Niskamies 31.03.2005 21:56:18 | |
---|
Eli beisissä loppui E-kielen kohdalta säätövara intonaatiota säädettäessä. E-kielen 12. nauha on vieläkin ylävireinen. Voiko asialle tehdä mitään? Bassossa on suht korkea action, voisiko kaularaudan löysääminen vaikuttaa intonaatioon että sen saisi kuntoon? Voisi samalla laskea vähän actionia.. Meitsi on meshissä. |
Teijo K. 31.03.2005 21:59:15 | |
---|
Tallaa lähtisin siirtämään. |
Niskamies 31.03.2005 22:01:36 | |
---|
Tallaa lähtisin siirtämään. Kummallista että Sadowskyssa säätövara loppui. Ei tosin ole oma, vaan tutunu 90-luvun alun NYC. Voiko kaularaudan kireys vaikuttaa intonaation säätövaraan? Meitsi on meshissä. |
N_Bates 31.03.2005 22:03:40 | |
---|
kyllä se vähän vaikuttaa. Omassa upouudessa telessäni painin just saman ongelman parissa. Kiristin kaularautaa ja se helpotti hieman. Hyppäsin jokeen ja mitä näinkään. Mustasilmäiset enkelit uiskentelivat kanssani. |
Löysää se kieli, käytä ruuvi toisessa ääriasennossa ja säädä uudelleen. Nää on henkimaailman juttuja. Se kielikin voi olla paskana. |
Teijo K. 31.03.2005 22:08:35 | |
---|
Kummallista että Sadowskyssa säätövara loppui. Ei tosin ole oma, vaan tutunu 90-luvun alun NYC. Voiko kaularaudan kireys vaikuttaa intonaation säätövaraan? Aika vähäisiä ne on miusta noi kikkakolmoset. Talla on väärässä paikassa, tota, jos intonaatiota ei saa kohdalleen. |
Wil-J 31.03.2005 22:09:27 | |
---|
Nää intonaation säätely hommat välillä vaan on sellasia että menee sormi suuhun. Joskus ei tapahdu mitään vaikka miten ruuvaa ja joskus taas on sellasta hiplaamista että saa kohdalleen. Outoa. |
rattledad 31.03.2005 22:13:24 (muokattu 31.03.2005 22:15:12) | |
---|
Vaijerien paksuus? Vire? Ihan ensimmäiseksi en alkaisi vanhaan lainasadovskiin porailemaan uusia reikiä tallan ruuveille. Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005) |
erben 31.03.2005 22:17:33 (muokattu 31.03.2005 22:18:02) | |
---|
35 vuotta oon näitä säädelly ja enkä vieläkään lakkaa ihmettelemästä. |
Teijo K. 31.03.2005 22:17:38 | |
---|
Vaijerien paksuus? Vire? Ihan ensimmäiseksi en alkaisi vanhaan lainasadovskiin porailemaan uusia reikiä tallan ruuveille. Joo, mie palauttaisin sen saman tien. |
Niskamies 31.03.2005 22:19:25 | |
---|
Noniin, kävin tässä vähän säätämässä. Kiristin pikkasen kaularautaa, sain actionin laskettua sopivaksi ja nyt sain intonaationkin kohdalleen. Nyt on hyvinsäädetty beisi täällä. Vaihdoin siihen vielä tuoreet kielet, ja yhden virittimen(vanha oli hajonnut vuonna 1 ja 2, tilasin uuden amerikoista). Nyt on omistaja varmasti iloinen! Meitsi on meshissä. |
balzary 31.03.2005 22:37:20 | |
---|
Nyt on omistaja varmasti iloinen! ei prkl, ei pahalla, mutta mulla alko nousta karvat pystyyn.. ootko kysyny lupaa säätöhommiin omistajalta? |
Niskamies 31.03.2005 23:09:59 | |
---|
ei prkl, ei pahalla, mutta mulla alko nousta karvat pystyyn.. ootko kysyny lupaa säätöhommiin omistajalta? Olen oien, lähinnä oikeastaan säätöhommiin ton sain. Piti vaihtaa viritin siihen, ja sitten kielet. Älä pelkää, I know what I'm doing:) Meitsi on meshissä. |
Teijo K. 31.03.2005 23:13:39 | |
---|
Olen oien, lähinnä oikeastaan säätöhommiin ton sain. Piti vaihtaa viritin siihen, ja sitten kielet. Älä pelkää, I know what I'm doing:) Jos se soittaja on röytäjä, niin sille korkealle actionille on syynsä. |
Niskamies 31.03.2005 23:15:53 | |
---|
Jos se soittaja on röytäjä, niin sille korkealle actionille on syynsä. Ei se action ollut tarkoituksella ollut korkea, oikeastaan "huono". Basso ostettiin kitarapajalta 90-luvun alussa, eikä sitä ole säädetty eikä siihen olut vaihdettu kieliä ennenkuin tänään. Meitsi on meshissä. |
Kosmonautti 01.04.2005 00:59:03 | |
---|
eikä siihen olut vaihdettu kieliä ennenkuin tänään. Eipä tuohon aina muuta syytä tarvitakaan. Vaikken itse uusien kielien soundista erityisesti pidä, niin joskus on setti vaihdettava vaan sen vuoksi, että loppuun soitettuja vanhoja kieliä ei enää saa soimaan vireessä. |
fox 01.04.2005 02:10:31 | |
---|
35 vuotta oon näitä säädelly ja enkä vieläkään lakkaa ihmettelemästä. Komppaan. Sekä kitaroissa että bassoissa.. Saattaapa jopa olla pitkällinenkin homma..ajallisesti nimittäin, ja hermoja kysyvä. En sitten tiedä millasta olis vaihtaa kielet floikalliseen B.C. Richin bassoon.. =) |
poppamies 01.04.2005 06:56:01 | |
---|
Tallaa lähtisin siirtämään. Yhdessä ainoassa (Jaappanilaisesa) bassossa olen joutunut siirtämään tallaa 5mm taaksepäin. Mikään muu ei auttanut. Shadowskyn suhteen olen äärimmäisen vakuuttunut siitä että heidän kaikissa, siis aivan kaikissa, bassoissa talla on millilleen oikeassa paikassa. "G-strings are for strippers" |
Johannes_t 01.04.2005 08:30:11 | |
---|
Shadowskyn suhteen olen äärimmäisen vakuuttunut siitä että heidän kaikissa, siis aivan kaikissa, bassoissa talla on millilleen oikeassa paikassa. Luulisi. Vähän sama kuin: "anteeksi vain, mutta kyllä tässä teidän Lamborghinissanne on aivan väärä akseliväli. Maanataikappale". |
Karlsson 01.04.2005 08:39:16 | |
---|
Tästä pääsee taas jäpisemään siitä, että varsinkin noi E- ja B-kielten säätövarat o kyl paksummilla kielisatseilla ja röytö korkeuksilla aika lopuissa. Ei kesken ole viä loppunut, mutta mieluusti sais olla jokusen millin taaempana se talla. Joskus joutuu poistamaan esmes sen jousen tallapalaa säätävästä ruuvista. No, sen fnktio nyt on kyllä aika olematon, mutta kuitenkin... Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |