Aihe: Hyvä tuplapedaali.
1 2 3
OzoCuter
28.03.2005 01:55:25

Itse olen hankkimassa uusia tuplapedaaleita, ja mietin että millainen ero Double Chain ja Single Chain drive pedaaleilla on? Onko ero huomattava soitettaessa, vai onko kyseessä ainoastaan kestävyys tekijä? Olen katsellut hintoja ja näyttäis vähän siltä että aina ku on toi DC draivi niin hinta nousee perkeleesti. Tämänhetkisissä pedaaleissa on siis single chain.

Hintahaarukka olisi 200 - 300 euroa, eli haen ns. EI aloittelija malleja.

Oon kattelu tuota Gibraltarin 9611DC-DB, vaikuttais aika jämäkältä.

Offtopic/ Suomessa ei taideta hirveästi gibraltarin kamaa olla myynnissä? Itse asun ulkomailla ja muualla euroopassa gibraltar on kovin yleinen merkki.
Otso-.
DimensionZ
30.03.2005 13:17:51

Itse olen hankkimassa uusia tuplapedaaleita, ja mietin että millainen ero Double Chain ja Single Chain drive pedaaleilla on? Onko ero huomattava soitettaessa, vai onko kyseessä ainoastaan kestävyys tekijä? Olen katsellut hintoja ja näyttäis vähän siltä että aina ku on toi DC draivi niin hinta nousee perkeleesti. Tämänhetkisissä pedaaleissa on siis single chain.

Hintahaarukka olisi 200 - 300 euroa, eli haen ns. EI aloittelija malleja.

Oon kattelu tuota Gibraltarin 9611DC-DB, vaikuttais aika jämäkältä.

Offtopic/ Suomessa ei taideta hirveästi gibraltarin kamaa olla myynnissä? Itse asun ulkomailla ja muualla euroopassa gibraltar on kovin yleinen merkki.

Yammu, yammu. Tästä:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_yamaha_dfp880_prodinfo.html

Taikka sitten 9410, suoravetomalli. Voin luvata että noista kahdesta löydät todella laadukkaat pedaalit jotka varmasti kestävät. Hausta löytyy monta topikkia, lue niistä kokemuksia.
''He jumped right out of a building!!''
henkka8
30.03.2005 13:34:13 (muokattu 30.03.2005 13:35:20)
ihmettelen vaan, että miten ne ic pedaalit on niin suositut pedaalit, kun kaikilla rumpaleilla melkeen näkee ne. Tai mistä syystä ne on suosituimmat ja kaikki tietää ne? mun mielestä (henk. koht. mielipide) ne on yliarvostetut pedaalit.
ddrum54
30.03.2005 13:52:06
ihmettelen vaan, että miten ne ic pedaalit on niin suositut pedaalit, kun kaikilla rumpaleilla melkeen näkee ne. Tai mistä syystä ne on suosituimmat ja kaikki tietää ne? mun mielestä (henk. koht. mielipide) ne on yliarvostetut pedaalit.

Se johtuu siitä, että ne on niin yleiset pedalit. Jos täällä kyselee hyviä pedaleita, niin vastaus on yleensä IC. No, suositusten mukaan kun ostetaan, niin taas IC - kanta lisääntyy.

Sitten kuuluu aika paljon semmoisia uutisia, että IC:n tuntuma on hanurista. Samassa viestissä sitä kuitenkin suositellaan. Useimmiten unohdetaan sanoa se, että kokemusta muista merkeistä ei ole.

Yleisin kommentti mistä tahansa roinasta on: xxxxx on paras, koska mullakin on xxxxx, tosin en mä muita ole edes kokeillu.

Mulla ei ole kokemusta muista pedaleista, kuin Yamaha 9410dfp:stä. Siis tuplista. Mun mielestä jammussa on hyvä slavepuoli. On täysin tasapainossa masterin kanssa, ei takkuile. Yli kahden vuoden käytön jälkeen täysin uutta vastaavassa kunnossa. Hyvät ja mulle riittävät säädöt. Ja erittäin herkät ovat myös.

En kuitenkaan suosittele, koska kokemusta muista tuplista ei ole. ( Tai on, milleniumin halpiksista, kerran kokeiltuna. Tätä kokeilua ei lasketa, koska millenium tuotteet vain etäisesti muistuttavat rumputarvikkeita.)
2`n 4
Niskamies
30.03.2005 15:16:13
IC:t ovat varmaankin yleisiä, koska rapakon takana ne maksavat erittäin vähän. Pearlin Eliminatorit ja IC:t ovat jenkeissä satasen halvempia kuin Yamahat, joten ei ihme että niitä ostellaan.

Mulla käväsi tässä IC Flexiglide. Ihan hyvä tuntuma, mutta diggailen silti enemmän omien DFP9410:ieni tuntumasta.
Meitsi on meshissä.
moderndrummer88
30.03.2005 17:06:30

ic:t on liian yliarvostetut pedaalit, itsekkin ne ajattelin ostaa mutta sitten luin täältä noista jammun suoravedoista ja niiden perusteella päätökseni tein ja en ole tippaakaan katunu ja spedut on saanu tosi paljon kehuja kun taas rautakäärmeet - no... tiedättehän? ic:eiden suosio perustuu siihen että tama on brändi jolla on ylivoimainen markkina-asema rumpumaiilmassa, ja monellako tunnetulla rumpalilla olet jammun suoravetoja nähny? - niinpä! se että monet julkut käyttää ic:eitä vaikuttaa TODELLA paljon varsinkin nuorempien ostopäätökseen.
Tärbä-tärbä-kosh
Tama (Royal Star)
30.03.2005 17:15:59
ic:t on liian yliarvostetut pedaalit, itsekkin ne ajattelin ostaa mutta sitten luin täältä noista jammun suoravedoista ja niiden perusteella päätökseni tein ja en ole tippaakaan katunu ja spedut on saanu tosi paljon kehuja kun taas rautakäärmeet - no... tiedättehän? ic:eiden suosio perustuu siihen että tama on brändi jolla on ylivoimainen markkina-asema rumpumaiilmassa, ja monellako tunnetulla rumpalilla olet jammun suoravetoja nähny? - niinpä! se että monet julkut käyttää ic:eitä vaikuttaa TODELLA paljon varsinkin nuorempien ostopäätökseen.

sä se olet taas asiantuntija....... oletko itse testannut IC:tä?
mikä ihmeen zildjian.....?
moderndrummer88
30.03.2005 17:18:08 (muokattu 30.03.2005 17:20:32)
sä se olet taas asiantuntija....... oletko itse testannut IC:tä?
joka keskiviikko joudun soittamaan ic:llä kun reenataan nuokkarilla enkä jaksa noita omia sinne viedä! että mielipitteni perustuu täysin omiin kokemuksiin eikä muiden mielipiteisiin...
mutta kuten olen sanonut jossain jo aiemmin niin tuon tason pedaaleissa ostajan maku ratkaisee koska kaikki tuon hintatason pedaali ovat hyviä, toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä...
Tärbä-tärbä-kosh
Tama (Royal Star)
30.03.2005 17:22:20
joka keskiviikko joudun soittamaan ic:llä kun reenataan nuokkarilla enkä jaksa noita omia sinne viedä! että mielipitteni perustuu täysin omiin kokemuksiin eikä muiden mielipiteisiin...
mutta kuten olen sanonut jossain jo aiemmin niin tuon tason pedaaleissa ostajan maku ratkaisee koska kaikki tuon hintatason pedaali ovat hyviä, toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä...

noniin
mikä ihmeen zildjian.....?
Niskamies
30.03.2005 17:27:30
Mikä IC siellä nuokkarilla on? Omasta mielestäni Flexiglidet on noista parhaat.
Meitsi on meshissä.
moderndrummer88
30.03.2005 17:29:14
Mikä IC siellä nuokkarilla on? Omasta mielestäni Flexiglidet on noista parhaat.

powerglidet siellä on, haluasin kyllä päästä testamaan joskus flexejä kun kerran olen vaan hätäisesti kokeillu ja nekin oli jammun spedut musiikkimessuilla kuopiossa
Tärbä-tärbä-kosh
OzoCuter
30.03.2005 23:08:58

Eikös noihin IC:ihin saa vaihdettua flexit DC draivin tilalle? Ainakin tietääkseni DWn 5002 ja 7002 malleissa saa ketjut kohtuu helposti vaihdettua flexi draiveiksi. Miten muuten DC draivi vaikuttaa soitto tuntumaan, SC draivin sijasta? Tuleeko nopeutta lisää vai tuntuuko meno vain jämäkämmältä?
Otso-.
Clayrooster
30.03.2005 23:29:30
Riippuu vähän mitä hakee?
Nopeuteen, muuten vaan filleihin jne. kikkailuun?
Taman iiron kooprat mulla on ainakin ja ihan ok toimii vaikka kyllä axiseilla vielä nopiampaa polkisi.
muahaha.
OzoCuter
31.03.2005 21:48:40

