Aihe: 22-Pistepirkko - Uusi levy huhtikuussa?
1 2 3 4 5
Pluto
26.03.2005 16:26:01
Äsken soi YleX:llä uusi Pistepirkko biisi nimeltään Sister May, joka on ihan soittolistallekin päässyt.

Kivan kuuloinen biisi, toivottavasti soittavat enemmänkin ensi viikolla.

Kuulin kanssa eilen Yle Q:lta jonkun uudes 22-P biisin, kuvittelisin että se oli juuri tuo Sister May. Sellainen aika folkralli, akustista kitaraa.

Pettymys oli minulle, sen verran mitä kuulin... ei missään nimessä Birdyn tai This Timen veroinen.
Dillon, you son of a bitch!
barnabas
28.03.2005 17:49:01
wanha
Hyvin menee.
mr_b
28.03.2005 22:03:20

Äsken soi YleX:llä uusi Pistepirkko biisi nimeltään Sister May, joka on ihan soittolistallekin päässyt.

_Todella_ yllättävää ettei Rat King kelpaa YleX:lle...
The man-machine, semi-human being.
Artist
28.03.2005 22:12:36
_Todella_ yllättävää ettei Rat King kelpaa YleX:lle...

Ei ole välttämättä kelpaamisesta kiinni. On mahdollista, että Sister May on seuraava (promo)singlelohkaisu albumilta ja sen vuoksi on nyt albumin julkaisun kynnyksellä päässyt soittolistalle. Rat King kun on singlenä ollut ulkona jo pidemmän aikaa.

Ja tuo Sister May on radioystävällisempi biisi; kertosäe on vähintään yhtä tarttuva kuin Rat Kingissä, vaikka sanoja on hiukan enemmän... ;)
I'm a never ever gonna be nothin' but a reggae rocker!
MK2112
29.03.2005 17:25:40
Onko kukaan muu lukenut sitä kohtaa, jossa Asko ja Espe kertovat lukiossa pitämästään aamunavauksesta? Taisi pojilla olla aika hurja nuoruus.

Oli muuten aivan mahtava! "Tappakaa ittenne!", "Antikristus tulee!", jne Ei jotenkin uskoisi siitä Askosta jonka itse tunnen.
"Without music, life would be a mistake." - Nietzsche
Mortal Jane
29.03.2005 22:38:36
Huomenna. Mahtaakohan löytyä Virtain S-market Pippurista...=)
"Klassinen ratkeaminen, siinä konttaa myös etevä" -Tulenkantajat-
fx
30.03.2005 10:54:10
Loistava levy! Mielestäni parempi kuin pari edellistä. Nyt joutuu taas vaan odottelemaan ainakin pari vuotta että saadaan seuraava. Ainoa huono kappale levyllä on mielestäni juuri toi Sister May. Tai ei sekään mikään ihan huono ole, mutta huonompi kuin muut. Todella hyvät kitarasoundit.

FX
www.mikseri.net/theblow
Artist
30.03.2005 11:20:42
Ainoa huono kappale levyllä on mielestäni juuri toi Sister May. Tai ei sekään mikään ihan huono ole, mutta huonompi kuin muut.

No perkele, jos tuo on huonoin biisi niin on kyllä loisto levy kyseessä! Itse hain juuri kaupasta, en vielä ehtinyt pistää soittimeen, mutta nyt lähtee!
mr_b
30.03.2005 11:23:27

Hmm. Pikaisella kuuntelulla kuullostaa jotenkin... oudolta. Kummalliset soundit ja soundien välinen balanssi, vähän kuin kokoelma demoja. En ole vielä ihan varma onko se hyvä vai huono asia, vaikka luulen ymmärtäväni mitä on tavoiteltu.

Hö? Missäs Horses & Cards on? Loistava biisi.
Pluto
30.03.2005 14:50:16 (muokattu 30.03.2005 15:16:02)
Jännä kuulla kun Espe soittaa taas levyllä ihan rehellisesti rumpuja ilman luuppeja ja sampleja.

Vielä ei pysty antamaan arviota, vasta Space Ridingissa olen. Hyvältä kuulostaa tähän asti!

EDIT: Not so good at school on aika veikeä ralli! Vanhoista 22-P -levyistä tämä muistuttaa eniten Rumble Citya, mikä ei ole ollenkaan huono asia.
Pluto
31.03.2005 13:17:43
Pistetäänpäs jotain arviota noin 20 kuuntelukerran jälkeen.

Ensimmäisellä kuuntelulla en vielä oikein päässyt kärryille, mutta sehän ei Pistepirkkojen suhteen ole mitenkään erityisen ihmeellistä. Myöhemmillä kerroilla levy sitten aukesi oikein kunnolla.

Tällä hetkellä olen vakaasti sitä mieltä, että Drops & Kicks on bändin ehkäpä paras levy. Soundeiltaan se on mielestäni sekoitus Bare Bone Nestin autotallibluesia, Big Lupun akustista kitaraa ja Rumble Cityn rokkiräimettä. En sitten tiedä, näkeekö kukaan muu asiaa samalla tavalla. Soundit ovat joka tapauksessa minun korvaani uskomattoman hyvät.

Minulle levyn viidestä ensimmäisestä biisistä kolahtaa kunnolla oikeastaan vain Space Riding, joka onkin sitten perkeleen hyvä biisi. Onko kappaleessa maailman paras virvelisoundi? Paljon mahdollista.

Not so good at schoolista eteenpäin levy onkin sitten yhtä juhlaa. X-(wo)men on mielestäni todella hyvä Espe-biisi. I got burned kuulostaa autenttisesti CCR:ltä, mikä ainakin minun mielestäni on vaan hyvä asia. Hello Sunshinesta tykkään kanssa kovasti.

One man down on helvetin hyvä. Kitarasoundi on niin uskomattoman rosoinen ja sanalla sanoen täydellinen, ettei parempaa voi kuvitellakaan. Kertovatko biisin sanat Bushista ja Irakin sodasta? Näin itse ainakin ne miellän. Mutta levyn ehdoton helmi on Soul Free. Helvetti mitkä soundit, varsinkin niissä parkuvissa kitaroissa kertosäkeen välissä.

Voisi sanoa, että bändi on selvästi pyrkinyt kehittämään sanoituksiaan vähemmän sekaviksi, mikäli tällainen ilmaisu sallitaan. Niistä on kadonnut ripaus naiviutta ja hulluutta, ja kielioppiin on taidettu panostaa.
Tempura
31.03.2005 23:36:03
Jahas poijaat, kiitos arvioista, kyllähän mä tuon ostan. Näin sitä pitää, tulee melkein tippa housuun.
C
01.04.2005 16:41:38 (muokattu 01.04.2005 16:49:19)
Toi Sister May on vähän ristiriitainen biisi... ehkä se sitten toimii kännissä/autossa hyvässä tunnelmassa kuunneltuna, mutta jotenkin se kertosäe on niiiiiiin simppelin, tekopirteän ja epäoriginellin kuuloinen. Mun ensireaktio oli oikeasti, että hyi helvetti. Nyt kyllä jo viitsii kuunnella.

Muutenkin tunnelmat koko levyn suhteen ovat vähän ailahtelevat. Välillä lämpenen hyvin siihen kitaravetoiseen ja perinteitä kunnioittavaan meininkiin, mutta toisaalta kunnon huippukohdat levyllä jäävät aika vähiin. Kun särökitarapuoli on kunnossa, niin ehkä kaipaan eniten niitä upeita pirkkomelodioita, joista Birdy on huippuesimerkki.

Lisäys: Kannustan silti hankkimaan levyn. 22-PP:n kaltaiset bändit pitävät musiikin kiinnostavana.
"Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa
mr_b
01.04.2005 21:14:27

Terveisiä Pistepirkkojen ilmaiskeikalta Kiasmasta. Ihan hyvä veto, noin olosuhteet (valoisa iltapäivä, pienet kamat, ei lavaa yms.) nähden. Alkoi vähän hissutellen, mutta volyymi alkoi nousta loppua kohden. Nyt selvisi myös mikseivät mm. webbisaitilla demottu mahtava Horses & Cards ja keikan avannut loistava biisi (Door-to-door salesman?) ole levyllä: Asko kertoi keikan aikana että tuottaja Kalle Gustafsson inhoaa kantria eikä halunnut sitä levylle. Ääliöt ruotsalaiset...

Muuta kuultua tietoa: I got burned kertoo panomiehestä, joka luulee saaneensa aidsin, mutta testitulos onkin negatiivinen ja äijä riemuitsee kun pääsee jatkamaan touhujaan ("Tämä on meidän seksibiisimme"). 22-pp haluaisi koota näitä ylijääneitä kantribiisejä yms. tuplavinyylille tai vastaavalle.

Setti:
Door-to-door salesman(?)
Rat king
I knew
Space riding
X-(wo)men
Horses & cards
I got burned
One man down
Rumble (heh!)
Artist
01.04.2005 21:21:26
Terveisiä Pistepirkkojen ilmaiskeikalta Kiasmasta. Ihan hyvä veto, noin olosuhteet (valoisa iltapäivä, pienet kamat, ei lavaa yms.) nähden. Alkoi vähän hissutellen, mutta volyymi alkoi nousta loppua kohden. Nyt selvisi myös mikseivät mm. webbisaitilla demottu mahtava Horses & Cards ja keikan avannut loistava biisi (Door-to-door salesman?) ole levyllä: Asko kertoi keikan aikana että tuottaja Kalle Gustafsson inhoaa kantria eikä halunnut sitä levylle. Ääliöt ruotsalaiset...

Itseltäni jäi menemättä tuonne, tarkoitus oli mennä, mutta flunssa ja kiireet estivät.No, Tavastialla näkee varmaankin täysipainoisemman keikan.

Muuta kuultua tietoa: I got burned kertoo panomiehestä, joka luulee saaneensa aidsin, mutta testitulos onkin negatiivinen ja äijä riemuitsee kun pääsee jatkamaan touhujaan ("Tämä on meidän seksibiisimme"). 22-pp haluaisi koota näitä ylijääneitä kantribiisejä yms. tuplavinyylille tai vastaavalle.

Noh, tuon mistä I Got Burned kertoo arvasin sitten täysin oikein sanoituksen perusteella. :D
fx
01.04.2005 22:13:28
Oli joo hyvä keikka. Odotan innolla sitä Tavastiaa...
www.mikseri.net/theblow
MK2112
02.04.2005 17:36:23
Itseltäni jäi menemättä tuonne, tarkoitus oli mennä, mutta flunssa ja kiireet estivät.No, Tavastialla näkee varmaankin täysipainoisemman keikan.

Sama juttu mullakin. Tarkotus oli mennä mutta aikataulu petti sen verran että oli pakko jättää väliin. Tavastialle aion kyllä ehdottomasti tulla.
"Without music, life would be a mistake." - Nietzsche
etnopoju
04.04.2005 10:16:19

onko muuten totta, että pistepirkot on tehny kiertueita ympäri eurooppaa? kuulostaa melkeinpä utopialle..
Artist
04.04.2005 10:21:17
onko muuten totta, että pistepirkot on tehny kiertueita ympäri eurooppaa? kuulostaa melkeinpä utopialle..

Jahas, kuinka niin? Ihan tottahan tuo on. Tänä vuonna ovat muuten soittaneet jo mm. amerikassa (south by southwest) ja islannissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)