flimtrick 29.03.2005 21:19:20 | |
---|
Tannoy:n Active Reveal ja äänikortista balansoitu xlr ulostulo Behringerin Eurorack mikserin linja sisäänmenoon. Piuha on xlr/plugi josta on katkaistu maa. Behringerin balansoimaton Control room out monitoreihin mono plugipiuhalla. Mites saan pörinän pois..? Auttaako plugi/xlr piuha vai stereoplugi vai mitäs..? |
PwrChordAccent 30.03.2005 10:50:31 | |
---|
Tulevathan sähköt sekä mikseriin että skobeihin samasta pistokkeesta? |
flimtrick 30.03.2005 11:59:05 | |
---|
Kyllä, kaikki tulee yhdestä samasta pistokkeesta. |
PwrChordAccent 30.03.2005 14:22:57 | |
---|
En ole piuhaexpertti mutta suorita nyt alkuun tavallinen trobleshooting, jos käytät äänilähteenä vaikka cd- soitinta, eli : Cd--->mikseri--->Tannoy ja äänikortin johto pois mikseristä. onko brummia vielä jäljellä? |
kjh 31.03.2005 11:13:34 (muokattu 31.03.2005 11:15:49) | |
---|
Mitä tuon maan katkaisu balansoidussa johdossa on tarkoitus tehdä? |
kompelonnora 31.03.2005 11:40:46 | |
---|
Mitä tuon maan katkaisu balansoidussa johdossa on tarkoitus tehdä? Katkaista maaluuppi. Maadoitus pitäisi tehdä niin, että jokaisesta laitteesta on täsmälleen yksi polku maahan. t. Marko |
lion 31.03.2005 12:23:11 | |
---|
Kokeilepa ihan sellaista, että otat toisen kaiuttimen irti ja sitten aloitat siirtelemään niitä piuhoja sieltä tietokoneen takaa ja katsot ettei äänipiuhat mene muuntajien vierestä tai sähköjohtojen yli. Itsellä oli ainakin tällaista ongelmaa, mutta muutaman kymmenen sentin siirtely poisti hurinat kokonaan. - Li'oN Olen Hovari. Simo. Systeemi tappaa yksilön - Jumalaa ei ole - Nahkahousuissa voi vihdoin tuntea olevansa alaston. |
flimtrick 31.03.2005 15:58:43 | |
---|
joo itse asiassa piuhat kaiuttimiin ei mene tietokoneen takaa ollenkaan. Eli alunperin kun yritin vetää äänikortista mikseriin piuhalla jossa ei ollut maa katkaistuna niin pörinä oli aivan kauhea. Kun sain piuhat missä maa on katkaistu niin pörinä väheni huomattavasti. Mutta vieläkin se kuuluu sen verran että häiritsee. Eli pörinä tulee mikseristä. Luulen että se on siitä kun mikserin Main out on balansoimaton lähtö. Nyt mulla lähtee siitä ihan perus mono plugipiuhalla kaiuttimiin. Mut ei kait plugi/xlr kait auta tässä tapauksessa koska lähtö on silti balansoimaton....? Vai..? |
Roberto 31.03.2005 21:35:41 | |
---|
Katkaista maaluuppi. Maadoitus pitäisi tehdä niin, että jokaisesta laitteesta on täsmälleen yksi polku maahan. t. Marko Kantsii myös muistaa että elektroniikkamaa ja ison popan maa on eri asia. Ikinä en oo maita katkonu. Enkä katko. :) |
Main out on balansoimaton lähtö. Nyt mulla lähtee siitä ihan perus mono plugipiuhalla kaiuttimiin. Mut ei kait plugi/xlr kait auta tässä tapauksessa koska lähtö on silti balansoimaton....? Vai..? Onko Revealeissa balansoitu sisäänmeno? Voit yrittää tehdä sellaisen piuhan jossa plugin kärki menee kakkospinniin, runko kolmoseen ja suojavaippa (xlr ykköspinni) ei ole kytketty olenkaan plugiin. Tällä tavalla saat maan irti, mutta linjasi on silti balansoimaton ja kannatta pitää mahd. lyhyenä. t. Marko |
kompelonnora 01.04.2005 11:38:31 | |
---|
Kantsii myös muistaa että elektroniikkamaa ja ison popan maa on eri asia. Ikinä en oo maita katkonu. Enkä katko. :) Sähköverkon suojamaista mä ajattelen ihan samalla tavalla mutta audiosignaalin maan katkaisen, jos se on hiljaisempi niin. Yksi vaihtoehto on tehdä lyhyitä adaptereja tuohon tarkoitukseen ja käyttää tarpeen mukaan, toisinaan ero ei ole mitenkään pieni ja on helposti kokeilemalla havaittavissa. t. Marko |