Aihe: lainaatteko rumpukamoja?
1
moderndrummer88
01.04.2005 17:32:09
no tuli tämmönen mieleen kun taas tuo pikkuveli otti keikalle matkaansa 700€ edestä rumpukamoja(spedut ja haitsut) hirvittää ihan hjelvetisti että missä kunnossa tulee takaisin. varsinkin kun yhelle kaverille silloin tällöin lainailen peltiä ja se ei ole soittaja ihan hellimmästä päästä, onnistui rikkomaan puoli vuotta vanhan avediksen krässin, onneks oli omansa. yleensä kun tullaan kyselemään tavaroita lainaan, niin ei sitä viiti kuitenkaan sanoa "ei" varsinkin jos hyvä kaveri tulee kysymään.. omia kokemuksia? mitenkä olette menetelleet jos jotain onkin tuotu rikkinäisenä takaisin?
Tärbä-tärbä-kosh
Anti
01.04.2005 17:41:28

No mulla yks kaveri aika hyväsydämisesti lainaa koska en itte omista rumpusettiä ja sillä riittää vähän ylikki. mitään en ole rikkonu. vissiin kolmele keikale olen koko settiä lainannu ja yhelle peltejä. hyvä jätkä. ja sillai ok silleki varmaan ku sei ite niin paljon ehi soitteleen ettei aivan pölyseksi mene. taas vähän epäselviä lauseita. mutta kuitenki, se on hyvä jätkä.
kalamies#27 >-)))> http://slowmotion.beigetower.org/
Kosminen
01.04.2005 18:23:48

No mulla on itellä vaan lainarummut, tosin älyttömän hyvät sellaiset. Koittaa kyllä pitää nätisti. Niitä vaan ei kehtaa kauheesti viritellä, ku en ite kauheesti osaa sitä hommaa ja rumpujen omistaja taas on melkonen asiantuntija. Virvelissä ja tomissa vaan ollu että meinannu tietyt viritystapit löystyä kokonaan sillon tällön että viritys on vähitellen alkanu mennä persiilleen...

Omia kamoja ei oo tainnu tarvita lainata kenellekään, mutta en varmaan kehtais olla lainaamatta jos joku kaveri pyytäis. Paria peltiä jouduin säilyttämään jonkun aikaa semmosella yhteiskäyttöisellä treenikämpällä, merkkasin ne isolla lapulla, että älä käytä ilman lupaa ja puhelinnumero. Meinas kyllä alkaa vähän kyrsimään ku sitte ku hain ne pois, ne oli ihan eri paikassa, mihin ite olin laittanu. En tiedä enkä viittiny kysyä, mutta luulen vähä että yks vähä taitamattomampi kaveri oli niitä omin päin testaillu..
Kalamies#16 >-)))>
Magetsu
01.04.2005 19:01:16
Tokihan lainaan voi antaa, varsinki jos on ite samalla keikalla. Soittamista vartenhan ne on ja sitä niiden pitää myös kestää. Jos mennöö rikki, niin eikös se lainaaja ole silloin korvausvelvollinen? Vanhojen symbaalien kanssa tietenki on vähän kiikun kaakun, niitä kun ei saa samanlaista kaupan hyllystä.
Späng ' Läng
opa2
01.04.2005 19:43:06
Pönttöjen lainaamisessa nyt ei mitään niin hirveen ihmeellistä ole, sillä ne kyllä kestää, mutta symbaaleja en lainaa, kuin todella luotettaville kavereille. On meinannut olla vähän säätöö meijän yhteistreeniksellä, jossa soitetaan mun kamoilla. Ei oo toisen bändin poijjaat oikeen osannu pitää sanojaan asioissa.
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
vernie
01.04.2005 19:47:10
Liittynee ainakin osittain aiheeseen..:

