Aihe: Paras kitara jolla olet soittanut
1 2 3 4 5 6 7 8
Guitaristi
02.04.2005 16:31:37

Niin tällainen tuli mieleen, että mikä on paras kitara millä olet soittanut, ja perustelut miksi juuri se. Hakua käytin ja en löytänyt tällaista, lukkoon vaan jos tämmöinen jo on olemassa. Paras kitara jolla itse olen soittanut on oma tokai ls 85q:ni, mutta en ole montaa loistokeppiä soittanutkaan. Loistava saundi, tatsi ja lähes kaikki on hyvää. Ja tämähän on tietysti täysin mielipidekysymys. Elikkä mielipiteitä.
http://www.levytukku.fi/KUVAT/namm7.JPG Roudarin unelma. Pastilli??
Strutsi
02.04.2005 16:54:32
Oma Ibanez RG2620 tällä hetkellä. Tuntuma kohdallaan ja hyvä saundi tekee siitä huvän.

Mutta jos pääsisi noita Ibanezin Signatureja, JEMiä tai PGM:ää kokeilemaan, niin saattaisi niistä tulla uusi lemppari, mutta ne on vaan liian kalliita.
JS:ää olen kokeillut, muttei niin hyvältä tuntunut.
"I've gone where the hand of man has never set foot."
toxic
02.04.2005 17:02:26
Oma viperi. En halua edes testata parempia, ku alkaa sitten vaan vituttaa :)
Twist
02.04.2005 17:07:22
Nykyinen Deani jonka omistan.
Rest in peace Darrell "Dimebag" Abbott... Revolution is your name 1966-2004
Feggy
02.04.2005 17:27:25

Fender Jaguar '63. Hyvä kaula, erinomainen vibra, mainio tuntuma. Tosin ääni kuolee pian.
Less is more.
Hannu H.
02.04.2005 17:31:09

Hmm... pahan laitot kyllä ny.

Vois olla yks gibson standard mitä kitarapajalla rämpyttelin tai sit joku strato, mis oli rail mikit joka kohas. En muista paljon se ees makso, mut ihan helvetisti (tuli traumoja pienelle pojalle ku iso paha kaupansetä semmosen syliin lykkäs ku ei muita stratoja kaupassa ollu :D)
"Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page-
slopez
02.04.2005 17:35:27

Tällä hetkellä se on tämä oma Fender American Strat HH. Tässä vaan on erittäin loistava soittotuntuma/fiilis.
This road is unclear but it feels like I'm almost home
Finest Our - Will Haven
heavy
02.04.2005 17:37:55
Paras oli kyllä ehottomasti gibson explorer usa neck-thru.vuosi mallista en tiiä mutta uus se ei ollu kolhuista päätellen. tais olla schallerin joku floikan tapanen talla.tuntuma oli heti ihan mahtava, tuntu heti ihan niinku ois aina soittanu sillä kitaralla.
"Naisia menee naisia tulee mut Rock 'n Roll forever"
Antroid
02.04.2005 17:44:00
Oma McCarty. Yhtään huonompi ei tosin kyllä ollut Custom22:kaan.
MrGuitarist
02.04.2005 17:55:53
Kyllä se on varmaan tuo oma kitara. Ei ole mikään kitara tuntunut niin tutulta ja hyvältä soittaa tuon jälkeen. Tottumiskysymyksiä aika pitkälti. Kyllä minä mielelläni ottaisin vaikka jonkun hyvän gibsonin 335:n, vaikka ne nyt tuntuukin kovin vierailta sylissä.
efunkelist
02.04.2005 17:58:19 (muokattu 02.04.2005 17:59:40)

Vaikea sanoa parasta mutta voin sanoa monta hyvää:

Oma stratocasterini: kun se on oma niin sen on oppinut tuntemaan. Ja stratolla voi soittaa mitä musiikkia vain.

ESP KH-2: Tällainen mulla oli ennen stratoa. Helpposoittoinen, nopeakaulainen, todella tykit ja kirkkaat mikit (tallassa EMG81 ja kaulaan vaihdoin 89:n vai mikä se puolitettava mallinyolikaan). Ja tökkäsi mihin vahvariin hyvänsä niin sai hevisäröt aikaiseksi :) Cleanit olivat myös parhaimmillaan melkein kuin piezosta. Floikka piti vireen monta viikkoa vaikka kampesi mitä hyvänsä. Strato piti saada tilalle kun musamieltymkset muuttuivat. Eipä tämä sellainen jokapaikanhöylä ollutkaan kuin kitaralta odotan. Välillä on ollut ikävä.

