bliikki 01.04.2005 12:20:29 | |
---|
Eli tuollaiset alle 500e/pari hintaiset aktiivi(lähikentät) olis hakusessa. Ne olis tulossa kohtuu hyvin eristettyyn pieneen huoneeseen (ei akustiikasta tietoakaan). Huoneen mitat on palttiarallaa 3x3.5 metriä. Tällä hetkellä on katselussa: Behringer B2030A Truth Tapco S5 Alesis M1 Mk2 M-Audio Studiophile BX5/8 Event TR5 Muita ehdotuksia? Onko noissa joku, jota ette ehdottomasti suosittele? Käsitykseni mukaan kaikki olis suhteellisen hyviä tuossa hintaluokassa ja loppu onkin kiinni omista korvista. Tästä päästäänkin kysymykseen, että onko jollain mahdollisesti tietoa pääsisikö monitoreja testaamaan jossain päin Tamperetta tai Jyväskylää? Kiitokset! |
Jabbe 01.04.2005 12:21:59 (muokattu 01.04.2005 12:22:06) | |
---|
B2031A Truthit saa mun äänen, ite hankin ja oon kovasti diggaillu. Hintaisekseen loistavat. Hyvät biisit on kyl parhaita. |
Daunt 01.04.2005 12:24:10 | |
---|
Yamahan MSP5:t löytyy täältä. Suosittelen. |
hörhö 01.04.2005 12:37:12 | |
---|
B2031A Truthit saa mun äänen, ite hankin ja oon kovasti diggaillu. Hintaisekseen loistavat. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
KaljaMaha 01.04.2005 13:41:00 | |
---|
Yamahan MSP5:t löytyy täältä. Suosittelen. Niin minäkin. Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks. |
BotneLapio 01.04.2005 13:50:22 | |
---|
B2030A. Noi 2031:set on liian isot tohon huoneeseen. -=Botnee!!=- |
bliikki 01.04.2005 14:12:44 | |
---|
Vai oliskohan järkeä syödä näkkäriä ja satsata pariin käytettyyn Genelec 1029A:han? Varmaan jollain 600-700 eurolla voisi irrota pari. Tosin olen kuullut juttua, että nuo tarvitsisivat supparin kaveriksi. Ja muutenkin, onko tuon tason vehkeistä iloa himassa? Varmaan kuitenkin jonkin verran heijastuksia aiheutuu näistä betoniseinistä :P |
Vai oliskohan järkeä syödä näkkäriä ja satsata pariin käytettyyn Genelec 1029A:han? Varmaan jollain 600-700 eurolla voisi irrota pari. Tosin olen kuullut juttua, että nuo tarvitsisivat supparin kaveriksi. Tarvitsevat yhtäpaljon subbaria, kuin nuo muutkin mainitsemasi. Eli riippuu, kuinka alas haluat mennä. Kyllähän genet noita muita mainitsemiasi huomattavasti paremmat ovat. 8030 menee alemmas, kuin 1029 ja on myös pienempi. Hintaa tosin tulee sitten hiukan lisää. Ja muutenkin, onko tuon tason vehkeistä iloa himassa? On tai ei. Riippuu, mitä haluat. Varmaan kuitenkin jonkin verran heijastuksia aiheutuu näistä betoniseinistä :P Genelecit, Behringerit, yms. ovat nerokkaita mööpeleitä. Niiden takalevyssä on sellaiset EQ-säädöt, että jos joutuu laittamaan liian lähelle seinää, niin vaimennetaan bassoa nappulasta. Tosin osuuko tuo juuri oikealle kaistalle onkin sitten tuuripeliä. Joskus osuu ja joskus ei. Tämähän riippuu taas sen kaiuttimen etäisyydestä seinään. Betoniseinistä tulee aina heijastuksia ja niiden kanssa on joko opittava elämään tai alettava akustoimaan. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
Risk 02.04.2005 14:54:04 | |
---|
Studiophile BX-8:t taitaa olla liian isot tuohon tilaan. Tuota taajuusvastetta voi korjailla myös erillisellä huonekorjaussysteemillä (esim. tietokonesoftalla). Akustoinnistakaan ei tietenkään ole haittaa... |
moottorisaha 02.04.2005 16:56:13 | |
---|
Yamaha MSP-5 "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Leikari 02.04.2005 19:19:20 | |
---|
Vai oliskohan järkeä syödä näkkäriä ja satsata pariin käytettyyn Genelec 1029A:han? minen ole lainkaan geneleceistä innostunut - hiton rasittava yläpää. Täällä muusikoiden.netissä on joku kaanoni toistaa gene-juttua - ei tunnu vakuuttavalta. Genejen ostaminen/ostamattomuus ei ole vain rahakysymys - minulla ei sitä ollenkaan - soundi vaan ei iske. Olipa miten tarkka jne. hyvänsä niin korkeiden äänien toisto on liian ärtsyä tms., niin että meikäläistä rasittaa... Vaan onko kellään kokemusta Quested S6 tai s7 kajareista. Sarkapro niitä kauppaa kotomaassamme, vaan ei taida päästä kuuntelemaan?? |
bliikki 02.04.2005 20:44:33 | |
---|
Genejen ostaminen/ostamattomuus ei ole vain rahakysymys - minulla ei sitä ollenkaan - soundi vaan ei iske. Olipa miten tarkka jne. hyvänsä niin korkeiden äänien toisto on liian ärtsyä tms., niin että meikäläistä rasittaa... Sitäpä juuri tarkotin, että tarvitsisivat supparin, koska yläpää on muuten ärsyttävä. Sellaista huhua vain olen kuullut. En sitten tiedä mikä on tutuus. Vai oletko kokeillut supparin kera? |
