Aihe: Vinkkejä emorockin työstöön (Tyyliin Lostprophets)
1 2
Reddie
02.04.2005 19:20:39
Miksauksessa:

Kick in: gate,HPF,exciter
Kick out:gate (pitkä atakki), comp

Ihan näin btw, mitäs tarkottaa kick in ja kick out? Ja tommonen optocomp mistä mainitsit niin on kanssa outo.. Optinen kompura olisko? Vai ihan joku tietty plugari?
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
Mättöpiiska
02.04.2005 22:23:58
Lukihäiriö: Rumpujen bassoa vai The Bassoa? :)

Bassokitaraa siis. Tarkoitin sellaista soundia mikä pistää sisukalut tutisemaan kun on tarpeeksi iso subbari. Aika monessa tän tyylin jenkkirokissa on sellainen. ;)
milcoin
03.04.2005 00:56:56
Ihan näin btw, mitäs tarkottaa kick in ja kick out? Ja tommonen optocomp mistä mainitsit niin on kanssa outo.. Optinen kompura olisko? Vai ihan joku tietty plugari?

Tän tyylisessä musassa käytetään/käytän aika poikkeuksetta kahta basarimikkiä: Tässä syitä:

1. Helppo tehdä napsu
2. Atakin saa muokattua tasaiseksi vaikka rumpalin jalkatyöskentely ei sitä olisikaan
3. basarin botnen saa taaemmas miksauksessa

"Kick in" voi olla vaikka joku 57 suunnattuna iskuriin joko rummun sisällä tai pedaalipuolella (ulkopuolella, poispäin virvelistä)

Tässä yks esimerkki jälkimmäisestä, scrollaa alaspäin:

http://www.gunnerfeldt.com/lookie.htm

Näyttää ihan shuren sm7B:ltä.

Ulkomikkinä (kick out) toimii yleensä joku laajakalvoinen konkka. Tänään tosin käytin 421:stä lattialla n. 60cm päässä ja hyvin toimi. Vuotojen minimoimiseksi voi rakentaa tunnelin basarin eteen.

Ja tommonen optocomp mistä mainitsit niin on kanssa outo.. Optinen kompura olisko? Vai ihan joku tietty plugari?

Juu optokompressorissa on tietty toimintaperiaate joka saa sen kuullostamaan erilaiselta kuin vca:lla toimivat. Käytännössä optisessa kompurassa on pidempi atakki joka toimii monessa rumpujutussa hyvin. Näitä on sekä softa- että rautapuolella mutta kyllä se rauta aina vie voiton. Esim. Joemeekin SC2 on ihan maaginen virvelissä.

Hyviä miksaushetkiä!
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Niskamies
03.04.2005 11:37:30
Esim. Joemeekin SC2 on ihan maaginen virvelissä.

Perhana, huomasinpas just että mulla on toi SC2. Tuli bundlen mukana, mutten ole kertaakaan kokeillut:) Pitääpi testata.
Meitsi on meshissä.
Reddie
03.04.2005 12:02:22
Ahaa, eli siis ihan näin että kick in on npasu ja kick out perusbasari. No sithän helpottaa jo huomattavasti, termit oli vaan vieraat.
Adam & Santtu
The Vairus
Mikko/DE
04.04.2005 18:33:13

Onkos skeboja kopioitu useammalle raidalle, vai mistä tuommoinen kevyt chorus/vaihevirhe vois johtua? tuntuu vaan vetävän vasemmalle kitaravallikohdissa.

Rumpuihin lisää mökää!! Basariin botnea, se on nyt aika korkee tumpsis. Snaree lujemmalle, siinä on hyvä soundi. Overit kiinni spläshi kohdissa; liian pieni pelti rokkiin.

Ihan hyvät lähtösoundit, mutta kyllä siinä ruuvattavaakin on, onnea miksaukseen :)
Reddie
06.04.2005 21:51:01
Nyt on biisit jotenkuten miksailtu. Ohjenuorana pidin kahta asiaa: A) Luonnollisuus B) Se mitä artisti haluaa. Eniten mulle tuotti ongelmaa noi säröskebat parissa kohtaakin ja sit taas toi bassotaajuksien kokonaisilme. Nyt on skeboja vähän rankastikin ekutettu että saatais sitä rääpivää tumppuutta pois. Ei vieläkään ehkä kaikista rokein, mutta mun mielestä parempi. Bassoa taitaa olla jonkin verran, mutta ei ainakaan vielä mennyt mun mielestä tukkoon. Haettiin vähän tämmöstä "kuullostaa hyvältä korvalapuissa & kotisterkoissa" meininkiä. Mutta tässä itse asia:

http://reddie.1g.fi/projekti/1-spring.mp3
http://reddie.1g.fi/projekti/2-blah.mp3
http://reddie.1g.fi/projekti/3-tiukka.mp3
Adam & Santtu
The Vairus
metallfan
09.04.2005 16:41:06
basari, saahan sen aina plugareilla pelastettua :)

Niinku millä plugareilla??
askomiko
09.04.2005 16:53:53
Hyvältä kuulosti pätkät. Meinasin noista ekoista sanoa, että rumpua vähän kovemmalle ja laulua alas, mutta sitten kuuntelin nuo seuraavat versiot, ja niissä oli jo nostettu virppaa liikaa ja laulua liikaa alaspäin. :) Myös aika kuivat on rummut minun makuun. Ja tuo virveli on nyt aika brutaalin napsahtava, pikkaisen löysempi sopisi minusta paremmin. Vaan, meininki oli ihan oikeata ja hyvää, ja nuo mainitut asiat on helppoja säätöjä, jos niitä tahtoo tehdä.
"Helevetin nopia kairata kun on näin ohut jiä!"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
maelstorm
14.04.2005 00:58:33
työpaikan koneen pienestä monopaska kaiuttimesta virveli hyppää kivasti esiin XDD

laulaja kävi hermoille, koitas soveltaa siihen kaikki tuntemasi supermiksaajan ihmetemput ja unohda luonnollisuus. Ja jos ei saa hyvää/ei riitä hermot, niin sitten vaan kaikki flangerit ja phaserit pyörimään 100% märkänä lauluraitaan ^_^
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
The Duke
15.04.2005 14:26:05
Off topic mutta emopoppoo Mynen uudessa biisissä on mun korvaan hyvät "emo" soundit....

http://www.mikseri.net/artistit/?id=25689
It's not another state of mind..It's another mind of state...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)