Aihe: Tehtiin biisi
1 2 3
markkuliini
29.03.2005 20:03:14

tai sitten annettiin mielipide.
Miksi sanoa positiivinen mielipide, jos sellaista ei ole?
Tuokin taas turhaa leimausta.

Mielipiteistä tuli tällainen sanonta mieleen. Opinions are like assholes. Everybody's got one.
Meinaan vain että harva tuossa osasi antaa rakentavaa kritiikkiä, suurin osa vain mollasi. Se kun ei oikein auta ketään... Saman asian voi sanoa monella tapaa. Esim. Aivan hirveätä kakka - Vielä kaukana timantista. Arvaa kumpi on kannustavampi ja harmittaa vähemmän?
www.vasamayhtye.com
Blitz
29.03.2005 20:03:41
Tyyliin?

Niinno, tuo kyseinen kipale oli taas sellaista genreä, etten tiennyt sopisiko tuohon ennemmin perusbiitti,

Lisäksi, miten määritetään "hyvin tuplilla"?
-Nopeasti ja tahdissa.

tahdissa pysyttiin juu, muttei nopeudessa.

Niin siis maailman parhaat rumpalithan soittaa joka biisiin kahdella basarilla 32-osia...
"hevi on paskinta rässi on parasta"
ToMi88
29.03.2005 20:04:40

Lisäksi, miten määritetään "hyvin tuplilla"?
-Nopeasti ja tahdissa.

tahdissa pysyttiin juu, muttei nopeudessa.

Ei niissä tuplissa minusta kyllä mitään vikaa ollut. Ja musiikkia ei pidä ottaa liian vakavasti. Hauskaahan sen olla pitää..
Ehkä ois vielä vähän treenattavaa, mutta hyvältä alku ainakin näyttää, jos huomioidaan, että biisi tehtiin puoleentuntiin..
ddrum54
29.03.2005 20:05:35
Mä olen aina ollut sitä mieltä, että live - taltioinneissa ei välttämättä sitä klikkiä tarvita. Nyt voisi sanoa - olen nähnyt valon.

Suosittelen rumpalille metronomiin tutustumista ja siihen ystävystymistä. Harjoittele hitaalla tempolla ja hae varmuutta sitä kautta. Nyt biisi menee koko ajan karkuun. Samalla harjoitusmetodilla myös jalkojen dynamiikan "pumppaus" korjaantuu.

Näin alkuun teidän, koko bändin, kannattaisi harjoitella helpoilla perusbiiseillä. Ihan sitä paljon parjattua kakkosnelosta. Sitä kautta tulee yhteissoittoon varmuutta. Perusasiat tukevalle pohjalle ja paljon harjoittelua, kyllä se sitten lentoon nousee. Malttia. : )
2`n 4
ToMi88
29.03.2005 20:06:43

Mielipiteistä tuli tällainen sanonta mieleen. Opinions are like assholes. Everybody's got one.
Meinaan vain että harva tuossa osasi antaa rakentavaa kritiikkiä, suurin osa vain mollasi. Se kun ei oikein auta ketään... Saman asian voi sanoa monella tapaa. Esim. Aivan hirveätä kakka - Vielä kaukana timantista. Arvaa kumpi on kannustavampi ja harmittaa vähemmän?

Hyvä Markkuliini! saat plussan!
gh n
29.03.2005 20:53:06
En ole ikinä oikein kauheasti pitäny örinästä, joten ei oikein musiikillisesti kolahtanut.. Mutta jos joku on tehnyt biisin niin saa siitä sentään pointsin, eikä jää vaan miettiin ett kyllä mää osaisin paremmin tehdä..

En määkään sitä kyllä ihan kokonaan kuunnellut mutta mutta.. Sanotaan nyt se kaukana timantista :)
TAMAS
29.03.2005 21:40:52
En ole ikinä oikein kauheasti pitäny örinästä, joten ei oikein musiikillisesti kolahtanut.. Mutta jos joku on tehnyt biisin niin saa siitä sentään pointsin, eikä jää vaan miettiin ett kyllä mää osaisin paremmin tehdä..

En määkään sitä kyllä ihan kokonaan kuunnellut mutta mutta.. Sanotaan nyt se kaukana timantista :)

olen samaa mieltä kanssasi. en pidä orinästä tai muutenkaan musikista jossa niin sanotusti lyödään x asennossa päätä seinään. siinäpä se sitten onkin.
niinpähän kun se on
Terok
29.03.2005 22:15:05

Soittohan kulki ihan hyvin, rumpalointi kuulosti suht rennolta eikä yritetty liikoja. Biisihän nyt oli aika perinteinen mutta on sitä paljon paljon huonompiakin kuultu 15v hevibändeiltä :)
mr_b
29.03.2005 22:28:18 (muokattu 29.03.2005 22:28:31)

Minä en ymmärrä tästä genrestä mitään, mutta mnet-kokemukseeni perustuen odotin kyllä jotain paljon pahempaa. Tuohan oli ihan aito kappale, jossa oli järkevähköjä osia ja soittokaan ei särähtänyt korvaan. Ei mitenkään paha.

Rumpusoundit nyt olivat ehkä huonoimmat koskaan kuulemani, pahvilaatikoita ja kattilankansia...
The man-machine, semi-human being.
AP
30.03.2005 09:07:18
Tuossa on mr b:lla jo ihan hyvän kritiikin alkua: on eritelty mikä oli ehkä ihan hyvää ja mikä taas ei. Heti antaa paremmat lähtökohdat arvostelun kohteelle, kun saa tietää että edes joku osa-alue on mallillaan -- tietää sitten pistää enemmän ruutia niihin, mitkä eivät ole. Näin.

Itse en ole saattanut vielä ko. biisiä kuunnella; lainasivat tästä työkoneelta kaiuttimet naapurihuoneeseen jotain hommaa varten. Prkl.
K100 #7 Ärlä #011
swallow
30.03.2005 09:59:05
Niin siis maailman parhaat rumpalithan soittaa joka biisiin kahdella basarilla 32-osia...

Oletko ny tosissas???
vai olenko mä ihan uuno?
F.T.W
Hey Angelfuck We are 138!
moderndrummer88
30.03.2005 10:35:51
Onpa musiikki vakava asia. Sillä ei saa leikkiä.
Tuskin tuota biisiä nyt ihan vakavissaan on tehty.
Ja eipä nyt aleta sentään pelleksi nimeämään.

kyllä minäkin kaikkea pelleilyä olen harrastanu mutta ei nyt sentään nettiin, tai varsinkaan mikseriin ole sitä käyny laittamassa. niin ja jos joku tekee pellemäisiä tempppuja niin eikö se ole pelle?!?!? hahah
Tärbä-tärbä-kosh
mr_b
30.03.2005 11:45:10

kyllä minäkin kaikkea pelleilyä olen harrastanu

Minua huvittaa se etten ilmeisesti todellakaan erota ns. pelleilynä tehtyä metallia ja vakavasti tehtyä metallia toisistaan...
The man-machine, semi-human being.
moderndrummer88
30.03.2005 12:09:55 (muokattu 30.03.2005 12:10:59)
Minua huvittaa se etten ilmeisesti todellakaan erota ns. pelleilynä tehtyä metallia ja vakavasti tehtyä metallia toisistaan...

niin, no ei noista välttämättä erotakkaan, mainittakoon juuri nämä 12-14 vuotiaden dimmu borgir coverbändit, suurta hupia katsella vaikka soittavatkin tosissaan ja tarvitseeko sitä ain metallia pelleillä onnistuu muillakin musatyyleillä
Tärbä-tärbä-kosh
Alpha
30.03.2005 12:17:32
Nykyään tänne tulevat(myös mikserissä olevat) biisit on hyvinkin suureksi osaksi metallia. Odotan, että milloin nämä 15v jampat tuovat näytille jonkin tanssibiisin/iskelmän...

Wantedissakin lähes kaikki etsii rumpalia soittamaan metallia.
drummer88
30.03.2005 12:38:25
nämä kommentit taas on sitä rakentavaa arvostelua joka liittyy aiheeseen täysin. tässäkin se huomattiin.
krapula on yliarvostettua
miän vain
30.03.2005 13:23:00

Kuuntelin.

Kuten sanottu, soundi oli hirveä. Eikä se johtunut pelkästään äänityksestä ja miksauksesta. Virvelin huono vire tulee läpi tuollakin tekniikalla. Mattoa ja alakalvoa kireämmälle, yläkalvoakin ehkä. Dempit pois tomeista ja vireeseen.

Rummunsoitto oli aika kamalaa. Hirveä kiire ja huiske, ei tarkkuutta eikä rentoutta. Jalat toimivat aika kivasti, mutta kädet eivät menneet samaan tahtiin. Välillä tuntui, että jalat olivat kuin puolitoista kertaa nopeammalla tempolla, kädet sitten ikäänkuin kiersivät siinä ympyrää, olivat aina välillä kohdallaan, sitten taas edellä ja kohta jäljessä. Mokia kuului muutenkin, tempo ei pitänyt ja osien vaihdoskohdissa oli luvattoman paljon heittoa.

Tuntuu, että on keskitytty tuplanpoljentaan ja jätetty muut osa-alueet vähemmälle - liian vähälle. Kompin pitää pysyä kasassa, mutta myös kulkea. Kompista pitää pystyä siirtymään toiseen komppiin sujuvasti. Filleissä syke ei saa katketa eikä mopo karata. Kaikissa näissä parannettavaa.

Metronomi. Treenausta myös hitaasti. Tuplakohdissa keskityttävä enemmän käsiin, niihin pitää saada varmuutta. Fillit tarkemmiksi. Volymit kohdilleen - nopeassa tuplakompissa basarit tulivat huomattavasti lujempaa kuin perusbiitissä.

Bändin yhteissoittoa on hiottava, joku yksinkertainen ja vähän hitaampi biisi treenattavaksi. Vedätte sitä tosissaan ja asenteella niin kauan, että se alkaa kulkea. Vaikka pelkkää peruskomppia ja kolmea sointua. Sitten ku löydätte sen magian jolla jopa tylsä länkytys kulkee kuin pikajuna, siirrytte vaikka tähän biisiin ja etsitte saman. Kyllä se sieltä löytyy, kun tietää mitä etsii.

Oliko tuo nyt sellainen rakentava kritiikki? "Oli huono/hyvä, koska - - -"
Been banging my head against the wall for so long - think I might have knocked something loose
Monochromatic - bändi
semisuper.tk - rumpusivut
miccomalliton
30.03.2005 16:34:10
kyllä minäkin kaikkea pelleilyä olen harrastanu mutta ei nyt sentään nettiin, tai varsinkaan mikseriin ole sitä käyny laittamassa. niin ja jos joku tekee pellemäisiä tempppuja niin eikö se ole pelle?!?!? hahah

No, ollaan eri mieltä.
"Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150 kalamies#24 >-)))>
Pacifig
30.03.2005 16:56:09

Anteeks vaan mutta ihan hirveetä kuraa...
Särkee, hirveet soundit, tasot persiillään.
Laittaiskohan kamat myyntiin...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)