Aihe: Tavarat Thomannilta
1 2 3
Ocean Boulevard
01.04.2005 19:10:40
Odotan vastauksia tarjouspyyntööni lähialueen musaliikkeiltä, mutta varaudun tilaamaan tavarat Thomannilta, jos ei suomalaisille firmoille raha kelpaa. =)

Eli, kitaraksi olen valinnut Squier Standard Fat Straton ja vahvariksi Peaveyn Blazer 158:n. Nyt täytyisi vielä valita muut tarvittavat roippeet ja kenties ylimääräiset varakielet.

Ensin täytyy kuitenkin kysyä, että tuleeko Thomannilta noiden yllä mainittujen mukana tarvittavat johdot ja plektrat vai täytyykö ne ostaa erikseen?
Migo
01.04.2005 19:16:58
Odotan vastauksia tarjouspyyntööni lähialueen musaliikkeiltä, mutta varaudun tilaamaan tavarat Thomannilta, jos ei suomalaisille firmoille raha kelpaa. =)

Eli, kitaraksi olen valinnut Squier Standard Fat Straton ja vahvariksi Peaveyn Blazer 158:n. Nyt täytyisi vielä valita muut tarvittavat roippeet ja kenties ylimääräiset varakielet.

Ensin täytyy kuitenkin kysyä, että tuleeko Thomannilta noiden yllä mainittujen mukana tarvittavat johdot ja plektrat vai täytyykö ne ostaa erikseen?

Kyllähän thomanilta saat piuhaa ja plektroja niin paljon kuin itse tilaat.
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
hörhö
01.04.2005 19:18:33 (muokattu 01.04.2005 19:20:29)

Muista, että kaikki kitarat ovat yksilöitä. Toisaalta, kun tuossa hintaluokassa ostat, niin suunnattomia menetyksiä ei voi tulla vaikka et ihan priimaa sattuisikaan saamaan. Mutta esimerkiksi juuri Squierin laatu vaihtelee huimasti. Eli kotimaisissa liikkeissä voit kokeilla ja katsella yksilöäsi. Thomanilla tulee mitä vain.

Täytyy, ellet ole löytänyt jotain pakettia, johon nuo kuuluu. Eivät tosin maksa juurikaan mitään.

Ehdottaisin, että kiertele musiikkiliikkeet läpi ja katsele mitä heillä on tarjota. Muistathan myös, että Thomanille tulee päälle postikulut 20€ ja jos tulee jotain viallista, niin takuuhuolto on sitten Saksassa. En osaa näistä nimenomaisista tuotteista varmuutta sanoa, mutta jos sama tuote on jossain suomalaisessa kaupassa ja thomanilla, niin marssi suoraan thomanin hinnaston kanssa sisään ja kysy, laittavatko paremmaksi. Thoman ei tingi paitsi hyvin suurissa tilauksissa. Suomessa tingitään aina.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara, myy mulle halpa av-etunen
Ocean Boulevard
01.04.2005 19:41:41 (muokattu 01.04.2005 19:52:45)
Muistathan myös, että Thomanille tulee päälle postikulut 20€ ja jos tulee jotain viallista, niin takuuhuolto on sitten Saksassa. Thoman ei tingi paitsi hyvin suurissa tilauksissa. Suomessa tingitään aina.

Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Nuo olen ottanut huomioon, ja ensisijainen tarkoitus on kyllä ostaa suomesta, mutta en kovin kauaa enää jaksa stressata tämän ostopäätökseni kanssa, joten täytyy tehdä lista valmiiksi Thomanninkin tarjonnasta.

Ennen seuraavia kysymyksiä täytyy muistuttaa, että olen täysi aa.. siis aloittelija. :)

1. Pitääkö siihen vahvariin ostaa erikseen virtajohtokin? (Ei kai sentään.)

2. Voisiko joku suositella Thomannilta edullista, mutta suht laadukasta kaapelia tuon vahvistimen ja kitaran välille. Pitääkö molemmissa päissä olla sellainen 6.3 mm plugi? Ja kuinka pitkä johdon olisi hyvä olla?

