Aihe: Korvaako takuu?
1 2 3 4 5
Niskamies
28.03.2005 21:42:59
Melko heikko ja tunteella paahdettu esitys. Ottako päähän enemmän se, että minulla on paremmat vehkeet ja enemmän niitä? Vaiko se, että itse pitää vetää nillä Staggeilla?

Minä en osta mitään hintalapun ohjaamana. Ihan sama, mitä maksaa. Halpakin käy, jos on hyvä. Stagg on halpa. Ei hyvä. Tosin moni kalliimpi on Staggia huonompi.

Sua vaan mahtaa vituttaa kun sä tuut testaamaan ja huomaat että mun Staggit kuulostaa paremmilta kun sun Zildjian yms., ja huomaat myös ettei ne Sonoritkaan ole niin hyvät kun pääset testaamaan kunnon Yamahoita. Sua mahtaa myös vituttaa kun sun mielestä Remot on paremmat kuin Aquarianit, ja sä et muuta sun mielipidettä vaikka kuinka haluaisit, koska se on sun mielipide ja sen muuttaminen tekisi susta tyhmän.

Ja kuinka pitkäkestoisia ja moneen symbaaliin kohdistuneita sun Staggtestit ovat? Kyllä mäkin voin haukkua sun Sonorit, kun mä testasin Fasulla sonoreita, ja kaikki Yamahat kuulostivat paremmilta.

Mua ottaa päähän että sä puhut paskaa asiosta mitä sä et oikeasti tiedä. Mä en nyt sano että mä tietäisin, vaan että sä et. Theres nothing wrong with being a totall ass, it just is, näin Weckliä siteeraten.

Saat sano noin niinkun sanot heti sen jälkeen kun tulet meiän treenikselle sun Zildjianien ja Sabianien ja muiden kanssa, ja mä pistän sut sokkotestiin mun Staggien kanssa, ja sä valkkaat sun omat symbaalit ja toteat mun symbaalit paskoiksi.

Ja kuten DimensionZ sanoin mun musakamoista, kyllä mä ostaisin ns. "laatumerkkejä" jos mä haluaisin, muttakun mä ostan ne mitkä mun korvat valkkaa.
Meitsi on meshissä.
Remo
28.03.2005 21:49:55
Ei siitä tartte ottaa hernettän nenään jos joku on erimieltä kuin itse. Ja vaikka kuinka olis rahaa niin ei sitä silti tartte mainostaa ja että mun kamat on parhaat jokainen tykkää omasta ja saa antaa tykätä. Ja keskustelussa pitää voida antaa omia mielipiteitä eikä niitä tartte tosissaan ottaa.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
hollmi-5
28.03.2005 23:12:22
Vai on Niskis käynyt oikein Fasulla Sonoreita testailemassa. Siellä ei ole koskaan ollut myynnissä yhtään Designer settiä ja silloin, kun Hilite oli myynnissä, niitä markkinoitiin ihan muualla. Minä kävin myös siellä Fasulla niitä Yamahoita testailemassa. Ei johtanut ostopäätökseen.

Mielestäni Niskiksen kiroilu ja Staggien ylistys ei ole kovin rakentavaa. Huumorikin on aika kateissa. Piloillani kehotin hautaamaan Staggit kukkapenkkiin. Jos vaikka se soundi hiukan syvenisi keinotekoisesti ikääntymistä nopeuttamalla :-) Sitten hiukan lisää provosointia siitä, kun epäilin Niskiksen olevan vain kateellinen minulle, niin sehän kiehti jo yli. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Niskis on basisti? Olisiko sillä jotakin tekemistä reaktioiden kanssa?

Ai niin. Onhan minulla satsi Sabianin Paragoneja ja Paisten Signaturea (siitä ekasta allosta 90-luvulta). Kyllä nekin Staggeille heittelee kurat silmille. Muistetaanpa nyt, että Staggit ovat kuitenkin halpiksia, eivätkä vielä pro-kategoriaa soundeiltansakaan. Tuossa paikallisessa musaliikkessä on hyvä valikoima noita Staggeja. Ei ole lähtenyt kotiin tai kämpille yhtään. Ilmeisesti muuaalla myydään niitä hyväsoundisia ja meille eksyy huonommat :-)
Mika Hollström
Niskamies
29.03.2005 07:45:40
No, niin saattaa olla. Mutta ei siinä mitään, tuli vähän väsyneenä ylireagoitua. Mutta etköhän säkin jos joku päättäisi sun Paragonit tai Signaturet lytätä ilman järkeviä perusteluita.

