Aihe: Squier vai mehikon Fender ?
1
geeta shredda
30.03.2003 01:10:22
Eli kuten otsikko kertoo, vertailu Squiereista ja Fender mex stratoista. Tarkoitan nyt suht uusia keppejä, eli 90-03.
Kummat on parempia ? Millainen on 300 E Squiereiden laatu ?
geeta shredda
30.03.2003 01:16:57
niin, ja eniten kiinnostaa vireen pitävyys, soundi ja kestävyys, soittotuntuma on totuttelukysymys (tiettyyn pisteeseen asti)
LaXu
30.03.2003 02:14:11
Omien kokemusteni perusteella suosittelisin Mexicon Fenkkua. Tosin on mahdollista, että käsiini on osunut vain kaikkein kamalimmat Squierit.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
HS
30.03.2003 10:24:41 (muokattu 30.03.2003 10:25:56)
Eli kuten otsikko kertoo, vertailu Squiereista ja Fender mex stratoista. Tarkoitan nyt suht uusia keppejä, eli 90-03.
Kummat on parempia ? Millainen on 300 E Squiereiden laatu ?

Terve
Omistan Squierin (ei tuo 300€:n keppi), joten suosittelen ehdottomasti Mehikon Fenderiä :)
Tuossa jokin aikaa sitten soittelin kaupassa tunnin verran Mexicon Stratoa ja piti oikein taistella etten olisi lähtenyt pankkiautomaatille. Hemmetin hyvä kitara ja soundi-puoli oikein hyvä perinteinen strato. Kaikin puolin pätevä kitara.

Bändimme toisella kitaristilla (terveisiä JPR:lle :) on kakkos (kolmos:) kitarana tuo 300€:n Squier Tele ja onhan se ihan ok, mutta häviää kyllä esim. viimeistelyltään selvästi tuolle Mexicon Stratolle. Pikkuvikaakin on ilmennyt; jakki reistailee, samoin potikat, eikä virekään (kovakätinen kun välillä on:) oikein aina pidä. Tosin tuolla Stratolla oli hintaakin muistaakseni parisataa euroa enemmän, mutta jos itse olisin nyt valitsemassa, ottaisin ehdottomasti Mexicon Straton.
Pitää kuitenkin muistaa, että kitarat ovat aina yksilöitä ja huomattavia eroja saattaa esiintyä saman mallin "sisälläkin".
Vanhemmat Squierit ovat sitten oma lukunsa. Sieltä löytyy todellisia helmiä.
Paremman termin puutteessa minut on leimattu seksisymboliksi. Se on imartelevaa ja niin pitäisi käydä jokaiselle kaljulle ylipainoiselle kaverille. - Dennis Franz
askomiko
30.03.2003 11:23:34
Mexicon strato. Se o skitara oikealla meiningillä. Vertaa vaikka kaulaa Squierin vastaavaan.

Rok.
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
Skebaaja
30.03.2003 12:24:34
Mexikolainen vaan, jos budjetti antaa myötä. Mulla on semmonen ja on aivan ehaana.
Paranoid
30.03.2003 12:40:14 (muokattu 30.03.2003 12:40:25)
Kyllä se mexikolainen olla pitää, vaikka itse en juuri sellaista omistakkaan niin kumminkin sen pohjalta tehdyn, ja siinä on kyllä laatukitara.(kts. oma kuva)
Homma hanskassa, hanska hukassa :P Helvetti on täälläpäin --> http://www.kalamuki.net/muusikkovihaamo/
tulus
30.03.2003 12:52:00
Mexicolainen tiätysti!
Korjatkaa jos olen väärässä.
_Petri_
30.03.2003 18:47:43

Molemmissa on varmasti hyviä ja huonoja yksilöitä. Testaa. Olen nähnyt Mehikofenkkuja, jotka ovat omaan 300 euron Squieriini (pakko mainostaa, ProTone-series) verraten aivan törkeitä viimeistelyltään ja tuntumaltaan. Toisaalta olen nähnyt myös aika saatanan paskoja Squiereita. Omasta kokemuksesta voin suositella ProTone-sarjan Squiereita, joissa on oikeat puut, hyvä viimeistely ja jopa ihan mukiinmenevät mikit. Affinityt kiertäisin kaukaa.

Vielä kerran se tärkein sääntö: Testaa ensin. Noin halvoissa yksilöiden väliset erot ovat ihan muuta luokkaa kuin kalliimmissa.
Kore
31.03.2003 07:40:55
Tänään alkaa duuni, ja se jatkuu heinäkuulle asti täysipäiväisenä. Gas. (Oletan, että ymmärrätte tämän perusteella mitä on mielessä ;)

Mikä on uuden meksikaaninfenkun hintaluokka? Entäpä käytetyn? Minkä ikäistä käytettyä kannattaisi katsella?
Follow your instinct - it usually takes you home...
Tortex
31.03.2003 08:57:33

No mulla on semmonen 50's meksiko strato ja mun mielestä se on hyvä ja on muutkin kehunu, paitti jokku hewarit. On ollut semmonen Squieriki mutta en kyllä semmosta suosittele, menee vaan soittohalut turhaan...
Niinpä niin, joopa joo...
geeta shredda
31.03.2003 15:22:47
Tänään alkaa duuni, ja se jatkuu heinäkuulle asti täysipäiväisenä. Gas. (Oletan, että ymmärrätte tämän perusteella mitä on mielessä ;)

Mikä on uuden meksikaaninfenkun hintaluokka? Entäpä käytetyn? Minkä ikäistä käytettyä kannattaisi katsella?

422 e lähtee halvimmat Thomannilta
Keppi
31.03.2003 15:33:27
Jos ett huomaa näiden kitaroiden välillä mitään eroa sokkotestissä, niin osta silloin halvempi...eli tässä tapauksessa kai Squier?!
Juuup!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)