Aihe: Ibanez Soundgear: todella heikko signaali !
1
magic
30.03.2003 18:58:04

Minulla on -92 mallinen Ibanez Soundgear SR885 aktiivibasso, muuten ihan hyvä peli, helppo soittaa, soundi OK, kevyt !

Sitä vaan ihmettelen että lähtösignaali on niin heikko että nupissa pitää kääntää vahvistusta todella paljon enemmän päälle kuin esimerkiski passiivisilla bassoillani (Jazz ja OLP Stingray). Onko kellään vastaavaa kokemusta, vai onko tässä yksilössä jotakin hämärää ?

Jos jollakin on schemoja (tai tietoa mistä voisi saada) niin voisin tutkia mitä laitteessa tapahtuu.

t. Magic

PS. Pariston olen jo tarkistanut !!
magic
30.03.2003 20:15:48

Katsoppa onko johdot kunnolla kiinni....

Kyllä kaikki liitokset ja tinaukset on tarkistettu, patterin liittimet on OK, jännite tulee piireihin mutta kun ei ole skemaa niin on vaikea selvittää missä signaali kulkee !

Pitää vissiin purkaa koko hässäkkä ja piirtää itse siitä kytkis !
basspete
31.03.2003 14:43:49

Liekö tuo normaalia kun minunkin 1100 Soundgearissäni tuntuu olevan sama puute kun vertaa jazz/presari-beisseihin ja tuohon OLP stingray-beissiin, joilla meitsi normaalisti vetää. eli passiivi on paras jos keikkapaikan valot antaa periks. Hoho.
Komsii Kosmaa !!
magic
31.03.2003 22:01:50

Liekö tuo normaalia kun minunkin 1100 Soundgearissäni tuntuu olevan sama puute kun vertaa jazz/presari-beisseihin ja tuohon OLP stingray-beissiin, joilla meitsi normaalisti vetää. eli passiivi on paras jos keikkapaikan valot antaa periks. Hoho.

Otin ja mittasin signaalitasot kyseisistä bassoista, "normaali soitossa", ja tulos on seuraava:

Soundgear 15 mV
Jazz 40 mV
OLP Stingray 140 mV

Aika vekotin tuo OLP, ja soundikin on varsinaista murinaa !

Magic
Maisteri
01.04.2003 13:21:26

Tuskinpa kovin normaalia kuitenkaan. Oma SR 400 antaa ihan korkeatasoisen signaalin, huomattavasti voimakkaamman kuin passiivit yleensä.
basspete
01.04.2003 14:23:10

onhan siin beissis mahtavat buustit ja leikkurit, eikun täpölle vaan.
Komsii Kosmaa !!
Maisteri
01.04.2003 14:44:11
onhan siin beissis mahtavat buustit ja leikkurit, eikun täpölle vaan.

Eipä buustaamattomassa signaalissakaan oo valittamista. Tosin buustauksella, etenkin alapään osalta, saa toki munakkaamman soundin aikaiseksi.
Dumb
06.04.2003 17:39:52

Onhan sulla patterissa virtaa?
Maisteri
07.04.2003 17:50:45
PS. Pariston olen jo tarkistanut !!

Eiköhän ole virtaa..=)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)