nieman 29.03.2005 21:32:46 | |
---|
Käytin itse seuraavaa tekniikkaa reiän tekoon. Piirsin harpilla sopivan halkaisijaisen ympyrän kalvoon (n. 5"). Lainasin pienimmät kynsisakset, jotka löysin. Leikkasin ensinnä karkean reiän, jättäen n. 1cm viimeistelyvaran reiän lopulliseen mittaan. Lopuksi viimeistelin reiän tarkasti ympyrän kaarta seuraten. Tämä toimi minulla, kun hieman arvelutti miten saan kontrolloitua esim. mattoveistä siten, että ei synny ylimääräisiä viiltoja reiän reunaan (vaikka tämäkin tekniikka näyttäisi toimivan) "Jokaisella suomalaisella on karvahattu päässä. Kaikki eivät sitä näe, mutta minä näen." - Martti Innanen- |
ToMi88 29.03.2005 21:40:13 | |
---|
No selevähän tämä on. Oletettavasti kysyjä kuitenkin haluaa pyöreän reiän mieluummin, kuin tuon mainitsemasi kirkkoveneen mallisen. : ) Hehe! :D tossa ylhäällä onkin paremmin selitetty se mitä epätoivosesti yritin sepustaa:P |
Mä tein kans tohon yhteen kalvoon reijjän tollasella mikälieneetukisukkahousuteippisydeemillä-> liimasin "oikeeseen" kohtaan ja siitä PIENELLÄ mattoveittellä varovasti leikkelin... Toiseen kalvoon tein myös olisko ollu 10" splässi mallina mutta hmm... ei siitä sen enempää, toi kertonee tarpeeks.... Ei vittu... iha sairasta... |
Animosity 30.03.2005 12:21:14 | |
---|
Ja jos on laiska, niin ainahan voi ystävällisesti kysyä jostain musiikkiliikkeestä että tekisivätkö kalvoon holen... Enemy within... |
LaquerHead 31.03.2005 13:14:14 | |
---|
Se liimattava rinkula on kyllä prkln kätevä. Aikonaan hommasin tohon toiseen bassariin sen Remon keskikokosen kun ei musaliikkeessä pienempää ollu. Sitte kun sain ton toisen bd:n ni laitoin sen reijän täsmälleen samaan kohtaan paitsi peilikuvana.Olishan se saanu pienempikin olla(ks. omakuva), mutta mahtuupahan mikki paremmin sisään. Parhaan lopuutuloksen saa ku käyttää mahdollisimman terävää mattoveistä ja leikkaa sen reijän kerralla pysähtymättä, ei pitäs jäädä kulmia josta kalvo pääsis halkeemaan. Alkuperäisessä kalvossa ei ollu sitä vahviketta ja ei menny kauan ku mikkitelineen varsi, joka oli ihan pikkasen löysällä, pääs nojaamaan reijän alalaitaan ja kalvo halkes. Sen minkä edestään löytää, kannattaa laittaa taskuun. |
Rumpf 01.04.2005 15:55:32 | |
---|
Eipä kannata puukko- ja saksihommiin alkaa, kun ottaa saunan seinältä mittarin. Täräyttää mittarin levylle, levyn kutoselle ja odettelee, että viisari näyttää n.200 astetta celsiusta. Hanskat käteen ja mittari läpi kalvon. Aikaa meni n. 3 min. ja lopputulos lähes täydellinen. Laitoin hommasta kuvan tonne omaan kuvaan. Niin ja tulipahan tuunattua mittarikin vähän nostalgisempaan kuntoon, kun tuo mokoma otti itseensä vähän lämpöä. Brilliantista tuli vintage bronze! Pitäisiköhän kokeilla samaa pelteihin =) |
ltg 01.04.2005 16:47:42 | |
---|
Hitto, harmittaa kun tuli itse röydettyä oikein ruma reikä kalvoon. Onneksi on vain reilu neljä tuumaa, on varaa isontaa ja tehdä kauniimmaksi. Pitänee kuumentaa joku kuuden tuuman metallipurnukka ja tuikkaista kalvosta läpi. Joidenkin mielestä groove saattaa jossain elämänvaiheessa olla lämmintä pissiä lahkeessa. On sanomattakin selvää, että olen eri mieltä. |
ääliö 01.04.2005 17:11:21 | |
---|
Jos omistat Victorinoxin monitoimilinkkarin niin niillä pieniteräisillä saksilla saa ehdottomasti parhaimman reiän jos on leikattava,etkä halua/uskalla kokeilla kuumennuskikkaa. Ylilihavat Rumpalit ry. |
Bobana 01.04.2005 23:36:51 | |
---|
No kyllä herranpieksut näillä ohjeilla pitäis saada reikä siihen kalvoon ja jos ei muu auta niin otat metrin vauhtia ja potkaset. Silloon tuloo reikä... ho ho No joo huumoria huumoria... |
Jaska 02.04.2005 01:05:44 | |
---|
suosittelen itse neliön tai seitsenkulmion muotoista reikää |
triplis 02.04.2005 09:17:20 | |
---|
Itse oon todennut parhaaksi ton systeemin mikä mun rummussa on. Eli siis tollanen Remon valkoinen tukirengas joka kiinnittyy kalvoon, ja sen mukaan leikataan. Eipä repeile! Paketissa tuli kolme kokoa. Toi on niistä pienin. Omakuvasta löytyy... Höh. Oisit laittanu sen vahvikkeen sinne kalvon sisäpuolelle ni ei ois jääny tolleen esiin...niin tein minä. "Soitetaanko vaihteeksi heviä?" |
srgi 02.04.2005 13:19:12 (muokattu 02.04.2005 13:19:52) | |
---|
No kyllä herranpieksut näillä ohjeilla pitäis saada reikä siihen kalvoon ja jos ei muu auta niin otat metrin vauhtia ja potkaset. Silloon tuloo reikä... ho ho No joo huumoria huumoria... :D + Heavy on paskimmillansakkin parasta. |
afro 02.04.2005 17:31:53 | |
---|
Höh. Oisit laittanu sen vahvikkeen sinne kalvon sisäpuolelle ni ei ois jääny tolleen esiin...niin tein minä. Minusta toi on kyllä ihan hyvännäköinen ulkopuolella. Ite meinasin laittaa samalla tavalla. Siisti. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
ToMi88 02.04.2005 22:35:24 | |
---|
No kyllä herranpieksut näillä ohjeilla pitäis saada reikä siihen kalvoon ja jos ei muu auta niin otat metrin vauhtia ja potkaset. Silloon tuloo reikä... ho ho No joo huumoria huumoria... Tuo oli kyllä ehottomasti paras ehotus!:D ++ |
miän vain 02.04.2005 23:13:34 | |
---|
Höh. Oisit laittanu sen vahvikkeen sinne kalvon sisäpuolelle ni ei ois jääny tolleen esiin...niin tein minä. Eikös tuo kalvo ollut läpinäkyvä? Enkö vain osaa? Been banging my head against the wall for so long - think I might have knocked something loose
Monochromatic - bändi
semisuper.tk - rumpusivut |
drummer89 06.04.2005 18:45:32 | |
---|
Mulla itelläni ei ole reikää basarissa enkä oo ajatellu laittaa ennen ku vien settini keikalle tai rupee nauhottaa,ku ei se reikä ny niin pakollinen oo.. en siitä reiän tekemisestä tiedä mitään ku en oo tehny.. Pieni setti päältä kaunis... |
moderndrummer88 06.04.2005 18:57:43 | |
---|
Itse oon todennut parhaaksi ton systeemin mikä mun rummussa on. Eli siis tollanen Remon valkoinen tukirengas joka kiinnittyy kalvoon, ja sen mukaan leikataan. Eipä repeile! Paketissa tuli kolme kokoa. Toi on niistä pienin. Omakuvasta löytyy... mitenkäs tuon vahvikerinkulan kanssa pelataan? tuleeko molemmille puolille kalvoa ja leikkauspintaan sitä tukea? mainstream=painstream |
ddrum54 06.04.2005 19:00:10 | |
---|
mitenkäs tuon vahvikerinkulan kanssa pelataan? tuleeko molemmille puolille kalvoa ja leikkauspintaan sitä tukea? Yhdelle puolelle tulee ja siitä vaan rinkulan reunaa pitkin veistä vetelemään. ( Mielellään sisäreunaa ). 2`n 4 |
ToMi88 06.04.2005 21:24:54 | |
---|
( Mielellään sisäreunaa ). Juu vois olla ihan hyvä:D |
hollmi-5 06.04.2005 23:54:22 | |
---|
Teräksinen harppi lukittavalla säteellä on paras. Molemmilta puolilta piirtäen tulee kalvoon maapallon paras ja siistein reikä. Kärkiä olen teroitellut ennen hommaan ryhtymistä. Mika Hollström |