSX:n ja olen kaiken kaikkiaan nyt ensimmäisten bänditreenien ja kotihinkkauksen jälkeen kovin tyytyväinen (paitsi ulkonäöllisesti etulevyn kromi hirvityksiin, joita ei saakaan pois)
Kitarassani on myös pietsomikki joten puhtaan kanavan todellinen puhtaus oli minulle yksi tärkeistä kriteereistä.
En ole koskaan soittanut putkivehkeellä, jossa on näin "puhdas" puhdas kanava.
Tästä sai ruuvattua myös 5150 tyräkän särösoundin, joka vetikin sitten suupielet lopullisesti kohti korvia.
Toisella kitaristillamme on 5150 ja hänen soundia mukaillen löysin "perille"
Tätä minä suosittelen.
Kimmo72
30.03.2005 18:18:52
Itse olen myös suunnitellut legacyn nupin ostoa. Mistäköhän niitä saa edullisimmin?
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Mr.Purple
31.03.2005 16:54:06
Legacyja myy musiikki silfver(s)berg tai jotain jossain vantaalla muistaakseni. Se firma on myös niitten maahantuoja joten ei luulis olevan vaikeuksia saada sitä lähimuusiikki liikkeisiin. Sanoo vaan et tilaavat sieltä. Hinta tippuu noin 1010 euroon toki riippuen mitä paikallinen musiikkiliike siitä ottaa....voi siis tippua hyvällä tinkimisellä jopa halvemmaksikin.
Mr.Purple
Kimmo72
31.03.2005 17:27:11
No voi mitä? Laitoin mailia silveriin ja vastaukseksi tuli:

"Terve Kimmo,
VL100 nuppi maksaa 1320:- ja löytyy heti varastosta.
terveisin
Erkki Silfverberg"

Kallista...
micetzhu
02.04.2005 12:22:20
Vertailin näitä molempia vahvistimia ja päädyin Legacyyn. Ostin legacyn eilen ja kun olen tässä nyt päivän soitellut niin:
Kyllä se legacy on todella sitä mitä siitä puhutaan ja se on todella hintansa arvoinen!!
Empä ole ennen soittanut vahvistimella joka toistaa kaikki äänet näin tarkasti ja samalla potkii aivan armottomasti, eli alta pois.
Särö kanava on aivan uskomaton siitä saa kyllä säröä vaikka minkä verran ja vaikka minkälaiseen soittoon.
Puhdas kanava ei ole aivan yhtä puhdas kuin JSX:ssä mutta se on silti hyvä, soveltuu kyllä myös bluusiin ja kaiken maailman funk-riffeihin. Tämä on loistava!!
"Let´s make some Jazz-noise!"
Kimmo72
02.04.2005 13:22:49
Mistä ostit? Mitä maksoi?
micetzhu
02.04.2005 19:20:17
Ostin Kiteen musiikista sinne se tilattiin silfverbergiltä...
Missään eivät suostu siitä nupista hirveästi hintaa laskemaan, sain sen nupin ja kaapin yhteishintaan 2000e.
Ei kovin halpa mutta kyllä kannatti.
"Let´s make some Jazz-noise!"
Kimmo72
04.04.2005 18:44:28
Höh. ihmeellistä mutta kivaa. Lähikauppiaalta saa halvemmalla kuin maahantuojalta. Huomen hakemaan pois.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)