3. Olkahihnoja en vielä ole edes löytänyt tuolta Thomannin sivuilta, mutta saa ehdottaa jotain perusremmiä sieltä.

4. Mitä plektroja tuon Squierin kanssa tarvitsen? Jotkut halpalätyt varmaan kelpaavat hyvin?

Sitten olisi vielä viritysmittari ja kitarapussi, mutta katselin että ainakin kitarapusseja sai Suomestakin melko edullisesti (25e).
atimoc
01.04.2005 20:18:29 (muokattu 01.04.2005 20:20:04)

Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Nuo olen ottanut huomioon, ja ensisijainen tarkoitus on kyllä ostaa suomesta, mutta en kovin kauaa enää jaksa stressata tämän ostopäätökseni kanssa, joten täytyy tehdä lista valmiiksi Thomanninkin tarjonnasta.

Ennen seuraavia kysymyksiä täytyy muistuttaa, että olen täysi aa.. siis aloittelija. :)

1. Pitääkö siihen vahvariin ostaa erikseen virtajohtokin? (Ei kai sentään.)

2. Voisiko joku suositella Thomannilta edullista, mutta suht laadukasta kaapelia tuon vahvistimen ja kitaran välille. Pitääkö molemmissa päissä olla sellainen 6.3 mm plugi? Ja kuinka pitkä johdon olisi hyvä olla?

3. Olkahihnoja en vielä ole edes löytänyt tuolta Thomannin sivuilta, mutta saa ehdottaa jotain perusremmiä sieltä.

4. Mitä plektroja tuon Squierin kanssa tarvitsen? Jotkut halpalätyt varmaan kelpaavat hyvin?

Sitten olisi vielä viritysmittari ja kitarapussi, mutta katselin että ainakin kitarapusseja sai Suomestakin melko edullisesti (25e).

1. Ei tarvitse.

2. Kotisoitteluunkin suosittelen ainakin 10m pituista piuhaa, ylimääräiset saa aina kieputettua vahvistimen taakse piiloon. Liian lyhyeksi jäänyt piuha tekee vain vihaiseksi, kun ei yletykään soittamaan sohvalla tai sängyllä istuen. Merkeistä en osaa sanoa muuta, kuin että ainakin Bespecon ja Planet Wavesin piuhat ovat olleet omaan käyttöön aivan riittäviä. PW:n kaapeleita löytyy Thomanniltakin. 6.3mm plugit tosiaan molempiin päihin, ja oman maun mukaan L-muotoisia tai suoria.

3. Hihna-asiantuntija en ole, melkein kaikki omat on kaupanpäällisinä tulleita :) Fenderin tweedhihna on ainakin hyvä, mutta riippuu kitaran väristä ja muutenkin makuasia, onko se hieno tai ei.

4. Thomann näyttää myyvän enimmäkseen vähintään 12 plektran paketteja. Jos et tiedä vielä omaa suosikkiasi, kannattaa varmaan hakea lähimmästä musakaupasta kasa eripaksuisia ja -muotoisia plektroja, ja katsoa mikä miellyttää parhaiten. Ostaa sitten myöhemmin lisää samanlaisia.
strictly rhythm or make it cry, make it sing?
hörhö
01.04.2005 21:23:49

2. Kotisoitteluunkin suosittelen ainakin 10m pituista piuhaa, ylimääräiset saa aina kieputettua vahvistimen taakse piiloon. Liian lyhyeksi jäänyt piuha tekee vain vihaiseksi, kun ei yletykään soittamaan sohvalla tai sängyllä istuen. Merkeistä en osaa sanoa muuta, kuin että ainakin Bespecon ja Planet Wavesin piuhat ovat olleet omaan käyttöön aivan riittäviä. PW:n kaapeleita löytyy Thomanniltakin. 6.3mm plugit tosiaan molempiin päihin, ja oman maun mukaan L-muotoisia tai suoria.

