Vilhelmus 30.03.2005 23:38:14 (muokattu 30.03.2005 23:41:03) | |
---|
"Saako musaa imuroida netistä ilmaiseksi?" Tän hetken tulos: Ei, sehän on tekijänoikeusrikos 37% Toki, sehän on edullista 63% En jeesustele, en halua aloittaa sadatta keskustelua p2p-ohjelmista. Ihmettelen vaan mistä hemmetistä nää asenteet istuttuu nuorisoon. |
JCM 30.03.2005 23:39:46 | |
---|
Ihmettelen vaan mistä hemmetistä nää asenteen istuttuu nuorisoon. Samaa ihmettelen. Nykyään on enemmän sääntö kuin poikkeus että kaikki ladataan ilmaiseksi netistä. Softat, pelit ja musa. Semmosta, mistä se raha tulevaisuudessa noiden tuottoon tulee? Meen nukkumaan.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Gypsy 30.03.2005 23:44:20 (muokattu 30.03.2005 23:47:14) | |
---|
En jeesustele, en halua aloittaa sadatta keskustelua p2p-ohjelmista. Ihmettelen vaan mistä hemmetistä nää asenteen istuttuu nuorisoon. Sorry nyt, mutta onhan ihan uskomatonta aina nuorisoo syyllistää. Sen lisäks mä olen sitä mieltä, että "tilaisuus tekee varkaan" pitää hyvin pitkälle paikkansa. Ja samalla sitä mieltä, että se on pitäny paikkansa jo paljon ennenkö tietokoneita on ollu olemassakaan. Piuhan kautta on helppo pölliä himassa istuen. Lisäys: No tulipa taas luettua otsikko... |
maelstrom 30.03.2005 23:54:10 | |
---|
Kyllä minä sen jotenkin ymmärrän, että musiikkia imutetaan netistä, koska se on ilmaista, mutta että kun kysytään, onko se oikein, ei edes vaivauduta olemaan kaksinaamaisia. Se tuossa hämmästyttää, se röyhkeys. Toisaalta, rehellisyys maan perii. Onko oikeasti rangaistuksen pelko ainoa asia, joka saa nykyihmisen noudattamaan lakia? Onko laki olemassa noille ihmisille vain lain, eikä ollenkaan moraalin takia? Siltä tuo vähän nimittäin vaikuttaisi minun silmiini. On ässäarpa syntyä Suomeen.
IMIK #12 |
...And Justice For All 31.03.2005 15:43:48 | |
---|
Ajatelkaa järjellä, nuorisoo ei kannata syyttää tosta. Lataaminen on tehty kaikille mahdolliseksi, DC++:n ja EMulen saa kuka vaan ladattua koneelle. Ja miettikää myös sitä, cd levyt maksaa nykyään niin v*****i, 20€, ei pienirahaisella pikkukundilla ole varaa ostaa edes suosikkibändiensä levyjä välttämättä. Ennen oli vinyylin hinta suunnilleen ~60 markkaa, euroissa se olis 10€. Ja silti CD:t myydään puolet kalliimmalla. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
aivokuolio 31.03.2005 15:49:21 | |
---|
Siinä vaiheessa kun tämä nykynuoriso on aloittanut internetin käytön (eli tässä about viiden viimeisen vuoden aikana), musiikin lataaminen on ollut itsestäänselvyys. Tokkopa suurin osa edes tajuaa, että kyseinen touhu on laitonta. mustan huoneen testi. |
Lord of the strings 31.03.2005 15:50:58 | |
---|
p2p ohjelmat maksullisiksi! "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli? |
Peoplez 31.03.2005 15:53:28 | |
---|
