Aihe: 2 säröä päällekkäin --> Hirveä rätinä
1 2
...And Justice For All
30.03.2005 14:45:16
Mxr distortion + on tarkoitettu täydentämään valmista säröä.
Testasin, cubesta Marshall stack päälle ja Dist. + päälle.
Tulos--> armoton rätinä ja äänen kierto.
Onko apuja tommoseen miten sais hälyäänet pois?
Soundi oli sinällänsä hyvä, joten haluaisin hyödyntää sitä.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
McNulty
30.03.2005 14:48:27
Mxr distortion + on tarkoitettu täydentämään valmista säröä.
Testasin, cubesta Marshall stack päälle ja Dist. + päälle.
Tulos--> armoton rätinä ja äänen kierto.
Onko apuja tommoseen miten sais hälyäänet pois?
Soundi oli sinällänsä hyvä, joten haluaisin hyödyntää sitä.

Noisegate?

Veikkaan että Distortion + on myös erikseen käytettävä laite ja sen idea on ehkä "boostata" säröjä. Kokeileppa tiputtaa gainia hieman joko spedusta tai vahvarista... tai viakka kummastakin.
Min ja Max asetusten välille mahtuu aika paljon saundia, ja aina ei tartte vetää nupikat kaakossa :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
...And Justice For All
30.03.2005 14:51:36 (muokattu 30.03.2005 14:52:02)
Noisegate?

Veikkaan että Distortion + on myös erikseen käytettävä laite ja sen idea on ehkä "boostata" säröjä. Kokeileppa tiputtaa gainia hieman joko spedusta tai vahvarista... tai viakka kummastakin.
Min ja Max asetusten välille mahtuu aika paljon saundia, ja aina ei tartte vetää nupikat kaakossa :)

Luulisi varmaan että sahaan Whiplashia HiGain säröllä mutta;
mulla oli marshall-stackissa Angus young-soundi, säröä erittäin vähän ja dist +:sakin vaan alle puolenvälin. Silti vinkuu. :|

Edit: koko ajan kirjotusvirrheitä!
skebajaba
30.03.2005 14:56:40
ite oon saannut hyvääkin soundia aikaan kun oon laittanu laneyn nupista särökanavan suht rajulle sitten boostannut sitä jekyl & hyde spedulla mutta pedaalista oli oikeastaan vaan volat suht korkealla ja gaini todella minimissään.
OSTAN WHAMMY PEDAALIN TARJOA JOS ON TYHJÄN PANTTINA!!!
trih
30.03.2005 14:58:50
Gaini vaan pois spedusta. Onko kitarassa yksikelaiset? Nehän hurisee aikalailla kun pistää enempi buustia.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
...And Justice For All
30.03.2005 14:59:43
Gaini vaan pois spedusta. Onko kitarassa yksikelaiset? Nehän hurisee aikalailla kun pistää enempi buustia.

Perrkele on ykselaset.
Aargh, single-coileista ei oo kun harmia!
Pitää nyt säästellä humppariin/humppareihin.
McNulty
30.03.2005 15:00:44
Luulisi varmaan että sahaan Whiplashia HiGain säröllä mutta;

Eikä siinäkään mitään vikaa ole vaikka sahaiskin :) Hi-gain on hyvästä... hehe

mulla oli marshall-stackissa Angus young-soundi, säröä erittäin vähän ja dist +:sakin vaan alle puolenvälin. Silti vinkuu. :|

Omituista kyllä että pitää meteliä... mutta ehkä se on sen pedaalin, vahvistimen tai kaikkien juttujen summa. Tietysti kahdesta säröstä päällekäin aiheutuu enemmän haittaääniä, mutta itse olen huomannut että huomattavasti vähemmän tulee haittaääniä jos on kaksi säröspedua peräkkäin ja päällä, kuin että jollain erillisellä säröllä suoraan linjassa ajaa vahvarin oman särön päälle. Onko siun vahvistimessa FX Looppia? Koitahan Dist+ ajaa sinne mikäli mahdollista... tai jos se on jo FX loopissa niin ota pois ja kokeile linjaan!
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
ReBeat
30.03.2005 15:05:12

Pöh, ihania ne on. Kinmanit... EMG:t ei edes paljoa hurise.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
JOO100
30.03.2005 15:05:53
Pitää nyt säästellä humppariin/humppareihin.