Olen täysin samaa mieltä, paitsi tästä kohdasta. Ota sen pituinen, kuin tarvitset. Nyt puhutaan balansoimattomasta signaalista, joka menee esim. vahvistimen lähelle rullattuna helposti hurinoille. Eli sen mittainen, kuin koet tarvitsevasi. Ei monta metriä liian pitkää.
Cujo
01.04.2005 22:42:37 (muokattu 01.04.2005 22:42:59)

http://www.netzmarkt.de/thomann/iw_ … p;SUCHBEGRIFF=strap&x=0&y=0

Tuossa noita hihnoja. Itselläni on tuo Fenderin vintage tweed hihna ja se ainakin ihan mainio. Mutta jos tahtoo nahkaa niin sitten nahkahihna. Noita Thomannin omia hihnoja en ostaisi, niissä kun taitaa kaikissa lukea Thomann... (vaikkei teksti näy kuvissa)

Ja kannattaa tietysti miettiä tahtooko vielä hihnalukot samalla, ettei kitara pääse putoamaan. Tosin tuo squier on varmaan niin kevyt ettei putoa kovin helposti.

Ja kielisettejä kannattaa varmaan ostaa muutama kun samaa postimaksuun tulee ja ovat sen verran halvempia. Plektrat kotimaasta kun eivät niin kalliita ole.
Yst. vast. tälle palstalle ASAP.
Ocean Boulevard
02.04.2005 12:22:03
Heti saan unohtaa yhden suomalaisen firman, jonka lyhyt vastaus asialliseen ja huolellisesti laadittuun tarjouspyyntööni yhtäaikaa harmitti ja nauratti. Suosittelivat jotain Squierin halpis-pakettia, vaikka nimenomaan hain 400 euron erillisten välineiden kokoonpanoa.
Mua niinku taas oikein huvita mikään...

Minkähänlaista tarjontaa löytyisi Tampereelta? Löytyisikö sieltä liikettä, jolle kelpaa nelisensataa euroa vai otetaanko niissäkin tosissaan vasta kun lompakosta putoilee ympäriinsä tuhatlappusia?
Kemppilä
02.04.2005 12:30:45
Minkähänlaista tarjontaa löytyisi Tampereelta? Löytyisikö sieltä liikettä, jolle kelpaa nelisensataa euroa vai otetaanko niissäkin tosissaan vasta kun lompakosta putoilee ympäriinsä tuhatlappusia?

Mulle on ainakin jääny tampereelta hyvä maku noista soitinpuljuista. Hyvää palvelua oon saanu Tampereen musiikista, Soitinkeskuksesta ja Vertikaalista. Ne on hyvin kävelymatkan päässäkin toisistaan.
-Ooksää Seinäjoelta?
Ocean Boulevard
02.04.2005 14:48:53
Hiukan päälle 400 eurolla tuo Fender Squier Standard ja Blazer 115 lähtisi, samaan hintaan tulisi muut tarvittavat tilpehöörit. Ei Thomannkaan kovin paljon halvemmalla myy, eli hintapolitiikka on kohdillaan.

Pari kysymystä vielä...

1) Tuossa Squierissa oli nuo nauhat aika lailla yli reunojen ja harasivat käteen. Myyjä lupasi hioa ne. Ilmeisesti tämä on Suomessa (talvella kuivaa) melko normaalia, että noita joudutaan hiomaan. Pitäisikö olla varuillaan tuollaisen kitaran suhteen, jossa nauhat ovat roimasti yli?

2) Onko aloittelijan kannalta isoakaan merkitystä pleksin (toivottavasti oli nyt oikea termi) värillä. Valkoista vastenhan kielet näkyisivät paremmin ja olisi helpompi hahmottaa eri kielten paikka. Itselläni olisi tiedossa tuollainen musta. Vaikeuttaako se kielten opettelua?
hörhö
02.04.2005 15:15:25

2) Onko aloittelijan kannalta isoakaan merkitystä pleksin (toivottavasti oli nyt oikea termi) värillä. Valkoista vastenhan kielet näkyisivät paremmin ja olisi helpompi hahmottaa eri kielten paikka. Itselläni olisi tiedossa tuollainen musta. Vaikeuttaako se kielten opettelua?

Oletko tosissasi?
Ocean Boulevard
02.04.2005 15:37:38 (muokattu 02.04.2005 15:40:52)
Oletko tosissasi?

