Aihe: Mesa/Boogien EL34-putket pk-seudulta?
1 2
Uto
31.03.2003 15:20:16
Mistähän liikkeestä voisi pääkaupunkiseudulta löytyä Mesa/Boogien sovitettu EL34-putkipari tähän hätään? Levytukusta ja Kitarapajalta olivat näemmä loppuneet.
Turpa
31.03.2003 15:28:37 (muokattu 31.03.2003 15:29:17)
Meinaatko maksaa enemmän putkista vaan siksi, että kyljessä lukee Mesa Boogie. Eihän se teksti taida tarkottaa muuta kun että ne on Mesan tehtaalla tarkastettu. Valmistaja on luultavasti ihan joku muu (Sovtek?). Vastaavat, joissa ei lue Mesa, saa varmasti murto-osalla hinnasta. Kannattais varmaan kysellä, ellei niissä nyt ole ihan pakko sitä Mesaa lukee...
aon
31.03.2003 15:31:05
Mistähän liikkeestä voisi pääkaupunkiseudulta löytyä Mesa/Boogien sovitettu EL34-putkipari tähän hätään? Levytukusta ja Kitarapajalta olivat näemmä loppuneet.

Soitin-Huttusella taisi Mesan putkia ainakin viime kesänä käydessäni olla. Jottaettä kysy sieltä.
Iso on pyhänä hypnoosi. Kotisivu
Uto
31.03.2003 15:39:53
Meinaatko maksaa enemmän putkista vaan siksi, että kyljessä lukee Mesa Boogie. Eihän se teksti taida tarkottaa muuta kun että ne on Mesan tehtaalla tarkastettu. Valmistaja on luultavasti ihan joku muu (Sovtek?). Vastaavat, joissa ei lue Mesa, saa varmasti murto-osalla hinnasta. Kannattais varmaan kysellä, ellei niissä nyt ole ihan pakko sitä Mesaa lukee...

Joo, tiedän toki ettei Mesa/Boogie valmista itse putkiaan, mutta säätää biasit valmiiksi. Tätä varten vahvistimessa on bias-kytkin 6L6- tai EL34-putkille. Siihen tarvitaan Mesan sovitetut putket.
Kossu
31.03.2003 15:41:39
Niin kuin tuossa aikaisemmin jo todettiin, ei ole välttämätöntä ostaa juuri Mesan Boogien putkia, ei ne niitä valmista. Olen joskus käyttänyt niitä eivätkä ne ole edens kovin kummosia. Sovitettuja putkipareja saat monilta muilta valmistajilta.

Muuten en eivät varmasti ole Sovtek:in tekemät.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Fortune
31.03.2003 17:40:50

Siihen tarvitaan Mesan sovitetut putket.

Tai minkä tahansa muun merkin sovitetut. Vaikka JJ:n.
LaXu
31.03.2003 18:41:15
Jep, käsittääkseni Mesa/Pööki käyttää vähä sitä sun tätä merkkiä, joihin lätkäisee oman tarransa ja jonkun luokituksen, jonka mukaan pitäisi sitten olla bias kohdallaan kun lätkäsee saman luokituksen omaavat tilalle. Eli ihan jotain tavallisia Sovtekeja tai kiinalaisia putkia ne varmaan ovat.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
askomiko
31.03.2003 20:58:39
Ja Mesaankin on helppo säätää bias, ja kannattaakin, niin saapi soundin kohdalleen. Ei ole potikkaa -> laittaa vaan vastuksia.
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
Shredator
14.04.2017 19:58:50 (muokattu 14.04.2017 19:59:18)

Palataas vanhaan aiheeseen. Mesan EL34-putkissa näyttää olevan aivan ihmeellistä hinnanpomppausta, ja nyt parin saa 88-94€ (!!!). Aivan käsittämätön hinta. Myös 6L6:ssa tullut romakka hinnannousu. Mistäs moinen? Ei kai dollarin kurssi voi noin paljoa nostaa?
harryk
14.04.2017 21:07:31

Shredator: Palataas vanhaan aiheeseen. Mesan EL34-putkissa näyttää olevan aivan ihmeellistä hinnanpomppausta, ja nyt parin saa 88-94€ (!!!). Aivan käsittämätön hinta. Myös 6L6:ssa tullut romakka hinnannousu. Mistäs moinen? Ei kai dollarin kurssi voi noin paljoa nostaa?

Valmistajan strategia on kait tässä tapauksessa sitoa asiakas tähän tuotemerkkiin laittamalla kiinteän pääteputkien biasoinnin ja väittämällä, että ainoastaan heidän omat putkensa sopivat heidän vahvistimiinsa. Rehellinen valmistaja tekee vahvistimesta sellaisen, että asiakas pystyy tarvittaessa itse vaihtamaan ja biasoimaan pääteputket. Tarvittava muutostyö+bias-mittari maksavat jotain, mutta se raha tulee aika nopsaan takaisin kun voi käyttää mitä tahansa putkia, jotka eivät maksa maltaita.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Guitarfreak
14.04.2017 21:39:13 (muokattu 14.04.2017 21:42:28)
Shredator: Palataas vanhaan aiheeseen. Mesan EL34-putkissa näyttää olevan aivan ihmeellistä hinnanpomppausta, ja nyt parin saa 88-94€ (!!!). Aivan käsittämätön hinta. Myös 6L6:ssa tullut romakka hinnannousu. Mistäs moinen? Ei kai dollarin kurssi voi noin paljoa nostaa?

