Aihe: Nick Cave
1 2
Jale
28.03.2003 12:27:19
No niin mennään asiaan. Eli mitä mieltä Nick Cavesta? Oletteko nähny livenä jne? Mä olen nähny livenä kahdesti Tukholmassa 2001. Mielestäni aivan loistava artisti. Kuitenkin uusin levy Nocturama ei miellyttänyt eli oli pieni pettymys. Ja Blixa Bargeldin ero The Bad Seedsistä harmittaa.
"I´m not here, this isn´t happening"
M.M.
28.03.2003 14:49:50
Näin sen Roskildessa 2001, siellä oli aivan saatanasti väkeä ja olin ihan paskana ja nälkiintynyt ja muutenkin sekavassa mielentilassa.. tain en mä tiedä näinkö edes, mutta ainakin kuulin.. Pidän kyllä. Silloin ei vaan ollut paras hetki nähdä bändiä..
_teme
28.03.2003 23:34:53
Loistavaa musiikkia Cave bändeineen vääntää. Pitäisi kyllä nähdä livenä, kirjastosta on kyllä joitain livevideoita tullut lainailtua. Uudelta levyltä on tullut joitain biisejä kuultua ja perhanan hyvältä kuulostaa. Suosikkilevyt TOP3 taitaa olla:

1. Let Love In
2. The Good Son
3. Murder Ballads

Vanhempaa (80-luvun) tuotantoa en ole niin hirveästi kuunnellut. Bargeldin lähtö harmittaa toki.
methäläene
29.03.2003 10:07:25
No niin mennään asiaan. Eli mitä mieltä Nick Cavesta? Oletteko nähny livenä jne? Mä olen nähny livenä kahdesti Tukholmassa 2001. Mielestäni aivan loistava artisti. Kuitenkin uusin levy Nocturama ei miellyttänyt eli oli pieni pettymys. Ja Blixa Bargeldin ero The Bad Seedsistä harmittaa.

Itse olen "löytänyt" artistin vasta hiljattain. Ostin sitten ton uusimman levyn ja omasta mielestäni se on vallan mainio. Vanhoista levyistä(en ole kaikkia kuullut) Murder Ballads ja And no more shall we part on suosikkeja.
Livenä en ole nähnyt mutta jos tulee mahdollisuus niin menen ehdottomasti katsomaan.
Mieletön laulaja ja helkkarin hyvä bändi.
Einstürzende Neubautenia oon myös alkanut kuuntelemaan Bad seedsin ansiosta.
..."iki-läikkä"-kiljua.. se oli aina kosteena yhestä kohtaa...
Margarita
29.03.2003 23:08:29
Mina olen monta vuotta RAKASTANUT Bad Seedsia ja Birthday Partya, vaikka kaksi viimeista Bad Seeds -albumia ei ole kauheasti kolahtanut. Olen nahnyt Bad Seedsin kahdesti, ja yhden Nickin soolokeikan. Ensimmainen nakemani keikka oli Ruisrockissa, ja ehka juuri koska se oli ensimmainen kerta kun nain bandin livena, olin ekstaasissa. Tasta huolimatta, seuraava nakemani keikka New Yorkissa osoittautui viela paremmaksi. Mielettoman tiivis tunnelma! (Tosin kun minulla oli keikan jalkeen suuri ilo ja kunnia jutella Blixa Bargeldin kanssa, tama valitti ettei ollut suoritukseensa tyytyvainen. Ero Bad Seedseista oli suuri musiikillinen tragedia.) Soolokeikassa ei ollut aivan samaa imua. Mutta sainpahan kiitokseksi halata Nickia sen jalkeen, hihii...
Margarita
29.03.2003 23:10:03
Ai niin - voisin viela sanoa, etta Einsturzende Neubauten on ehka kaikkien aikojen lempibandini.
_teme
30.03.2003 19:13:52
Millä levyllä kannattaisi alottaa tohon Neubauteniin tutustuminen? Joitain biisejä oon kuullut ja kovasti oon tykännyt.
lxi
30.03.2003 19:17:25
Millä levyllä kannattaisi alottaa tohon Neubauteniin tutustuminen? Joitain biisejä oon kuullut ja kovasti oon tykännyt.

Ainakin minulle kolahti kokoelmamainen tupla Strategies Against Architecture II. Varsinkin masennusfiiliksiin tuo kolina toimii oikein mainiosti.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
1960-1980
30.03.2003 22:25:21 (muokattu 30.03.2003 22:26:52)

Jos olet industrial/noise/avantgarde hemmo niin Halber Mensch, Fuenf Auf Der Nach Oben Offenen Richterskala ja Kollaps -levyt.

Jos taas olet pop/rock mutta et saa näppyjä vähän erikoislaatuisemmista soittimista ja äänimaisemista niin Silence Is Sexy, Ende Neu ja Strategies Against Architecture III -levyt.

edit: Näin niinkun mustavalkoisesti voidaan sanoa että bändin 80-luvun tuotanto on melua ja kolinaa ja 90-luvun vähän hienostuneempaa kokeilevaa poppia.
Margarita
31.03.2003 10:07:40
Joo!! Ditto!

Halber Mensch, Funf nach etc., Strategies Against Architecture II/III, Ende Neu... Upeaa, kaunista, ihanaa!
Korzen
01.04.2003 15:28:42
Boatman`s Call kolahti aikoinaan helvetin lujaa.
inkognito
25.05.2004 19:35:48 (muokattu 25.05.2004 19:36:42)
Ensimmäinen Nick Cave -levyni oli Murder Ballads, jonka jälkeen hankin No More Shall We Partin. Pidin niistä todella paljon, joten hankin myös uusimman Nocturaman, joka ei iskenyt niin paljoa kuin kaksi edellä mainittua.

Näiden jälkeen ostin tässä Your Funeral... My Trialin, koska kiinnostuin kovasti miehen aiemmasta tuotannosta. Ja mitäs hemmettiä, tämähän kolisee paljon enemmän kuin uudempi materiaali. Jotenkin rosoisempaa ja mystisempää, josta juuri pidän. Aivan loistava levy!

Kysymys kuuluukin, että mitä levyä suosittelette seuraavaksi?

EDIT: Ainiin, omistan myös God is in the House -liveDVD:n, joka on myös todella loistava ja monipuolinen paketti.
Shannon
25.05.2004 21:47:10
Nick Caven tekemä duetto Kylie Minoguen kanssa on loistava. Biisin nimi on Where the wild roses grow.
Juugeli
25.05.2004 22:23:51
Ensimmäinen Nick Cave -levyni oli Murder Ballads, jonka jälkeen hankin No More Shall We Partin. Pidin niistä todella paljon, joten hankin myös uusimman Nocturaman, joka ei iskenyt niin paljoa kuin kaksi edellä mainittua.

Näiden jälkeen ostin tässä Your Funeral... My Trialin, koska kiinnostuin kovasti miehen aiemmasta tuotannosta. Ja mitäs hemmettiä, tämähän kolisee paljon enemmän kuin uudempi materiaali. Jotenkin rosoisempaa ja mystisempää, josta juuri pidän. Aivan loistava levy!

Kysymys kuuluukin, että mitä levyä suosittelette seuraavaksi?

EDIT: Ainiin, omistan myös God is in the House -liveDVD:n, joka on myös todella loistava ja monipuolinen paketti.

Minä suosittelisin Let Love Iniä. Caven paras levy. Sopivasti rosoista rokkia ja helvetin kauniita biisejä.

Tuosta DVD:stä minä en kyllä oikein tykännyt.
Excuse me, while I kiss the sky IHKK #3
l6mp6l6
25.05.2004 23:19:57

1. Let Love In
2. The Good Son

Nuo taitaa olla minunki mielestä parhaat levyt, tosin paremmuusjärjestykseen noita on vaikea laittaa. Muukin tuotanto on kyllä tasaisen loistavaa. Kannattaa lukea myös herran kirjoittama kirja And the ass saw an angel (Kun aasintamma näki herran enkelin.)
Is there anybody out there?
l6mp6l6
25.05.2004 23:22:16

Keikka on kyllä tosi hyvä, varsinki Mercy seat on aivan loistava veto!
FlatOutFucked
26.05.2004 00:12:25
Kertokaa The Birthday partystä. En ole Nick Cavea ikinä kuunnellut, mutta The Birthday Partya on verrattu ainakin The Jesus Lizardiin, koska on ilmeisesti sen verran kaoottista.
"You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore
l6mp6l6
26.05.2004 00:15:06
Kertokaa The Birthday partystä. En ole Nick Cavea ikinä kuunnellut, mutta The Birthday Partya on verrattu ainakin The Jesus Lizardiin, koska on ilmeisesti sen verran kaoottista.

Joo kaoottista se todellakin on. I am the king!
TurOl
26.05.2004 00:44:54
Ostin tänään aika edullisen Nick Caven The Videos -DVD:n... ihan pelkästään Where The Wild Roses Grow -videon vuoksi se kannattaa hankkia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)