Kurb 31.03.2005 21:25:33 | |
---|
Jeh, eräs bändi pyysi minua messiin soittamaan rumpuja, ja minä ajattelin, että mikä jottei. Pakkasin tuplapedaalit S-marketin muovikassiin ja lähdin junalla heidän bändikämppäänsä kohti. Kun olin saanut pedaalit kasattua kämpillä olevaan settiin, huomasin että polkeminen oli sietämättömän kevyttä. Tarkemman tutkiskelun jälkeen panin merkille, että kyseinen basari oli 2" minun basariani pienempi. Tiedän että basarin koko vaikuttaa soitannan helppouteen, mutta tässä tapauksessa ero oli kuin yöllä ja päivällä. Jäin miettimään, että vaikuttaako pari tuumaa todellakin niin paljon. Siellä olevat kalvot olivat jopa löysemmällä kuin minulla, joten senkään ei luulisi helpottavan asiaa. Miten on? (Ja kyllä, minä soitan HEVIÄ ja minulle nopeus saattaa merkatakin jotain.) |
OzoCuter 31.03.2005 21:43:13 | |
---|
Hmm..enpä ole perehtynyt pahemmin mutta en oo ikinä kuullukkaan siitä että rummun koko vois vaikuttaa nopeuteen/helpompaan tuntumaan. Ite oon ainakin soittanu eri kokosilla bassareilla ja en oo hirveesti mitään eroja huomannu, tosin mun tuplat on helvetin vanhat ja niillä soittaminen on ku puskis hiilijunaa ylämäkeen. Uudet on hankinnassa tosin, siitä tulee sit hauskaa;) Otso-. |
kattila 31.03.2005 21:45:38 (muokattu 31.03.2005 21:46:36) | |
---|
Soitan joka viikko 20" sekä 22" basareihin ja kyllä 20" tuntuu kevyemmältä. 20" on paljon paljon lähempänä sydäntä, joten tulevaisuudessakin tulen varustamaan settini 20" basarilla. Dust to dust |
JeeVes 31.03.2005 22:43:36 | |
---|
Soitan joka viikko 20" sekä 22" basareihin ja kyllä 20" tuntuu kevyemmältä. 20" on paljon paljon lähempänä sydäntä, joten tulevaisuudessakin tulen varustamaan settini 20" basarilla. Mulla on sama juttu. Mutta kyllä siinä 22" on jotain sellaista mikä sykäisee. 22" saa niin paljon tykimpää saundia ilman mikitystä. |
miän vain 31.03.2005 22:56:53 | |
---|
Mulla taas on eri juttu. Kun siirryin 22:sesta 24:seen, homma helpottui huomattavasti. Ehkä se on pelkkä vaihtelun virkistys, ei niinkään koko? Been banging my head against the wall for so long - think I might have knocked something loose
Monochromatic - bändi
semisuper.tk - rumpusivut |
vernie 01.04.2005 14:09:33 | |
---|
Lyöntikalvon kireys vaikuttanee myös paljon.. "Watch my back" sanoi kyttyräselkä. |
Animosity 01.04.2005 14:20:36 | |
---|
Tähän basarin vaihtoon liittyen tulee myös mieleen että mihin kohtaan nuijat tulee asetettua. Itse koitan asetella beaterit mahdollisimman keskelle kalvoa. 22" löytyy kotoa, mutta voispahan sitä joskus pienempääkin kokeilla... Enemy within... |
markkuliini 01.04.2005 14:28:23 | |
---|
Mitä syvempi bassari on ja/tai mitä isompi sen halkaisija on, niin sitä isompaa ilmamassaa täytyy sitä soitaessa liikuttaa. Siksi raskaampi fiilis isommalla bassarilla. www.vasamayhtye.com |
no siis jos sullon ihtella 22 "basson kalvo suht löysällä ja 20":ssä oli suht kiriällä niin vaikuttaa kait jo jonkin verran... ainaki kuvittelisin näin ku kerran muutenki kalvon kireys vaikuttaa hemmetisti ja sitte ku on viel 2" kokoeroo niin... mene ja tiedä sitte... Ei vittu... iha sairasta... |
**Bexar** 01.04.2005 16:15:27 | |
---|
Ehkä sinä Kurb vain olit niin paniikissa siellä soittokämpällä, että sait adrenaliinia vereesi ja sitten vain rupesit polokee hulluna? Joo.. on se rumpali. |
Jaska 01.04.2005 16:55:54 (muokattu 01.04.2005 16:56:09) | |
---|
mutta tässä tapauksessa ero oli kuin yöllä ja päivällä. Jäin miettimään, että vaikuttaako pari tuumaa todellakin niin paljon. jaajaa, enpä tiedä ku oon soittanut vaan päivällä (ja tähän se sarkasmia ilmentävä hymiö) |
Mikko/DE 04.04.2005 12:14:53 | |
---|
Kattokaahan vähän sitä basarin syvyyttäkin, Itse ole huomannut, että jo tuuma syvyydessä vaikuttaa kaveyteen aika paljon. Vire ja ilmareijät vaikuttavat hommaan kanssa aika paljon. Hmm Ja kalvo, esim ps3 on aika raskas kalvo polkea(ja siksi siinä on mukava alapää), kun taas joku aquarianin superkick?? on aika kevyt. Toisaalta tottahan se on, että ei semmoinen kevyestipoljettava basari oikein murahda kunnolla. |
Kurb 04.04.2005 15:20:39 | |
---|
Niin, siis tuossa basarissa jota oli kevyempi polkea oli lyöntikalvo paljon löysemmällä kuin minun "raskaassa" basarissa. Etukalvoa en tajunnut tarkistaa... Noh, osasyy ilmiöön saattaa todellakin ollut jännitys ja sitä myötä vereen syöksynyt adrenaliini. :) Täytyy katsoa asiaa uudemman kerran jos saan kotiin 20" basarin. Voin sitten raportoida kokemuksia tarkemmin. ;-) |