Aihe: Sooloprojekti : Metsään makaamaan
1
Demostudio
29.03.2005 02:27:30
Bändin nimi: Sooloprojekti
Kappaleen nimi: Metsään makaamaan

URL: http://koti.mbnet.fi/henrinis/Soolo … ti%20-%20Mets%e4%e4n%20makamaan.mp3 (Mp3)

Neljähenkisen erittäin alkutekijöissä olevan yhtyeen ensimmäinen äänite. Rumpalilla ei ole omia rumpuja, basistilla ei omaa bassoa, toisen kitaristin pääsoitin on basso ja toinen kitaristi taas ei soita tällä äänitteellä, koska oli kipeä nauhoitusajankohtana.

Kiireen takia ei pieniä virheitä lädetty korjaamaan, eikä miksaukseenkaan ole hirmuisia määriä aikaa käytetty. Itse asiassa bassot on vedetty yhdellä otolla sisään, eikä minkään muunkaan soittimen saati laulun purkittamiseen käytetty kovinkaan montaa kertaa.

Kaikista näistä selittelyistä huolimatta olemme kuitenkin sitä mieltä, että kappaleesta saa tarpeeksi selvää, eikä soittovirheet/miksausmoat/muut häiriötekijät ole niin valtavia, että ne veisivät kuuntelunautinnon aivan täydellisesti.

Ehkä on syytä vielä mainita, että yhtyeen basisti, eli minä, olen oikeasti rumpali, enkä ole koskaan aikaisemmin nauhoittanut bassonsoittoa. Rumpalimme Tuomo ei taas ole nauhoittanut mitään instrumenttia koskaan aiemmin. Laulaja/kitaristimme Juha taas on nauhoittanut, mutta enimmäkseen bassoa ja viime laulun nauhoituskerrasta on vierähtänyt jo yli vuosi.

Mutta kuunnelkaa nyt ihmeessä ja kertokaa niin mielipiteenne kuin parannusehdotuksennekin. Kyllä me ainakin tästä biisistä tykätään.
Tapani L
29.03.2005 02:33:51
Koska tämän kappaleen olemassaoloa ei ole vielä tarpeeksi selitetty, jatkan tätä urakkaa.

Kappale on suomenkielistä rockia, jossa on tietyllä tavalla omaperäiset sanoitukset eikä välttämättä aivan tavallisin sovitusratkaisu. Sen verran simppeliä tämä kuitenkin taitaa olla, että progen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Kappaleen vahvuudet ovat (soittajien rautaisen ammattitaidon lisäksi) sen melodisuus ja päähän jäävä kertosäe.

Kotisivuja ei vielä ole, mutta todennäköisesti sellaisetkin jossain vaiheessa tulevat. Kiitos jo näin ennakkoon kaikille tuleville arviojille!
TOISTAISEKSI NIMETÖN Uusi avatar, uusi omakuva - sama idiootti!
Snowblind
29.03.2005 16:05:34

Iha kiva! Nuo puhtaat kitarasoundit kaipais ehkä vaan jotain lisäpotkua ja rumput kovemmalle. Mutta hyvää settiä kyl.
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
Vaatturi
30.03.2005 00:58:52 (muokattu 30.03.2005 01:11:14)

Kiitoksia palautteesta, tässä ohessa laitan päivitetyn version, jossa hiukan mietin tuota miksausta, mutta tokihan siinäkin on menty siitä mistä aita on matalin :D

tässä uusi linkki:
http://koti.mbnet.fi/henrinis/sooloprojekti-metsaanmakaamaan.mp3

Meillä tuli tänne uusi biisikin, että kipin kapin kaikki kuuntelemaan uusihitti "Minä pelkään kuolemaa" ja sitten vaan tiukkaa sanaa kehiin :D
Kuollut kissa hauku ei... Toistaiseksi Nimetön
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt