toyopet 21.02.2005 17:03:32 | |
---|
Osaakos joku hyvin perustellen kertoa mikä olisi hyvä putkietuaste keikkakäyttöön, kun lähinnä nyt alkuun testimielessä haetaan? - Eli pitää olla halpa (T-kaupassa art jotain 105€) - pitää soveltua keikkakäyttöön eli kestää hiukan kolhuja ja tärinää matkalla - ei haittaa vaikka sitten kelpaa kotistudiossakin käytettäväksi - soveltuu tarvittaessa laululle, haitarille (phantom) ja kitaralle Meillä kun vedetään keikalla kaikki suoraan pöytään (suoraan ja suoraan mutta tiedätte kyllä..) ilman mitään omia vahvareita kitaralle. Tuossa nyt vähän haetaan siihen kitaralle sitä semmoista vahvistin tuntua ääneen. Voiko näitä irrallisia tarvittaessa vetää särölle? Nimim. ei koskaan omistanut putkivehkeitä. Jos tunnet omistavasi liikaa musiikkitarvikkeita, lahjoita ne minulle. Myös ylimääräisistä Odsmobilen moottoreista saapi kertoa |
Marzi 24.02.2005 02:33:51 | |
---|
Se Artin kalliimpi vehje, se missä on vu-mittari, tuntui ihna mukavalle. ja ei oo kallis. joku mp3 blaa bla stuodio hiluvilu. En tosin muista oliko siinä phantomia. Taisi olla. Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |
Rantsu 27.02.2005 15:41:58 | |
---|
Mikäli minä oikein olen ymmärtänyt, niin putkesta huolimatta tuollaiset "putki"mikrofonietuasteet eivät anna kitaraan putkistyrkkarin soundia. Parempia vaihtoehtoja ovat esim. SansAmp -vahvistin/kaiutinsimulaattorit, vaikka eivät välttämättä putkea sisälläkään. "Ehke parempi mine kotona." |
kivi 28.02.2005 03:37:09 (muokattu 28.02.2005 03:47:38) | |
---|
Mikäli minä oikein olen ymmärtänyt, niin putkesta huolimatta tuollaiset "putki"mikrofonietuasteet eivät anna kitaraan putkistyrkkarin soundia. Parempia vaihtoehtoja ovat esim. SansAmp -vahvistin/kaiutinsimulaattorit, vaikka eivät välttämättä putkea sisälläkään. Juuri näin. |
toyopet 28.02.2005 11:17:35 | |
---|
Mikäli minä oikein olen ymmärtänyt, niin putkesta huolimatta tuollaiset "putki"mikrofonietuasteet eivät anna kitaraan putkistyrkkarin soundia. Parempia vaihtoehtoja ovat esim. SansAmp -vahvistin/kaiutinsimulaattorit, vaikka eivät välttämättä putkea sisälläkään. No ihan sitä nyt ei haeta kitaraan vaan sellainen yleisvehje haussa. Pääasiallinen käyttö todennäköisesti tulee olemaan haitarin mikkietuaste (konkkaklippi) ja sitä vaan sitten, että semmoinen mikä ei tykkää huonoa kitarasta jos satutaan vaikka joskus nauhoittelemaan jotain. Ja säröä ei ole tarkoitus vääntää kitaraan vaan kun niistä puhutaan niistä harmoonisista säröistä, niin kokeilla vähän uutta. Ja toisaalta tuommoinen putkietuaste on samanhintainen kuin transistorietuaste, niin voisi ihan hyvin ottaa alkuaskeleen putkivehkeiden maailmaan. KErtokaa nyt kokemuksia onko niissä mitään eroa. Yksi kaveri sanoi, että ero on vähän sama kuin sähkö- ja puukiukaalla. Jos tunnet omistavasi liikaa musiikkitarvikkeita, lahjoita ne minulle. Myös ylimääräisistä Odsmobilen moottoreista saapi kertoa |
Marzi 28.02.2005 17:00:10 (muokattu 28.02.2005 17:00:42) | |
---|
soveltuu tarvittaessa laululle, haitarille (phantom) ja kitaralle Mä tuijottelin lähinnä tuota lausahdusta, siihen ei sansamp oikein futaa. Pitää olla melki eri vehkeet jos pitää saada vahvistinmallinnus keikalle ja putkietunen kotisudioon. Keikkaetuseksi voi kokeilla esim HK:n tubemania(menee tietty budjetista yli...), tuota sansamppia tms. Toimii myös kotipajassa. Mut ei siitä phantomia löydy siitäkään. Kinkkinen homma. Ne kun on vähän eri koneet mitkä on kitaraa varten tai mikkiä varten. Myös Digitechin säröpurkkeja voi muuten ajaa suoraan mikseriin, niissä on kaitinsimuloitu ulostulo("cit" muistaakseni). Ja se ulostulo toimii simuloituna myös kun laite ei ole päällä, eli sen läpi voi ajaa kaiutinsimuloidusti vaikka muita, valmiiksi itsellä olevia purkkeja. Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |
Tuo ART Studio V3 nyt tuli hommattua ja mitä sitä testasin, niin paras ulosanti on kyllä kitaran kanssa. Tuohan se syvyyttä myös haitarimikkiin mutta jostain syystä antaa kohinaa noilla kalvomikeillä. Kitaralla taas kohina lähes olematon (saman verran kuin kitaralla muutenkin) ja kyllä se muuttaa huomattavasti soundia. Taidankin käyttää sitä kitaralle. Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa. |