Olen. Mutta sillä ei ole siis minkäänlaista merkitystä?

Aloittelijoiden osastohan tämä oli? =)

Pitäisikö minun joka välissä muistuttaa että olen aloittelija?
sunder
02.04.2005 16:09:06
Olen. Mutta sillä ei ole siis minkäänlaista merkitystä?

Aloittelijoiden osastohan tämä oli? =)

Pitäisikö minun joka välissä muistuttaa että olen aloittelija?

Ei ole merkitystä. Sitä oppii soittamaan katsomatta kieliin vaan eipä kyllä ole muutenkaan väliä...
Wolffie
02.04.2005 19:21:37
1) Tuossa Squierissa oli nuo nauhat aika lailla yli reunojen ja harasivat käteen. Myyjä lupasi hioa ne. Ilmeisesti tämä on Suomessa (talvella kuivaa) melko normaalia, että noita joudutaan hiomaan. Pitäisikö olla varuillaan tuollaisen kitaran suhteen, jossa nauhat ovat roimasti yli?

Sanoisin että ei pitäisi. Monissa ns. "halppiskitaroissa" näkee tätä, ja syynä on myös tuon ilmaston vaihtelun lisäksi se että, tuon hintaluokan kitaroissa viimeistely ei ole välttämättä parasta. Mutta kun myyjä kerran lupasi hioa sen, niin ongelmahan on sillä ratkaistu. Ja pitää myös ottaa huomioon se, että puuhan elää aika tavalla, eli nuo nauhat ovat saattaneet alkaa törröttämään kun se kitara on Aasiasta tuotu kotosuomeen. Ilmastoerot ovat suuret kumminkin. Eli taas huomataan yksi plussapuoli Suomesta ostoon: Thomanilta saattaisi tulla kappale missä nauhat törröttävät, siellä ne ei niitä hio (?), mutta täällä saat viimeistellymmän version :)

Oletko muuten päättänyt jo varmasti, että tuo vahvistin tulisi olemaan tuo Peavey? Ehkä olen sitten kuitenkin vielä hieman ärsyttävä ja suosittelisin Rolandin MicroCubea. Sitä kyllä suositellaan täällä aika paljon, mutta ajattelin lähinnä sen takia että itselläni on tuollainen peavey ollut, ja se ei ollut mitään verrattuna Cubeen kun testasin. Cube taitaa olla hieman halvempikin, tosin vain 2w, mutta sisältää muutaman erittäin käyttökelppoisen mallintavan efektin, saat hieman käsitystä niistäkin. Siis hyvä tuo peaveykin on, ääntä siitä lähtee ainakin reilummin kuin cubesta, mutta jos nyt itse pitäisi ostaa niin ostaisin varmaan cuben, micro tai cube15.
Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia
Ocean Boulevard
02.04.2005 19:44:21 (muokattu 02.04.2005 19:47:34)
Oletko muuten päättänyt jo varmasti, että tuo vahvistin tulisi olemaan tuo Peavey? Ehkä olen sitten kuitenkin vielä hieman ärsyttävä ja suosittelisin Rolandin MicroCubea. Sitä kyllä suositellaan täällä aika paljon, mutta ajattelin lähinnä sen takia että itselläni on tuollainen peavey ollut, ja se ei ollut mitään verrattuna Cubeen kun testasin.

Aargh! Juuri kun olin saamassa ajatuksiani kokoon, niin tulet ja kaadat ne. :-)
Mutta esim. seuraavien linkkien takaa löytyvät kommentit ja arvostelupisteet tukevat käsitystäsi täysin.

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Peavey/Blazer_158-01.html

http://www.harmony-central.com/Guit … Data/Roland/MicroCube_Combo-01.html

Eipä tainnut löytyä tuota microcubea liikkeestä, josta mahdollisesti aion nuo kamat ostaa. Vahvistinvalikoima taisi muutenkin olla siellä aika köyhä.
Tuon Blazerin valitsin lähinnä juuri siksi, että täältä löytyi muutama positiivinen kommentti siitä ja se sattui olemaan tarjouksessa tuossa soitinliikkeessä. Täytyyköhän repiä suunnitelmat vielä kerran auki...