Ajatelkaa järjellä, nuorisoo ei kannata syyttää tosta. Lataaminen on tehty kaikille mahdolliseksi, DC++:n ja EMulen saa kuka vaan ladattua koneelle. Ja miettikää myös sitä, cd levyt maksaa nykyään niin v*****i, 20€, ei pienirahaisella pikkukundilla ole varaa ostaa edes suosikkibändiensä levyjä välttämättä. Ennen oli vinyylin hinta suunnilleen ~60 markkaa, euroissa se olis 10€. Ja silti CD:t myydään puolet kalliimmalla. No toki CD:t kalliita ovat, ei siinä mitään. Mutta elämän realiteetit nyt ovat sellaiset että jos ei rahaa ole niin sitten kaikkea ei saa. Kulunut klisee, mutta totta: jos haluan harrastaa jääkiekkoa mutta olen vähävarainen niin saanko pölliä varusteet kaupasta? Kaikki varmaan vastaavat kielteisesti. No joo, onhan sitä itsekin tullut musaa ladattua mutta lähinnä tutustumismielessä. Olen tutustunut moneen bändiin tällä lailla ja OSTANUT myöhemmin samat levyt. Lisäksi on sellaisia levyjä/elokuvia/tv-sarjoja jota ei ole edes mahdollista ostaa täällä päin maapalloa. Suomessa ei ole kaikkien niin helppo saada luottokorttiakaan. Mutta joo, tähän ongelmaan tuskin vastausta löytyy. "With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done" |
lxi 31.03.2005 15:54:46 | |
---|
Tokkopa suurin osa edes tajuaa, että kyseinen touhu on laitonta. Käydäänpä tämä tosiasia vielä kerran läpi -- se ei ole laitonta. Eri asia sitten pitäisikö sen olla, tai tuleeko se joskus olemaan. Mutta toistaiseksi jakaminen on laitonta, lataaminen ei. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Ukko 31.03.2005 16:01:06 | |
---|
Ihmettelen vaan mistä hemmetistä nää asenteet istuttuu nuorisoon. Eläkeläiset sanoo kun niille menee tekeen remonttia: ja taloyhtiöhän tietysti maksaa tämän ( vaikkei kuuluis taloyhtiön velvoitteisiin ), ja saahan sen sitten sen edukkaimman hinnan mukaan ( ihan kuin jollekin tuntemattomalle alettais antaan alennuksia ), kukas on maksuvastuussa tästä ( kun ovat itse pilanneet tai tuhonneet rakenteita ), olen eläkkeeni ansainnut ja minun ei kuulu enään maksaa mistään mitään ( asenne ). Niin että mistähän nuoriso on oppinut tämän kaikki mulle ilmaiseksi asenteen ? |
sormunen 31.03.2005 16:16:01 | |
---|
Onko laki olemassa noille ihmisille vain lain, eikä ollenkaan moraalin takia? Siltä tuo vähän nimittäin vaikuttaisi minun silmiini. Ajattelin alkuunsa, etten viitsi puuttua koko asiaan, mutta Nahkis (sori Nahkis) antoi siihen oivan syyn: Nahkis: Käydäänpä tämä tosiasia vielä kerran läpi -- se ei ole laitonta. Eri asia sitten pitäisikö sen olla, tai tuleeko se joskus olemaan. Mutta toistaiseksi jakaminen on laitonta, lataaminen ei. Joittenkin tutkimusten mukaan, joihin en nyt lähde lähteitä kaivamaan, mutta joihin muun muassa Matti Wuori ahkerasti viittailee, on suomalainen erityispiirre ajatella vain sitä, kieltääkö lain kirjain jonkun jutun ja vielä erikseen, onko vaarana saada rapsuja. Muualla EU:n alueella ajatellaan niin päin, että onko joku asia oikein ja tehdään sen mukaan. Silloin lainkuuliaisuus saattaa tosin vähetä. Mistä lienee tämä tullut. Amerikkalaisista oikeussarjoista ja siellä tapahtuvasta pilkunviilaamisesta? Vai peräti siitä, että Suomessa on lyhyessä ajassa