Aihe: Tokai vs. Epiphone
1
tommi_899
02.04.2005 12:53:27

mäkin olen kuolannut tota tokaita, olis kiva kuulla siitä jotain kokemuksia
pastilli? Do not belive me!!
Klezberg
02.04.2005 13:13:18

mäkin olen kuolannut tota tokaita, olis kiva kuulla siitä jotain kokemuksia

Minulla on ollut ES-60 puolisen vuotta stratojen täydennyksenä. Hyvä sillä on ollut soittaa. Kielet olivat kaupan peruja tosi surkeat, joten soundista sai niillä aivan liian huonon käsityksen. Mikeistä en ole täysin varma, kun ei ole laajempaa kokemusta muista vastaavista malleista. On vain sellainen tuntu että jotain vielä puuttuu. Mutta kyllä siitä hyviä soundeja löytyy; PoDXT:n kanssa lähinnä sitä soitan. Ainoa huoli on jakin mutteri: se löystyy vähän väliä ja arveluttaa että kun aikansa kiristelee niin piuha sisällä menee rullalle ja lopulta katkeaa. Näissähän ei pääse käsiksi sinne sisäpuolelle.

Jotain Epiphonen halvempaa mallia olin ensin kokeillut, mutta se ei tuntunut hyvältä käteen, olisi toki voinut säädöillä parantua. Jorma Kaukonen -mallia myös kokeilin, tosin vain akustisesti, tuntui paremmalta käteen mutta hintaakin oli jo reilusti yli tuon Tokain.
Mika K
02.04.2005 18:30:17
Oletin otsikon perusteella, että tämä on tappeluthreadi kumpi on parempi merkki, mutta onneksi olin väärässä : )

Olen kokeillut mainituista kitaroista paria Epin Dottia sekä Tokain ES60 mallia. Itse ostin pari vuotta sitten Epin Dot Deluxen, joka on 2002 vuoden limited edition malli kullatuilla metalliosilla ja loimuvaahterakannella. Hyvä kitara kaikin puolin, ei mitään suurempaa valituksen aihetta. Mikkien vaihto voi joskus tulevaisuudessa tulla kysymykseen sillä erottelevuutta ei mielestäni löydy aivan tarpeeksi kovemmilla volyymeillä ja myös mikkien vinkumista esiintyy jonkin verran. Tuo vinkuminen kyllä johtuu varmaan enimmäkseen kitaran rakenteesta, ei välttämättä mikrofoneista. Tokain ES60 mallista en voi antaa kovin tarkkaa analyysiä, sillä kokeilemani soittopelin tehdasasennuskielet eivät pitäneet kunnolla virettä, joten soundipuolen testaus jäi puolitiehen. Tuntuma tuossa Tokaissa ei kuitenkaan ollut hassumpi. Kannattaa testata mahdollisimman monta kitaraa, jotta se sinulle paras yksilö löytyy. Sekä Tokailta että Epiphonelta löytyy varmasti molemmilta hyviä ja huonoja yksilöitä.
Ukko
02.04.2005 18:40:42

sinulle paras yksilö löytyy. Sekä Tokailta että Epiphonelta löytyy varmasti molemmilta hyviä ja huonoja yksilöitä.

Tässä saattaa juuri piillä se vaikeus eli testissä pitäisi olla juuri sama vahvari ja testattavat yksilöt verrattavissa heti eikä niin että testi skebat ovat eri liikkeissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)