Takamine elektroakustinen malli ?: Kokeilin kerran kitarakaupassa norjassa. Hintaa oli joku 13000 kruunua siinä oli tajuttoman kaunis ääni ja helppo soittaa. Toimi niin akustisesti kuin vahvarilla. Tämä kitara olisi tehnyt minusta eheän ja kokonaisen muusikon, harmi ettei ollut rahaa :/ Kyseinen soitin ei edes tuntunut soittimelta vaan ruumiinosalta...

Mulla on myös tokain halpis jazzbass joka on helpposoittoinen ja siksi hyvä vaikka soundi ei niin priima olekaan. Hakemalla hain ja löysin tusinasta halpiksia tämän hyvän yksilön. Muistan joskus kokeilleeni warvickin jotain melko edullista 5-kielistä bassoa joka oli paitsi erittäin helpposoittoinen myös hyväsoundinen. Jos silloin olisi taas ollut sitä fyrkkaa niin olisin kepin heti ostanut.

Muita en yksityiskohtaisesti muista. Soittimissa kivaa on se että ne ovat yksilöitä. Toisinaan kaupoissa törmää todella upeisiin soittimiin ja kun sitä on erehtynyt testaamaan ei tekisi mieli irti päästää - ihan siinä sydän murtuu kun kauppias ajaa pois ;)

EDIT: Muistinpas. Eräs vintagestrato jota kokeilin oli omaa modernia stratoani parempi soundilta ja soitettavuudeltaan. Hintaakin oli kolmisen kertaa enemmän kuin omallani...
elbowski
02.04.2005 18:33:45
Oma Tokaini.
Se en ollut minä, se oli Pastilli???
IMIK #25
Ärlä #017
author
02.04.2005 18:43:45
Olen niin vähän soitellut eri malleilla ja merkeillä etten osaa sanoa muuta kyin että oma Tokai. Loistava sointi. Hyvä tatsi.
KökhöhökhköhhhöhöKÖHHK... Sorry Nick we have to stop there. I got a slight cough. That's a bloody shame for it was going so well and all. I'm not sure we can do it as well as that again.
Swan
02.04.2005 18:56:29
Ibanez RG-sarjalaisiin menee. Muistaakseni se oli RG620QM, joka itse asiassa roikkuu vieläkin Lahden Keskusmusiikin seinällä.
kalamies#26 >-)))>
McNulty
02.04.2005 18:58:15
Kaikki omat skebani... en minä niitä muuten pitäisi saatika niillä soittelisi. Ovat yksinkertaisesti loistavia minun lapaseen :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
ezki82
02.04.2005 19:07:44
Oma jackson ps-2 joka on ollut jo 7 vuotta allekirjoittaneella. Nykyään soittelen fender-kopio falconilla joka on kaverilta lainassa koska tuosta jaskasta talla sanoi itsensä irti, mutta aion pistää kuntoon jahka kerkeän.
Ihminen joka on ruvennut soittamaan kitaraa, on löytänyt elämän tarkoituksen!
J.Hollström
02.04.2005 19:15:56
Millä tätä "parhautta" sitten mitataan? Paras tuntuma, paras soundi, paras peruukki vai paras backstage?

Tähän kysymykseen vastataan todennäköisimmin että oma kitara. Tottakai se tuntuu parhaalle kun siihen on tottunut. Kun tempaset jonkun ennen itsellesi tuntemattoman kepukan on se aina enemmän tai vähemmän tuuripeliä onko setuppi juuri se mistä itse pitää, vaikka kitara olisikin todennäköisemmin jollain mittarilla parempi mitä omat vehkeet.

Mie sanon että yks Fenderin -65 precision bassokitara tuntui parhaalta. Ei ollut oma.
Rock'n'roll forever man...
la m quina
02.04.2005 19:16:47
kerran soittelin sellasella warmothin stratolla
ihan huippu,
JuSu
02.04.2005 19:17:48 (muokattu 02.04.2005 19:19:28)
Omat kitarat. Itseasiassa en kauhean mielelläni soittele muiden kitaroilla, varsinkaan kalliilla sellaisilla. Mitäs jos sieltä tulisi vastaan joku miljuunan euron kitara, jollainen olisi pakko saada? Ja sen jälkeen nuo omat ei tuntuisi enää miltään... Koska olen nyt tyytyväinen, niin miksi hakea onglemia? =)

Nykyisiä kolmea (sähkö)kitaraa omistamaani en osaa laittaa mihinkään järjestykseen, kaikille on paikkansa. Jos noista kuitenkin vain yksi pitäisi palavasta talosta pelastaa, niin se olisi tuo mexico squier startocaster. Muut ovat korvattavissa.

Poikkeuksena tavoistani pitää mainita tällä hetkellä lainassa (säätöä varten) oleva kaverin Lone Star Stratocaster. Upea kaula ja kevyt soittotuntuma (lienee tosin ysisatsin ansiota osittain), mutta mikit ovat mun korvaan pahan soundiset.

JuSu
Minä olen myyrä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)