modernisoitu saalistus ja ahneus hyväksyttäviksi jutuiksi. Mutta sen näkee mihin meininki on johtanut: täälläkin jeesustellaan tuon tuostakin siitä, että EI SE OLE KIELLETTYÄ aivan niinkuin sillä olisi minkään kanssa mitään tekemistä, jos SE ON VÄÄRIN. Myös myymälävarkauksissa aivan tuoreiden selvitysten mukaan Suomi oli EU:n alueella mitalisijoilla, koska siitä ei jää kiinni. Laki on pienin yhteinen nimittäjä eikä mikään moraalin määrääjä. Ainoastaan totaalisessa rappiossa ja anarkiassa olevissa yhteiskunnissa voi kuvitella, että säädetään pakolla laki ja pidetään pakolla huolta siitä, että lakia noudatetaan, niin asioiden tila kohenee. Ei kai Suomi nyt vielä semmonen ole? |
Jani The Rock 31.03.2005 16:29:09 | |
---|
Nuorison asenteet on just niin terveitä tai sairaita kuin muunkin yhteiskunnan. The road never ends for me, kid. |
Ajattelin alkuunsa, etten viitsi puuttua koko asiaan, mutta Nahkis (sori Nahkis) antoi siihen oivan syyn Tiedän, ja olisi pitänyt jättää sanomatta, tästä kun on taitettu peistä muutenkin jo aivan liian monta kertaa. Mutta näin se vain on, vielä, toistaiseksi. Se ei ehkä ole OIKEIN, mutta se ei ole LAITONTA. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
MV 31.03.2005 16:55:49 | |
---|
Perseestähän tuo on! Luulen että kyse on myös siitä että ei pidetä sitä musaa niin tärkeänä asiana että sitä kaupasta lähettäisiin hakemaan...Eri asia voi olla sitten kymmenen vuoden päästä kun kaikki imuttavat netistä... Itse ostan musan kaupasta koska jos todellakin tykkään jostain bändistä niin olen kyllä valmis maksamaan sen parikymppiä kuullakseni sitä ja samalla kunnioittaakseni artistin perse ruvella raatamaa työtä. Ja toiseksi. Sen verran tämä mulle tärkeetä on että en todellakaan halua ajatella sitä tilannetta että kukaan ei enää osta levyjä eikä uusia bändejä pääse kansan tietoisuuteen jne... Sitä en näe yhtään vääränä että "tutustuu" johonkin tuntemattomaan bändiin näillä kazailla sun muilla mutta jos miellyttää niin kauppaan ehdottomasti. Itse teen näin silloin tällöin bootleggien latailun lomassa. Mutta kun iskee niin levykin kyllä ostetaan. Mutta mielestäni noille levyjen hinnoille pitäisi tehdä jotain. 20 euroa on helvetin paljon yhdestä rieskasta ja eipä paljon juhlita alaikäisen viikkorahoilla levyjenoston kannalta...Levy-yhtiöille vähemmän ja artistille sama kuin nytkin. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
möhköfanttimies 31.03.2005 17:08:41 | |
---|
Sen verran tämä mulle tärkeetä on että en todellakaan halua ajatella sitä tilannetta että kukaan ei enää osta levyjä eikä uusia bändejä pääse kansan tietoisuuteen jne... Siis ne bändithän pääsee nykyään paljon paremmin kansan tietouteen. Ku kuulee radiossa ni kaikki heti imuttaa sen bändin koko albumin. Se levyn imutuskynnys on paljon pienempi kuin levyn ostokynnys. Noilla hinnoilla pitää kolahtaa musa ihan kunnolla, että peruswarettelija lähtee kaupasta ostamaan. "If bullshit was music, that fellow would be a brass band."