Eilisellä keikalla soiteltiin kolmen bändin voimin meikäläisen rummuilla. Kyllähän siinä vähän sellainen fiilis tulee, kuin joku pelehtisi oman tyttöystävän kanssa. :D Toisaalta, kyllähän tuon setin lainailun kestää, jos kommunikaatio muiden rumpaleiden kanssa toimii, ja pelisäännöt on kaikille selvät. Sopikaa, mitä muutoksia teette toisen setupiin, varsinkin jos soitatte ennen setin omistajaa. Koit sitten olevasi kuinka pro/kova jätkä tahansa, sovi asioista ja kerro keikan jälkeen setin omistajalle, jos jotain tavallisuudesta poikkeavaa sattui keikan aikana. Esim. eilen, ensimmäisen bändin keikan aikana, yhdestä ständistä oli muovi lähtenyt kävelemään, ja en ehtinyt edes etsiä, koska asiasta ei kerrottu (varamuovit olin tottakai miehekkäästi jättänyt autoon :D ). Toisaalta toisen bändin rumpali ilmoitti kohteliaasti yhden mutterin lentämisestä, ja yhteistuumin se löytyikin.. Ja vielä, laadukkaat ständit kyllä pysyvät kasassa, vaikka niitä ruuveja ei kiristäisikään kaikin voimin! ;F .. Saapa nähdä, koska vien omat rumpuni seuraavan kerran kimppakeikalle tuntemattomien tyyppien armoille.

En lainaisi rumpujani sellaiseen tapahtumaan, jossa en itse soita. Peltejäni ja virveliä en myöskään lainaisi kenellekään. Tai ehkä jollekin kokeneelle ja fiksulle jazz-ihmiselle korkeintaan.. :) Kyllä lainaajien pitäisi ymmärtää, kun heille selittää, että rumpuihin on sidottu omistajan koko maallinen omaisuus. Kamarumba ei ole (ainakaan omasta mielestäni) kivaa, eikä ole mielekästä hommailla uutta tavaraa toisen ihmisen mokien takia (vaikka rikkoja maksaisikin), varsinkin kun rumpukamojen saatavuus ei aina ole paras mahdollinen..
"Watch my back" sanoi kyttyräselkä.
moderndrummer88
01.04.2005 20:10:54
Liittynee ainakin osittain aiheeseen..:

Eilisellä keikalla soiteltiin kolmen bändin voimin meikäläisen rummuilla. Kyllähän siinä vähän sellainen fiilis tulee, kuin joku pelehtisi oman tyttöystävän kanssa. :D Toisaalta, kyllähän tuon setin lainailun kestää, jos kommunikaatio muiden rumpaleiden kanssa toimii, ja pelisäännöt on kaikille selvät. Sopikaa, mitä muutoksia teette toisen setupiin, varsinkin jos soitatte ennen setin omistajaa. Koit sitten olevasi kuinka pro/kova jätkä tahansa, sovi asioista ja kerro keikan jälkeen setin omistajalle, jos jotain tavallisuudesta poikkeavaa sattui keikan aikana. Esim. eilen, ensimmäisen bändin keikan aikana, yhdestä ständistä oli muovi lähtenyt kävelemään, ja en ehtinyt edes etsiä, koska asiasta ei kerrottu (varamuovit olin tottakai miehekkäästi jättänyt autoon :D ). Toisaalta toisen bändin rumpali ilmoitti kohteliaasti yhden mutterin lentämisestä, ja yhteistuumin se löytyikin.. Ja vielä, laadukkaat ständit kyllä pysyvät kasassa, vaikka niitä ruuveja ei kiristäisikään kaikin voimin! ;F .. Saapa nähdä, koska vien omat rumpuni seuraavan kerran kimppakeikalle tuntemattomien tyyppien armoille.