Leikari 02.04.2005 20:48:49 | |
---|
Sitäpä juuri tarkotin, että tarvitsisivat supparin, koska yläpää on muuten ärsyttävä. Sellaista huhua vain olen kuullut. En sitten tiedä mikä on tutuus. Vai oletko kokeillut supparin kera? ei se subbari mihinkään ärsyttävää diskanttia hävitä - tai mitään muutakaan kuin matalien äänien toiston puutetta. Monitorissa ei varsinkaan ole tavoitteena, että esim. bassolla peittäisi joitakin muita ongelmia. |
Risk 02.04.2005 21:10:25 | |
---|
Tuo yläpään soundihan on makuasia/tottumuskysymys, itse pidän Genelecien soinnista. Diskanttiin voi tietysti vaikuttaa itsekin sillä miten kaiuttimia käyttää (sijoitus, suuntaus jne.). Mutta onhan noita muitakin varteenotettavia monitorivalmistajia tosiaan olemassa (Adam, Dynaudio, Westlake...). |
hörhö 03.04.2005 19:15:34 | |
---|
Kieltämättä geneissä on niin rasittava diskantti, että minä kotona haluaisi fiilistellä musiikkia niillä. Sensijaan monitoroiksi eli studiokäyttöön ne ovat erittäin hyviä. Elikkäs musiikintekemiseen aivan loistavat. Musiikin kuuntelusta nauttimiseen makuasia. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
bliikki 04.04.2005 08:40:23 | |
---|
ei se subbari mihinkään ärsyttävää diskanttia hävitä - tai mitään muutakaan kuin matalien äänien toiston puutetta. Monitorissa ei varsinkaan ole tavoitteena, että esim. bassolla peittäisi joitakin muita ongelmia. Niinhän sitä toki vois kuvitella. Jotkut vain selitti moista, kuulostaahan se erikoiselta. |
bliikki 04.04.2005 08:41:08 | |
---|
Noista jammuista on tullu luettua hyviä arvosteluja. Mutta makuasia nekin purkit. Pitäis päästä jossain kokeilemaan niitä. |
hörhö 04.04.2005 16:40:01 | |
---|
Niinhän sitä toki vois kuvitella. Jotkut vain selitti moista, kuulostaahan se erikoiselta. Paskaa ovat jauhaneet. Ei bassot mihinkää diskantteja hävitä. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
Jabbe 07.04.2005 11:34:24 (muokattu 07.04.2005 11:37:30) | |
---|
Kieltämättä geneissä on niin rasittava diskantti, että minä kotona haluaisi fiilistellä musiikkia niillä. Sensijaan monitoroiksi eli studiokäyttöön ne ovat erittäin hyviä. Elikkäs musiikintekemiseen aivan loistavat. Musiikin kuuntelusta nauttimiseen makuasia. Mäkään en pahemmin diggaa Geneistä ja monesti niillä miksatessa (sen verran harvoin kuitenkin käyttää että ei kerkeä kunnolla tottua) tulee vähän turhan mössöä kun ei kuulostakaan enää niin kirkkaalta perushifillä. Truthit on ollu tässä mielessä tosi hyvät, niissä on mun mieleen sellanen soundi mitä tykkää itekin kuunnella. Vaikka taajuusvasteessa, stereokuvassa, bassotoistossa tms. olisikin puutteita (joskin hintaan nähden ei pahemmin), niin yleissoundi on siinä määrin hyvä, että kun saa noilla jonkun kuulostamaan omaa korvaa miellyttävältä niin silloin se suurinpiirtein toimii muuallakin. Ja kun noilla kärsii kuunnella musaakin niin oppii tuntemaankin paremmin. Tämä vain oma amatöörimielipiteeni, ja nimenomaan makuasia. EDIT: Niin ja tohon tilaan tosiaan ne B2030A:t mieluummin, itsellekin ois voinu oikeastaan välttää mut pääseepähän tarvittaessa luukuttamaan kovempaakin. Toimii jopa minikeikalla PA:na. :) Hyvät biisit on kyl parhaita. |
askomiko 07.04.2005 12:54:20 (muokattu 07.04.2005 12:56:52) | |
---|
Kaikkihan on tottumiskysymyksiä, mutta minusta yläpää (treble, ei ihmispää) on helpompi saada kuntoon kuin alapää (köh), koska bassojen kuuntelun onnistuminen on kotioloissa vaikeaa. Kumisee, häviää, on epätasaista toistoa. Ja kun itse vielä tykkään runtata säännönmukaisesti vähän liikaa bassoa.. Eli miksatessa kun laittaa supparia liian kovalle niin miksaus tasapainottuu, mutta huonehommelit kiusaa toki silti, kun joitakin taajuuksia häviää ja toisia korostuu. Mitä betonimpi koppi sitä enempi se vaikuttaa. No, onneksi on kuulokkeet, ja mittarilentoakin olen tässä yrittänyt opetella basson suhteen. Pienillä kajareilla tai vaikka NS-10:llä en uskaltaisi juurikaan basson tasoihin tai equihin koskea, tuurilla paikalleen ja menoksi. Bassoyliannostajana kajarivalintani oli Mackie Hr824. Hyvässä huoneessa kuulostaa todella isolta, minulla ei.. :) Minun passo-ongelma olisi helppo ratkaista kuuntelemalla myös wanhoilla Saloran jättiläispöntöillä ja loudness päällä, mutta ei niitä voi samaan huoneeseen kantaa kun ne on niin hiton isot. |