Ei soo tyhmä joka myy vaa joka ostaa... meinasin joskus itekin lähtee osteleen M/B tuubeja mutta ihan noin rikkaana en pidä itseäni... Ja Mesa nosti hintojaan tuossa joku aika sitten kaikessa.

Uraltonelle lisää hommia :) ite ostin sieltä medium JJn el34 nelikon Mesaan ja hyvinhän ne on tuolla pärissyt.

Ps. Melkoinen Necromancing -saavutus...
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Guitarfreak
14.04.2017 21:41:28
harryk: Valmistajan strategia on kait tässä tapauksessa sitoa asiakas tähän tuotemerkkiin laittamalla kiinteän pääteputkien biasoinnin ja väittämällä, että ainoastaan heidän omat putkensa sopivat heidän vahvistimiinsa. Rehellinen valmistaja tekee vahvistimesta sellaisen, että asiakas pystyy tarvittaessa itse vaihtamaan ja biasoimaan pääteputket. Tarvittava muutostyö+bias-mittari maksavat jotain, mutta se raha tulee aika nopsaan takaisin kun voi käyttää mitä tahansa putkia, jotka eivät maksa maltaita.

Tietyllä tapaa ymmärrän tuon kiinteän biasasetuksen hyvän pointin (plug-n-play) mut hintaa alkaa olemaan aika rapsakkaasti putkilla - ja aina ei jaksa säätää..
VIPMetal
14.04.2017 22:10:09

Ainakin Uraltonelta saa myös Mesaan suoraan sopivat putket. Itekki huomasin Levytukun sivuilta, että Randall Smith nostanu putkien hintaa reippaasti. Liekö sitten vahvistinkauppa hyytynyt vai mikä...
Heroes Don't Ask Why facebook.com/hdawband
BugBadWolf
15.04.2017 02:24:59
VIPMetal: Ainakin Uraltonelta saa myös Mesaan suoraan sopivat putket. Itekki huomasin Levytukun sivuilta, että Randall Smith nostanu putkien hintaa reippaasti. Liekö sitten vahvistinkauppa hyytynyt vai mikä...

Uraltone mittaa pienestä lisähinnasta putket ja kokoaa niistä sovitetut putkisetit omassa pajassaan. Mesalle kelpaa asteikon kylmän pään putket. Itse taisin tilata kakkosia.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Shredator
15.04.2017 08:34:04

Guitarfreak: Ei soo tyhmä joka myy vaa joka ostaa... meinasin joskus itekin lähtee osteleen M/B tuubeja mutta ihan noin rikkaana en pidä itseäni... Ja Mesa nosti hintojaan tuossa joku aika sitten kaikessa.

Uraltonelle lisää hommia :) ite ostin sieltä medium JJn el34 nelikon Mesaan ja hyvinhän ne on tuolla pärissyt.

Ps. Melkoinen Necromancing -saavutus...

Pääsiäisteemaan sopivasti...

Enivei, Kitarapajalta sai vielä "vanhaan hintaan" niin nyt on varasto taas näitä täynnä :)
VIPMetal
15.04.2017 11:03:01

BugBadWolf: Uraltone mittaa pienestä lisähinnasta putket ja kokoaa niistä sovitetut putkisetit omassa pajassaan. Mesalle kelpaa asteikon kylmän pään putket. Itse taisin tilata kakkosia.

Ite otin nelosia, Single Rectifierissä JJ 6L6 toi aivan uutta eloa. Käviskohän sitte vähän kuumempana kuin nuo Mesan omat putket...
Heroes Don't Ask Why facebook.com/hdawband
Guitarfreak
15.04.2017 11:57:38 (muokattu 15.04.2017 12:01:05)
VIPMetal: Ite otin nelosia, Single Rectifierissä JJ 6L6 toi aivan uutta eloa. Käviskohän sitte vähän kuumempana kuin nuo Mesan omat putket...

Jotkut ajelee dualia el34 asetuksilla ja 6L6 tuubeilla... pitäs vaa mitata biasit et palaako muutaki ku lamput... ;) teoriana se että vahvistin on biasoitu molemmilla nii kylmäks että ollaan suunnilleen oikeilla tienoilla näin...

Vielä lähde: http://forum.grailtone.com/viewtopic.php?f=24&t=40989
BugBadWolf
15.04.2017 23:32:10
VIPMetal: Ite otin nelosia, Single Rectifierissä JJ 6L6 toi aivan uutta eloa. Käviskohän sitte vähän kuumempana kuin nuo Mesan omat putket...

Käyvät kuumempina ja ainakin putkien elinikä lyhenee. Vahvistimen nopeammasta vanhenemisesta en mene takuuseen. En ole kuullut/lukenut sovitetun setin tuhonneen Mesaa, mutta eipä se kaikki kuulu korpeen asti, tai edes internetiin. Silti kannattaa varmuuden vuoksi pysyä samoissa arvoissa kuin Mesan standardit ovat.

Tai ainakin kokeilla omalla vastuulla ja neuvoista huolimatta.

Mesa käyttää koneita kylmänä ja joidenkin mielestä vaikkapa Markkeja voisi ja pitäisikin viritellä bias-trimmereillä. Itse en ole löytänyt tarvetta sellaiselle. Makuja on monia.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
sustain65
16.04.2017 06:33:36
BugBadWolf:
Mesa käyttää koneita kylmänä ja joidenkin mielestä vaikkapa Markkeja voisi ja pitäisikin viritellä bias-trimmereillä. Itse en ole löytänyt tarvetta sellaiselle. Makuja on monia.

Mitä sitä hyvää pilaamaan väärillä säädöillä. Jatkan soittoa epärehellisen valmistajan vahvistimilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)