Aihe: hevisymbaaleista
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
totomiettinen
29.03.2005 22:22:19
Mitäs Starclassic Performereissa on vikana, jos DW:hin vertaa? Siis muuta kun halvempi hinta?

No eiköhän tässäkin tapauksessa ole aika pitkälti kyse ensinnäkin rumpujen valmistukseen liittyvistä asioista. Jos olisin ostamassa uutta settiä nyt, luultavasti jättäisin performerit ostamatta, sillä nehän valmistetaan nykyisin ns. halpamaissa. Tosin enpä kyllä tiedä missä DW:tkään tehdään. Voisin tietysti veikata Pohjois-Amerikkaa. Tämä nyt esimerkkinä "viasta", jos lähdetään näitä merkkejä/malleja vertailemaan.

...niin ja kyllähän basarissa aina jytky soundi olla pitää. Mitä jytkympi, sen parempi. : )
White men can't jump
totomiettinen
29.03.2005 22:38:52
Ainahan ne on Japanissa tehty. Tässä tapauksessa sanot kaikkia tuolla tehtyjä kannuja halvoiksi. Kukas nyt on putkinäköinen omaan napaan tuijottelija American deeween kuvat simmuissa.

Niin ihan vain huomiona tähän väliin, että performereitahan EI enää tehdä Japanissa.
White men can't jump
jazzmies
29.03.2005 22:43:10
Pakko kirjottaa kun löytyi näin fiksu topikki. Jos tämä ei ole vitsi niin mikä on? DW:t yhdeksällä rummulla neljään tonnin, hah! Siinä on vähintään tonni liikaa, ei niistä kukaan voi jopa neljää pyytää. Ja symbaaleja kaksitoista: "ehdottakaa Paistetta, sillä Zildian & Co ovat liian kalliita". Paiste on kallis: hyvä ja halpa ei voi kohdata eurooppalaisessa hyödykkeessä. Riistäkää Wuhanin lapsityöläisiä, jos halpaa ja hyvää haluatte. Ja miten jengi voi suositella 2002-settiä? Ne ovat olleet sitten vuoden 1975 brändin kammottavin kattaus, mustaleimaiset menettelivät, mutta ne uudet, apua.

Ja lopuksi: ensin kihloihin, sitten naimisiin. Korkeintaan viisi rumpua ja neljä symbaalia. Jos niillä ei musiikkia synny, niin korvalääkäriin.
Alpha
29.03.2005 22:44:11 (muokattu 29.03.2005 22:47:09)
Niin ihan vain huomiona tähän väliin, että performereitahan EI enää tehdä Japanissa.

Ainakin mun kannuissa lukee, notta "Made in Japan"...

EDIT:Joo siis ei enää tehdä...mullon vuodelta 2003 nuo...
Wiitala
30.03.2005 03:13:47
ensin kihloihin, sitten naimisiin...

Tuntuu että tuommoinen suunniteltu hevikioski vastaa jo peppuseksiä tahi nyrkkipanoa. Siinä ei ole enää naimisiinmenosta puhe. ; )
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Tama (Royal Star)
30.03.2005 07:35:23
Ja miten jengi voi suositella 2002-settiä? Ne ovat olleet sitten vuoden 1975 brändin kammottavin kattaus, mustaleimaiset menettelivät, mutta ne uudet, apua

hmmm... mikä niissä muuttui niin radikaalisti, että hyvistä rokkipelleistä tuleekin yhtäkkiä aivan paskoja? vai onko sulla valikoiva kuulo:)?
mikä ihmeen zildjian.....?
ltg
30.03.2005 14:07:48
Ja miten jengi voi suositella 2002-settiä? Ne ovat olleet sitten vuoden 1975 brändin kammottavin kattaus, mustaleimaiset menettelivät, mutta ne uudet, apua.

Eivät nuo tietenkään jazzailuun sovi, mutta rokkiin MIELESTÄNI vallan mainiot pelit. 16" crashista löytyi juuri se hakemani rokkisoundi, jota kauan etsin.
Groove saattaa jossain elämänvaiheessa olla lämmintä pissiä lahkeessa.
jazzmies
30.03.2005 22:37:37
Eivät nuo tietenkään jazzailuun sovi, mutta rokkiin MIELESTÄNI vallan mainiot pelit. 16" crashista löytyi juuri se hakemani rokkisoundi, jota kauan etsin.

K Zildjiania ja Istanbulia löytyy sekä rock- ja jazzrumpaleilta. Mitenkä on 2002 laita? Kammottavaa epämusikaalista kilkatusta mielestäni.
Groovi
30.03.2005 22:52:36
K Zildjiania ja Istanbulia löytyy sekä rock- ja jazzrumpaleilta. Mitenkä on 2002 laita? Kammottavaa epämusikaalista kilkatusta mielestäni.

Zildjianin kaikki pellit kuulostaa samalta. Jos 2002-sarjasta irtoaa vähän persoonallisempaa soundia, niin se tulkitaan näköjään heti "epämusikaaliseksi".
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Alpha
31.03.2005 10:06:59
No niin ja sanokaahan nyt tähän samaan threadiin, että missäs nuo Starclassicit nykyään tehdään?
ddrum54
31.03.2005 10:50:05
No niin ja sanokaahan nyt tähän samaan threadiin, että missäs nuo Starclassicit nykyään tehdään?

Kiinassa nykyään juu...
2`n 4
markkuliini
31.03.2005 16:59:00

Zildjianin kaikki pellit kuulostaa samalta. Jos 2002-sarjasta irtoaa vähän persoonallisempaa soundia, niin se tulkitaan näköjään heti "epämusikaaliseksi".

Oliko tuo vitsi? Zildjianhan on kuuluisa siitä että saman sarjan pellit ovat todella eri kuuloisia. Eli siis yksilöiden välillä eroja on, ja paljon. Paisteen peltejä uskaltaa ehkä tilata postimyynnin kautta, mutta en ostaisi ikipäivänä Zildjianin peltiä kuulematta. En ota kantaa tuohon 2002-vänkäykseen, mutta Armand Zildjianin haastatteluissakin mies on itsekin sanonut että yksilöerot ovat ihan tarkoituksellinen juttu.
www.vasamayhtye.com
Hevitytteli
31.03.2005 17:27:56

*Onkohan bändiltänne vielä mitään materiaalia? Olisi kiva kuulla o_O*

on,mutta emme ole julkaissut mitään ja sitä ei ole vielä netissäkään ja ainut jolla voimme äänittää on digikamera :).

mut joo osaako kukaan kertoa enempää paisteen 2002:sista. ja jos saatte ottaa sen 10-12 peltiä ja ne saisivat olla minkä merkkisiä tahansa niin mitä ne olisivat? (mutta samaa hinta luokkaa kuin 2002). aivan ja nyt kun on puhuttu siitä että "tyttö tollasen setin takana" ym. niin minä olen kirjoittanut nämä kaikki viestit tänne ja olen tämän hevityttelin poikaystävä ja bändin rumpali. en vain ole aiemmin jaksanut korjata tota käsitystä tai jaksanu ite rekisteröityä. hevitytteli on bändimme kitaristi.

ja takaisin aiheeseen. vaikka peltejä olisikin 12 niin vain 8-10 on setissä kiinni (jos tila ei riitä) ja sitte ne mitkä jää yli voi tietenkin vaihtaa aina jonkun tilalle. ja onhan se niin että tolla määrällä saa aikaan monipuolisuuttakin heh heh :)

niin ja bändi kaverit ei niin hirveesti osallistu(ovat vain 2 viikkoa kesätöisä) mutta ne ostavatkin lähinnä toisen kitaran (on jo 2 kitaraa mutta toinen on paska) isomman vahvistimen ja isomman laulun vahvarin. ollaan laskeskeltu että minä ja hevitytteli saadaan noin koko kesältä 10000e niin jää rahat ajokorttiinkin.

kiitokset kaikille niille jotka ovat vastanneet sekä niille jotka vielä jaksavat vastata :)
SugarDaddy
31.03.2005 18:06:14
Sanonpa vielä kerran kun näytti menevän ohi muilta...
Kannattaa kokeilla Meinl peltejä. Esim. Amun on lähellä Paiste 2002 sarjaa. Hinta pienempi ja ainakin omaan korvaan hyviä, etenkin heavyn soittoon. Byzance myös kiva, mutta hieman hintavampi.

Nyt kun näitä sarjoja on ehdoteltu, niin eikös kannatais kävellä sinne kauppaan sisää ja lyödä kattaus esim. Meinliä settiin ja piiskata läpi. Seuraavassa kaupassa Paiste 2002. Ja niin edelleen. Saat sitten ne mitkä itsestä kuulostaa parhaalta, eikä niitä mitkä meidän mielestä. :)
A.R.P.
31.03.2005 18:50:31
Sanonpa vielä kerran kun näytti menevän ohi muilta...
Kannattaa kokeilla Meinl peltejä. Esim. Amun on lähellä Paiste 2002 sarjaa. Hinta pienempi ja ainakin omaan korvaan hyviä, etenkin heavyn soittoon. Byzance myös kiva, mutta hieman hintavampi.

Nyt kun näitä sarjoja on ehdoteltu, niin eikös kannatais kävellä sinne kauppaan sisää ja lyödä kattaus esim. Meinliä settiin ja piiskata läpi. Seuraavassa kaupassa Paiste 2002. Ja niin edelleen. Saat sitten ne mitkä itsestä kuulostaa parhaalta, eikä niitä mitkä meidän mielestä. :)

Täysin samaa mieltä. Itsekkin olen meinlin kannalla, mutta oma korvahan sen sanoo, mikä pelti kuulostaa hyvältä. Pistä johonkin testihuoneeseen kattaus Byzancea, Amunia ja 2002:sia ja kokeile!
Halpa on halpaa, vaikka sen ostaisi kalliilla.
HeavyMachinery
31.03.2005 22:31:39

Mulla on Setissä pääasiassa meinliä ja on hyviä. Ovat ne ainakin hintaluokassaan parhaita. Krässi osastolla on 2 masterworksiä sama juttu halpaa ja hyvää. Itse on oikeastaan kusekaan Zildianin suuntaan kun ne on niin kalliita eikä ne mun korvaan oo koskaan soundannut sen paremilta kuin meinlit ei ole kuin pariviikkoa taka perin kun paukuttelin 10000e paketin zildianeja läpi eikä siellä ollu mitään mikä ois kiinnostanut crash of doom oli ainut se oli niin erikoinen ja ovela, mutta en keksinyt mihin sitä voisi käyttää.
Minä tiedän - siis pelkään !
Groovi
31.03.2005 22:42:18
Oliko tuo vitsi? Zildjianhan on kuuluisa siitä että saman sarjan pellit ovat todella eri kuuloisia. Eli siis yksilöiden välillä eroja on, ja paljon. Paisteen peltejä uskaltaa ehkä tilata postimyynnin kautta, mutta en ostaisi ikipäivänä Zildjianin peltiä kuulematta. En ota kantaa tuohon 2002-vänkäykseen, mutta Armand Zildjianin haastatteluissakin mies on itsekin sanonut että yksilöerot ovat ihan tarkoituksellinen juttu.

Ei ollut vitsi, ja en puhu yksilöllisistä eroista. Vaan kaikissa on sama perus-soundi joka kuuluu joka _sarjassa_. Paisteella ei näin ole. Ja miten perustelet tuon kommentin että Paistetta uskaltaa ostaa postimyynnistä?? BUHAhaa... =) Miksi paisteen käsintaotut olisivat paremmin samanlaisia keskenään? Ja olen kyllä ollut aikaisemmin Zildjianin ystävä ja olen oikeastaan edelleen, nekun ovat loistavia peltejä.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Leipuri
31.03.2005 22:44:44
Zildjianeissa on myös se ominaisuus, että ne reagoivat siihen, mihin kohti ja miten niitä lyödään. Eli yhdestä pellistä saa erilaisia saundeja ja värejä aikaan vaikka kuinka, jolloin oman soiton saa istutettua paremmin kulloiseenkin biisiin. Tämä vaatii tietenkin treeniä, mutta kun homman saa toimimaan, niin... :) Tarkoitan nyt lähinnä 'traditional finished' -peltejä. Paisteista on jäänyt sellainen kuva, että ihan sama miten sitä peltiä soittaa, niin se sama kihinä sieltä aina puskee läpi.
Lapaluu
31.03.2005 22:50:04
*Onkohan bändiltänne vielä mitään materiaalia? Olisi kiva kuulla o_O*

on,mutta emme ole julkaissut mitään ja sitä ei ole vielä netissäkään ja ainut jolla voimme äänittää on digikamera :).

mut joo osaako kukaan kertoa enempää paisteen 2002:sista. ja jos saatte ottaa sen 10-12 peltiä ja ne saisivat olla minkä merkkisiä tahansa niin mitä ne olisivat? (mutta samaa hinta luokkaa kuin 2002). aivan ja nyt kun on puhuttu siitä että "tyttö tollasen setin takana" ym. niin minä olen kirjoittanut nämä kaikki viestit tänne ja olen tämän hevityttelin poikaystävä ja bändin rumpali. en vain ole aiemmin jaksanut korjata tota käsitystä tai jaksanu ite rekisteröityä. hevitytteli on bändimme kitaristi.

ja takaisin aiheeseen. vaikka peltejä olisikin 12 niin vain 8-10 on setissä kiinni (jos tila ei riitä) ja sitte ne mitkä jää yli voi tietenkin vaihtaa aina jonkun tilalle. ja onhan se niin että tolla määrällä saa aikaan monipuolisuuttakin heh heh :)

niin ja bändi kaverit ei niin hirveesti osallistu(ovat vain 2 viikkoa kesätöisä) mutta ne ostavatkin lähinnä toisen kitaran (on jo 2 kitaraa mutta toinen on paska) isomman vahvistimen ja isomman laulun vahvarin. ollaan laskeskeltu että minä ja hevitytteli saadaan noin koko kesältä 10000e niin jää rahat ajokorttiinkin.

kiitokset kaikille niille jotka ovat vastanneet sekä niille jotka vielä jaksavat vastata :)

Kesän kahdesta kuukaudesta 5000e per nuppi? :D Missä helvetissä olette töissä? Mäkin haluun tollasen työpaikan. Ja nyt ei bändikaverit sitten osallistukaan paljoa..Hmm, taitaa nekin tienata sit helvetisti jos molemmat noin vähän kesätöissä ja saa noi paljon kamaa :D

OLEN KATEELLINEN ja tämä oli tyhmä viesti. :(
Kinkkua kaikille!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)