Paddy Crosbie. |
Notefix 31.03.2005 17:22:23 (muokattu 31.03.2005 17:23:14) | |
---|
on suomalainen erityispiirre ajatella vain sitä, kieltääkö lain kirjain jonkun jutun ja vielä erikseen, onko vaarana saada rapsuja. Muualla EU:n alueella ajatellaan niin päin, että onko joku asia oikein ja tehdään sen mukaan. Silloin lainkuuliaisuus saattaa tosin vähetä. Jep, täällä on tärkeää noudattaa sääntöjä ja auktoriteettien pelko on vieläkin iso. Ja kääntäen, jos joku ei ole kiellettyä se on sallittua, suorastaan suotavaa. Joka vitun juttu pitäis erikseen kieltää ja pistää vielä rangaistus perään, että tehoais. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
...And Justice For All 31.03.2005 17:38:43 | |
---|
No toki CD:t kalliita ovat, ei siinä mitään. Mutta elämän realiteetit nyt ovat sellaiset että jos ei rahaa ole niin sitten kaikkea ei saa. Kulunut klisee, mutta totta: jos haluan harrastaa jääkiekkoa mutta olen vähävarainen niin saanko pölliä varusteet kaupasta? Kaikki varmaan vastaavat kielteisesti. No joo, onhan sitä itsekin tullut musaa ladattua mutta lähinnä tutustumismielessä. Olen tutustunut moneen bändiin tällä lailla ja OSTANUT myöhemmin samat levyt. Lisäksi on sellaisia levyjä/elokuvia/tv-sarjoja jota ei ole edes mahdollista ostaa täällä päin maapalloa. Suomessa ei ole kaikkien niin helppo saada luottokorttiakaan. Mutta joo, tähän ongelmaan tuskin vastausta löytyy. Joo, oon mäkin ladannut tutustumisemielessä heviä, tarkoitus ON ostaa ne lätyt aitoina, mutta nuori tyyppi joka vielä harrastaa skeban soittoa tarttee rahaa kaikkeen muuhunkin. Ei se puoleen, musiikin kuuntelu on elämän tärkeimpiä asioita mutta pienillä kuukausirahoilla ei kustanneta monen suosikkibändin uutta lättyä. Anteeksi. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
MV 31.03.2005 17:43:27 | |
---|
Siis ne bändithän pääsee nykyään paljon paremmin kansan tietouteen. Ku kuulee radiossa ni kaikki heti imuttaa sen bändin koko albumin. Se levyn imutuskynnys on paljon pienempi kuin levyn ostokynnys. Noilla hinnoilla pitää kolahtaa musa ihan kunnolla, että peruswarettelija lähtee kaupasta ostamaan. Mutta sitten kun käy niin että lähes kukaan ei enää osta levyjä niin onko kannattavaa pyörittää esim. jotain levy-yhtiötä...Tuo oli kyllä aika rujosti kärjistettyä:) mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Fortune 31.03.2005 17:46:50 | |
---|
Jep, täällä on tärkeää noudattaa sääntöjä ja auktoriteettien pelko on vieläkin iso. Ja kääntäen, jos joku ei ole kiellettyä se on sallittua, suorastaan suotavaa. Joka vitun juttu pitäis erikseen kieltää ja pistää vielä rangaistus perään, että tehoais. Se on konventionaalinen moraalikäsitys. Seuraava aste olisi postkonventionaalinen käsitys, jossa ajatellaan lakien yms. toimivuutta ja kyseenalaistetaan asioita sekä tehdään päätökset oman moraalin ja järjenkin avulla, tiedostaen. Ei sokkona auktoriteettien mukaan ja porsaanreikiä etsien. Harva tuolle tasolle pääsee tai haluakaan, koska siellä pitää itse osata perustella tekemisensä ja päätöksensä. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
author 31.03.2005 20:24:06 | |
---|
Ne jotka lataavat kaiken musiikin netistä, eivät voi sanoa arvostavansa kuuntelemiaan bändejä, koska he kirjaimellisesti varastavat heidän tuotantoaan. Itse käytän WinMX:ää bändien tutustumiseen. Mielestäni oiva tapa kuunnella eri bändien tuotantoa ja jos tuotos kolahtaa menen ehdottomasti ostamaan levyn. Muutenkin pidän enemmän levyjen ostosta. Musiikilla pitää olla kannet ja kannet hyllyssä eikä mp3:na koneella. Eli toisaalta imurointiohjelmilla on hyvätkin puolensa. Nykyään on niin paljon bändejä ja yhä vaikeampaa saada itsensä massasta kuuluviin/näkyviin. Internet helpottaa ihmisiä löytämään uusia bändejä. KökhöhökhköhhhöhöKÖHHK... Sorry Nick we have to stop there. I got a slight cough. That's a bloody shame for it was going so well and all. I'm not sure we can do it as well as that again. |