Aihe: Floikka kitaraan uudet kielilukot?
1 2
hevari-hannu
29.03.2005 12:42:01
Auttaako jos floikka kitaraan vaihtaa uudet kielilukot niin pitäiskö se paremmin virettä?Ku G-kieli ei pysy vireessä jos kikkailee kammella ja kielilukko painaa G-kieltä aivan reunasta.
LaXu
29.03.2005 13:01:50
Mikä kitara?
hevari-hannu
29.03.2005 13:24:29
Mikä kitara?

Jackson Performer eli siinä on lisenssi floikka.
Bentley
29.03.2005 13:30:04 (muokattu 31.03.2005 10:22:38)

http://www.spelektroniikka.fi/

tuolta saa hyvään hintaan kitaraosia ja hyvällä asiakaspalvelulla vieläkin. Siellä on ihan aitoja floikka-osiakin.

Mun ESP Ltd. MH-100:sta meni kielilukkopala uusiksi kun meni palasta kierteet eli ei uus ruuvikaan auttanu asiaan niin tuolta tilasin uuden palan ja ei maksanut paljoakaan. Se asia pitänee mainita kuitenkin että siinä uudessa satulapalassa oli eri kohdissa reiät jolla kiinnittää se pala kaulaan niin kielet ovat ihan pikkaisen sivussa. Asian melkein kokonaan paransi kun laitoin vain toisen ruuvin kiinni niin sillä sen sai suht. hyvin oikealle paikallensa.

Eihän ollut sekava teksti..

EDIT: Mulla ei ole siis alkuperästä floikkaa vaan lisensoitu ja siis tuolta liikkestä saa aitoja floikka-osia, eikä lisensoituja kuten mainitsin aikaisemmin.

EDIT 2: En tiedä sittenkää tarkemmin näköjään..
For those who can't be without the music!
Velli
29.03.2005 14:13:18
EDIT: Mulla ei ole siis alkuperästä floikkaa vaan lisensoitu ja siis tuolta liikkestä saa aitoja floikka-osia, eikä lisensoituja kuten mainitsin aikaisemmin.

Ei SP:stä mun tietääkseni original floyd rosen osia saa, vaan nimen omaan jotain kaukoidässä valmistettuja...
Sir Härö
29.03.2005 14:44:47
Asiasta avaruuteen. Puhuttehan te nyt lukitusta satulasta?
Miksi ne "lukkojen" ruuvit on kuusiokolo-ruuveja?
Eikö olis paljon kätevämpää jos ne ois kiristettävissä vaikkapa talttapää meisselillä?
Viulu on saletisti kielisoitin jos mä sanon! Vittu nii! Pastilli?
Jusma
29.03.2005 17:08:40
Asiasta avaruuteen. Puhuttehan te nyt lukitusta satulasta?
Eikö olis paljon kätevämpää jos ne ois kiristettävissä vaikkapa talttapää meisselillä?

Mietippäs nyt kummasta saa paremman "otteen" elikkäs kuusiokoloruuvit on samalla pidempi ikäisiä...ja sillee.
Sir Härö
29.03.2005 18:01:21
Jees, mutta kummallas on pidempi elinikä, ruuvimeisselillä vai kuusiokoloavaimella?

En siis tarkoita sitä, että ne ruuvit tarttis hampaat irvessä kiristää, mutta kyllä kuusiokoloavaimet vaan helposti paskaks menee.
Sir Härö
29.03.2005 18:18:38
Kaularaudan? Nyt on puhe niistä lukoista. Mutta jos tarkoitit sitä lukon pulttia, niin kyllä, vaihtaisin ennemmin sen pultin.
Sir Härö
29.03.2005 18:20:03
Ja eihän talttapäisten ruuvienkaan pitäisi rikki kiristämisestä mennä, ellei sitten ole tapana laittaa niitä liian kireälle...
Jusma
29.03.2005 19:39:18
Kyllähä yleensä ruuvit kestää oli ne mimmossii tahansa, taitaa olla enemmän käyttäjästä kiinni. Mut tosiasia on, et kuusiokoloruuvit on tehty, koska on parempia kuin edeltäjänsä(taltta- ja ristipääruuvi). Mut nythän on keksitty Torx-ruuvi, koska se pitäis olla taas parempi kuin kuusiokolo. Eli niitä odotellessa kielilukkoihin...
McNulty
29.03.2005 19:43:36
Mut nythän on keksitty Torx-ruuvi, koska se pitäis olla taas parempi kuin kuusiokolo. Eli niitä odotellessa kielilukkoihin...

