moderndrummer88 30.03.2005 17:15:56 | |
---|
eli homma menee niin että kun tuplia poljetaan kuluu paljon turhaa energiaa kun poletaan päkiöllä kantapäät ilmassa, no otetaanpa kantapäät alas ja käytetään niitä hyödyksi. tehdään eestaas liikettä kantapää-päkiä akselilla ja näin saada reiden ylhäälläkäyntikerrat puolitettua. eli neljässä basariskussa reisien täytyy käydä ylhäällä vain kaksi kertaa jaksaa huomattavasti pidempään veivata nopeitakin juttuja. eli kuvio menee näin:oikea kantapää vasen kantapää oikea päkiä vasen päkiä jne. fiksua vai mitä, tällä tekniikalla muuten tehdään niitä maailman nopeintuplapedaalisoitto-ennätykset! itselläni vielä aika lapsen kengissä tuo tekniikka parisen päivää osannu vasta mutta energiansäästön huomaa n.45% ainakin ellei peräti 50%. itselläni on yamahan suoravetopedaalit en sitten tiedä miten tuo ketjuvetoisilla luonnistuu, no tänään menen illalla soittamaan nuokkarille joissa ic:t niin sittenpähän tuon näkee! että tämmöstä tällä kertaa! onko muilla kokemuksia ko. tekniikasta, pistäisin mielelläni jotain videopätkääkin mutta ei jaksa semmosia tehdä.. Tärbä-tärbä-kosh |
Ruoste 30.03.2005 17:25:12 | |
---|
Tuplaisku-tekniikkaa oon itekkii harjotellu jonkun verran mutta pääasiassa soitan tuolla päkiä-tyylillä. Joskus kun hommaan axis longboard pedaalit niin sitten harjoittelen tuon tuplaisku homman kunnolla kun ne soveltuu siihen hommaan paremmin kuulemma. En ole kyllä vielä niitä ostamassa (siltä varalta että joku alkaa haukkumaan välineurheilijaksi ;) I Like It When The Red Water Comes Out... |
moderndrummer88 30.03.2005 17:26:46 | |
---|
Tuplaisku-tekniikkaa oon itekkii harjotellu jonkun verran mutta pääasiassa soitan tuolla päkiä-tyylillä. Joskus kun hommaan axis longboard pedaalit niin sitten harjoittelen tuon tuplaisku homman kunnolla kun ne soveltuu siihen hommaan paremmin kuulemma. En ole kyllä vielä niitä ostamassa (siltä varalta että joku alkaa haukkumaan välineurheilijaksi ;) no minä en ole varma että onko tuo ihan tuplaiskutekniikka koska vuorojaloinhan tuossa vedetään, tai no kyllähän se periaatteessa tuplaiskuilla menee iskut ei vain tule peräkkäin Tärbä-tärbä-kosh |
Aimo 30.03.2005 18:01:53 | |
---|
eli homma menee niin että kun tuplia poljetaan kuluu paljon turhaa energiaa kun poletaanä.. Well done, Sherlock. En tiedä onko täällä puitu, mutta oma opettajani opetti tämän kantapäätekniikan ihan jo opintojen alkuvaiheessa, itse kyllä soitan mielummin oikea kanta-oikea päkiä-vasen kanta-vasen päkiä, voi olla että tuolla sinun tekniikalla tekee helpommin maailmanennätyksen, mutta tuntuu vaan typerämmältä. Eikä ehkä ole tarkoitus minulla maailmanennätykseen. Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin. |
Ben 30.03.2005 18:16:44 | |
---|
Itse en soittele tuplilla mutta ihan sinkkupedaalilla löysin ton jutun toissa talvena tuplaiskuihin. Eli ensin kantapää ja sit päkiällä se jälkimmäinen. Siin alkuun menee vähän aikaa et saa voimaa siihen ensimmäiseen iskuun ja et pystyy soittelee muillakin kuin sillä omalla pedaalilla noin mut kyl se siit ku vaa vetää. |
Terok 30.03.2005 18:22:17 | |
---|
....ja lopputuloksena on soittoa joka kuulostaa lähinnä piereskelyltä. Sinkkupedaalilla ihan toimiva ja vanha kikka. |
Wiitala 30.03.2005 18:26:15 | |
---|
Ootteko huomannu että käsilläkin voi soittaa silleen niinku kaks iskua peräkkäin. Vaikkapa OO VV OO VV...jne. Tuplakapulatekniikkaa. "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
Jeltz 30.03.2005 18:33:31 | |
---|
....ja lopputuloksena on soittoa joka kuulostaa lähinnä piereskelyltä. Sinkkupedaalilla ihan toimiva ja vanha kikka. Joo, tulokset ei tolla tekniikalla ole kovin hienon kuulosia ainakaan mulla, mutta ehkä ahkerasti treenailemalla sais sen kuulostamaankin ihan hyvältä. Ei vaan ole tullu treenailtua ahkerasti. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
markkuliini 30.03.2005 18:48:46 | |
---|
Tuo kuulostaa pedaalitekniikalta jota steppitaustaiset rumpalit on käyttäneet. Esim. Steve Gadd ja Buddy Rich. Hyvä tekniikka jos saa haltuun. www.vasamayhtye.com |
Aegis 30.03.2005 18:59:04 | |
---|
No tuotahan se Derek Roddykin on hehkuttanut käyttävänsä. Kysymys kuuluukin, että saako iskuihin tuolla tavalla tarpeeksi munaa, kun se on vähän hankalaa päkiän liu'utus tekniikallakin. Toisaalta, niillä nopeimilla pojilla onkin triggerit, joilla tuo homma muuttuu hiukan erilaiseksi. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
moderndrummer88 31.03.2005 09:58:22 | |
---|
hitaasti harjoittelee tuon soittamaan sillei että menee tasaisesti ja sitten nostaa tempoa pikkuhiljaa niin ei kuulosta piereskelyltä Tärbä-tärbä-kosh |
Terok 31.03.2005 10:54:53 | |
---|
No tuotahan se Derek Roddykin on hehkuttanut käyttävänsä. Äh, mistähän tekniikassa alotuksessa on siis kyse, käsitin että heel-toe tekniikka eli tuplaisku (tarkoitetaan ainakin ettei tule samasta "paikasta" joka isku). Roddy:n tekniikka on aivan muuta, lähinnä nilkan käyttöä nopeammissa vauhdeissa ja ainakin vasurissa "swivel" tekniikkaa jota myös Gene Hoglan käyttää (katsokaa SYL dokkari netistä, kantapää heiluu soittaessa). |
zily 31.03.2005 11:33:12 | |
---|
Kannattaa tsekata Steve Smithin: History of u.s. beat DVD. siitä löytyy Kyseinen tekniikka + 3 muutakin perustekniikkaa. Kaikkia kun sopivasti yhdistelee ja reenailee, niin eiköhän se sieltä löydy:) zily |
Äh, mistähän tekniikassa alotuksessa on siis kyse, käsitin että heel-toe tekniikka eli tuplaisku (tarkoitetaan ainakin ettei tule samasta "paikasta" joka isku). Roddy:n tekniikka on aivan muuta, lähinnä nilkan käyttöä nopeammissa vauhdeissa ja ainakin vasurissa "swivel" tekniikkaa jota myös Gene Hoglan käyttää (katsokaa SYL dokkari netistä, kantapää heiluu soittaessa). Minkä niminen pätkä kyseessä? |
Tsumppi 31.03.2005 16:46:19 | |
---|
|
Shitmanek 31.03.2005 17:53:38 | |
---|
http://www.centurymedia.de/syl/ tuolta toi numero 6 Plääh, Real Player... Eikä nyt ole Media Player Classiciakaan asennettuna :( taisi jäädä toiseen kertaan... |
Jaska 31.03.2005 22:16:26 | |
---|
mulla on niin iso jalka ettei kantapää kunnolla mahdu pedaalille polkasemaan.. |
JeeVes 31.03.2005 22:38:21 | |
---|
|
Aimo 01.04.2005 11:32:58 | |
---|
Ei sitä kantapäällä perjaatteessa soiteta, vaan päkiällä. Silleen saa vielä nopsammin vedettyä. Tsekatkaa aiheeseen liittyen --> http://www.drummerworld.com/Videos/jojomayerbasss.html Paitsi, että periaatteessa soitetaan. Se nyt vähän riippuu, koskapa melko usea tekee nimenomaan päkiällä molemmat iskut, mutta itse koen kätevämmäksi soittaa kantapäällä sen ekan iskun. Mullakin on iso jalka, mutta ostinpa pearlin eliminatorin, niin on sen verran säätövaraa, että mahtuu kantakin pedaalille. Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin. |
Aegis 01.04.2005 14:13:01 | |
---|
Meikäläinen tuskin edes tuota opettelee koskaan. Nopeutta on jo ihan tarpeeksi omiin juttuihin. Eikä kyllä mahdu räpyläkään Cobran päälle tarpeeksi, joku Longboardi tosiaan pitäisi olla, mutta ei ole tarpeeksi ylimääräistä rahaa. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |