samppa 25.03.2003 22:52:01 | |
---|
Synkronointia varten vielä midikaapeli, mutta se ei ole aivan välttämätön. Ja kerrattakoon tässä välissä että synkronoitia tapahtuu tässä yhteydessä kahdella tasolla eli adat-liitännän tasolla jolloin samplet pysyy synkassa sekä midi-liitännän tasolla jolla molemmat laitteet tietää missä kohtaa biisiä mennään. Midisynkronointi on hyödyllistä silloin kun raitoja siirretään useammassa 8 raidan nipussa laitteiden välillä jolloin on kiva että eri kerroilla siirretyt raidat pysyy synkronissa keskenään. Joo yks ylimääräinen midipiuha löytyy. elikkä siis Fostexissa on midiliitäntä joka liitetään äänikortin midiliitäntään ja siis tää pitää kaikki raidat keskenään "ajallisesti samassa paikassa menossa"?? siis ymmärsinkö oikein???! |
PIM 26.03.2003 10:48:47 | |
---|
Joo yks ylimääräinen midipiuha löytyy. elikkä siis Fostexissa on midiliitäntä joka liitetään äänikortin midiliitäntään ja siis tää pitää kaikki raidat keskenään "ajallisesti samassa paikassa menossa"?? siis ymmärsinkö oikein???! Näin on. Eli fostexista ja sekkarista valitaan sama MTC frame rate ja toinen asetetaan masteriksi ja toinen slaveksi ja midipiuha masterin midi-outista slaven midi-iniin. Itse olen käyttänyt niin että sekkari on master ja VF slave jolloin kun sekkarista laittaa äänityksen päälle niin VF alkaa soittaa. Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
samppa 28.03.2003 17:54:04 | |
---|
Vielä noista äänikorteista elikkä kumpi ois niinku hinta/laatu suhteltaan parempi siis tää Steinberg VSL2020 vai Terratec EWS88D? mä varmaan uutena kuitenki ostan sen.... |
afro 28.03.2003 22:18:46 | |
---|
Sami vitsin kana!!! Elä osta mitään äänikorttia vaan pelkkä fostexi. Niinhän minä sulle tänään sanoin. Usko!!! ;) http://www.afrotumza.tk |
samppa 29.03.2003 21:35:28 | |
---|
Sami vitsin kana!!! Elä osta mitään äänikorttia vaan pelkkä fostexi. Niinhän minä sulle tänään sanoin. Usko!!! ;) Älä pentu valita!!! ;) |
afro 30.03.2003 20:13:53 (muokattu 30.03.2003 20:14:01) | |
---|
Virhe! Virhe!!! Se menee: "ELÄ pentu valita!" Nii apina. ;) http://www.afrotumza.tk |
samppa 30.03.2003 21:24:55 | |
---|
Virhe! Virhe!!! Se menee: "ELÄ pentu valita!" Nii apina. ;) HEHEE....tulin kotia...!! ja varo pentu tuota kielen käyttöös huomenna uit tai sinä itket ja uit hangessa!!! :) |
samppa 30.03.2003 22:02:32 (muokattu 30.03.2003 22:03:37) | |
---|
kana afro tuli valittamaan väliin elä pentu nyt jaksa valittaa!!oo hiljaa!;) ...niin vielä kerran kysyn noista äänikorteista elikkä kumpi hinta/laatu suhteltaan parempi: Steinberg VSL2020 vai Terratec EWS88D? sain vielä rahotus puolta vielä paremmin kuntoon...(= |
PIM 31.03.2003 08:55:58 | |
---|
kana afro tuli valittamaan väliin ;) ...niin vielä kerran kysyn noista äänikorteista elikkä kumpi hinta/laatu suhteltaan parempi: Steinberg VSL2020 vai Terratec EWS88D? sain vielä rahotus puolta vielä paremmin kuntoon...(= Thomannin hinnoilla (EWS88D 298e, VSL 2020 399e) päätyisin tuohon VSL 2020 vaihtoehtoon pääasiassa tupla-ADAT-i/o:n ja analogi-inputien vuoksi. Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
Sain vielä rahotuspuolta vielä paremmin kuntoon...(= Minäpä en. Meni puihin se virvelihomma. Voi hitsi! :( :( :( Nyt ei naarata. EDIT: Tiesitkö muuten että rahoituspuolta on yhdyssana??!!?? ;) http://www.afrotumza.tk |
AJ 01.04.2003 00:17:38 (muokattu 01.04.2003 00:46:17) | |
---|
Thomannin hinnoilla (EWS88D 298e, VSL 2020 399e) päätyisin tuohon VSL 2020 vaihtoehtoon pääasiassa tupla-ADAT-i/o:n ja analogi-inputien vuoksi. Tuota minäkin olen ajatellut etuna, 16 I/O Adat-kanavaa yhtäaikaa voi olla tuonnempana hyvinkin käyttökelpoinen kun digimikserien, etusten yms. hinnat laskevat oman lompakon tasolle. Etsimisellä löytyi jotain testiä VSL:stä, Terratecin EWS88MT:stä yms, vaikka VSL näyttää sen verran tuore tuote olevan, ettei paljoa hakusanoilla löytynyt asiaa. Valitettavasti turkin kielellä, mutta alemmasta linkistä myös testikäyriä ja eng. kommenttia: http://www.compel.com.tr/urunler/steinberg/Frames/homepage-V2.htm http://www.compel.com.tr/faq/testler.htm Mitä itse irti sain tuolta, niin hyvältä vaikutti suoritusarvot. Kommentoikaa jos enemmän saatte irti/ymmärrätte! RME:n Hammerfallit edelleen mietinnässä, hinta 9636:lla(2 x ADAT I/O) on kohtuullinen 315e, mutta liitännät eivät sisällä harmittavasti mitään analogista ja midiä. |