Eihän torxit nyt niin kovin uusi keksintö ole... Mutta niistä tuli päivitetty versio :) Nyt siinä torx-ruuvin keskellä on pyöreä tappi, eli vanhan torx-kärjet eivät toimi niissä. Pitää olla sellanen setti missä on avaimessa kolonen keskellä.
Torxejakin on kahdenlaisia... ulkotorxit ja sisätorxit... eli kumpaan suuntaan ne "hampaat" osoittavat...
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Sir Härö
29.03.2005 20:27:33
Onko se sellanen se Tortx, että siinä on niinku "tähti" kuvio?
McNulty
29.03.2005 23:03:19
Onko se sellanen se Tortx, että siinä on niinku "tähti" kuvio?

juuh...
http://www.f-gear.co.jp/maniac_zyuku/images/torx.jpg
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Mika_K
30.03.2005 17:59:26
juuh...
http://www.f-gear.co.jp/maniac_zyuku/images/torx.jpg

Tosin kuvassa on Torx:in "evoluutio" eli Tamperproof ... noiden "peukalointi" onkin sitte kinkkisempi juttu. :)
Bentley
31.03.2005 10:21:12

Ei SP:stä mun tietääkseni original floyd rosen osia saa, vaan nimen omaan jotain kaukoidässä valmistettuja...

Perkule onko noin.. sit mulla ei oo ollu luulo tiedon väärtti. Tai jotain.. :/
For those who can't be without the music!
Jäärä
31.03.2005 12:07:17

Mä oon vaihtanut aina ne ruuvit "talttapää"-versioihin heti kättelyssä. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin etsiä kiireessä jotain kuusiokulma-avainta (myönnetään, olen semmoinen hutilus, joka ei jätä ensimmäistäkään käteensä eksynyttä työkalua IKINÄ samaan paikkaa mistä sen otti). Ne "talttapää"-versiot saa auki vaikkapa kolikolla.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
McNulty
31.03.2005 12:12:39
Mä oon vaihtanut aina ne ruuvit "talttapää"-versioihin heti kättelyssä. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin etsiä kiireessä jotain kuusiokulma-avainta (myönnetään, olen semmoinen hutilus, joka ei jätä ensimmäistäkään käteensä eksynyttä työkalua IKINÄ samaan paikkaa mistä sen otti). Ne "talttapää"-versiot saa auki vaikkapa kolikolla.

Itselläni on Charvelin Mod4:ssa ja Mod6:ssa talttapäisillä ruuveilla ihan vakiona nuo lukkosatulat. Niin ja uudemmissa Charveleissa sekä joissakin Jacksoneissa on kuusiokoloavaimille sellainen pidike lavan takapuolella. Siinä pysyy avaimet mukana minne ikinä skitan kanssa meneekin :)

Tietääkö joku muuten mistä noita kyseisiä kuusiokoloavainten pidikkeitä saisi hommattua? Haluaisin sellaisen tuohon Mod nelkkuun lisäillä... vaikka satulan saakin auki 10cent kolikolla hätätilassa niin olisi se silti hyvä että avaimet liikkuis kitaran mukana kun tuo on tuollainen "all-around" värkki :)
apuri
31.03.2005 12:37:55
Tietääkö joku muuten mistä noita kyseisiä kuusiokoloavainten pidikkeitä saisi hommattua?

Schaller tekee telinettä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)