Aihe: Musiikki AMK ja sinne pääsy
1
tarrasque
31.03.2005 11:53:34

Tästä aiheesta on varmasti keskusteltu, mutten nyt haulla ainakaan löytänyt omaan kysymykseeni vastausta.

Eli kuinka helposti tuonne AMK:hon yleisesti ottaen pääsee, tai pääsykoevaiheeseen? Katsoin hakijamääristä ja sisään otetuista että se on about 50% jotka pääsee, mikä on kohtuullisen paljon. Itselläni tilanne on se että datanomi-paperit on alla, ei mitään perustutkintoa suoritettuna pääsoittimen osalta, teoriasta joskus ala/yläasteilla suoritetut tutkinnot, olikohan 2/3 viimeisin.

Olen siis soittanut pääsoittiminani klarinettia ja saksofonia, joista klarinettia kuutisen vuotta(tutkinnot: 2/3!) sekä saksofonia kolmisen vuotta. Tästä koko aika yhteensoittoa, aktiivista harjoittelua ym..teoriasta uskoisin olevani nykyisin about siellä 3/3:n tasolla jos ei säveltapailua lasketa.

Asiasta tietäväiset: onkohan näillä eväillä järkeä edes lähettää hakupapereita?
THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING
mr.muzak
31.03.2005 12:05:18
Asiasta tietäväiset: onkohan näillä eväillä järkeä edes lähettää hakupapereita?

Klasari vai pop/jazzari? Ei niillä tutkinnoilla niin väliä jos kuitenkin osaat nuo asiat, mutta näin äkkiseltään sanoisin että pitäisi olla sitä I-tutkintotasoa AMK:hon hakiessa. Yrittäminenhän ei koskaan tietenkään ole typerää, että jos kiinnostaa niin ihmeessä vaan hakupaperit sisään!
shagriml
31.03.2005 13:36:35

en ole vieläkään tajunnut oikein mitä v*ttua noi kaikki meinaa ja missä tollasia tasoja voi lukea ?

kovasti oon sillon tällöin haaveillu musiikinopiskelusta mutta en minä tiedä mikä on 1 taso, 2 taso tai 3 taso. joskus ylä-asteella ja lukiossa kanttorin johdolla laulettiin virsiä, sen verran olen musiikkia "opiskellut". mitään en tiedä teorioista tai nuoteista tai mistään....

sanotaan jos joskus haluaisin päästä opiskelemaan (tai siis edes hakemaan jonnekkin) niin mitä pitäisi tehdä ? mistä noi perustaidot voi oppia..... ja miten sä näytät että oot oppinu ne, tartteeks jonkun kirjallisen todistuksen vai kattooko ne jossai näyttökokeissa vai miten ?
hörhö
31.03.2005 13:52:15 (muokattu 31.03.2005 13:53:20)

en ole vieläkään tajunnut oikein mitä v*ttua noi kaikki meinaa ja missä tollasia tasoja voi lukea ?

kovasti oon sillon tällöin haaveillu musiikinopiskelusta mutta en minä tiedä mikä on 1 taso, 2 taso tai 3 taso. joskus ylä-asteella ja lukiossa kanttorin johdolla laulettiin virsiä, sen verran olen musiikkia "opiskellut". mitään en tiedä teorioista tai nuoteista tai mistään....

sanotaan jos joskus haluaisin päästä opiskelemaan (tai siis edes hakemaan jonnekkin) niin mitä pitäisi tehdä ? mistä noi perustaidot voi oppia..... ja miten sä näytät että oot oppinu ne, tartteeks jonkun kirjallisen todistuksen vai kattooko ne jossai näyttökokeissa vai miten ?

Vaatimus on siis nuo tutkinnot suoritettuina tai vastaavat tiedot. Tämä tarkoittaa sitä, että jos olet jossain musiikkiopistossa, kuten vaikkapa konservatorion koulu- tai perusasteella suorittanut nuo tutkinnot niin saat plussaa ja boonusta. Tämä ei kuitenkaan ole pakko, sillä noita samoja asioita tentitään sitten pääsykokeissa, joissa voit näyttää hallitsevasi ne.

Se, mitä kukin tutkinto sisältää on melko soitinkohtaista. Tietoja tuosta oman soittimen tutkintojen tasosta saa vaikkapa joltain ajantasalla olevalta ko. soittimen opettajalta. Mutta edelleenkin noita tutkintoja ei siis ole pakko olla suoritettuina, vaan riittää, kun soitat pääsykokeissa hyvin. Nuo on vain sellaista kartoitusta jopa itseäänkin varten, että tietää suurinpiirtein sinnepäin, millä tasolla soittamisessasi olet.

Nyt kun mainitsit tuon teorian, niin kyllä sitä pitäisi I-kurssiin asti AMKiin hallita. Tuolla tarkemmin: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=39&t=33212&o=0&co=0 Tuo on teoria on siinämielessä ikävä, että sen lukisi yksin todella nopeasti ja helposti, mutta siinä on myös se säveltapailu, jota on hankala lähteä yksin ja hetkessä opettelemaan.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara, myy mulle halpa av-etunen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)