BenGlenton 20.04.2003 17:19:20 | |
---|
minuakin alkoi nyt tuo terratecin kortti houkuttelemaan.. aikanaan kun teimme bändin kanssa demon studiossa, niin siellä oli homma hoidettu siten että mikserin ja tietokoneen välissä oli pari jotain fostexin ad/da-boksia ja nämä adatilla kiinni tietokoneessa. tiedättekö ko. ad/da-muuntimen mallia? mitenkäs hinnat ja onko muita vastaavia ? tarvisin periaatteessa vain juuri yhden tuollaisen 8 analog i/o + adat boksin mikserini ja äänikortin väliin.. |
samppa 20.04.2003 23:50:25 | |
---|
tiedättekö ko. ad/da-muuntimen mallia? Fostex VC-8 mitenkäs hinnat Thomann hinta on 355€ ja onko muita vastaavia ? iteki aattelin kysellä että eikös tuo Marian Adcon ois kans ihan asia laite? hintaa sillä ois thomannilla 366€.. onko kokemusta?ja mielipiteitä? ja vielä muita vaihtoehtoja? |
BenGlenton 21.04.2003 02:40:05 | |
---|
Fostex VC-8 Thomann hinta on 355€ iteki aattelin kysellä että eikös tuo Marian Adcon ois kans ihan asia laite? hintaa sillä ois thomannilla 366€.. onko kokemusta?ja mielipiteitä? ja vielä muita vaihtoehtoja? mulla pomppas kanssa tänään nenän eteen toi marian-merkki, marianilla on tommonen pelkkä ADAT I/O-kortti, näyttää maksavan about 150e.. onko kellään kokemuksia tästä / muista marianin korteista ?? tällä hetkellä näyttäisi että hankinta listalla on marianin kortti ja joku suht. edullinen ja sopiva AD/DA adat-konvertteri jossa on 8 analogi kanavaa... mitä muita malleja on kuin fostexin VC-8, about samassa hintaluokassa? |
metsatorni 21.04.2003 20:12:40 | |
---|
En edes lukenut mistä oli kyse mutta jos tarttee kortin jossa 8 in/out anaalogisena ja ADAT-liittymä niin mulla on myynnissä semmonen systeemi, josta nuo löytyy..Törkeetähän tälleen tyrkyttää mutta yritän oikeesti liian halvalla myydä pois semmosta kuin Soundscapen mixtreme, toriltakin löytyy ilmotus. Hommasin ite digi 001-systeemin ja pitäis vanha saada alta pois, pci-kortti ja ulkoinen analogiliittymä & sitten ADAT-konvertteri löytyy..Mulla itselläni 2 fostexin nauhuria (D90&D80) Thomannilla pelkkä kortti on jo 650 eetä, mut siinä ei edes tule sitä analogimuuninta mukana.."Vanha" vissiin vuodelta 1999 mutta todella vakaa, pelkästään pceelle suunniteltu, täysin muokattava digimikseri ja kaikkee semmosta..350 on hinta. huikka |
afro 21.04.2003 20:20:15 | |
---|
En edes lukenut mistä oli kyse mutta jos tarttee kortin jossa 8 in/out anaalogisena ja ADAT-liittymä niin mulla on myynnissä semmonen systeemi, josta nuo löytyy..Törkeetähän tälleen tyrkyttää mutta yritän oikeesti liian halvalla myydä pois semmosta kuin Soundscapen mixtreme, toriltakin löytyy ilmotus. Hommasin ite digi 001-systeemin ja pitäis vanha saada alta pois, pci-kortti ja ulkoinen analogiliittymä & sitten ADAT-konvertteri löytyy..Mulla itselläni 2 fostexin nauhuria (D90&D80) Thomannilla pelkkä kortti on jo 650 eetä, mut siinä ei edes tule sitä analogimuuninta mukana.."Vanha" vissiin vuodelta 1999 mutta todella vakaa, pelkästään pceelle suunniteltu, täysin muokattava digimikseri ja kaikkee semmosta..350 on hinta. Pitääpä kertoa tuolle Sampalle! Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
metsatorni 21.04.2003 20:43:38 | |
---|
Hei, nopeeta toimintaa..kerropa jos viitit :) Ajatelin että heti tulee dissausta kun täällä aina semmosta meininkiä löytyy njäh njäh..Hyviä fillailuhetkiä..Ootko muuten nähny huikean Tommy Aldridgen opetusvideon jossa se opettaa kuinka pyörittää kapuloita näyttävästi.. huikka |
afro 22.04.2003 13:38:20 | |
---|
Kerroin Sampalle ja olihan tuo itteki käyny lukemassa. Muuten kyllä ois ihan mielenkiintoinen mutta se (siis Samppa) ehtii jotain vähä erityyppistä. Saa ite kertoa tarkemmin. En oo tuota Tommy videota vielä valitettavasti nähny, pitäis jostain lainata tai ostaa. ;) Mut katotaan ny. Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |