Aihe: Millä korvata soittaminen?
1 2 3
JS
01.04.2005 11:14:00
Joudun mitä suurimmalla todennäköisyydellä jättämään kitaroimisen syistä joita en nyt jaksa setviä.. Kysymys onkin että mitä vittua mä alan tehdä? Kitara on aina ollu se mun juttu, ja nyt kun ei voikaan soittaa niin mä vaan nyhjään pimeässä nurkassa tuijottamassa tyhjyyteen tai istun nojatuolissa kitara sylissä koomaa vastaavassa tilassa.. Onko olemassa soitinta jota voi soittaa jos toinen käsi on pysyvästi käyttökelvoton? Laulamiseen en viitsisi kauheasti panostaa kun mun ääniala ei tule koskaan taipumaan sen tyyppiseen musiikkiin mistä eniten diggaan.. Opiskelusta on turha edes haaveilla koska mä olen hoitanu tähänastiset jutut niin päin helvettiä että tuskin pääsisin sisälle minnekään. Joo, tiedän, väärä alue, mutta en jaksa enää laittaa muualle, kai tän voi joku mode tms siirtää vaikka turhuuksiin tai yleiseen tjsp?
"A lot of guitar players - when they play fast - they play repeti.. repe.. rep... repetitions" - Yngwie J. Malmsteen Avatar by Jackson Dinky kalamies#20 >-)))>
Pande
01.04.2005 11:26:19

Ala säveltämään. Varmasti yhtä palkitsevaa kuin soittaminenkin. Itse oikeastaan mielummin olisin säveltäjä kuin kitaristi, jos vaan saisi jonkun esittämäänkin tuotoksiaan :P
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
JS
01.04.2005 11:31:47 (muokattu 01.04.2005 11:32:01)
Ala säveltämään. Varmasti yhtä palkitsevaa kuin soittaminenkin. Itse oikeastaan mielummin olisin säveltäjä kuin kitaristi, jos vaan saisi jonkun esittämäänkin tuotoksiaan :P

Nii... Kummallista että mä en oikeesti ole ajatellu tota :D Pitääki alottaa heti...
"A lot of guitar players - when they play fast - they play repeti.. repe.. rep... repetitions" - Yngwie J. Malmsteen Avatar by Jackson Dinky kalamies#20 >-)))>
Rapido
01.04.2005 11:44:49
Joudun mitä suurimmalla todennäköisyydellä jättämään kitaroimisen syistä joita en nyt jaksa setviä.. Kysymys onkin että mitä vittua mä alan tehdä? Kitara on aina ollu se mun juttu, ja nyt kun ei voikaan soittaa niin mä vaan nyhjään pimeässä nurkassa tuijottamassa tyhjyyteen tai istun nojatuolissa kitara sylissä koomaa vastaavassa tilassa.. Onko olemassa soitinta jota voi soittaa jos toinen käsi on pysyvästi käyttökelvoton? Laulamiseen en viitsisi kauheasti panostaa kun mun ääniala ei tule koskaan taipumaan sen tyyppiseen musiikkiin mistä eniten diggaan.. Opiskelusta on turha edes haaveilla koska mä olen hoitanu tähänastiset jutut niin päin helvettiä että tuskin pääsisin sisälle minnekään. Joo, tiedän, väärä alue, mutta en jaksa enää laittaa muualle, kai tän voi joku mode tms siirtää vaikka turhuuksiin tai yleiseen tjsp?

Jos tämä on totta, pyydän mitä nöyrimmin anteeksi, mutta jotenkin on semmonen tunne, että meidän tilukeisari on nyt aprillituulella...
E-Doorisen tiluttaminen ei ole vastoin monien parempaa käsitystä sen sivistyneempää kuin A-Harmonisen mollin tiluttaminen. -Minä itse
Pande
01.04.2005 11:50:24

Jos tämä on totta, pyydän mitä nöyrimmin anteeksi, mutta jotenkin on semmonen tunne, että meidän tilukeisari on nyt aprillituulella...

Sama tuli itellekin mieleen ensin, mutta oletan että porukka keksii parempia aprillipiloja. Jokatapauksessa samapa tuo, ihan arvokastahan se on itse kunkin miettiä mitä tekis jos ei voisi soittaa?
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
JS
01.04.2005 11:51:20 (muokattu 01.04.2005 12:06:36)

Jos mä olisin aprillituulella niin... Ei nyt sitte vahingossakaan keksi mitään viksua. Mutta en siis ole. Ei pysy edes haarukka kädessä. Vesilasin täytän niin että lasken sen sinne fuckin' altaaseen ja juoksutan vettä päälle.
JS
01.04.2005 13:01:38
Vitut säveltämisestä :) Aloin opetella soittamaan vasenkätisesti pelkästään legaattona. Yllättävän helppoa, vaikka kyl tässä pari viikkoa vierähtänee :)
Rapido
01.04.2005 13:21:31
Vitut säveltämisestä :) Aloin opetella soittamaan vasenkätisesti pelkästään legaattona. Yllättävän helppoa, vaikka kyl tässä pari viikkoa vierähtänee :)

Ei muuta ku rupeet seuraavaks Allan Holdsworthiks! Kuntouttihan Ynkkäkin oikean kätensä sen kooman jälkeen. Jos Ynkkäkin niin kyllä sinäkin :) . Tai sitte rupeet vetelemään kuuden kielen sweeppiarpeggioita legatona.
E-Doorisen tiluttaminen ei ole vastoin monien parempaa käsitystä sen sivistyneempää kuin A-Harmonisen mollin tiluttaminen. -Minä itse
JS
01.04.2005 13:25:31
Ei muuta ku rupeet seuraavaks Allan Holdsworthiks! Kuntouttihan Ynkkäkin oikean kätensä sen kooman jälkeen. Jos Ynkkäkin niin kyllä sinäkin :) . Tai sitte rupeet vetelemään kuuden kielen sweeppiarpeggioita legatona.

Joo.. Nyt pitää enää löytää kohtuuhintanen vasenkätinen strato/superstrato...
Rapido
01.04.2005 14:49:45
Joo.. Nyt pitää enää löytää kohtuuhintanen vasenkätinen strato/superstrato...

Siis sullako on vasen käsi soittokunnoton?
JS
01.04.2005 14:52:08
Siis sullako on vasen käsi soittokunnoton?

Joo... Jos olis oikee käsi niin ei olis niin paha, kyllä mä pelkällä vasurilla pärjäisin aivan loistavasti
Rapido
01.04.2005 15:08:07
Joo... Jos olis oikee käsi niin ei olis niin paha, kyllä mä pelkällä vasurilla pärjäisin aivan loistavasti

Luulin tosiaan aluks, että sulla on oikee handu huonona, ku rupesit legatoista puhumaan, en vissiin lukenu tarpeeks tarkasti. Ootko yrittäny ettiä mitään mahdollisia kuntotuskeinoja sille kädelle?
JS
01.04.2005 15:35:44
Luulin tosiaan aluks, että sulla on oikee handu huonona, ku rupesit legatoista puhumaan, en vissiin lukenu tarpeeks tarkasti. Ootko yrittäny ettiä mitään mahdollisia kuntotuskeinoja sille kädelle?

Leikata pitäis mutta mulla on kauhee sairaalakammo... Sanoivat lääkärissä että pieni mahdollisuus että saattaa parantua itsellään, mutta vaatii käytännössä sen leikkauksen...
Mrezzye
01.04.2005 16:31:30

Leikata pitäis mutta mulla on kauhee sairaalakammo... Sanoivat lääkärissä että pieni mahdollisuus että saattaa parantua itsellään, mutta vaatii käytännössä sen leikkauksen...

Pyydät vaan rauhoittavia nappeja niiltä tohtoreilta ja painut sinne puukon ja pöydän väliin rohkeasti vaan. Et varmasti tule katumaan jos sen seurauksena saat soittokunnon takaisin.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Congi
01.04.2005 17:11:57 (muokattu 01.04.2005 17:12:08)

Tollein käy kun yrittää leikkii ynkkää. Mene leikkaukseen, ei se satu.
T.Congi
Nuages
01.04.2005 17:57:32

Totta helvetissä menet sinne leikkaukseen! Vaikka kuinka pelottaisi. Sairaalakammo ole mikään tekosyy sille, että ei jaksa harjoitella! :)
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Swan
01.04.2005 18:01:26
Mikä on tähänastinen diagnoosi?
kalamies#26 >-)))>
Crossroad
01.04.2005 20:34:08
itse "vasurina" opettelin soittamaan vuosia ja kun vihdoin homma sujui kunnolla sain päähäni opetella "oikeinpäin " soittamaan..eli homma alusta tai oikeastaan miinukselta ja pahasti..uskomattoman vaikeaa edes saada plektra pysymään kädessä..vasen käsi tosin toimi jopa paremmin kuin ennen puolenvaihtoa..mutta alusta piti lähteä..tosin teoriapuoli oli hyvin hallussa eli kun vain saisi sormet tottelemaan..no kaiken oppii,mutta vieläkin plektrakäden kanssa saa olla tarkkana kompatessa eli sellainen rentous puuttuu..ilokseni kuulin myöhemmin etten ollut suinkaan ainoa puolenvaihtaja vaan "nimimiehistäkin" löytyi useita vastaavia..
kimurantti1
01.04.2005 23:26:22
Pakkohan sinun on sinne leikkaukseen mennä. Et voi jonkun sairaalakammon takia jättää soittamista!
Metronomi on basistin paras ystävä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)