Fasulla oli S-Class Pro, no ei hirveän paljoa vakuuttaneet muihin setteihin verrattuna. Mutta kukin taaplaa tavallaan.

Ja kyllä, olen itse basisti, mutta diggailen rumpukaman haalimisisesta. Ja mähän ostan kaiken sillä mentaliteetillä että ostan sitä mikä kuulostaa parhaalta omaan korvaan, ja sillä perusteella olen Staggit ostanut. Ja muutaman Zildjianin. Ja kyllä niitä muitakin merkkejä tulee ajanmittaan, enmä niitä Staggeja osta pelkästään. Muilla(kin) merkeillä on helmiä.
Meitsi on meshissä.
hollmi-5
29.03.2005 20:27:08 (muokattu 30.03.2005 09:40:51)
Siinä olet kyllä oikeassa, että korvien välissä oleva asenne vaikuttaa myös soundiin. Jos on päättänyt, että Stagg kuulostaa paremmalta, kuin joku Zildjian, niin silloinhan se on juuri näin. Ja tietenkin päinvastoin.

Mulla on sitä vikaa, että harrastus on jatkunut jo hyvin pitkään ja asenteet ovat ehtineet muodostua oman teini-ikäni legendaaristen ja silloin saavuttamattomista tuntuvien brandien perään. Sonorit maksoivat yksiön verran. Ludwigin kuvastoa kuolasin, kuin Anttilan alusvaatesivuja. Meinleja kiillottaessa toivoin joskus omistavani Paisten symbaalin.

Ostan rumpukamoja välillä yli varojenikin. Varsinkin ennen... En ajattele huomista. Toisaalta rahat ovat noissa hyvissä vehkeissä hyvin turvassa. Mistään ei vain oikein raaski luopua.
Mika Hollström
Aegis
29.03.2005 20:36:45
Aiheeseen takaisin taas. Kävi nimittäin niin, että korvaukseksi tullut yläpelti hajosi. Reunasta irtosi Kokonainen Palanen! Siinä reunassa oli sellainen ohuempi kohta. Ei ollut haitannut jo jonkin aikaa omistetun krässin kanssa, mutta tämä lävähti toisella soittokerralla... Voihan helvatti. Mitähän sanovat kun tuon taas pellin uudestaan näytille? Varmaan eivät korvaa kun on reunasta paskana... p*rse.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Remo
29.03.2005 21:23:06
Voiko tähän muuta sanoa kun stagg. ;D Ei ne silti taida sieltä parhaasta päästä keston kanssa olla. :D
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
anzelmosm
30.03.2005 08:41:21

Siinä olet kyllä oikeassa, että korvien välissä oleva asenne vaikuttaa myös soundiin.

Tuo on kyllä niiiiiin totta.
http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/ lollotusta [14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä || Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna
Woodoo
30.03.2005 09:49:20 (muokattu 30.03.2005 09:52:01)
Aika hauskaksi luettavaksi meni juttu tokan sivun puolessa välissä...
Mutta miten on käynyt toisen haikan kanssa? Itsellä meni Zildjanin cxt titaniumin rässi rikki. Reunaan tuli halkeama reunasta kuvun suuntaan, mutta väitän kyllä että vika ei ollut soitossa. Soitan ohuilla puukapuloilla ja aika hissukseen. Tehtaalla luvattiin että saan takuusta uuden, ei vain ole vielä toimitettu minulle sitä peltiä. Zildjaneille kyllä luvataankin vuoden takuu... Mutta taidan kyllä pysytellä Staqqeista erossa.
Työpäivän pelastus -muusikoiden.net-
Animosity
30.03.2005 10:03:39

Kaikkein paras vaihtoehto on ettiä musaliike joka myöntää pelleille(ainakin osalle) takuun liikkeen puolesta, ettei tarvitse ruveta sähläämään näitten maahantuojien kanssa.
Itellä lahosi tossa ennen joulua Sabianin AAX-plosion crash, jonka olin ostanu Turun Soitin Laineelta.Takuusta tuli uusi virheetön pelti ilman mitään mutinoita.
Soitin Laine muistaakseni myöntää vuoden takuun kaikille Sabianin ja Wuhanin pelleille...
moderndrummer88
30.03.2005 12:21:22
Siinä olet kyllä oikeassa, että korvien välissä oleva asenne vaikuttaa myös soundiin. Jos on päättänyt, että Stagg kuulostaa paremmalta, kuin joku Zildjian, niin silloinhan se on juuri näin. Ja tietenkin päinvastoin.

Mulla on sitä vikaa, että harrastus on jatkunut jo hyvin pitkään ja asenteet ovat ehtineet muodostua oman teini-ikäni legendaaristen ja silloin saavuttamattomista tuntuvien brandien perään. Sonorit maksoivat yksiön verran. Ludwigin kuvastoa kuolasin, kuin Anttilan alusvaatesivuja. Meinleja kiillottaessa toivoin joskus omistavani Paisten symbaalin.

Ostan rumpukamoja välillä yli varojenikin. Varsinkin ennen... En ajattele huomista. Toisaalta rahat ovat noissa hyvissä vehkeissä hyvin turvassa. Mistään ei vain oikein raaski luopua.

kyllä zildjianini paremmilta kuulostavat kuin stagin krässi mikä mulla on , tosin splässit on ihan yhtä hyvää tasoa kuin zildjianit yms. suurin osa näilläkin sivuilla asioivista ihmisistä on opiskelijoita joilla ei ole rahaa ostaa zildjianeita joiden hinnalla saa jo viidet stagin pellit, mieluummin minä zildjianeja ostaisin mutta se vain on kylmä totuus että rahaa ei ole moiseen, eri asia jos on hyväpalkkainen kokopäivätyö, mutta jos ei ole rahaa huippuplteihin niin eikö kuitenkin kannata valita stagit kuin vaikka zildjianin zbt:t tai paisteen 302:set samaa, hintaluokkaa, tai oikeastaan stagit hieman halvempia?
Tärbä-tärbä-kosh
ltg
30.03.2005 13:27:40
Itselläni on oma Staggin 14" med-thin exotic crash kestänyt vallan mainiosti jo vuoden verran aktiivista soittoa. Välillä tulee kovaakin hakkattua, kun sille päälle sattuu, eikä vikoja ole ilmennyt. Nähtävästi joukossa on kuitenkin mukana noita helposti halkeavia peltejä.
Groove saattaa jossain elämänvaiheessa olla lämmintä pissiä lahkeessa.
ddrum54
30.03.2005 14:55:11
Jos on päättänyt, että Stagg kuulostaa paremmalta, kuin joku Zildjian, niin silloinhan se on juuri näin. Ja tietenkin päinvastoin.

Mulla on kertynyt viime aikoina Staggeja aika valikoima. Mutta ei siitä syystä, että Stagg kuulostaisi paremmalta, vaan siksi, että Stagg kuulostaa erilaiselta.

Zildjian on loistava merkki. Mulla on niitä ollut ja on vieläkin. Merkki takaa laadun. Staggin laatua voisi kutsua vaihtelevan monipuoliseksi. Penkomalla Staggeistakin löytyy helmiä.

Mulla on sitä vikaa, että harrastus on jatkunut jo hyvin pitkään ja asenteet ovat ehtineet muodostua oman teini-ikäni legendaaristen ja silloin saavuttamattomista tuntuvien brandien perään.

Tuttu juttu tämäkin. Aikoinaan teinipoikana 60 - luvulla kierreltiin musakauppoja muna pystyssä ja kuola valuen. Mulla kävi vaan sillätavalla, että unelma olisi ehkä ollut parempi jäädä unelmaksi. Paiste oli yksi unelma, niitä on ollut ja mennyt. Unelma toteutui, mutta olikin pettymys. Ei vaan ollut mun juttu.

Joopajoo... heh. Mulla kävi noiden kamojen kanssa vähän ohraisesti. Pojan pienessä huoneessa oli kaksi settiä soittokunnossa ja olohuoneessa yksi ja treenikämpällä yksi. Rouvan pikkumaisuuden takia alkoi sitten kaupankäynti. Se on ihan totta, että rahat on turvassa hyvissä vehkeissä ( ei mulla NIIN hyviä vehkeitä ollut, kuin sulla Mika, mutta enivei ). Yhtäkään rumpusettiä ei ole tarvinnut myydä tappiolla.