En lainaisi rumpujani sellaiseen tapahtumaan, jossa en itse soita. Peltejäni ja virveliä en myöskään lainaisi kenellekään. Tai ehkä jollekin kokeneelle ja fiksulle jazz-ihmiselle korkeintaan.. :) Kyllä lainaajien pitäisi ymmärtää, kun heille selittää, että rumpuihin on sidottu omistajan koko maallinen omaisuus. Kamarumba ei ole (ainakaan omasta mielestäni) kivaa, eikä ole mielekästä hommailla uutta tavaraa toisen ihmisen mokien takia (vaikka rikkoja maksaisikin), varsinkin kun rumpukamojen saatavuus ei aina ole paras mahdollinen..

entisestä setistä lainailin silloin tällöin peltejä nuokkarin bändi-iltoihin, kerran siellä oli semmone helvetin isokokoinen ukko ja veti hirmustua heviä ja mätti sielunsa kyllyydestä niitä minun peltejä! siis ei voi tajuta että ei toisten peltejä sillä tavalla hakata, kaikenlisäksi sillä oli tekniikkakin päin persettä joten sai pellit aika kovaa kyytiä.
Tärbä-tärbä-kosh
ddrum54
01.04.2005 21:30:30
Olen soittanut lainakamoilla, mutta aina on mukana omat pellit, pedali ja virveli. Mun rummuilla saa soittaa tutut sellaisenaan, mutta oudommilta edellytetään edellämainittuja kamoja omasta takaa.
2`n 4
Anti
02.04.2005 12:35:43

Ainiin, pitäskö lisätä ku sain lainata Kaasun, siis sen himin rumpalin:D peltejä yhteiskeikalla. tosin se soitti Bendoverissa siinä mutta oli hyvät pellit.
tthei
02.04.2005 12:45:03

Ainiin, pitäskö lisätä ku sain lainata Kaasun, siis sen himin rumpalin:D peltejä yhteiskeikalla. tosin se soitti Bendoverissa siinä mutta oli hyvät pellit.

Mutta rikkoo niitä kuulemma aika kovaa tahtia.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
Bobana
02.04.2005 14:18:12
Vain kuolleen ruumini yli.
Anti
02.04.2005 15:44:56

Niin, mutta oli kait just uuet hommanu.
ddrum54
02.04.2005 16:02:54

Sekä myös rumpujen vanteita!! Homma toimii, kun joku muu on maksajana. : )
2`n 4
Tasmaani
02.04.2005 16:47:45

Mikäs siinä rikkoessa, kun on endorssit ja pelit..
JeeVes
02.04.2005 16:52:08
Lyhyesti: No eipä ole ollut tarvetta, mutta ite olen lainannut.
Epämuusikko
02.04.2005 17:01:03
En lainaiSI ikinä peltejäni. However, eilen keikalla tultiin sanomaan, että "meidän rumpalilla ei oo haitsunpeltejä. Ai niin, voisitsä lainata toista crashia. Ja saaks toi china jäädä?". Musatyyli oli jenkkipunkki. Ei voinut kuin nyökytellä kun bändin jonkun tyypin isä huohotti vieressä niskaan. Arvatkaa kyrsikö....
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
AP
02.04.2005 17:02:37
Olen lainannut hyvälle kaveriille crasheja ja standeja joskus keikalle, että sen ei tartte omien teippitelineiden ja headlinerien kanssa sinne mennä.

Tässä paino sanalla hyvä kaveri; tiedän ukosta tasantarkkaan että jos rikkoisi tahi hävittäisi jotain minun kamojani, niin tarjoutuisi korvaamaan ne varmasti.
K100 #7 Ärlä #011
J. Cool
02.04.2005 17:44:51

yleinen meininki on, et kaikil on mukana omat snaret + pellit & haikkakiinnike + pedaalit. raudat harvoin menee rikki ja kaipa basariki kestää jos on falamit/vastaavat. sit vaan pitää luottaa ettei ihan tomeja raiskaa kukaan. ei kyllä kovin helpolla tule lainattua mitä kalliimmat kamat on.
don't touch my bumtsibum
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)