Oon tullu siihen tulokseen että hankin DW5002TD3 tuplat, vaikka ennen onki tullu soiteltua aika jäykillä paskoilla. DWt on tunnetusti tosi keveitä, mutta onkohan vaikea sopeuttaa jalkoja jäykästä pilvilinna tyyliseen polkemiseen?

Eli ICt on sitte se toinen vaihtoehto, ku ne on ilmeisesti vähän raskaammat.

Kenelläkään kokemusta noista DWn tuplista?
Otso-.
Niskamies
31.03.2005 21:58:32
Mä olen saanut kuvan että IC:t ovat keveiden pedaalien maineessa, ja siltä ne tuntuivatkin kun Flexeillä paukuttelin.
Meitsi on meshissä.
OzoCuter
31.03.2005 23:36:40

Jaahas...no ehkä se oli se flexi? Koska mä oon taas kuullu että IC:tä arvostetaan siitä että ne on pro kamaa, ja silti niissä on kohtuu raskas mut sujuva tuntu, ku useimmiten näissä ammattilais pedaaleissa on tosi kevyt fiilis..vai oonko ihan vääräs?
Otso-.
moderndrummer88
01.04.2005 09:24:28
Mä olen saanut kuvan että IC:t ovat keveiden pedaalien maineessa, ja siltä ne tuntuivatkin kun Flexeillä paukuttelin.

no flexit voi olla mutta powerglidet on kaukana kevyestä-raskaat kuin mitkä, eikös sulla ole itelläskin yamahan dfp9410 niin voitko flexejä verrata niiden keveyteen?
Tärbä-tärbä-kosh
Bobana
01.04.2005 10:36:08
Hyviä ei olekkaan.
Olen vittuuntunu kaikkeen tähän hintapolitiikkaan siinä määrin että olen suunnitellu tekeväni itte. Kyllä. Titaanista. Hiukan on vielä raaka-aineen saatavuus auki mutta tiedusteltu on ja saatavissakin ehkä. Lentokonealumiinia taasen ei niin helposti saa pieniä eriä kuin titaania.

Suunnitelmissa on tehdä riittävän järeä olematta kuitenkaan raskas. No, emmä mikään pellepeloton ole että joutuu kuitenkin jonkin verran plagioimaan mutta kyllä muutama innovaatio taskusta löytyy joita vielä ei pedaaleissa ole vastaan tullut.
Jos saan raaka-aineet kesän kuluessa, uskoisin spedujen olevan valmiit ensi syksyn aikana.

Ja mitä hintaan tulee niin jää vuoren varmasti alle markkinahintojen. No, eihän sitä omalle työlleen voi hintaa tässä yhteydessä laskea...
ltg
01.04.2005 10:43:14
Hyviä ei olekkaan.
Olen vittuuntunu kaikkeen tähän hintapolitiikkaan siinä määrin että olen suunnitellu tekeväni itte. Kyllä. Titaanista. Hiukan on vielä raaka-aineen saatavuus auki mutta tiedusteltu on ja saatavissakin ehkä. Lentokonealumiinia taasen ei niin helposti saa pieniä eriä kuin titaania.

Suunnitelmissa on tehdä riittävän järeä olematta kuitenkaan raskas. No, emmä mikään pellepeloton ole että joutuu kuitenkin jonkin verran plagioimaan mutta kyllä muutama innovaatio taskusta löytyy joita vielä ei pedaaleissa ole vastaan tullut.
Jos saan raaka-aineet kesän kuluessa, uskoisin spedujen olevan valmiit ensi syksyn aikana.

Ja mitä hintaan tulee niin jää vuoren varmasti alle markkinahintojen. No, eihän sitä omalle työlleen voi hintaa tässä yhteydessä laskea...

Seuraillaan sitten valmistumisprosessia täällä rumpupalstalla? Suoravetoako meinasit?
Joidenkin mielestä groove saattaa jossain elämänvaiheessa olla lämmintä pissiä lahkeessa. On sanomattakin selvää, että olen eri mieltä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)