Näin on asian laita. Itelläni oli kans entisessä kitarassa singlet ja eihän niillä kovin raskasta musiikkia soitella. Ero on aikamoinen!
Olen Skitsofreeninen - Ja niin olen minäkin.
...And Justice For All
30.03.2005 15:06:22
Eikä siinäkään mitään vikaa ole vaikka sahaiskin :) Hi-gain on hyvästä... hehe

Omituista kyllä että pitää meteliä... mutta ehkä se on sen pedaalin, vahvistimen tai kaikkien juttujen summa. Tietysti kahdesta säröstä päällekäin aiheutuu enemmän haittaääniä, mutta itse olen huomannut että huomattavasti vähemmän tulee haittaääniä jos on kaksi säröspedua peräkkäin ja päällä, kuin että jollain erillisellä säröllä suoraan linjassa ajaa vahvarin oman särön päälle. Onko siun vahvistimessa FX Looppia? Koitahan Dist+ ajaa sinne mikäli mahdollista... tai jos se on jo FX loopissa niin ota pois ja kokeile linjaan!

*Nyyh* eihän mulla oo semmosta efektilenkkiä, se Cubessa onkin jaska juttu.
Fortune
30.03.2005 15:14:30
*Nyyh* eihän mulla oo semmosta efektilenkkiä, se Cubessa onkin jaska juttu.

No ei säröpedaalia luuppiin kannata tunkeakaan, et häviä mitään. Etustahan sillä halutaan buustata kuitenkin.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
...And Justice For All
30.03.2005 15:17:36
Täytynee tyytyä soitteleen kerralla vaan yhdellä säröllä.
Cuben Marshall-stack on kyllä hyvä.
Kauhea polte, ostaako humppari vanhaan kitaraan vaiko vaikka epiluurin lespa jossa p90:set?
Elämä on waikeeta!
Kassu
30.03.2005 15:22:30
Kauhea polte, ostaako humppari vanhaan kitaraan vaiko vaikka epiluurin lespa jossa p90:set?

Ei P90 todellakaan ole mikään hevimikki. Yksikelainen sekin on.
...And Justice For All
30.03.2005 15:24:26
Ei P90 todellakaan ole mikään hevimikki. Yksikelainen sekin on.

Hä? Mulle on väittänyt kaikki tutut että p90 on humppari ja kunnon sellainen raskaaseen musaan!
Hoho!
Kassu
30.03.2005 15:25:54
Hä? Mulle on väittänyt kaikki tutut että p90 on humppari ja kunnon sellainen raskaaseen musaan!
Hoho!

P90 on humbuckerin kokoinen yksikelainen mikrofoni. On siinä kyllä huomattavasti yksikelaista paksumpi soundi, mutta ei se mikään humbuckersoundi ole.

Hevimikkiä jos etsit kitaraasi niin suosittelisin todella vaikkapa Seymour Duncan Hot Railsia, ei tarvitsisi edes pleksiä tehdä uutta. Viiteenkymppiin käytettynä pyörii.
Pluto
30.03.2005 15:26:26
Hoho!

Eipä ole humppari vaan ykskelainen. Mene kokeilemaan kauppaan P-90:llä varustettua kitaraa niin tiedät miltä kuulostaakin. Mutta ei todellakaan sovi raskaaseen musiikkiin. Tai no, makuja on monia....
Dillon, you son of a bitch!
McNulty
30.03.2005 15:29:10
P90 on humbuckerin kokoinen yksikelainen mikrofoni. On siinä kyllä huomattavasti yksikelaista paksumpi soundi, mutta ei se mikään humbuckersoundi ole.

Ei ole edes hummerin kokoinen... sellanen minihummerin kokoinen ehkä. Joskus joku leikkisästi sanoi että P90 on 1,5kelainen mikki =) Eli siis osuu saundiltaan hummerin ja singlecoilin välimaastoon

Hevimikkiä jos etsit kitaraasi niin suosittelisin todella vaikkapa Seymour Duncan Hot Railsia, ei tarvitsisi edes pleksiä tehdä uutta. Viiteenkymppiin käytettynä pyörii.

Tuo on hyvä idea singlecoil skittaan... meinaan voi olla ettei pleksin alla ole edes routingia humbuckerille... joten parhaimmassa tapauksessa menee puutöiksi. Nuo singlecoil-sized humbuckerit on varsin päteviä. Jopa itse Dave Murray suosii niitä :)
...And Justice For All
30.03.2005 15:31:35
Tuo on hyvä idea singlecoil skittaan... meinaan voi olla ettei pleksin alla ole edes routingia humbuckerille... joten parhaimmassa tapauksessa menee puutöiksi. Nuo singlecoil-sized humbuckerit on varsin päteviä. Jopa itse Dave Murray suosii niitä :)

Jummi! Murraykin!
Tottahan ne nyt menee hankintaan! :)
no, oikeesti aion ostaa tommosen/tommoset kerta kaikki noita suosittelee.
Single-coil kaulamikki soundi on munsta hyvä sooloille joten loogisesti:
tallaan humppari, kaulaan norm. ykskelanen.
aniks
30.03.2005 15:40:02

Ja Janick Gers
I can't stand rap....people who can't sing do rap....you can sing rebellion as well as talk it....Hitler would have been in a rap band... -- John Entwistle MTV Week In Rock 1989
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)