En ole muuten varmaan ainoa, jota tuo 2 wattia arveluttaa, mutta oikeasti taitaa tosiaan olla oikein kelpo peli.
Ocean Boulevard
02.04.2005 21:08:26 (muokattu 02.04.2005 21:08:49)
Thomanilta saattaisi tulla kappale missä nauhat törröttävät, siellä ne ei niitä hio (?)

Mitenkähän muuten tämän laita on. Heidän nettisivuillaan luki jotain että tarkistavat jokaisen kitaran ennen lähetystä, mutta eivät varmaan taida hioa nauhoja? Vai laittavatko kenties sivuun odottamaan hiomista, ja lähettävät sellaisen kitaran, jossa nauhat on jämptit?
Tätä täytyy kai kysyä Thomannilta.
Wolffie
02.04.2005 21:11:42
Tuon Blazerin valitsin lähinnä juuri siksi, että täältä löytyi muutama positiivinen kommentti siitä ja se sattui olemaan tarjouksessa tuossa soitinliikkeessä. Täytyyköhän repiä suunnitelmat vielä kerran auki...

Pätevä vahvistin tuo Blazerkin, ei siinä mitään. Mutta sanoisin että käy testaamassa tuota cubea, Tampereella kun asut (?) niin varmasti jostain paikallisesta soitinliikkeestä löytyy semmoinen. Ja sitten puolestaan kokeile tuota Blazeria siellä toisessa liikkeessä. Saat tuntumaa että kumpi olisi parempi. Harmony-centralissa tuo blazer oli saanut pisteitä 7, kun taas cube 9.2 :)

Ja omasta mielestäni tuo 2w riittää aivan mainiosti kotisoitteluun. Ei sillä nyt bändikämpällä soitella, mutta eipä Blazerillakaan. Kotisoitteluunhan nämä ovat oikeastaan tulossa?

Itsekin olen päättänyt ostaa tuon MicroCuben, kun lähden opiskelemaan, ei meinaan taida oikein 100w täysputkikombo 2x12 elementeillä solusoitteluun =)
Ocean Boulevard
02.04.2005 21:20:53
Pätevä vahvistin tuo Blazerkin, ei siinä mitään. Mutta sanoisin että käy testaamassa tuota cubea, Tampereella kun asut (?)

En asu, mutta ei tästä nyt järkyttävän pitkä matka sinnekään ole.

Ja omasta mielestäni tuo 2w riittää aivan mainiosti kotisoitteluun. Ei sillä nyt bändikämpällä soitella, mutta eipä Blazerillakaan. Kotisoitteluunhan nämä ovat oikeastaan tulossa?

Kyllä, kotisoitteluun.

Itsekin olen päättänyt ostaa tuon MicroCuben, kun lähden opiskelemaan, ei meinaan taida oikein 100w täysputkikombo 2x12 elementeillä solusoitteluun =)

Voi olla joo :D
Wolffie
02.04.2005 22:29:25
Oli myyjän kanssa tänään puhetta takuusta, ja tuolle Squier Standard Fat Stratolle on yhden (1v) vuoden takuu.
Thomannilla näyttää olevan kaikille soittimille kolmen (3v) vuoden takuu!?! Ohhoh...

Jeps, tuo 3v takuu on Thomannillekin uusi juttu, siitä on siinä etusivulla jo juttua. Eli takuuta ainakin tulisi. Tuo vuosi on sitten se normaali mitä annetaan. Mutta se on kyllä yleensä niin että jos se kitara vuoden kestää niin ei siitä tule niitä osia hyvissä käsissä kolmenkaan vuoden aikana rikkoutumaan. Takuuhan kattaa vain osien rikkoutumisen jne, ei esim sitä jos nauhat pitää hioa tms.

Jos tuo cube muuten alkoi kiinnostamaan niin käytä hakua, siitä on kirjoitettu paljon täällä muistaakseni ja jossain keskustelussa on mainosvideokin siitä :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)