Staggeista vielä: mä olen ihastunut niiden soundin erilaisuuteen - tietty "roskaisuus" viehättää tänään. Huomisesta ei ole takeita. Mulla ovat kestäneet hyvin, ei mitään vikoja. Tutkikaa ne pellit ostohetkellä tarkasti. Hylätkää vähänkään epäilyttävät. Pistäkää myyjä kantamaan vaikka koko sortimentti testaukseen. Uhratkaa aikaa kokeiluun, siellä on todellisia helmiä, ne vaan odottaa löytäjää.

2`n 4
hollmi-5
30.03.2005 17:11:48
Paisten kanssa kävi juuri niin, että saavuttamaton unelma johti siihen, että pelkästään Paiste kelpasi. Sitten, kun en millään löytänyt Paisten pelleistä sopivaa komppipeltiä, piti aloittaa Zildjianien koluaminen. Se avasi ja avarsi näkemystä. Nyt on nuo Sabianit tutkinnassa (haitsut, ride ja crashi hommattuna). Kyllä iso Z tuntuu tällä hetkellä olevan se oikea. Aina kuitenkin jaksaa naurattaa se niiden slogan: Genuine Turkish cymbals made in U.S.A.
Mika Hollström
Niskamies
30.03.2005 17:20:58
Aina kuitenkin jaksaa naurattaa se niiden slogan: Genuine Turkish cymbals made in U.S.A.

Aika mielenkiintoinen slogan toi on:) Itse taas tutustuin Zildjianiin nyt syvemmin kun Staggilta ei löytynyt sopivaa haikkaa. Amerikan mantereelta tuli sunnuntaina 13" Avedis Mastersound hi-hat ja heräteostoksena 10" Avedis extra thin splash. Kivasti noi soivat ja ovat hyvä lisä stagg-settiin.
Meitsi on meshissä.
moderndrummer88
30.03.2005 17:40:52
Aika mielenkiintoinen slogan toi on:) Itse taas tutustuin Zildjianiin nyt syvemmin kun Staggilta ei löytynyt sopivaa haikkaa. Amerikan mantereelta tuli sunnuntaina 13" Avedis Mastersound hi-hat ja heräteostoksena 10" Avedis extra thin splash. Kivasti noi soivat ja ovat hyvä lisä stagg-settiin.

mistä ostit, paljonko säästit vaikka thomaniin verrattuna, paljonko postit? kiinostais itseäkin tuo jenkeistä tilaaminen niin ois hyvä jos jollain ois kokemuksia,...
Tärbä-tärbä-kosh
Niskamies
30.03.2005 17:43:53
mistä ostit, paljonko säästit vaikka thomaniin verrattuna, paljonko postit? kiinostais itseäkin tuo jenkeistä tilaaminen niin ois hyvä jos jollain ois kokemuksia,...

Porukat kävi siellä, niin tilasin niiden luokse, jolloin postimaksuja ja tulleja ei ollut. Noi haikat makso 210 dollaria ja splash 90.
Meitsi on meshissä.
moderndrummer88
30.03.2005 17:47:52
jaa jaa....
Tärbä-tärbä-kosh
Aegis
30.03.2005 18:48:31
Aika hauskaksi luettavaksi meni juttu tokan sivun puolessa välissä...
Mutta miten on käynyt toisen haikan kanssa? Itsellä meni Zildjanin cxt titaniumin rässi rikki. Reunaan tuli halkeama reunasta kuvun suuntaan, mutta väitän kyllä että vika ei ollut soitossa. Soitan ohuilla puukapuloilla ja aika hissukseen. Tehtaalla luvattiin että saan takuusta uuden, ei vain ole vielä toimitettu minulle sitä peltiä. Zildjaneille kyllä luvataankin vuoden takuu... Mutta taidan kyllä pysytellä Staqqeista erossa.

Niin, tuossahan tosiaan jo kirjoitin kun uudesta yläpellistä irtosi pala reunasta... Onhan minulla tietysti vielä se alapelti jäljellä, senhän voisin heittää nykyisen alapellin tilalle ja laittaa vanhan alapellin päälle. Voi olla että sitten kestäisi, heh. Silti kyllä koitan saada vaihdettua tuon minkä lähettivät tilalle. Kyllä saa säätää.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)